Strona 5 z 5
Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY
: 11 sty 2024, o 14:48
autor: maureliusz
fabek pisze: ↑11 sty 2024, o 12:32
Temperatura nie moze spadac ot tak sobie.
no, ale obawiam się przy -17 stopniach jak nie ma EGRa to dostaje zimne jak szlag powietrze co go wychładza.
No chyba, że się mylę... i nawet bez EGR ma stać jak...
Wydaje mi się przed wyłączeniem EGR trzymał temperaturę bez problemu - tak pamiętam.
Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY
: 11 sty 2024, o 16:45
autor: marioti
Mam wymienione oba termostaty na ori, Sam wymieniałem i kupowałem, więc wiem co tam siedzi. ESP i DPF nie są wywalone, a mimo tego, w zupełnie randomowych sytuacjach czasami (nie zawsze) niedogrzewa. Jedyne co łączy te przypadki niedogrzewania to temperatury na zewnątrz poniżej 0.
Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY
: 12 sty 2024, o 12:52
autor: maureliusz
Wczoraj sprawdzałem przy -3,5 stopnia na postuj długim (specjalnie przed domem) spadło tylko jedną kreskę.
Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY
: 28 sty 2024, o 17:35
autor: studenciakk
Dalej wyskakuje ten błąd filtr cząstek stałych dpf. Po zniknięciu błędu i podłączeniu komputera nie widać zapisanych żadnych błędów. Rejestr jest czysty. Przed chwilą zapalił się znowu check dpf. 40min jazdy między 2-2.5k obrotów i zniknęło.
Moja skoda powinna sama wypalać sobie dpf co około 300km. Możliwe że zamiast tego zaczęło wywalać błędy i samemu trzeba ją przepalic?
Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY
: 28 sty 2024, o 20:56
autor: fabek
Dostałeś podstawowe kroki co masz zrobić, ale nie lepiej wróżyć z fusów.
A druga sprawa, mechanik robił - to niech teraz poprawia.
Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY
: 6 mar 2024, o 07:07
autor: marioti
marioti pisze: ↑11 sty 2024, o 10:38
marioti pisze: ↑15 cze 2023, o 13:32
Kupiłem kiedyś 2 litry do eksperymentowania po obejrzeniu filmiku Profesora Chirsa, gdzie mówił, że u niego, dwa auta z silnikami na CR ciszej pracowały.
Ale podałem tutaj info o tym oleju bo zauważyłem ogromne zwiększenie dystansu między wypalaniem się dpf-a u mnie, właśnie po dolaniu tego oleju. Ale żeby wykluczyć inne przyczyny teraz właśnie nie będę dolewał przez kilka zbiorników i zobaczę czy wróci wypalanie do starych wartości czy nie. Jeżeli wróci, to dla mnie to będzie namacalny dowód, że to była kwestia tego oleju a nie czegoś innego (choć nie wiem czego bo nic w aucie nie naprawiałem ostatnio)
W każdym razie nikomu nie polecam wlewania oleju 2T do swojego silnika. Ja sobie dolewam bo kto mi nie pozwoli
Odnosząc się do dalszych moich "testów" trwających ostatnie pół roku. No więc kilka zbiorników paliwa później, bez specyfiku 2T, wypalanie co 280-320 km.
Tak więc ja wracam do dolewek. Za kolejne kilka zbiorników (jakieś 1-2 miesiące) powiem jak wyszło
Minęły 2-miesiące. Kilka kolejnych wypalań z 2T w zbiorniku. Dzisiejsze wypalanie było po 540km, poprzednio 510, wcześniejsze są niemiarodajne bo zrobione w innych warunkach trasy.
Tak więc nie mam pojęcia czy to jest kwestia tylko mojego konkretnego auta, które jest w takim a nie innym stanie silnika/egr/dpf, czy też ten typ tak ma. Ale testy długodystansowe, w moim przypadku wskazują, że 2t w jakiś sposób działa na interwały wypalania.
Jeszcze dodam, że tego 2T od stycznia dolewałem raczej symbolicznie, bo nie więcej niż 150ml, na pełne tankowanie. I zawsze tak, żeby mieszanie było możliwie optymalne czyli pojazd pod stację, dolewka, tankowanie do pełna.