Akumulator S3 2.0TDI 190KM ośka w manualu

Awatar użytkownika
Kulpas
Posty: 274
Rejestracja: 16 maja 2021, o 07:12
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Tomasz

Akumulator S3 2.0TDI 190KM ośka w manualu

Post autor: Kulpas »

Witam wszystkich. Mam problem z aku w mojej s3. Otóż ostatnio ciężko kręci jak postoi kilka dni w garażu. Sprawdzałem napięcie spoczynkowe i pokazuje 12.45v (najniższe było ok.12.3v). Przy odpalonym silniku napięcie wynosi ok.14.5v. Podłączyłem ostatnio aku do prostownika i po całej nocy ładowania napięcie było 13.4v lecz po kilku krótkich trasach (szkoła, zakupy) auto znowu ciężko kręciło. Dzisiaj z ciekawości sprawdziłem w Googlach jaki powinien być aku przy tym silniku i się lekko zdziwiłem. Powinien być aku AGM 70Ah 760A a u mnie w aucie jest AGM 68Ah 380A, czyżby ktoś wcześniej wsadził niewłaściwy aku i być może przy tym zapomniał go poprawnie zakodować (dopisać) do auta? Co sądzicie i jaki aku polecacie?
komoornik
Posty: 1045
Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Akumulator S3 2.0TDI 190KM ośka w manualu

Post autor: komoornik »

Ja bym zaczął od rozkodowania VINu lub kodów wyposażenia. W internecie na podstawie samego modelu są czasem głupoty.

Ale zdziwił bym się jeśli w dieslu byłby aku z tylko 380A prądu rozruchowego.
Awatar użytkownika
Kulpas
Posty: 274
Rejestracja: 16 maja 2021, o 07:12
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Tomasz

Re: Akumulator S3 2.0TDI 190KM ośka w manualu

Post autor: Kulpas »

Taki aku siedzi u mnie w aucieObrazek

Wysłane z mojego LYA-L09 przy użyciu Tapatalka

yogibabu
Posty: 356
Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
Samochód: Inny
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Akumulator S3 2.0TDI 190KM ośka w manualu

Post autor: yogibabu »

No raczej od Škody to on nie jest. Po nr to Touareg.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Już nie kurak....
fabek
Administrator
Posty: 1235
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Akumulator S3 2.0TDI 190KM ośka w manualu

Post autor: fabek »

Ten aku ma 680A wg normy EN. Niestety już jest zużyty i czeka Cię wymiana. Chociaż pod tą nalepką są korki, które można tylko zakręcać. Sugeruje dolać po 20-30ml wody dest. na każdą celę i naładować prostownikiem do AGM-ów.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
yaro_1
Posty: 533
Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: wschodnie mazowsze

Re: Akumulator S3 2.0TDI 190KM ośka w manualu

Post autor: yaro_1 »

ja w swojej skodzie 2.0 tdi 150km z 2017 mam taki sam, z takim aku z salonu wyszedł
Awatar użytkownika
Kulpas
Posty: 274
Rejestracja: 16 maja 2021, o 07:12
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Tomasz

Re: Akumulator S3 2.0TDI 190KM ośka w manualu

Post autor: Kulpas »

Dzisiaj znowu auto ciężko odpaliło. Wczoraj wieczorem napięcie wynosiło 12.56v a dzisiaj rano sprawdzam i jest 12.45. Po dłuższym kręceniu auto odpaliło i postanowiłem sprawdzić jakie jest napięcie podczas pracy silnika (alternatora) i ku mojemu zdziwieniu pokazało 12.67v gdzie ostatnio pokazywało 14.45v. Więc mogę się tylko domyślać, że jednak aku jest sprawny a problem jest z alternatorem, który nie ma odpowiedniego ładowania. Czy ktoś miał podobny problem, wystarczy oddać alternator do regeneracji (szczotki) czy raczej lepiej wymienić na nowy? Dziękuję za odpowiedzi.

Wysłane z mojego LYA-L09 przy użyciu Tapatalka

Kamiltgk
Posty: 22
Rejestracja: 24 lut 2021, o 01:49
Samochód: Superb III
Rocznik: 2015
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Kamil
Lokalizacja: Warszawa

Re: Akumulator S3 2.0TDI 190KM ośka w manualu

Post autor: Kamiltgk »

Kulpas pisze: 26 paź 2022, o 07:34 Dzisiaj znowu auto ciężko odpaliło. Wczoraj wieczorem napięcie wynosiło 12.56v a dzisiaj rano sprawdzam i jest 12.45. Po dłuższym kręceniu auto odpaliło i postanowiłem sprawdzić jakie jest napięcie podczas pracy silnika (alternatora) i ku mojemu zdziwieniu pokazało 12.67v gdzie ostatnio pokazywało 14.45v. Więc mogę się tylko domyślać, że jednak aku jest sprawny a problem jest z alternatorem, który nie ma odpowiedniego ładowania. Czy ktoś miał podobny problem, wystarczy oddać alternator do regeneracji (szczotki) czy raczej lepiej wymienić na nowy? Dziękuję za odpowiedzi.

Wysłane z mojego LYA-L09 przy użyciu Tapatalka
Witaj,
Miałem taki sam Aku w mojej skodzie, cuda się działy, bywało że długo kręcił, przy odpaleniu dziwny strzał. Po wymianie na nowy, od miesiąca ani razu nie zdarzyło się żeby coś źle zapalił.
Awatar użytkownika
Kulpas
Posty: 274
Rejestracja: 16 maja 2021, o 07:12
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Tomasz

Re: Akumulator S3 2.0TDI 190KM ośka w manualu

Post autor: Kulpas »

Póki co nie byłem pewny czy aku niedomaga czy rozrusznik już się kończy, dlatego kupiłem ostatnio tester do sprawdzania akumulatora Konnwei KW650 aby upewnić się czy pada aku czy alternator. Po pierwszym sprawdzeniu alternator jest w 100% sprawny, a akumulator wymagał ładowania. Problemy z odpalaniem narazie ustały gdyż ostatnio troszkę większe trasy robiłem i aku się doładował. Wcześniej trasy były max.5km codziennie i auto na tym dystansie ok.5 razy było gaszone i odpalane.
A czy orientuje się ktoś jakim prądem najlepiej ładować tego typu akumulator AGM (zwykły prostownik) czy muszę kupić specjalny prostownik do AGM? Dziękuję za odpowiedzi
fabek
Administrator
Posty: 1235
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Akumulator S3 2.0TDI 190KM ośka w manualu

Post autor: fabek »

Napięcie 14,5V, prąd 7A max dla tego Aku.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Wierek
Posty: 1
Rejestracja: 10 sty 2021, o 08:59
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Wojtek

Re: Akumulator S3 2.0TDI 190KM ośka w manualu

Post autor: Wierek »

Witam,

Nie wiem czy mój post w czymkolwiek pomoże, nie chce zakładać nowego tematu, podpinam się tutaj :D szukałem info na ten temat po całym forum i nie mogłem nic znaleźć.

Jak sobie przypomnę to moja też raz na jakiś czas miewała problemy z odpalniem(dłużej kręciła) niż ma to miejsce zwykle i było to w lecie, nie przywiązywałem większej uwagi do tego.

Ale do piątku w drodze, a robię długie trasy po 600km.
Pierwszze zdezaktywowały się adaptacyjne światła, strumień światła padał nie dalej niż 3m przed auto, jak to ma miejsce w manualnej regulacji gdy ustawimy je na pozycję 4, było tak 2-3 krotnie na całym odcinku. Pomagało gaszenie i odpalanie po chwili. Wydało mi się to mega dziwne, ale ja już jeden dziwny przypadek miałem z adaptacyjnym zawieszeniem wiec i tutaj stwierdziłem że to pewnie gdzieś coś nie łączy może woda etc.(a dosłownie lało cała drogę) stwierdziłem wrócę, podjadę do kumpla będziemy szukać.
Kilkanaście km. przed domem zajechałem na stację zatankować, ale zauważyłem że obroty na postoju są 1100-1200, pierwsza myśl DPF, jednak nie bo wentylatory nie działały oraz nie było czuć takiego specyficznego zapachu wypalania. Po dojechaniu na miejsce dalej to samo silnik na postoju 1100-1200.
Zgasiłem po chwili zapaliłem i wszytko wróciło do normy, auto tak stało do poniedziałku.
W poniedziałek zapaliłem auto i na dzień dobry...
Brak ładowania 12v zatrzymaj auto, czy coś w ten deseń.
Dojechałem do sklepu z akumlatorami sprawdzili baterie, test wyszedł ok, ale jest brak ładowania z alternatora. Po drodze ze sklepu do domu, wszystko się powoli zdezaktywowało jak świąteczna choinka na desce. Dojechałem zgasilem i auto już zabrała laweta do mechanik...nadmienię że moja ma już 250tyś km najechane wiec można by obstawiać szczotki.
We wtorek alternator wyciągnięty i rozebrany... szczotek połowa, ok może coś się zwiesiło, specu od takich napraw rozebrał przeczyścił i przesmarował. Puścił na maszynie działa, pod obciążeniem działa, super montujemy. A na aucie nie ładuje, jako że mój znajomy to dobry mechanik ale elektryk z niego żaden, szybka akcja i auto dziś na lawecie zaleciało do elektryka.

A oto główny winowajcą całego zajścia:
20221109_075149.jpg
Kabel biegnący od alternatora, do skrzynki bezpieczników w komorze silnika tej z prawej strony kolo akumlatora.
Kabel biegnie wzdłuż silnika, pod filterm powietrza i tam właśnie dzieją się różne przeróżne cuda z tym kablem.
Znalazłem wczoraj jakiś filmik na YT w którym koleś na przykładzie jakiegoś auta grupy VW o tym mówił, filmik z USiA wiec i oni też się z takim problemem zmagają :lol:
Dziś rano, przed odstawieniem auta do elektryka już wiedziałem że to jest winowajcą, zdjęcie robiłem po tym jak auto stało już na lawecie.
Załączniki
20221107_102838.jpg
20221108_122047.jpg
ODPOWIEDZ