DCC w Skodzie III
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 5 cze 2018, o 19:30
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Maciej
DCC w Skodzie III
Dzień dobry.
Już powoli czas na zmian moje Skody II FL 2.0 TSI na trójkę. Proszę Was o opinię, gdyż już na pewno ją macie
Moje auto jest świetnie zestrojone, jeśli mamy na myśli szybką jazdę i trzymanie, zwłaszcza przy dużych prędkościach.
I teraz uwaga.
Większość Forumowiczów utwardza i obniża.
Ja potrzebuję odwrotnego info.
Mi jest potrzebny komfort. Nie mam czuć dziur ( a moja wyczuwa nawet to czego nie widać), progów, jazdy po remontowanych odcinkach (to trwa tyle lat)
Owszem, po....ć też lubię. Ale większość dnia pomykam po mieście i wkurza mnie sztywne zawieszenie.
Nie ma dzisiaj jak testować aut, a już na pewno nie pod kątem zawieszenia DCC.
Zakładam trzy poziomy DCC- komfort, normal i sport.
Któremu z powyżej wymienionych odpowiada standard bez DCC?
Jak się przejadę testową będzie standard. Porównam to z moją. Ale dalej brak info co do DCC.
I tak już na koniec- przy dzisiejszych mandatach, trzeba trochę spuścić z tonu, więc wolę bardziej w stronę komfortu (na Gwiazdę na miechach mnie nie stać). Jak pobuja, trudno dam radę.
Dziękuję za poważne podejście do tematu.
Już powoli czas na zmian moje Skody II FL 2.0 TSI na trójkę. Proszę Was o opinię, gdyż już na pewno ją macie
Moje auto jest świetnie zestrojone, jeśli mamy na myśli szybką jazdę i trzymanie, zwłaszcza przy dużych prędkościach.
I teraz uwaga.
Większość Forumowiczów utwardza i obniża.
Ja potrzebuję odwrotnego info.
Mi jest potrzebny komfort. Nie mam czuć dziur ( a moja wyczuwa nawet to czego nie widać), progów, jazdy po remontowanych odcinkach (to trwa tyle lat)
Owszem, po....ć też lubię. Ale większość dnia pomykam po mieście i wkurza mnie sztywne zawieszenie.
Nie ma dzisiaj jak testować aut, a już na pewno nie pod kątem zawieszenia DCC.
Zakładam trzy poziomy DCC- komfort, normal i sport.
Któremu z powyżej wymienionych odpowiada standard bez DCC?
Jak się przejadę testową będzie standard. Porównam to z moją. Ale dalej brak info co do DCC.
I tak już na koniec- przy dzisiejszych mandatach, trzeba trochę spuścić z tonu, więc wolę bardziej w stronę komfortu (na Gwiazdę na miechach mnie nie stać). Jak pobuja, trudno dam radę.
Dziękuję za poważne podejście do tematu.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
DCC w Skodzie III
Standard bez DCC = Sport z DCC.
S3 to taki ponton. Już lepiej weź bez DCC to nie doznasz szoku.
S3 to taki ponton. Już lepiej weź bez DCC to nie doznasz szoku.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 233
- Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: DCC w Skodzie III
Czyżby aż taka różnica była z DCC a standard.
Ja po przesiadce wprawdzie z Passata B8 standard zawias ,na DCC w Skodzie mam wrażenie że płynę ,a nie jadę wozem drabiniastym zwanym Passatem. Dopiero po ustawieniu na sport zbliża się z twardością do paska, ale to jeszcze nie jest to.
Dla mnie najważniejszy jest komfort i powiem szczerze że zawieszenie DCC Skody to jest to czego szukałem.
Mało korzystam z autostrad ,a na lokalne dziurawe drogi i miasto to zawieszenie jest idealne. Jeszcze po założeniu opon z wysokim profilem można se prawie wszystkie krawężniki zaliczać.
Ja po przesiadce wprawdzie z Passata B8 standard zawias ,na DCC w Skodzie mam wrażenie że płynę ,a nie jadę wozem drabiniastym zwanym Passatem. Dopiero po ustawieniu na sport zbliża się z twardością do paska, ale to jeszcze nie jest to.
Dla mnie najważniejszy jest komfort i powiem szczerze że zawieszenie DCC Skody to jest to czego szukałem.
Mało korzystam z autostrad ,a na lokalne dziurawe drogi i miasto to zawieszenie jest idealne. Jeszcze po założeniu opon z wysokim profilem można se prawie wszystkie krawężniki zaliczać.
-
- Posty: 1070
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: DCC w Skodzie III
Ja bym powiedział że zawias Superba bez DCC jest lekko twardszy niż Normal z DCC, ale to jeszcze nie Sport z DCC.
A swoją drogą jest spora różnica pomiędzy Passatem z DCC a Superbem z DCC (Passat jest zauważalnie mniej komfortowy).
A swoją drogą jest spora różnica pomiędzy Passatem z DCC a Superbem z DCC (Passat jest zauważalnie mniej komfortowy).
-
- Posty: 280
- Rejestracja: 6 lis 2011, o 11:32
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Krzysiek
Re: DCC w Skodzie III
Tak jak piszą koledzy, z dcc jazda jak na pontonie. Mi się bardzo podoba, czasem nawet włączam tryb komfort.
-
- Posty: 633
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: DCC w Skodzie III
Jak się naczytałem o tym pontonie, o tym że Superb jest bardzo miękki to uznałem, że trzeba wziąć DCC i jeździć w trybie Sport. Tym bardziej jeżeli nie ma zamiaru zmieniać się zawieszenia. Generalnie na Normalu będzie to czego szukasz zapewne. Mi się podobało na początku (wcześniej jeździłem O3 RS bez DCC, gdzie seryjnie było twardo), bo sobie płynąłem, był relaksik itd. Jednak przy mojej jeździe szybko się wyleczyłem i jeżdżę tylko na Sport co mi odpowiada. No i mam Sportline'a, a to pewnie też ma znaczenie.
Moim zdaniem lepiej mieć niż nie mieć. Zawsze możesz sobie wybrać opcję bardziej komfortową albo mniej
Moim zdaniem lepiej mieć niż nie mieć. Zawsze możesz sobie wybrać opcję bardziej komfortową albo mniej
- caballero
- Posty: 350
- Rejestracja: 16 wrz 2016, o 16:48
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: DCC w Skodzie III
Miałem przez ponad 4 lata Superba III bez DCC i teraz od ok. roku Superba III FL z DCC. Jak dla mnie, standardowy zawias bez DCC to coś pomiędzy normal a sport z DCC.
Na sport na pewno zawias jest o wiele bardziej utwardzony niż ten bez DCC i najczęściej właśnie na ustawieniu sport jeżdżę.
Chyba, że akurat jestem w Łodzi, wtedy włączam normal
Na sport na pewno zawias jest o wiele bardziej utwardzony niż ten bez DCC i najczęściej właśnie na ustawieniu sport jeżdżę.
Chyba, że akurat jestem w Łodzi, wtedy włączam normal
- piramida
- Doradca
- Posty: 4042
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: DCC w Skodzie III
Będzie cię brało na wymioty z tego nadmiaru komfortu w superbie Seryjny zawias jest zbyt komfortowy i nie nadaje się do szybszej bezpiecznej jazdy drogami szybkiego ruchu
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 13 mar 2021, o 19:11
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 235 KM 496 NM
- Imię: Łukasz
Re: DCC w Skodzie III
To ja mam zupełnie inne odczucia, przesiadłem się z superba 3 z dcc na passat b8 z dcc i passek dla mnie lepszy. Skoda na comfort nie nadaje się do jazdyktryk pisze: ↑28 paź 2022, o 22:36 Czyżby aż taka różnica była z DCC a standard.
Ja po przesiadce wprawdzie z Passata B8 standard zawias ,na DCC w Skodzie mam wrażenie że płynę ,a nie jadę wozem drabiniastym zwanym Passatem. Dopiero po ustawieniu na sport zbliża się z twardością do paska, ale to jeszcze nie jest to.
Dla mnie najważniejszy jest komfort i powiem szczerze że zawieszenie DCC Skody to jest to czego szukałem.
Mało korzystam z autostrad ,a na lokalne dziurawe drogi i miasto to zawieszenie jest idealne. Jeszcze po założeniu opon z wysokim profilem można se prawie wszystkie krawężniki zaliczać.
czułem się jak w pontonie, na normal też miękka a na sport już była za twarda na miasto. Passat na normal to jest coś miedzy normal a sport skody a passat na sport jest bardzo twardy i nadaje się tylko na równe jak stół drogi. Niby klasa ta sama ale b8 ma dużo lepsze zawieszenie i trakcję.
-
- Posty: 280
- Rejestracja: 6 lis 2011, o 11:32
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Krzysiek
Re: DCC w Skodzie III
Panowie, nie każdy "zapierdala", niektórzy po prostu jeżdżą samochodem. Dla tych "niektórych" dcc jest super.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: DCC w Skodzie III
Do czasu aż nie przejadą się BMW albo Mesiem. Tyle i aż tyle. Zawieszenie w superbie jest gówniane i nie ma co się oszukiwać! Nie ważnie, czy DCC czy nie DCC. Oba są przepaścią do wyżej wymienionych. I nie, nie czytałem ani nie słuchałem. Wszystkimi jechałem i nie ma co się na siłę oszukiwać. To jest uj a nie zawieszenie. Dopiero jako tako po zmianie zawieszenia idzie wyczuć komfort. I nie trzeba zapierdalać (chociaż tu widać największe braki w zawieszeniu w porównaniu do aut premium), ale nawet podczas powolnej jazdy, to jest uj nie komfort, tylko bujanie jak statkiem góra dół i na boki. Dopiero po przejechaniu się autem premium można to zrozumieć, jak daleko do doskonałości jest w tym zawieszeniu. Głównie chodzi o wybieranie...a co za tym idzie aksamitność pokonywania nierówności.
Tym bardziej śmieszą mnie porównania do klas premium pod względem komfortu skody do aut premium
Superb jest poprawnym autem i wart tych pieniędzy, ale nie oszukujmy się na siłę.
Tym bardziej śmieszą mnie porównania do klas premium pod względem komfortu skody do aut premium
Superb jest poprawnym autem i wart tych pieniędzy, ale nie oszukujmy się na siłę.
-
- Posty: 1070
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: DCC w Skodzie III
Tyle że jaki sens ma porównywanie Superba do aut klasy premium? Za podobne pieniądze w podobnym wyposażeniu to nawet na 3kę czy C klasę nie starczy.
Więc jak już porównywać to do aut tej samej klasy - i tu nagle się okaże że DCC to wcale nie jest złe rozwiązanie.
No ale jak już kiedyś pisałem - jak ktoś kupił Superba i stara się z niego na siłę zrobić coś czym nie jest, to powodzenia
Więc jak już porównywać to do aut tej samej klasy - i tu nagle się okaże że DCC to wcale nie jest złe rozwiązanie.
No ale jak już kiedyś pisałem - jak ktoś kupił Superba i stara się z niego na siłę zrobić coś czym nie jest, to powodzenia
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: DCC w Skodzie III
Nie ma żadnego. DCC jest wszędzie takie samo, czy to L&K czy Style czy Sportline.
Bardziej bujającą albo mniej Nie porównuj tego ze słowem ,,komfortową" a nie daj boże ,,sportową"
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: DCC w Skodzie III
Tu się zgodzę, poniosło mnie z porównaniem do premium. Tylko wqrwia mnie jak ktoś zachwala to zawieszenie. Nie jest dobre. To nie jest dobra praca zawieszenia. Problem tkwi w bardzo kiepskim wybieraniu nierówności, tak jak by amortyzatory nie współgrały z wagą samochodu. Nawet taka ciekawostka, słabo wyposażony superb 1,5 z dcc, może różnić się wagą minimum 200kg od lepiej wyposażonego 2,0tsi czy 2.0tdi, a zawieszenia są te same. Więc jak do uja ma to wybierać ? I kolejne pytanie, które szybciej( w zakresie zużycia) będzie jeszcze większą kupą?komoornik pisze: ↑30 paź 2022, o 00:38 Tyle że jaki sens ma porównywanie Superba do aut klasy premium? Za podobne pieniądze w podobnym wyposażeniu to nawet na 3kę czy C klasę nie starczy.
Więc jak już porównywać to do aut tej samej klasy - i tu nagle się okaże że DCC to wcale nie jest złe rozwiązanie.
No ale jak już kiedyś pisałem - jak ktoś kupił Superba i stara się z niego na siłę zrobić coś czym nie jest, to powodzenia
I tu się nie zgodzę, że z superba można zrobić nie wiadomo co. Uwierz, że można dużo i różnica robi się kolosalna w porównaniu do tego co wyjeżdża z fabryki. Wyglądu środka nie zmienisz, ale hebel, zawieszenie, wyciszenie, lepsza praca skrzyni, robi z superba zdecydowanie inne auto. Pomijam zmiany, mocy, bo moc każdy kupuje taką jaką chce, mówię tylko o tym jak to auto powinno wyjeżdżać z fabryki, a co za tym jakie ma niedoskonałości.
Natomiast jedno jest pewne. Ci co zrezygnowali z seryjnego zawieszenia na rzecz gwintu(kw, st), czy samych amorów np. bilstein b6, za uja nie wrócą do seryjnego zawieszenia(piszę też o DCC), bo widzą przepaść. I dopiero wtedy widzą, że to seryjne (łącznie z DCC) to jest kupa. Ale to trzeba samemu poczuć na własnej skórze, a nawet dosłownie na własnej dupie
I żeby nie było, sam uważałem DCC za świetne, do czasu aż nie przejechałem się krótkiego odcinka na gwincie KW u Piramidy, potem na zamontowanym gwincie u siebie, a później próbując E klasy i serii 5 na ich seryjnych zawieszeniach. I tu mowa tylko i wyłącznie o spokojnej jeździe, bo ta bardziej agresywna to już też zupełnie inna bajka.
Ale tak, w porównaniu do fabii czy octavii, DCC w superbie jest lepsze
-
- Posty: 280
- Rejestracja: 6 lis 2011, o 11:32
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Krzysiek
Re: DCC w Skodzie III
A mnie śmieszą te przeróbki zawieszenia, hamulców itp. Gdybym miał takie rozterki na temat samochodu to dawno bym go sprzedał i kupił taki, który spełni moje oczekiwania.
Czytając wywody nt agresywnej jazdy mam wrażenie, że mandaty wciąż są za niskie.
Czytając wywody nt agresywnej jazdy mam wrażenie, że mandaty wciąż są za niskie.