DCC w Skodzie III
- crazywarrior69
- Posty: 217
- Rejestracja: 11 cze 2018, o 14:31
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Aktualnie: MY2022
- Lokalizacja: Wawa
Re: DCC w Skodzie III
Jak sprężyny obniżające zaproponujecie do stockowego DCC. Celem nie jest uzyskanie lepszego prowadzenia, większej twardości tylko efekty wizualnie. Zależy mi na obniżeniu auta o 15-20mm względem serii z DCC.
Myślałem o stockowych sprężynach z wersji sportline bez dcc. Tylko tutaj spodziewam się problemu z dobraniem, bo pewnie było kilka wersji w zależności od silnika i wyposażenia (np haka).
Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
Myślałem o stockowych sprężynach z wersji sportline bez dcc. Tylko tutaj spodziewam się problemu z dobraniem, bo pewnie było kilka wersji w zależności od silnika i wyposażenia (np haka).
Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
- Carlito
- Posty: 149
- Rejestracja: 24 gru 2016, o 22:17
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Lokalizacja: WWL
Re: DCC w Skodzie III
Sportline bez DCC jest niższy tylko o 5mm, więc fajerwerków raczej nie będzie.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: DCC w Skodzie III
Miałem założone springi obniżające do DCC. Wizualnie było super, ale nie sprawdzało się to za bardzo. Potrafiło dobijać na nierównościach zwłaszcza w komforcie i normalu. Ogólnie na nierównościach auto dziwnie się odbijało od jezdni - efekt ping ponga. Na gładkim asfalcie było super.crazywarrior69 pisze: ↑14 kwie 2023, o 07:27 Jak sprężyny obniżające zaproponujecie do stockowego DCC. Celem nie jest uzyskanie lepszego prowadzenia, większej twardości tylko efekty wizualnie. Zależy mi na obniżeniu auta o 15-20mm względem serii z DCC.
Może to przez brak resetu DCC.
Ostatecznie przeszedłem na całkowicie inne zawieszenie.
- piramida
- Doradca
- Posty: 4039
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: DCC w Skodzie III
Szkoda sobie dupę zawracać z samymi krótszymi spręzynami, superb ma zbyt komfortowo ustawione amortyzatory przez co mają słabe tłumienia i na skróconych sprężynach jest jeszcze gorzej niż na serii.
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 7 mar 2023, o 12:37
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: Inny
Re: DCC w Skodzie III
Udało mi się w końcu przejechać testowym L&K 200KM z DCC i na kołach 19.
Wcale nie odniosłem wrażenia że DCC na "comfort" pływa jak ponton - moje obecne Ambition na kołach 17 i standardowym zawieszeniu buja tak samo albo i mocniej.
Różnica pomiędzy comfort/normal/sport jak dla mnie nie jest duża. Nie umiem tego miarodajnie opisać, ale po kilku minutach jazdy w danym trybie nie byłem w stanie stwierdzić który to tryb bez rzucenia okiem na ekran.
Największa różnica i poprawa w prowadzeniu to dla mnie koła 19' i profil 40. Auto którym jeździłem dużo lepiej (szybciej) reaguje na ruchy kierownicą. Wydaje mi się że to właśnie kwestia profilu 40 (vs 55 który mam w swoim aucie).
Podsumowując dla mnie bardzo pozytywne wrażenia - nie wybija zębów, ale już się nie buja tak jak mój Ambition.
Wcale nie odniosłem wrażenia że DCC na "comfort" pływa jak ponton - moje obecne Ambition na kołach 17 i standardowym zawieszeniu buja tak samo albo i mocniej.
Różnica pomiędzy comfort/normal/sport jak dla mnie nie jest duża. Nie umiem tego miarodajnie opisać, ale po kilku minutach jazdy w danym trybie nie byłem w stanie stwierdzić który to tryb bez rzucenia okiem na ekran.
Największa różnica i poprawa w prowadzeniu to dla mnie koła 19' i profil 40. Auto którym jeździłem dużo lepiej (szybciej) reaguje na ruchy kierownicą. Wydaje mi się że to właśnie kwestia profilu 40 (vs 55 który mam w swoim aucie).
Podsumowując dla mnie bardzo pozytywne wrażenia - nie wybija zębów, ale już się nie buja tak jak mój Ambition.
-
- Posty: 280
- Rejestracja: 6 lis 2011, o 11:32
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Krzysiek
Re: DCC w Skodzie III
ZAraz po zakupie auta również niespecjalnie czułem różnicę w ustawieniach dcc. Ale teraz, po przełączeniu z normal/comfort na sport mamy z żoną wrażenie, że zaraz wypadną plomby Niby niewielka różnica, ale człowiek się przyzwyczaja do IMO fajnego bujania.
- crazywarrior69
- Posty: 217
- Rejestracja: 11 cze 2018, o 14:31
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Aktualnie: MY2022
- Lokalizacja: Wawa
Re: DCC w Skodzie III
Również jestem zadowolony z DCC z FL.
Trochę mnie dziwią te opinie, że jest na DCC jest ponton i w ogóle.
Może przedlift ma jakieś inne zawieszenie DCC niż polift?
W sumie nie wiem czy ktoś próbował zakładać niższe sprężyny do DCC w polifcie.
To pewnie też zależy kto jaki ma doświadczenie i czym jeździł wcześniej.
Trochę mnie dziwią te opinie, że jest na DCC jest ponton i w ogóle.
Może przedlift ma jakieś inne zawieszenie DCC niż polift?
W sumie nie wiem czy ktoś próbował zakładać niższe sprężyny do DCC w polifcie.
To pewnie też zależy kto jaki ma doświadczenie i czym jeździł wcześniej.
- sane
- Posty: 1820
- Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 335/450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: DCC w Skodzie III
Raczej to samo. Natomiast niektórym może to odpowiadać...crazywarrior69 pisze: ↑19 kwie 2023, o 09:20Trochę mnie dziwią te opinie, że jest na DCC jest ponton i w ogóle.
Może przedlift ma jakieś inne zawieszenie DCC niż polift?
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
-
- Posty: 1171
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: DCC w Skodzie III
No właśnie na ten moment wychodzi, że raczej mocno inne Nawet recenzenci mówili po premierze, że między trybami prawie nie ma różnicy a w polifcie różnica jest mocna (podobnie jak w innych nowych Skodach, np. O4 czy niektórych VW).sane pisze: ↑19 kwie 2023, o 13:04Raczej to samo. Natomiast niektórym może to odpowiadać...crazywarrior69 pisze: ↑19 kwie 2023, o 09:20Trochę mnie dziwią te opinie, że jest na DCC jest ponton i w ogóle.
Może przedlift ma jakieś inne zawieszenie DCC niż polift?
- rowerek
- Posty: 748
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: DCC w Skodzie III
No nie wiem, u mnie w przedlifcie (2018r) czułem różnicę wyraźnie. Ok, może comfort i normal były zbliżone i rzeczywiście czasami trzeba było spojrzeć w jakim trybie się jedzie, ale sport już wyraźnie się różnił i nie dało się go pomylić z pozostałymi.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
- crazywarrior69
- Posty: 217
- Rejestracja: 11 cze 2018, o 14:31
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Aktualnie: MY2022
- Lokalizacja: Wawa
Re: DCC w Skodzie III
No to ja mam polifa sportline i różnica jest duża.
Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 1365
- Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Anglia, NW
Re: DCC w Skodzie III
Mam auto z MY23 i widze roznice miedzy Sport a Normal/Comfort. Natomiast nie sadze, ze bylbym w stanie zauwazyc roznice miedzy Comfort a Normal, moim zdaniem roznica jest tu subtelna.
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2023, o 15:09 przez LMB, łącznie zmieniany 1 raz.
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."
Powered by George Best
Powered by George Best
- sane
- Posty: 1820
- Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 335/450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: DCC w Skodzie III
Może sterowanie się różni, nr amortyzatorów są takie same.
Przód - wszędzie to samo. Była zmiana w nr OE na MY2018, ale przedlift/polift to samo.
Tył - różne nr OE są dla FWD, 4x4 i z poziomowaniem, ale w każdym roczniku to samo.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
-
- Posty: 1171
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: DCC w Skodzie III
MY18 ma sens, bo to na moment przed liftem. Sporo zmian poliftów jest wprowadzone na moment przed. Tak czy tak najlepiej byłoby przejechać się Superbem z 2015 roku oraz z 2023 roku i porównać działanie DCC.