Strona 11 z 14
Re: DCC w Skodzie III
: 14 kwie 2023, o 07:27
autor: crazywarrior69
Jak sprężyny obniżające zaproponujecie do stockowego DCC. Celem nie jest uzyskanie lepszego prowadzenia, większej twardości tylko efekty wizualnie. Zależy mi na obniżeniu auta o 15-20mm względem serii z DCC.
Myślałem o stockowych sprężynach z wersji sportline bez dcc. Tylko tutaj spodziewam się problemu z dobraniem, bo pewnie było kilka wersji w zależności od silnika i wyposażenia (np haka).
Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
Re: DCC w Skodzie III
: 14 kwie 2023, o 11:02
autor: Carlito
Sportline bez DCC jest niższy tylko o 5mm, więc fajerwerków raczej nie będzie.
Re: DCC w Skodzie III
: 14 kwie 2023, o 15:54
autor: orlik
crazywarrior69 pisze: ↑14 kwie 2023, o 07:27
Jak sprężyny obniżające zaproponujecie do stockowego DCC. Celem nie jest uzyskanie lepszego prowadzenia, większej twardości tylko efekty wizualnie. Zależy mi na obniżeniu auta o 15-20mm względem serii z DCC.
Miałem założone springi obniżające do DCC. Wizualnie było super, ale nie sprawdzało się to za bardzo. Potrafiło dobijać na nierównościach zwłaszcza w komforcie i normalu. Ogólnie na nierównościach auto dziwnie się odbijało od jezdni - efekt ping ponga. Na gładkim asfalcie było super.
Może to przez brak resetu DCC.
Ostatecznie przeszedłem na całkowicie inne zawieszenie.
Re: DCC w Skodzie III
: 14 kwie 2023, o 16:22
autor: piramida
Szkoda sobie dupę zawracać z samymi krótszymi spręzynami, superb ma zbyt komfortowo ustawione amortyzatory przez co mają słabe tłumienia i na skróconych sprężynach jest jeszcze gorzej niż na serii.
Re: DCC w Skodzie III
: 19 kwie 2023, o 07:53
autor: PK87
Udało mi się w końcu przejechać testowym L&K 200KM z DCC i na kołach 19.
Wcale nie odniosłem wrażenia że DCC na "comfort" pływa jak ponton - moje obecne Ambition na kołach 17 i standardowym zawieszeniu buja tak samo albo i mocniej.
Różnica pomiędzy comfort/normal/sport jak dla mnie nie jest duża. Nie umiem tego miarodajnie opisać, ale po kilku minutach jazdy w danym trybie nie byłem w stanie stwierdzić który to tryb bez rzucenia okiem na ekran.
Największa różnica i poprawa w prowadzeniu to dla mnie koła 19' i profil 40. Auto którym jeździłem dużo lepiej (szybciej) reaguje na ruchy kierownicą. Wydaje mi się że to właśnie kwestia profilu 40 (vs 55 który mam w swoim aucie).
Podsumowując dla mnie bardzo pozytywne wrażenia - nie wybija zębów, ale już się nie buja tak jak mój Ambition.
Re: DCC w Skodzie III
: 19 kwie 2023, o 09:16
autor: krzysn
ZAraz po zakupie auta również niespecjalnie czułem różnicę w ustawieniach dcc. Ale teraz, po przełączeniu z normal/comfort na sport mamy z żoną wrażenie, że zaraz wypadną plomby
Niby niewielka różnica, ale człowiek się przyzwyczaja do IMO fajnego bujania.
Re: DCC w Skodzie III
: 19 kwie 2023, o 09:20
autor: crazywarrior69
Również jestem zadowolony z DCC z FL.
Trochę mnie dziwią te opinie, że jest na DCC jest ponton i w ogóle.
Może przedlift ma jakieś inne zawieszenie DCC niż polift?
W sumie nie wiem czy ktoś próbował zakładać niższe sprężyny do DCC w polifcie.
To pewnie też zależy kto jaki ma doświadczenie i czym jeździł wcześniej.
Re: DCC w Skodzie III
: 19 kwie 2023, o 13:04
autor: sane
crazywarrior69 pisze: ↑19 kwie 2023, o 09:20Trochę mnie dziwią te opinie, że jest na DCC jest ponton i w ogóle.
Może przedlift ma jakieś inne zawieszenie DCC niż polift?
Raczej to samo. Natomiast niektórym może to odpowiadać...
Re: DCC w Skodzie III
: 19 kwie 2023, o 14:40
autor: artho
sane pisze: ↑19 kwie 2023, o 13:04
crazywarrior69 pisze: ↑19 kwie 2023, o 09:20Trochę mnie dziwią te opinie, że jest na DCC jest ponton i w ogóle.
Może przedlift ma jakieś inne zawieszenie DCC niż polift?
Raczej to samo. Natomiast niektórym może to odpowiadać...
No właśnie na ten moment wychodzi, że raczej mocno inne
Nawet recenzenci mówili po premierze, że między trybami prawie nie ma różnicy a w polifcie różnica jest mocna (podobnie jak w innych nowych Skodach, np. O4 czy niektórych VW).
Re: DCC w Skodzie III
: 19 kwie 2023, o 16:01
autor: rowerek
No nie wiem, u mnie w przedlifcie (2018r) czułem różnicę wyraźnie. Ok, może comfort i normal były zbliżone i rzeczywiście czasami trzeba było spojrzeć w jakim trybie się jedzie, ale sport już wyraźnie się różnił i nie dało się go pomylić z pozostałymi.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Re: DCC w Skodzie III
: 19 kwie 2023, o 17:15
autor: crazywarrior69
No to ja mam polifa sportline i różnica jest duża.
Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
Re: DCC w Skodzie III
: 20 kwie 2023, o 08:13
autor: LMB
Mam auto z MY23 i widze roznice miedzy Sport a Normal/Comfort. Natomiast nie sadze, ze bylbym w stanie zauwazyc roznice miedzy Comfort a Normal, moim zdaniem roznica jest tu subtelna.
Re: DCC w Skodzie III
: 20 kwie 2023, o 14:23
autor: sane
artho pisze: ↑19 kwie 2023, o 14:40
No właśnie na ten moment wychodzi, że raczej mocno inne
Może sterowanie się różni, nr amortyzatorów są takie same.
Przód - wszędzie to samo. Była zmiana w nr OE na MY2018, ale przedlift/polift to samo.
Tył - różne nr OE są dla FWD, 4x4 i z poziomowaniem, ale w każdym roczniku to samo.
Re: DCC w Skodzie III
: 20 kwie 2023, o 14:51
autor: artho
MY18 ma sens, bo to na moment przed liftem. Sporo zmian poliftów jest wprowadzone na moment przed. Tak czy tak najlepiej byłoby przejechać się Superbem z 2015 roku oraz z 2023 roku i porównać działanie DCC.
Re: DCC w Skodzie III
: 21 kwie 2023, o 05:14
autor: orlik
Jeździłem tak. Wolę inne zawieszenie