Strona 5 z 5

Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY

: 11 sty 2024, o 14:48
autor: maureliusz
fabek pisze: 11 sty 2024, o 12:32 Temperatura nie moze spadac ot tak sobie.
no, ale obawiam się przy -17 stopniach jak nie ma EGRa to dostaje zimne jak szlag powietrze co go wychładza.
No chyba, że się mylę... i nawet bez EGR ma stać jak...
Wydaje mi się przed wyłączeniem EGR trzymał temperaturę bez problemu - tak pamiętam.

Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY

: 11 sty 2024, o 16:45
autor: marioti
Mam wymienione oba termostaty na ori, Sam wymieniałem i kupowałem, więc wiem co tam siedzi. ESP i DPF nie są wywalone, a mimo tego, w zupełnie randomowych sytuacjach czasami (nie zawsze) niedogrzewa. Jedyne co łączy te przypadki niedogrzewania to temperatury na zewnątrz poniżej 0.

Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY

: 12 sty 2024, o 12:52
autor: maureliusz
Wczoraj sprawdzałem przy -3,5 stopnia na postuj długim (specjalnie przed domem) spadło tylko jedną kreskę.

Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY

: 28 sty 2024, o 17:35
autor: studenciakk
Dalej wyskakuje ten błąd filtr cząstek stałych dpf. Po zniknięciu błędu i podłączeniu komputera nie widać zapisanych żadnych błędów. Rejestr jest czysty. Przed chwilą zapalił się znowu check dpf. 40min jazdy między 2-2.5k obrotów i zniknęło.

Moja skoda powinna sama wypalać sobie dpf co około 300km. Możliwe że zamiast tego zaczęło wywalać błędy i samemu trzeba ją przepalic?

Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY

: 28 sty 2024, o 20:56
autor: fabek
Dostałeś podstawowe kroki co masz zrobić, ale nie lepiej wróżyć z fusów.

A druga sprawa, mechanik robił - to niech teraz poprawia.

Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY

: 6 mar 2024, o 07:07
autor: marioti
marioti pisze: 11 sty 2024, o 10:38
marioti pisze: 15 cze 2023, o 13:32 Kupiłem kiedyś 2 litry do eksperymentowania po obejrzeniu filmiku Profesora Chirsa, gdzie mówił, że u niego, dwa auta z silnikami na CR ciszej pracowały.
Ale podałem tutaj info o tym oleju bo zauważyłem ogromne zwiększenie dystansu między wypalaniem się dpf-a u mnie, właśnie po dolaniu tego oleju. Ale żeby wykluczyć inne przyczyny teraz właśnie nie będę dolewał przez kilka zbiorników i zobaczę czy wróci wypalanie do starych wartości czy nie. Jeżeli wróci, to dla mnie to będzie namacalny dowód, że to była kwestia tego oleju a nie czegoś innego (choć nie wiem czego bo nic w aucie nie naprawiałem ostatnio)
W każdym razie nikomu nie polecam wlewania oleju 2T do swojego silnika. Ja sobie dolewam bo kto mi nie pozwoli :)
Odnosząc się do dalszych moich "testów" trwających ostatnie pół roku. No więc kilka zbiorników paliwa później, bez specyfiku 2T, wypalanie co 280-320 km.
Tak więc ja wracam do dolewek. Za kolejne kilka zbiorników (jakieś 1-2 miesiące) powiem jak wyszło :)
Minęły 2-miesiące. Kilka kolejnych wypalań z 2T w zbiorniku. Dzisiejsze wypalanie było po 540km, poprzednio 510, wcześniejsze są niemiarodajne bo zrobione w innych warunkach trasy.

Tak więc nie mam pojęcia czy to jest kwestia tylko mojego konkretnego auta, które jest w takim a nie innym stanie silnika/egr/dpf, czy też ten typ tak ma. Ale testy długodystansowe, w moim przypadku wskazują, że 2t w jakiś sposób działa na interwały wypalania.
Jeszcze dodam, że tego 2T od stycznia dolewałem raczej symbolicznie, bo nie więcej niż 150ml, na pełne tankowanie. I zawsze tak, żeby mieszanie było możliwie optymalne czyli pojazd pod stację, dolewka, tankowanie do pełna.