EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Awatar użytkownika
vDanTe
Sponsor
Sponsor
Posty: 214
Rejestracja: 20 sty 2022, o 20:38
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2014
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 201km/427Nm
Imię: Karol
Lokalizacja: Wrocław

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: vDanTe »

maureliusz pisze: 12 maja 2023, o 22:20 Dziwne… a to jakaś gruba różnica?
Zapytaj w ASO ;-)
W ASO we Wrocku to możesz dostać życzenia na Święta, a nie poradę dotyczącą części 😂
maureliusz
Posty: 1883
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

vDanTe pisze:
maureliusz pisze: 12 maja 2023, o 22:20 Dziwne… a to jakaś gruba różnica?
Zapytaj w ASO ;-)
W ASO we Wrocku to możesz dostać życzenia na Święta, a nie poradę dotyczącą części Obrazek
Bo nie możesz pytać wprost … trzeba umiejętnie ;-))) i wszystko wyciągniesz :-))


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
vDanTe
Sponsor
Sponsor
Posty: 214
Rejestracja: 20 sty 2022, o 20:38
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2014
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 201km/427Nm
Imię: Karol
Lokalizacja: Wrocław

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: vDanTe »

Oj tam pare razy udało się na „kupca”, lub za drobną „co łaska” opłatą traktowaną jako konsultacja 😂 ale sam fakt potrzeby gimnastyki by coś wyciągnąć …

Z drugiej strony z tego żyją, także trochę rozumie 😅

No nic, ważne że numer części jest, można przeszukiwać internety
piotrek17120
Posty: 6
Rejestracja: 15 lut 2022, o 13:29
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotrek

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: piotrek17120 »

Siemanko. Z racji tego że mam wyjęty silnik z samochodu i już ktoś mnie wyprzedził z wypruciem DPF chce całkowicie pozbyć się chłodniczki spalin i EGR usunąć dodatkowa elektryczna pompę wody a przewód z czujnikiem temperatury ten koło rozrządu przenieść tak aby nie wywalało błędu. czy ktoś z was robił podobny zabieg ?
Tomekd
Posty: 5
Rejestracja: 28 sty 2023, o 20:12
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2014
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomek

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: Tomekd »

moje odczucia : EGR wyłączony programowo ( magik mówił że zamknięty więc nie trzeba zaślepiać cena 450 zł ) 15 tys. km zrobione nic negatywnego nie odczuwam , DPF wypalnko co 500 lm
maureliusz
Posty: 1883
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

Tomekd pisze: 20 paź 2023, o 10:27 moje odczucia : EGR wyłączony programowo ( magik mówił że zamknięty więc nie trzeba zaślepiać cena 450 zł ) 15 tys. km zrobione nic negatywnego nie odczuwam , DPF wypalnko co 500 lm
To ciekawe... żę DPF działa. Robisz często trasy? / w mieście też wypala ok?
Napisz kto robił, że jest OK? - dla innych.

Ja i tak bym zaślepił, bo przepali Ci rurkę i będzie trzeba grzebać.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Tomekd
Posty: 5
Rejestracja: 28 sty 2023, o 20:12
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2014
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomek

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: Tomekd »

Z tymi trasami różnie. Codziennie dygam na krótkich ale raz na tydzień takie 70 km mi się trafi. Kontroluję DPF przez VAG DPF jak przekracza 85 % i nie mam w planach trasy to robię wycieczkę tak 20 km i zawsze się zaczyna wypalanie. Nigdy nie zauważyłem żeby się na mieście wypalał. Miałem wcześniej astrę J to przy mojej jeździe gad potrafił zimą się po 40 km wypalać.
matthew
Posty: 102
Rejestracja: 16 maja 2021, o 21:31
Samochód: Superb II
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: matthew »

maureliusz pisze: 18 gru 2021, o 22:24 edit 22.03.2023 !!! WAŻNE!!!
W niektórych ECU (jak tutaj moje, też w 1.6 widziałem ten sam temat):
- EGR można zaślepić - nie ma problemów z tym
- EGR - NIE MOŻNA CAŁKIEM WYŁĄCZYĆ = problemy z wypalanie DPFa, jest możliwe tylko jadąć jednostajnie... dluuugo ... 2000-2500obrotów
Wypalenie poza trasą będzie nie możliwe! - tryb awaryjny.
- EGR- można ograniczyć:
*należy wyłączyć TYLKO histerezy normalnej pracy
*należy pozostawić histerezy od wypalania EGRa
Zbiore do kupy moje problemy i poczynania.
SS 2FL, silnik 2.0 CFFB.
Od poczatku, jak kupilem, przy wypalaniu DPFa wystepuje kopcenie na bialo/siwo. Po tym procesie nie puszcza nawet chmurki, koncowki wydechu czyste. Ani razu nie zaobserwowalem problemu ze stanem oleju. Czas wypalania w miare sprawnie co ok 400 km.
Pozniej problem z EGR. Najpierw czyszczenie w koncu zaslepienie bez wyprogramowania. Przez ok pol roku sprawy nie bylo, nawet check engine tylko sporadycznie sie wyswietlal, DPF wypalal sie jak wczesniej. Jednak w pewnym momencie kontrolka silnika i tryb awaryjny - blad: 403 i 401 i tak jest do teraz, ze co jakis czas wskoczy tryb awaryjny.
Wiadomo, ze najlepiej byloby sie wszystkiego pozbyc i miec swiety spokoj. Jednak chcialbym tego uniknac, ze wzglegu na ewentualne przyszle kontrole / przeglady / wyjazdy za granice lub sprzedaz auta.

Najpierw chcialbym zapytac Was i zweryfikowac informacje, czy w tym silniku sa 2 zawory EGR? Bo tak tez ostatnio slyszalem.

W glowie mi siedzi, zeby zostac przy takim setupe, zeby:
- zostawic zaslepiony EGR i go wyprogramowac
- DPF zostawic tak jak fabryka to zrobila lecz go wyprac

Mape z robic tak jak jest zacytowane powyzej, zeby odpowiednio ustawic histerezy i jezdzic z wylaczonym EGRem i dzialajacym DPFem. Jakies sugestie? Pewnie bedzie ich sporo, bo jak widac kazdy podchodzi inaczej do tematu.
Ktos podpowie i poleci, kto w woj. pomorskim dalby rade ogarnac auto?
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: fabek »

Masz zaślepiony EGR, więc nie dziw się błędów P040x. Pamiętaj, że go zaślepiając, spaliny dolatują prawie do przepustnicy i cały egr będzie zasyfiony, to szybka droga do jego śmierci.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
matthew
Posty: 102
Rejestracja: 16 maja 2021, o 21:31
Samochód: Superb II
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: matthew »

fabek pisze: 23 paź 2023, o 09:56 Masz zaślepiony EGR, więc nie dziw się błędów P040x. Pamiętaj, że go zaślepiając, spaliny dolatują prawie do przepustnicy i cały egr będzie zasyfiony, to szybka droga do jego śmierci.
Egr i tak jest padniety, dlatego zaslepiony.
maureliusz
Posty: 1883
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

fabek pisze:Masz zaślepiony EGR, więc nie dziw się błędów P040x. Pamiętaj, że go zaślepiając, spaliny dolatują prawie do przepustnicy i cały egr będzie zasyfiony, to szybka droga do jego śmierci.
Dlatego ja preferuję zaślepienie na dolocie Obrazek ale robota gorsza....

Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
maureliusz
Posty: 1883
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

Tomekd pisze:Z tymi trasami różnie. Codziennie dygam na krótkich ale raz na tydzień takie 70 km mi się trafi. Kontroluję DPF przez VAG DPF jak przekracza 85 % i nie mam w planach trasy to robię wycieczkę tak 20 km i zawsze się zaczyna wypalanie. Nigdy nie zauważyłem żeby się na mieście wypalał. Miałem wcześniej astrę J to przy mojej jeździe gad potrafił zimą się po 40 km wypalać.
Dlatego się zapytałem czy wypala się w mieście łatwo i szybko...

Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
maureliusz
Posty: 1883
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

matthew pisze: 23 paź 2023, o 09:38
Od poczatku, jak kupilem, przy wypalaniu DPFa wystepuje kopcenie na bialo/siwo. Po tym procesie nie puszcza nawet chmurki, koncowki wydechu czyste.
Jakby to zamyka już temat.
DPF pęknięty.
Rurę masz pewnie czarną.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: fabek »

Napisał, że czysta rura.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
maureliusz
Posty: 1883
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

fabek pisze: 24 paź 2023, o 10:24 Napisał, że czysta rura.
Niech wrzuci fotę... bo aż nie chce mi się wierzyc, czytając: "przy wypalaniu DPFa wystepuje kopcenie na bialo/siwo".
To jakim cudem to przez filtr przechodzi?

Tak samo ja kopciłem... trochę jak lokomotywa :-)
Ale poza wypalaniem... nawet bączka nie puszczał - wszystko dziurawy filtr chwytał...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
ODPOWIEDZ