Strona 1 z 1

ABS, błąd 01325 i 01486

: 31 paź 2022, o 15:21
autor: marioti
W zasadzie to jest więcej problemów:

Kod: Zaznacz cały

01325 - Control Module for Tire Pressure Monitoring (J502)
004 - No Signal/Communication

01486 - System Function Test Activated
000 - -

00778 - Steering Angle Sensor (G85)
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation

01487 - System Function Test
000 - - 
Oczywiście nagrzebałem VCDS-em, tzn. w adaptacjach ABS, klikłem sobie reset TMPS, a potem jeszcze ESP test. Skąd kurna miałem wiedzieć, że wystarczy to kliknąć a samo się aktywuje. Zawsze w adaptacjach to trzeba sobie dodatkowo kliknąć on/off.

No ale do rzeczy 01486 - trzeba zrobić test drogowy
1. hamulec max - test się włącza
2. jedziemy 20km/h prosto
3. po 50 metrach skręcamy w lewo 90st. łukiem szerokim
4. jedziemy prosto kolejne 50m
5. po 50 metrach w prawo łukiem łagodnym

i cholery nie umiem znaleźć takiej drogi albo placu aby to wykonać.

Ale zakładając że już mi się to uda wykonać, to jak pozbyć się błędu TMPS i G85
Ten 01487 jest powiązany 01486 i pojawia się jeżeli ww. test przekroczy 50sekund.

Re: ABS, błąd 01325 i 01486

: 31 paź 2022, o 15:54
autor: yogibabu
Z tego co pamiętam to najpierw trzeba zrobić kalibrację czujnika kąta skrętu,a dopiero póżniej test drogowy.

Re: ABS, błąd 01325 i 01486

: 31 paź 2022, o 16:21
autor: fabek
Zacznij od nastaw podstawowych G85

Re: ABS, błąd 01325 i 01486

: 31 paź 2022, o 16:50
autor: marioti
Racja. Nastawy g85 są na kanale Krzynola. Już zrobione i pozostal tylko błąd od testu ESP. Ale za cholere nie mam miejsca w okolicy żeby to przeprowadzić

Re: ABS, błąd 01325 i 01486

: 31 paź 2022, o 16:58
autor: yogibabu
Zrób tak: rusz do przodu, szybko w prawo,szybko w lewo i powinno być git.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Re: ABS, błąd 01325 i 01486

: 31 paź 2022, o 18:20
autor: marioti
Nie idzie na szybko

Re: ABS, błąd 01325 i 01486

: 31 paź 2022, o 20:15
autor: maureliusz
Spróbuj tego:
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php ... BS#p396149

Moja rada w temacie kalibracji ABSu....
1. Wystarczy 100m do skrzyżowania
2. Zatrzymujemy się
3. Wciskamy i trzymamy hamulec aż zacznie migać ABS
3. Jedziemy prosto - UWAGA! Kierownica przez 2--3 sekundy ani ma drgnąć (lepiej krótki odcinek prosty, ale idealnie prosto)
4. Skręcamy na skrzyżowaniu lew/prawo - I DONE

Ja to robiłem... pół godziny jak debil jeźdżąc po parkingach bo... nie przestrzegałem tego, aby kierownica była super bez ruchu w pierwszych etapie.

Re: ABS, błąd 01325 i 01486

: 31 paź 2022, o 22:29
autor: marioti
Zrobione. Faktycznie nie trzeba się trzymać instrukcji z wikiRossTech.
- pojechałem na parking przy markecie, bo dzisiaj prawie pusto tam
- uruchomiłem procedurę mocnym wciśnięciem hamulca - lampka (abs) zaczyna mrugać
- jazda na wprost tak żeby spokojnie przyspieszyć i utrzymać zakres 15-30km/h. Może z 50m
- spokojny ruch kierownicą - powolny skręt w lewo lub w prawo (obojętne). ja zrobiłem prawie pełny obrót kierownicą, ale widziałem filmik jak w vw jetta 2010r, człowiek zrobił prawie dwa obroty i mówił że to nie ma znaczenia.
- i trzymałem może z 2-3 sekundy na tak skręconej kierownicy cały czas utrzymując prędkość j.w.
- lampka (abs) zgasła
błędów brak.
Dzięki za podpowiedzi

Re: ABS, błąd 01325 i 01486

: 24 gru 2023, o 12:34
autor: Igan
U mnie pojawił się błąd 01325 prawdopodobnie przez odłączenie zasilania. Niestety nie mogę go skasować, gdzie jest myk aby to zrobić?

Dysponuję OBD11

Re: ABS, błąd 01325 i 01486

: 25 gru 2023, o 09:15
autor: krzynol
01325 to nie błąd tylko informacja o konieczności przeprowadzenia testu
więc albo robisz test, tak długo aż wyjdzie :D, albo...
nastawy podstawowe sterownika ABS, kanał 103 i wyłączasz test
nie każda pompa ma taką możliwość i nie wiem czy OBD11 sobie poradzi

Re: ABS, błąd 01325 i 01486

: 25 gru 2023, o 09:51
autor: Igan
Rozumiem że ten opisany powyżej. Dobrze że mam pod firmą ogromny parking dla tirów to po sylwestrze się pobawię :D