Migająca kontrolka świec i tryb awaryjny.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Migająca kontrolka świec i tryb awaryjny.
Co ja mam z tym autem Co jedno zrobię to następne pada.. wczoraj wracam z pracy zjeżdżam z obwodnicy i zaczęła mrugać kontrolka od świec i tryb awaryjny. Wjechałem do garażu zgasiłem, odpaliłem i moc wróciła. Naczytałem się na tych forach że to prawdopodobnie albo egr albo turbo. Dzisiaj go na obwodnicy przedmuchalem na 3/4 biegu do odcinki. Jutro podepnę do kompa i zobaczę co to za błąd. Jeśli egr to ciekawe czy samo czyszczenie coś pomoże. Przepustnicę miałem zawaloną konkretnie aż klapa się przycinała po wyczyszczeniu działa świetnie. Dodam że jak odpalam rano to dopóki temp nie złapie to dymi ale to raczej para wodna. W trakcie jazdy nie widzę dymienia żadnego chociaż kominy w środku okopcone. Zapchanie dpfa mam 161mg. Auto kupiłem miesiąc temu. Przebieg sprawdzony i oryginalny 240tys. Auto ma moc nic nie trzęsie nie szarpie jeździ ładnie.
Tak się zastanawiam czy nie usunąć dpfa i egra jak się okaże że to egr jednak i znowu pojawi się błąd. Co sądzicie?
Tak się zastanawiam czy nie usunąć dpfa i egra jak się okaże że to egr jednak i znowu pojawi się błąd. Co sądzicie?
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Migająca kontrolka świec i tryb awaryjny.
Zacznij od kompa i błędów.
Ja nam 210k km i tfu tfu nic się nie dzieje.
Usuwanie DPFa..z naszym rządem co ustawy podatkowe tworzy przed kamerą... groźne. Ja wolę nie ruszać. Pranie DPFa to 400-500 zeta... niestety SII .. wyciągnie może drugie tyle kosztować... masakra i opuszczanie sanek...
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Ja nam 210k km i tfu tfu nic się nie dzieje.
Usuwanie DPFa..z naszym rządem co ustawy podatkowe tworzy przed kamerą... groźne. Ja wolę nie ruszać. Pranie DPFa to 400-500 zeta... niestety SII .. wyciągnie może drugie tyle kosztować... masakra i opuszczanie sanek...
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: Migająca kontrolka świec i tryb awaryjny.
Myślałem żeby oddać do mechanika żeby wyczyścił egra ale mówi że samo wyjęcie i czyszczenie to 800zl+uszczelki jeszcze ok 250zl. A jak się okaże że pomogło na chwilę to trzeba wydać kolejny tysiąc.. a znowu wymiana na oryginał egra to razem 2700zl.. i jak wymienię to może się okazać że zaraz padnie DPF. A co do prania DPF to czytałem wiele opinii że nie ma to sensu bo i tak się zapcha spowrotem tylko szybciej.
- Gracek
- Posty: 75
- Rejestracja: 11 lis 2020, o 18:12
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Gracjan
Re: Migająca kontrolka świec i tryb awaryjny.
Podłącz pod komputer i odczytaj błędy bo stawianie na egr to jak wróżenie z fusów.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: Migająca kontrolka świec i tryb awaryjny.
Panowie kolega mi zrobił na szybko analizę na rozgrzanym silniku na postoju. Coś z tego wynika?
Fotki
https://ibb.co/cYZy3yW
https://ibb.co/mznbcNp
https://ibb.co/Fb45q9k
https://ibb.co/bmSdr19
Fotki
https://ibb.co/cYZy3yW
https://ibb.co/mznbcNp
https://ibb.co/Fb45q9k
https://ibb.co/bmSdr19
-
- Administrator
- Posty: 1237
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Migająca kontrolka świec i tryb awaryjny.
No co? Sterowanie egr-em się przycina. Do wymiany zawór egr lub egr off + zaślepka.
Wtryski wyglądają podejrzanie, do sprawdzenia!
Możesz w basic settings zrobić testy wykonawcze zaworu.
Wtryski wyglądają podejrzanie, do sprawdzenia!
Możesz w basic settings zrobić testy wykonawcze zaworu.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Administrator
- Posty: 1237
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Migająca kontrolka świec i tryb awaryjny.
na 90% masz ecu EDC16U34, tam można wyłączyć samego egr-a bez wpływu na dpf. niektóre konstrukcje jak 1.6 tdi - egr ściśle współpracuje z dpf-em przy wypalaniu.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: Migająca kontrolka świec i tryb awaryjny.
Zastanawiam się czy samo czyszczenie coś da. Nic na razie będę jeździł jak wyskoczy jeszcze raz to będę się zastanawiał co robić. A czy ciśnienie DPF 4ha jest ok bo popiołu już jest chyba sporo 1.6l chociaż jak go przegoniłem ostatnio to trochę spadło bo było 1.62l
EDIT: Niestety wymiana 3300zl... 1800zl egr oryg z ASO + robocizna cóż trzeba będzie z bólem się tym zająć za niedługo.
EDIT: Niestety wymiana 3300zl... 1800zl egr oryg z ASO + robocizna cóż trzeba będzie z bólem się tym zająć za niedługo.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Migająca kontrolka świec i tryb awaryjny.
Za tą cenę...w życiu bym EGRa nie reanimował...po co?
Vtech off kosztuje 360 zeta.
Ps. Robocizna droga bo jak DPF... inżynierowie popłynęli... Wyciągnąć EGR w 2.0tdi... to jak kara... masakra
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Vtech off kosztuje 360 zeta.
Ps. Robocizna droga bo jak DPF... inżynierowie popłynęli... Wyciągnąć EGR w 2.0tdi... to jak kara... masakra
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: Migająca kontrolka świec i tryb awaryjny.
Właśnie nie chce usuwać egr i DPF. Niestety to śliska sprawa.. w pl to jeszcze na chwilę obecną jakoś uchodzi ale jak będę chciał jechać na wakacje za granicę to będzie problem. Niestety koszta wymiany są duże ale z tego co rozmawiałem z mechanikami to tam trzeba dużo rzeczy odłączyć/wykręcić i wiele uszczelek i śrub trzeba dać nowych żeby nic później nie ciekło.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Migająca kontrolka świec i tryb awaryjny.
Ale nie usuwać tylko wyłączyć.
Pytanie kto będzie sprawdzał brak tego EGR i jak? Nie wiem jakie macie doświadczenia ale u mnie nic w odbyt dizla nie wkładają. Żonie do benzyny tak. Kiedyś mi gość powiedział że dizla trza by sprawdzać na przegazowce i czasem korba bokiem może wyjść i on to pierniczy
Ja też planuję EGR off.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Pytanie kto będzie sprawdzał brak tego EGR i jak? Nie wiem jakie macie doświadczenia ale u mnie nic w odbyt dizla nie wkładają. Żonie do benzyny tak. Kiedyś mi gość powiedział że dizla trza by sprawdzać na przegazowce i czasem korba bokiem może wyjść i on to pierniczy
Ja też planuję EGR off.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: Migająca kontrolka świec i tryb awaryjny.
Ale właśnie problem w tym że gdzie bym nie dzwonił to każdy mówi nawet ludzie na hamowniach że można wyłączyć egr zostawiając DPF i mimo że odrazu skutków nie będzie widać to w dłuższej eksploatacji to się odbije czkawką... Bo niestety DPF zabija się sądzą szybciej i częściej wypala a co za tym idzie szybciej się degraduje..
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: Migająca kontrolka świec i tryb awaryjny.
A mam pytanie czy takie dymienie po dłuższym postoju jest normalne? Dymi tak parę min po odpaleniu i potem jak złapie temp już ani dymka.
https://youtube.com/shorts/l3NWjHFxAHU?feature=share
https://youtube.com/shorts/l3NWjHFxAHU?feature=share