Klimatyzacja, Climatronic - diagnostyka
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Klimatyzacja, Climatronic - diagnostyka
Wczoraj miałem taki dziwny przypadek... że po myjni ręcznej/samoobsługowej jakby klimatyzacja przestała działać - zaczęły mi szyby parować podczas wyprawy do rodziny.
Dzisiaj jakby się uspokoiło jak wracałem i było OK.
Znalazłem taki dziwny błąd właśnie z godziny jak myłem auto:
3701376 - Ograniczenie działania z powodu braku informacji
U1111 00 [008] - -
[Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
No i zacząłem się klimie przyglądać / chciałem ją zgiagnozować.
Stąd pytania:
- czy wentylator/wentlatory nawet przy takiej pogodzie powinny pracować? U mnie stoją. Jak dam chłodzenie na maska to się oba włączają.
- jakie powinny być prawidłowe odczyty ciśnień?
- czy można jakoś wywołać np. załączenie wentylatorów? - u mnie w VCDS- 08/klimatyzacja nie ma takiej możliwości
- czy jeszcze coś można sprawdzić? może jest jakiś manual?
Dzisiaj jakby się uspokoiło jak wracałem i było OK.
Znalazłem taki dziwny błąd właśnie z godziny jak myłem auto:
3701376 - Ograniczenie działania z powodu braku informacji
U1111 00 [008] - -
[Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
No i zacząłem się klimie przyglądać / chciałem ją zgiagnozować.
Stąd pytania:
- czy wentylator/wentlatory nawet przy takiej pogodzie powinny pracować? U mnie stoją. Jak dam chłodzenie na maska to się oba włączają.
- jakie powinny być prawidłowe odczyty ciśnień?
- czy można jakoś wywołać np. załączenie wentylatorów? - u mnie w VCDS- 08/klimatyzacja nie ma takiej możliwości
- czy jeszcze coś można sprawdzić? może jest jakiś manual?
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Klimatyzacja, Climatronic - diagnostyka
Dobra to odpowiem sobie co tam znalazłem:-)
1. Wentylatory
Wygląda, że klima jest OK. Wentylatory nie włączają się od razu po starcie klimy (różne podzielone opinie w necie znalazłem). Wentylatory załączają się jak wzrośnie ciśnienie, aby je obniżyć - i tak to właśnie działa jak patrzyłem w VCDSie. Sprawdzałem też z kolegami to na forum i też wentylatory nie pracują cały czas na takiej pogodzie. UWAGA! Faktycznie z tego wynika jazda na zepsutych wentylatorach będzie skutkować wysokimi ciśnieniami w układzie klimatyzacji - lepiej nie praktykować.
2. Diagnostyka klimy VCDS
Tu niestety...słabo. VCDS nie daje zbyt wielu możliwości. Można zobaczyć ciśnienie, prędkość sprężarki, pracę wentylatorów itp. ale wszystko to jakieś chaotyczne.
Nigdzie nie znalazłem jak załączyć ręcznie/sprawdzić wentylatory. Podobnie załączenie klimy z VCDSa też nie działa poprawnie.
Trochę jest tutaj:
https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/633/
i tutaj (również ciśenienia prawidłowe):
https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/633/
Generalnie, żeby sprawdzić ciśnienia zgodnie ze sztuką (czy to Elsa czy VCDS) musi być minimum 15 stopni.
Czemu temu szyby mi parowało bo umyciu auta i co to za błąd był... nie wiem / może gdzieś coś zachlapałem....
1. Wentylatory
Wygląda, że klima jest OK. Wentylatory nie włączają się od razu po starcie klimy (różne podzielone opinie w necie znalazłem). Wentylatory załączają się jak wzrośnie ciśnienie, aby je obniżyć - i tak to właśnie działa jak patrzyłem w VCDSie. Sprawdzałem też z kolegami to na forum i też wentylatory nie pracują cały czas na takiej pogodzie. UWAGA! Faktycznie z tego wynika jazda na zepsutych wentylatorach będzie skutkować wysokimi ciśnieniami w układzie klimatyzacji - lepiej nie praktykować.
2. Diagnostyka klimy VCDS
Tu niestety...słabo. VCDS nie daje zbyt wielu możliwości. Można zobaczyć ciśnienie, prędkość sprężarki, pracę wentylatorów itp. ale wszystko to jakieś chaotyczne.
Nigdzie nie znalazłem jak załączyć ręcznie/sprawdzić wentylatory. Podobnie załączenie klimy z VCDSa też nie działa poprawnie.
Trochę jest tutaj:
https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/633/
i tutaj (również ciśenienia prawidłowe):
https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/633/
Generalnie, żeby sprawdzić ciśnienia zgodnie ze sztuką (czy to Elsa czy VCDS) musi być minimum 15 stopni.
Czemu temu szyby mi parowało bo umyciu auta i co to za błąd był... nie wiem / może gdzieś coś zachlapałem....
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 9 sie 2023, o 08:42
- Samochód: Superb II
- Rocznik: 2009
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Klimatyzacja, Climatronic - diagnostyka
U mnie jak wyciągnąłem bezpicznik klimatyzacji to wentylatory zaczęły się kręcić
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Klimatyzacja, Climatronic - diagnostyka
Bo wentylatorami steruje ECU silnika.
A żeby się włączyły to muszą być odpowiednie warunki ku temu. Czyli albo wysoka temp silnika,lub info z czujnika ciśnienia Klimy ect....
A żeby się włączyły to muszą być odpowiednie warunki ku temu. Czyli albo wysoka temp silnika,lub info z czujnika ciśnienia Klimy ect....
Już nie kurak....
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Klimatyzacja, Climatronic - diagnostyka
Ciśnienie w układzie w zależności od auta jest różne, ale po załączeniu kompresora ma być najlepiej te 10bar u nas. Chodzi o różnice ciśnień pomiędzy strona wysokiego ciśnienia i niskiego ciśnienia, ma być jak największa.
Może masz to samo co u mnie, zawór w kompresorze przestał działać przez wilgoć i skorodowany styki.
Może masz to samo co u mnie, zawór w kompresorze przestał działać przez wilgoć i skorodowany styki.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 6 kwie 2024, o 19:26
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Rocznik: 2013
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Marcin
Re: Klimatyzacja, Climatronic - diagnostyka
Witam , mam problem z nadmuchem powietrza , wentylator chodzi na maxa a powietrze ledwo dmucha w aucie skoda superb 2 fl , auto kupiłem już wiedząc o usterce wyszła przy zakupie , pomyślałem że ograne , a tu jednak nie . To więc pierwsze co ktoś już tu był , wentylator miał zamienione bieguny plus z minusem hmmm dziwne pomyślałem wymieniłem filtr kabinowy , nic się nie zmieniło , wyjąłem wentylator kręcił się w zła stronę więc zamieniłem bieguny i kręcił się tak jak jest strzałką to wogole nie leciało powietrze z kratek , z drugiej strony rozbieram od strony kierowcy a tam też już ktoś grzebał grrrr ktoś wymieniał nagrzewnice może i dobrze. Sprawdziłem klapy chodź i silniczki krokowe też , dopływ świeżego powietrza z podszybia nie jest zapchany. Zaznaczę że klimatyzacja nie dział zajmę się nią później . Moje pytanie czy jest możliwość że jest tam coś w środku zapchane?
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 6 kwie 2024, o 19:26
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Rocznik: 2013
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Marcin
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Klimatyzacja, Climatronic - diagnostyka
Wygląda na to że masz założony wentylator od angola.
A one mają w inną stronę skrzydełka.
A one mają w inną stronę skrzydełka.
Już nie kurak....
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 6 kwie 2024, o 19:26
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Rocznik: 2013
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Marcin