EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Awatar użytkownika
vDanTe
Sponsor
Sponsor
Posty: 215
Rejestracja: 20 sty 2022, o 20:38
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2014
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 201km/427Nm
Imię: Karol
Lokalizacja: Wrocław

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: vDanTe »

maureliusz pisze: 28 kwie 2023, o 22:10 Jeżeli DPF jest OK i EGR padł to ja bym EGR wymienił / oczywiście wahler coś 1-1,5k.
Jesteśmy tutaj … a że tak powiem badam różne opcje stąd pytanie ;)
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: marcinj6 »

Jeśli w wydechu nie ma sadzy, jeśli zapach spalin nie wypala oczu i nosa i jeśli DPF wypala się normalnie (nie co 100km) i przy wypalaniu nie dymi jakby papieża wybierali to wymien egr na nowy. Tylko firmy wahler bądź zaslep go i wykoduj. A jeśli któryś z powyższych objawów występuje to DPF jest martwy i ekologia out.
maureliusz
Posty: 1883
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

no... ale jak ma go wykodować... to po co wmieniać ;-))))
Nie chcę już wchodzić z w tę dyskusję z wykodowaniem... ale wcześniej był zapytał o pisemne potwierdzenie u notariusza ;-), że bo wykodowaniu na 100% będzie orajt.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: marcinj6 »

maureliusz pisze: 29 kwie 2023, o 09:44 no... ale jak ma go wykodować... to po co wmieniać ;-))))
Nie chcę już wchodzić z w tę dyskusję z wykodowaniem... ale wcześniej był zapytał o pisemne potwierdzenie u notariusza ;-), że bo wykodowaniu na 100% będzie orajt.
Napisałem "bądź" go zaslep i wykoduj;p
B0reaFox
Posty: 3
Rejestracja: 5 maja 2023, o 10:41
Samochód: Superb II
Rocznik: 2013
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Imię: Paweł

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: B0reaFox »

Panowie. U mnie po wymianie w lutym EGR-a przy przebigach autostrtadowych po ok 15000km EGR kompletnie się zatkał. Samochód nie był w stanie odpalić i pech chciał że daaaaleko za granicami Polski. Nie wiem czy możliwe jest to że zaniechał samoczynnego wypalania? Ale przyczyna to jedno. Teraz muszę zakupić nowy. Jakiego producenta polecacie aby przy założeniu poprawnej ekploatacji na długoch trasach nie musieć go ponownie wymieniać za parę miesięcy.
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: marcinj6 »

B0reaFox pisze: 5 maja 2023, o 10:46 Panowie. U mnie po wymianie w lutym EGR-a przy przebigach autostrtadowych po ok 15000km EGR kompletnie się zatkał. Samochód nie był w stanie odpalić i pech chciał że daaaaleko za granicami Polski. Nie wiem czy możliwe jest to że zaniechał samoczynnego wypalania? Ale przyczyna to jedno. Teraz muszę zakupić nowy. Jakiego producenta polecacie aby przy założeniu poprawnej ekploatacji na długoch trasach nie musieć go ponownie wymieniać za parę miesięcy.
Może problem jest w lejących wtryskiwaczach które powodują duże zadymienie i zaklejenie egra. A jak DPF? Co ile się wypala?
B0reaFox
Posty: 3
Rejestracja: 5 maja 2023, o 10:41
Samochód: Superb II
Rocznik: 2013
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Imię: Paweł

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: B0reaFox »

Świetne pytanie. Osobiście nie zaobserwowałem ale może dlatego że co miesiąc robię po 4,5-5 tys km po autostradzie i dzieje się to podczas jazdy. Zadymienia nie ma prawie żadnego. Jak rozpoznac lejące się wtryski. No i wracając do polecanego producenta. Pierburg/Wahl czy inny diabeł?
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: fabek »

Czy na pewno piszac egr nie masz na mysli dpf? Jezeli tak to nie jestes w tym watku co trzeba.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
B0reaFox
Posty: 3
Rejestracja: 5 maja 2023, o 10:41
Samochód: Superb II
Rocznik: 2013
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Imię: Paweł

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: B0reaFox »

Ostatnio wymieniany był EGR a symptomy były identyczne ale nie doprowadziły jeszcze do stanu niemożności uruchomienia. Hiszpańscy mechanicy stwierdzili że problem leży w rurze wylotowej z katalizatorem i filtrem cząstek stałych który jest ponoś zupełnie zablokowany. jednak po symptomach i ostatniej diagnozie bardziej wskazuje to na egr.
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: marcinj6 »

B0reaFox pisze: 5 maja 2023, o 11:34 Ostatnio wymieniany był EGR a symptomy były identyczne ale nie doprowadziły jeszcze do stanu niemożności uruchomienia. Hiszpańscy mechanicy stwierdzili że problem leży w rurze wylotowej z katalizatorem i filtrem cząstek stałych który jest ponoś zupełnie zablokowany. jednak po symptomach i ostatniej diagnozie bardziej wskazuje to na egr.
Kolego jeśli egr nie działa prawidłowo to DPF równiez dostaje po dupie. Powoduje to kłopoty z jego wypalaniem co skutkuje zapchaniem filtra. Być może masz walnięty egr który zapchał filtr.
maureliusz
Posty: 1883
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

B0reaFox pisze: 5 maja 2023, o 10:46 Panowie. U mnie po wymianie w lutym EGR-a przy przebigach autostrtadowych po ok 15000km EGR kompletnie się zatkał. Samochód nie był w stanie odpalić i pech chciał że daaaaleko za granicami Polski. Nie wiem czy możliwe jest to że zaniechał samoczynnego wypalania? Ale przyczyna to jedno. Teraz muszę zakupić nowy. Jakiego producenta polecacie aby przy założeniu poprawnej ekploatacji na długoch trasach nie musieć go ponownie wymieniać za parę miesięcy.
Tak jak pytał wyżej Fabek... Ty piszesz o EGR... czy jednak o DPFie?
Bo cięzko sobie wyobrazić jak Ci się zatkał EGR, że nie mogeś odpalić auta...
Co ma piorun do wiatraka?
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: marcinj6 »

maureliusz pisze: 5 maja 2023, o 22:19
B0reaFox pisze: 5 maja 2023, o 10:46 Panowie. U mnie po wymianie w lutym EGR-a przy przebigach autostrtadowych po ok 15000km EGR kompletnie się zatkał. Samochód nie był w stanie odpalić i pech chciał że daaaaleko za granicami Polski. Nie wiem czy możliwe jest to że zaniechał samoczynnego wypalania? Ale przyczyna to jedno. Teraz muszę zakupić nowy. Jakiego producenta polecacie aby przy założeniu poprawnej ekploatacji na długoch trasach nie musieć go ponownie wymieniać za parę miesięcy.
Tak jak pytał wyżej Fabek... Ty piszesz o EGR... czy jednak o DPFie?
Bo cięzko sobie wyobrazić jak Ci się zatkał EGR, że nie mogeś odpalić auta...
Co ma piorun do wiatraka?
No ja obstawiam że ma zabetonowany DPF i nie odpali auta. Musiałby na próbę odkręcić DPf za turbo i spróbować odpalić.
Awatar użytkownika
vDanTe
Sponsor
Sponsor
Posty: 215
Rejestracja: 20 sty 2022, o 20:38
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2014
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 201km/427Nm
Imię: Karol
Lokalizacja: Wrocław

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: vDanTe »

Pany,

Do CFGB podpowiecie, EGR komplet pod wymianę to:

03L131512DQ, czy
03L131512CF ??

Wysłałem zapytanie do 3 sprzedających, i jest 2:1 dla części z DQ …
ETKA również jakoś super nie wspomaga w tym temacie
maureliusz
Posty: 1883
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

Dziwne… a to jakaś gruba różnica?
Zapytaj w ASO ;-)
Nie mam pojęcia


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: marcinj6 »

vDanTe pisze: 12 maja 2023, o 21:44 Pany,

Do CFGB podpowiecie, EGR komplet pod wymianę to:

03L131512DQ, czy
03L131512CF ??

Wysłałem zapytanie do 3 sprzedających, i jest 2:1 dla części z DQ …
ETKA również jakoś super nie wspomaga w tym temacie
Cf to stary numer. DQ jest nowy ale o ile dobrze pamiętam jest jeszcze nowszy chyba. Ja u siebie kupowałem DQ bo ponoć byl jakoś ulepszony.

Edit: DQ jest najnowsze. W dniu 01.10.2014 wersja CF została zastąpiona poprawioną wersja DQ
Etka pokazuje tylko te 2 numery ale jestem pewien że było ich więcej.
Ostatnio zmieniony 13 maja 2023, o 09:09 przez marcinj6, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ