Mułowaty Superb, analiza logów
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 18 sie 2022, o 16:07
- Samochód: Superb I
- Rocznik: 2007
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
- Lokalizacja: Łuków
Mułowaty Superb, analiza logów
Cześć wszystkim,
Jestem nowym użytkownikiem forum w dodatku laikiem, więc proszę o wyrozumiałość
Na początek opowiem wam o moim superbie :<
Jest to Skoda Superb 1 2.0 TDI BSS 140km, której jestem posiadaczem od roku 2015
Od początku posiadania tego auta miałem z nim problemy, początkowo był to nieustanny problem z wypalaniem DPF i łapaniem trybu awaryjnego na trasie. Pół roku temu zdecydowałem się na zaprowadzenie do mechanika na czyszczenie zaworu EGR (był cały w nagarze) i kolektora, oczywiście dla zwykłej profilaktyki. Ilość sadzy była ogromna. Trzy miesiące temu zdecydowałem się na czyszczenie DPF bodajże metodą hydrodynamiczną i profilaktycznie dolanie 2 litry dodatku do DPF, bodajże Satacen. Mechanik również namówił na regeneracje turbosprężarki.
Tryb awaryjny przestał już dręczyć podczas jazdy, DPF przestał uprzykrzać życie, natomiast odczucia z mocy tego pojazdu określił bym na 100km.
Tydzień temu zdecydowałem się zainwestować w Fabrycznie Nową Turbosprężarkę Garrett Original Equipment 717858-5009S
Mechanik zrobił płukankę silnika, zalał odpowiedni olej 5W30 Low Saps, wymienił wszystkie filtry i oczywiście wymienił turbo wraz z uprzednim nasmarowaniem. Przyszło w końcu przejechać się wozem z nowym turbo, niestety ZONK, jeszcze większa utrata dynamiki, auto zaczęło wchodzić w boost dopiero od 2 tysięcy obrotów, gdzie przy starym regenerowanym turbo robił to od 1500-1700rpm. Odczucia z użytkowania tego wozu oceniam na 90 koni mechanicznych i 250nm
Proszę o pomoc co mogę jeszcze zrobić z tym nieszczęsnym autem
Załączam wykonane logi programem VCDS (statyczne i dynamiczne)
Dynamiczne wykonywane na prostej drodze, 1300 RPM --> Gaz do dechy --> +-4000 rpm
Jestem nowym użytkownikiem forum w dodatku laikiem, więc proszę o wyrozumiałość
Na początek opowiem wam o moim superbie :<
Jest to Skoda Superb 1 2.0 TDI BSS 140km, której jestem posiadaczem od roku 2015
Od początku posiadania tego auta miałem z nim problemy, początkowo był to nieustanny problem z wypalaniem DPF i łapaniem trybu awaryjnego na trasie. Pół roku temu zdecydowałem się na zaprowadzenie do mechanika na czyszczenie zaworu EGR (był cały w nagarze) i kolektora, oczywiście dla zwykłej profilaktyki. Ilość sadzy była ogromna. Trzy miesiące temu zdecydowałem się na czyszczenie DPF bodajże metodą hydrodynamiczną i profilaktycznie dolanie 2 litry dodatku do DPF, bodajże Satacen. Mechanik również namówił na regeneracje turbosprężarki.
Tryb awaryjny przestał już dręczyć podczas jazdy, DPF przestał uprzykrzać życie, natomiast odczucia z mocy tego pojazdu określił bym na 100km.
Tydzień temu zdecydowałem się zainwestować w Fabrycznie Nową Turbosprężarkę Garrett Original Equipment 717858-5009S
Mechanik zrobił płukankę silnika, zalał odpowiedni olej 5W30 Low Saps, wymienił wszystkie filtry i oczywiście wymienił turbo wraz z uprzednim nasmarowaniem. Przyszło w końcu przejechać się wozem z nowym turbo, niestety ZONK, jeszcze większa utrata dynamiki, auto zaczęło wchodzić w boost dopiero od 2 tysięcy obrotów, gdzie przy starym regenerowanym turbo robił to od 1500-1700rpm. Odczucia z użytkowania tego wozu oceniam na 90 koni mechanicznych i 250nm
Proszę o pomoc co mogę jeszcze zrobić z tym nieszczęsnym autem
Załączam wykonane logi programem VCDS (statyczne i dynamiczne)
Dynamiczne wykonywane na prostej drodze, 1300 RPM --> Gaz do dechy --> +-4000 rpm
- Załączniki
-
- LOG-01-001-003-004.CSV
- Statyczny
- (7.04 KiB) Pobrany 42 razy
-
- LOG-01-018-023-xxx.CSV
- Statyczny
- (8.09 KiB) Pobrany 38 razy
-
- LOG-01-007-013-010.CSV
- Statyczny
- (11.33 KiB) Pobrany 36 razy
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 18 sie 2022, o 16:07
- Samochód: Superb I
- Rocznik: 2007
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
- Lokalizacja: Łuków
Re: Mułowaty Superb, analiza logów
Załączam logi dynamiczne
- Załączniki
-
- LOG-01-003-004-010.CSV
- Dynamiczne
- (2.42 KiB) Pobrany 40 razy
-
- LOG-01-011-001-008.CSV
- Dynamiczne
- (2.5 KiB) Pobrany 42 razy
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Mułowaty Superb, analiza logów
Zrób logi dynamiczne wartosci zadane i aktualne, turbo, przepływka, ciśnienie dpf.
Pokaż korekty wtrysków.
Pokaż różnice dpf na biegu jałowym i na wł. zapłonie.
Pokaż korekty wtrysków.
Pokaż różnice dpf na biegu jałowym i na wł. zapłonie.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 18 sie 2022, o 16:07
- Samochód: Superb I
- Rocznik: 2007
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
- Lokalizacja: Łuków
Re: Mułowaty Superb, analiza logów
Dziękuję za odzew!
Jak mnie pamięć nie myli, np logi dynamiczne przy jednej próbie było mierzone kilka grup jednocześnie tzn, grupa 011, 001, 008,
w drugiej próbie trzy grupy jednocześnie tzn, 003, 004, 010,
Na pewno były robione logi dynamiczne turbosprężarki, bodajże grupa 008 lub 011,
Ja z logów wywnioskowałem, że turbo nie ładuje tyle ile powinno z dołu, EGR jest ciągle otwarty w dynamicznych i statycznych,
Korekty wtrysków wahały się na pierwszym i drugim od -0,3 do -0,5, pozostałe dwa -0,01 do -0,05
Jak mnie pamięć nie myli, np logi dynamiczne przy jednej próbie było mierzone kilka grup jednocześnie tzn, grupa 011, 001, 008,
w drugiej próbie trzy grupy jednocześnie tzn, 003, 004, 010,
Na pewno były robione logi dynamiczne turbosprężarki, bodajże grupa 008 lub 011,
Ja z logów wywnioskowałem, że turbo nie ładuje tyle ile powinno z dołu, EGR jest ciągle otwarty w dynamicznych i statycznych,
Korekty wtrysków wahały się na pierwszym i drugim od -0,3 do -0,5, pozostałe dwa -0,01 do -0,05
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 18 sie 2022, o 16:07
- Samochód: Superb I
- Rocznik: 2007
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
- Lokalizacja: Łuków
Re: Mułowaty Superb, analiza logów
Ja osobiście te logi wrzucałem tutaj https://log.tunezilla.com/
Jeżeli nie można wrzucać linków, proszę skasować tę odpowiedź
Jeżeli nie można wrzucać linków, proszę skasować tę odpowiedź
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Mułowaty Superb, analiza logów
Zrób jak napisałem.
Czy mapa w ecu jest fabryczna na 100%?
Czy mapa w ecu jest fabryczna na 100%?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 18 sie 2022, o 16:07
- Samochód: Superb I
- Rocznik: 2007
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
- Lokalizacja: Łuków
Re: Mułowaty Superb, analiza logów
Niee niee, została wgrana mapa silnika, oczywiście poprawa była, lecz niewielka
Mapa ta była od innego Superba takiego jak mój na którym wyszło 170/180KM
Po południu postaram się o nowe logi,
Mnie najbardziej martwi ten "chyba" otwarty EGR, który jest otwarty ciągle przez co silnik pewnie się dusi,
Może warto zaślepić ten EGR i go wyprogramować? Oczywiście DPF nie mam zamiaru usuwać
Mapa ta była od innego Superba takiego jak mój na którym wyszło 170/180KM
Po południu postaram się o nowe logi,
Mnie najbardziej martwi ten "chyba" otwarty EGR, który jest otwarty ciągle przez co silnik pewnie się dusi,
Może warto zaślepić ten EGR i go wyprogramować? Oczywiście DPF nie mam zamiaru usuwać
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Mułowaty Superb, analiza logów
Powinieneś zacząć od tego, że było grzebane.
Przywróć serię. Dopiero wtedy można będzie te problemy opanować.
Przywróć serię. Dopiero wtedy można będzie te problemy opanować.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 18 sie 2022, o 16:07
- Samochód: Superb I
- Rocznik: 2007
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
- Lokalizacja: Łuków
Re: Mułowaty Superb, analiza logów
Co powiesz na wgranie serii, zaślepienie EGR i wyprogramowanie go i wykonanie ponownie wszystkich logów?
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Mułowaty Superb, analiza logów
Najpierw wgranie serii i zobaczenie co sie dzieje z egr. Potem decyzja co z nim zrobić.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 18 sie 2022, o 16:07
- Samochód: Superb I
- Rocznik: 2007
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
- Lokalizacja: Łuków
Re: Mułowaty Superb, analiza logów
Na wgranie serii muszę poczekać do przyszłego tygodnia, jeśli chcesz to mogę Ci podesłać mapy, mam plik jaki został wgrany i ori również
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Mułowaty Superb, analiza logów
Nie trzeba.
Wgranie mapy z innego auta to kaszana.
Wgranie mapy z innego auta to kaszana.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 18 sie 2022, o 16:07
- Samochód: Superb I
- Rocznik: 2007
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
- Lokalizacja: Łuków
Re: Mułowaty Superb, analiza logów
Witam ponownie,
Chyba miałeś racje, zdecydowałem się zostawić mapę, ale wyciąć EGR i wszystko zaślepić wraz z wyprogramowaniem go.
Brak jakichkolwiek różnic podczas jazdy, turbo dalej wstaje od około 2 tysięcy obrotów.
Jedyna zmiana jest taka, że silnik zaczął pracować ciszej :/
Logów jeszcze nie robiłem
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Mułowaty Superb, analiza logów
Wgraj serie, nie ma sensu bez tego nic logować.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR