DCC w Skodzie III
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 280/400
- Imię: Marek
Re: DCC w Skodzie III
Czy KV DCC dużo lepiej wybiera dziury czyli jest bardziej komfortowe niż seria dcc Sportline? Chyba muszę zmienić zawias, bo przeszkadza mi wybieranie nierówności.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 14 gru 2023, o 22:33
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
Re: DCC w Skodzie III
Ja bardzo lubię DCC i czuję dużą różnicę w zawiasie - koledzy mają różne wersje. Ale na pewno nie jest to sportowy zawias. Daje dużo pewności przy normalnej jeździe po normalnych drogach ale o szaleństwach nie ma mowy. Słyszałem że Normal to to samo co zwykły zawias ale moim zdaniem nie jest to prawda. DCC najbardziej mi odpowiada. Jeżdzę dość szybko (w Niemczech) ale nie prowokuje sytuacji. Nie pamiętam kiedy miałem np. hamowanie awaryjne. To mój 4 samochód z DCC i o ile wsiądę do zwykłego zawiasu nie czuję jakoś tego.
-
- Posty: 393
- Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: DCC w Skodzie III
nie pamiętam już jak się jeździło na zwykłym (świeżym) DCC w Skodzie, ale na KW DCC jeździ się bardzo przyjemnie, nie buja jak na zwykłym DCC a zmiany pomiędzy Comfort/Neutral/Sport jest znaczące. Na gwincie przejechałem jakieś 60-70kkm. Sprawdzałem ostatnio tłumienie na stacji diagnostycznej i wszystkie amory w okolicach ~80% sprawności.
jakoś w wakacje zeszłego roku pożyczyłem od znajomego bliźniaczego superba na DCC. Bliźniaczego, czyli odebranego w podobnym czasie i z podobnym przebiegiem. Rożnica była potężna, typowy statek na falach.
- StRaDiVaRiUs
- Posty: 142
- Rejestracja: 22 lut 2024, o 08:28
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: SERIA CJXA
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: DCC w Skodzie III
Mam tak samo - DCC i układ kierowniczy są takie jakby "luźne". Co z tego jak masz normal to tłucze, zmienisz na Sport, to tłucze i jest sztywno . Dasz comfort, to tłucze i pływa. Wiele aut ma po prostu dobrze zestrojone zawieszenie, które stuknie tylko jak wjedziesz w wyrwę, a nie dziure.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 wrz 2023, o 08:43
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: DCC w Skodzie III
Czy można gdzieś zakupic w PL na fakturę kpl amortyzatorów Bilstein B6 do DCC?
Znalazłem tylko na eibach.pl https://eibach.pl/product/amortyzator-b ... tdi/97388/
Przedni zaczął się mocno pocić i chciałbym odrazu wymienić kpl. Przebieg 125 tys swoją drogą.
Potrzebuje do 2.0 TDI 4x4 2019 polift. seryjny numer fabrycznych Monroe 3q0413031AK
Znalazłem tylko na eibach.pl https://eibach.pl/product/amortyzator-b ... tdi/97388/
Przedni zaczął się mocno pocić i chciałbym odrazu wymienić kpl. Przebieg 125 tys swoją drogą.
Potrzebuje do 2.0 TDI 4x4 2019 polift. seryjny numer fabrycznych Monroe 3q0413031AK
- StRaDiVaRiUs
- Posty: 142
- Rejestracja: 22 lut 2024, o 08:28
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: SERIA CJXA
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: DCC w Skodzie III
Opiszę zawias trochę inaczej. Charakterystyka zawieszenia jest taka, że brakuje mu sprężystości i jędrności. W każdej opcji DCC jest głośne i tłucze oraz brakuje mu progresji. Dasz comfort, to nic się nie zmienia, po prostu dodatkowo buja. Sport nie buja, ale jest twarde, dalej głośne i tłucze. Najlepszym wyborem jest normal, bo buja delikatnie, ale dalej jest głośne i tłucze. Mam wrażenie jakbym jechał autem, które ma zdecydowanie za miękkie sprężyny, a dcc jedynie reguluje, co zrobi po wyjechaniu z dziury- albo dalej będzie kiwać, albo złapie żeby nie bujało.
-
- Posty: 623
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: DCC w Skodzie III
Zgadza się, ale problem z wybieraniem to chyba w każdej Skodzie. W O3 RS było to samo - twardo, prowadziło się fajnie, ale na nierównościach plomby wypadały
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: DCC w Skodzie III
To że się poci o niczym nie świadczy.
Może sie tak pocić jeszcze 10 lat ,a parametry swoje będzie miał 100 % jak nowy.
Musiał by ci całe koło zalać olejem aby coś na parametrach stracił.
Kwestia zawieszenia to już inna sprawa. Ten typ tak ma i trzeba sie do tych stuków przyzwyczaić ,lub je wymienić jak nie można zaakceptować.
Może sie tak pocić jeszcze 10 lat ,a parametry swoje będzie miał 100 % jak nowy.
Musiał by ci całe koło zalać olejem aby coś na parametrach stracił.
Kwestia zawieszenia to już inna sprawa. Ten typ tak ma i trzeba sie do tych stuków przyzwyczaić ,lub je wymienić jak nie można zaakceptować.
- piramida
- Doradca
- Posty: 4039
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: DCC w Skodzie III
Jak chce ktoś w miarę tanim kosztem poprawić pracę zawieszenia to wystarczy założyć eibacha b12 czyli bilstein b8 plus springi eibacha. Cena zawiasu to 4k a praca zawieszenia w porównaniu do DCC to przepaść.
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 28 kwie 2017, o 19:47
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 381km/507nm
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Stockholm
Re: DCC w Skodzie III
Czy zakladajac taki zebran tracimy DCC czy dalej charakterystykę pracy można zmienić?
- Movibonczuk
- Posty: 158
- Rejestracja: 17 lis 2015, o 22:49
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: DCC w Skodzie III
Tracisz DCC. Ale jak juz wielu kolegow wielokrotnie napisalo wszystko pracuje, podobno, znacznie lepiej. Ja jestem w polowie drogi. Na razie springi Eibacha wjechaly i jezdze tylko na sporcie. Pierwsze dwa dni wydawalo sie, ze jest twardo ale teraz nie wyobrazam sobie jak moglem tak dlugo jezdzic na standardowych sprezynach i normalu…
A w tych 4k sa cancelery?
A w tych 4k sa cancelery?
-
- Posty: 955
- Rejestracja: 30 kwie 2011, o 01:34
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 371 KM/482 Nm
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Poznań
Re: DCC w Skodzie III
Jak nie chcesz stracić DCC, to załóż Bilstein B6 Damptronic. Ja tak właśnie uczyniłem, mało tego zostawiłem ori sprężyny i generalnie auto zaczęło zupełnie inaczej się zachowywać. Możesz regulować twardość, a o doznaniach z jazdy pisał nie będę bo to przepaść.
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 28 kwie 2017, o 19:47
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 381km/507nm
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Stockholm
Re: DCC w Skodzie III
Usiadł trochę niżej na tych amorach i ori sprężynach?marasmus007 pisze: ↑9 kwie 2024, o 09:07Jak nie chcesz stracić DCC, to załóż Bilstein B6 Damptronic. Ja tak właśnie uczyniłem, mało tego zostawiłem ori sprężyny i generalnie auto zaczęło zupełnie inaczej się zachowywać. Możesz regulować twardość, a o doznaniach z jazdy pisał nie będę bo to przepaść.
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 28 kwie 2017, o 19:47
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 381km/507nm
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Stockholm