DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY

maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY

Post autor: maureliusz »

fabek pisze: 11 sty 2024, o 12:32 Temperatura nie moze spadac ot tak sobie.
no, ale obawiam się przy -17 stopniach jak nie ma EGRa to dostaje zimne jak szlag powietrze co go wychładza.
No chyba, że się mylę... i nawet bez EGR ma stać jak...
Wydaje mi się przed wyłączeniem EGR trzymał temperaturę bez problemu - tak pamiętam.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1818
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY

Post autor: marioti »

Mam wymienione oba termostaty na ori, Sam wymieniałem i kupowałem, więc wiem co tam siedzi. ESP i DPF nie są wywalone, a mimo tego, w zupełnie randomowych sytuacjach czasami (nie zawsze) niedogrzewa. Jedyne co łączy te przypadki niedogrzewania to temperatury na zewnątrz poniżej 0.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY

Post autor: maureliusz »

Wczoraj sprawdzałem przy -3,5 stopnia na postuj długim (specjalnie przed domem) spadło tylko jedną kreskę.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
studenciakk
Posty: 2
Rejestracja: 13 lis 2023, o 13:52
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)

Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY

Post autor: studenciakk »

Dalej wyskakuje ten błąd filtr cząstek stałych dpf. Po zniknięciu błędu i podłączeniu komputera nie widać zapisanych żadnych błędów. Rejestr jest czysty. Przed chwilą zapalił się znowu check dpf. 40min jazdy między 2-2.5k obrotów i zniknęło.

Moja skoda powinna sama wypalać sobie dpf co około 300km. Możliwe że zamiast tego zaczęło wywalać błędy i samemu trzeba ją przepalic?
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY

Post autor: fabek »

Dostałeś podstawowe kroki co masz zrobić, ale nie lepiej wróżyć z fusów.

A druga sprawa, mechanik robił - to niech teraz poprawia.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1818
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY

Post autor: marioti »

marioti pisze: 11 sty 2024, o 10:38
marioti pisze: 15 cze 2023, o 13:32 Kupiłem kiedyś 2 litry do eksperymentowania po obejrzeniu filmiku Profesora Chirsa, gdzie mówił, że u niego, dwa auta z silnikami na CR ciszej pracowały.
Ale podałem tutaj info o tym oleju bo zauważyłem ogromne zwiększenie dystansu między wypalaniem się dpf-a u mnie, właśnie po dolaniu tego oleju. Ale żeby wykluczyć inne przyczyny teraz właśnie nie będę dolewał przez kilka zbiorników i zobaczę czy wróci wypalanie do starych wartości czy nie. Jeżeli wróci, to dla mnie to będzie namacalny dowód, że to była kwestia tego oleju a nie czegoś innego (choć nie wiem czego bo nic w aucie nie naprawiałem ostatnio)
W każdym razie nikomu nie polecam wlewania oleju 2T do swojego silnika. Ja sobie dolewam bo kto mi nie pozwoli :)
Odnosząc się do dalszych moich "testów" trwających ostatnie pół roku. No więc kilka zbiorników paliwa później, bez specyfiku 2T, wypalanie co 280-320 km.
Tak więc ja wracam do dolewek. Za kolejne kilka zbiorników (jakieś 1-2 miesiące) powiem jak wyszło :)
Minęły 2-miesiące. Kilka kolejnych wypalań z 2T w zbiorniku. Dzisiejsze wypalanie było po 540km, poprzednio 510, wcześniejsze są niemiarodajne bo zrobione w innych warunkach trasy.

Tak więc nie mam pojęcia czy to jest kwestia tylko mojego konkretnego auta, które jest w takim a nie innym stanie silnika/egr/dpf, czy też ten typ tak ma. Ale testy długodystansowe, w moim przypadku wskazują, że 2t w jakiś sposób działa na interwały wypalania.
Jeszcze dodam, że tego 2T od stycznia dolewałem raczej symbolicznie, bo nie więcej niż 150ml, na pełne tankowanie. I zawsze tak, żeby mieszanie było możliwie optymalne czyli pojazd pod stację, dolewka, tankowanie do pełna.
ODPOWIEDZ