Hej Wszystkim,
Proszę o poradę, chcę zakupić superb 2,0 TDI 190 KM, DSG 7, 4 ×4 wersja L&K, rocznik 2018.
Mam taką na oku, ma przebieg 300 000 km.
Będę wdzięczna za opinię, chodzi mi głównie o duży przebieg.
Pozdrawiam
PROSZĘ O PORADĘ, CHCĘ ZAKUPIĆ SUPERB
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 24 mar 2022, o 18:55
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Małgorzata
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 2 gru 2021, o 09:06
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Katowice
Re: PROSZĘ O PORADĘ, CHCĘ ZAKUPIĆ SUPERB
kupowałem obecny samochód z podobnym przebiegiem, nikt się nie pofatygował zmienić rozrząd przez 300k km więc zmieniałem pierwszy raz poza tym w DSG kończy mi się sprzęgło powoli, kupowałem blisko 300k, obecnie ponad 335k a nie mam specjalnie lekkiej nogi, natomiast liczyłem się z wydatkiem około 5k na skrzynię. z serwisu zaraz po zakupie to zmiana oleju w DSG i komplet jak oleje i filtry, razem coś koło 2k
jeżeli jesteś świadoma przyszłych początkowych i potencjalnych wydatków(nie napisałaś nic o stanie, może zawieszenie, może układ kierowniczy, może wtryski) to nie ma się co bać przebiegu tylko brać śmiało o ile wnętrze nie jest zniszczone
jeżeli jesteś świadoma przyszłych początkowych i potencjalnych wydatków(nie napisałaś nic o stanie, może zawieszenie, może układ kierowniczy, może wtryski) to nie ma się co bać przebiegu tylko brać śmiało o ile wnętrze nie jest zniszczone
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: PROSZĘ O PORADĘ, CHCĘ ZAKUPIĆ SUPERB
Tak jak kolega wyżej pisze. Zrób sobie najlepiej zestawienie takich powiedzmy newralgicznych punktów i dopytaj sprzedającego.
Na pierwszy ogień weź rozrząd, dopytaj czy był wymieniany i co ile km, ogarnij może kogoś z vcds żeby sprawdzić chociażby korekcje wtrysków bo do CR to nie będzie symboliczne 20zl za wtrysk. Pojedź najlepiej z nim na ścieżkę zdrowia, dorzuć stówkę diagnoście i Ci powie jak tam zawias wyglada. Jak kwestia roboczo to nazwijmy serduszka i zawiasu będzie ok, pomierz go miernikiem, zwróć uwagę czy wnętrze czy nie jest zajechane i poproś właściciela o ewentualne faktury z napraw jakie dokonał. Weź tez pod uwagę ze jeśli nie był robiony rozrząd to na dzień dobry 1,5-1.7k za to musisz mieć naszykowane plus olej w dsg kolejne 1.2k. Twój upatrzony egzemplarz ma 4x4 wiec tez warto byłoby pochylić się nad olejem w haldexie i jaki jak dla mnie jeśli skoda była serwisowana zgodnie z interwalem z Aso czyli olej ifiltr oleju co 30tys, paliwa co 90tys to odpuscilbym sobie. Słynna truskawka na torcie będzie tez stan dpf’a ( o ile jest) - tutaj polecam apke za 20zl na androida vag dpf i adapter obd elm327 za 40zl z alledrogo który pokaże Ci stan chociażby popiołu, czas i dystans od ostatniego wypalania filtra które dużo powiedzą na temat jego „żywota”. Jak to ogarniesz i nie będzie „ale” to bierz fure i ciesz się z jazdy
Na pierwszy ogień weź rozrząd, dopytaj czy był wymieniany i co ile km, ogarnij może kogoś z vcds żeby sprawdzić chociażby korekcje wtrysków bo do CR to nie będzie symboliczne 20zl za wtrysk. Pojedź najlepiej z nim na ścieżkę zdrowia, dorzuć stówkę diagnoście i Ci powie jak tam zawias wyglada. Jak kwestia roboczo to nazwijmy serduszka i zawiasu będzie ok, pomierz go miernikiem, zwróć uwagę czy wnętrze czy nie jest zajechane i poproś właściciela o ewentualne faktury z napraw jakie dokonał. Weź tez pod uwagę ze jeśli nie był robiony rozrząd to na dzień dobry 1,5-1.7k za to musisz mieć naszykowane plus olej w dsg kolejne 1.2k. Twój upatrzony egzemplarz ma 4x4 wiec tez warto byłoby pochylić się nad olejem w haldexie i jaki jak dla mnie jeśli skoda była serwisowana zgodnie z interwalem z Aso czyli olej ifiltr oleju co 30tys, paliwa co 90tys to odpuscilbym sobie. Słynna truskawka na torcie będzie tez stan dpf’a ( o ile jest) - tutaj polecam apke za 20zl na androida vag dpf i adapter obd elm327 za 40zl z alledrogo który pokaże Ci stan chociażby popiołu, czas i dystans od ostatniego wypalania filtra które dużo powiedzą na temat jego „żywota”. Jak to ogarniesz i nie będzie „ale” to bierz fure i ciesz się z jazdy
-
- Administrator
- Posty: 1237
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: PROSZĘ O PORADĘ, CHCĘ ZAKUPIĆ SUPERB
300k na blacie - to jest dobry i zły przebieg, bo wszystko co newralgiczne, tj. turbo, dwumasa, rozrzad, może wtryski powinno być nowe, a olej w dsg wymieniony 5x. Jeżeli sprzedający wykazuje papiery na te rzeczy to można oglądać.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
- Kuster
- Posty: 1049
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: PROSZĘ O PORADĘ, CHCĘ ZAKUPIĆ SUPERB
Ja kupiłem swojego Superba 3 2.0tdi 150KM i DSG z przebiegiem 442tys km
Obecnie ma 470tys i nadal jeździ
Przed zakupem został sprawdzony na różnych "dekoderach" VIN, stacji diagnostycznej, a do tego dostałem 20 kartek A4 z potwierdzeniem serwisowania auta do 436-438tys km + do tego wymieniony dwumas i DPF
Ja się takich przebiegów aż tak nie boję bo mam gdzie serwisową furę a do tego nie jest też to problem jak auto będzie uziemione ~2tyg bo mam czym jeździć z tym że zakładałem ewentualny budżet na serwis/naprawę w okolicach 10tys zł...
Do tej pory wymieniłem całe zawieszenie, hamulce przód, rozrusznik, akumulator, wszystkie czujniki z turbo i DPFa, oraz turbinę bo nie wiedziałem do końca skąd biorą się błędy i odcięcie nocy
Koniec końców fura zmodzona i wystrojona na 216KM i 455NM
Przeżyła ponad 450tys km i strojenie na hamowni mam nadzieję że pożyje jeszcze trochę
Moim zdaniem jeżeli nie masz ewentualnego samochodu zastępczego i taniego + szybkiego + dobrego serwisu to nie szalej z przebiegami bo będziesz tylko narzekać na to auto bo zaczną wyskakiwać problemy
Tym bardziej że 190KM ma AdBlue które też lubi zawodzić
Obecnie ma 470tys i nadal jeździ
Przed zakupem został sprawdzony na różnych "dekoderach" VIN, stacji diagnostycznej, a do tego dostałem 20 kartek A4 z potwierdzeniem serwisowania auta do 436-438tys km + do tego wymieniony dwumas i DPF
Ja się takich przebiegów aż tak nie boję bo mam gdzie serwisową furę a do tego nie jest też to problem jak auto będzie uziemione ~2tyg bo mam czym jeździć z tym że zakładałem ewentualny budżet na serwis/naprawę w okolicach 10tys zł...
Do tej pory wymieniłem całe zawieszenie, hamulce przód, rozrusznik, akumulator, wszystkie czujniki z turbo i DPFa, oraz turbinę bo nie wiedziałem do końca skąd biorą się błędy i odcięcie nocy
Koniec końców fura zmodzona i wystrojona na 216KM i 455NM
Przeżyła ponad 450tys km i strojenie na hamowni mam nadzieję że pożyje jeszcze trochę
Moim zdaniem jeżeli nie masz ewentualnego samochodu zastępczego i taniego + szybkiego + dobrego serwisu to nie szalej z przebiegami bo będziesz tylko narzekać na to auto bo zaczną wyskakiwać problemy
Tym bardziej że 190KM ma AdBlue które też lubi zawodzić
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 1170
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: PROSZĘ O PORADĘ, CHCĘ ZAKUPIĆ SUPERB
A pewnie, że będzie jeździć, co ma nie jeździć Jak się reperuje to będzie. Oczywiście auto z przebiegiem 300k i więcej jest sporo mniej pewne niż nówka sztuka, ale odpowiednio serwisowane jeździć powinno.