Dzień dobry,
Od jakiegoś czasu raz na jakiś czas po włączeniu auta silnik wpada w drgania i auto nie ma mocy.
Po podglądzie błędów wyszło wypadanie zapłonu na cylindrze 1 i 3. Usterka pojawia się okresowo. Czy macie jakieś pomysły co może być powodem?
Z góry dziękuję za pomoc bo ciężko jeździć takim autem i średnio bezpiecznie . Poniżej logi z VCDS.
Adres 01: Silnik Plik etykiet: 04L-907-309-V1.clb
Oznaczenie elementu: 04L 906 026 TM HW: 04L 907 309 P
Komponent i/lub wersja: R4 2.0l TDI H25 6312
Kodowanie: 01250412032405083000
Kod serwisu: WSC 33361 790 00172
Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TDI01104L906026TM 005001 (SK48)
ROD: EV_ECM20TDI01104L906026TM.rod
VCID: 0842F1E1E2BD5BEB87F-805C
4 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
8842 - Różnica momentu cylindra 1
P1004 00 [032] - przekroczona wartość graniczna
Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
8844 - Różnica momentu cylindra 3
P1006 00 [032] - przekroczona wartość graniczna
Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
8735 - Cylinder 1
P0301 00 [032] - rozpoznane wypadanie zapłonów
Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 75811 km
Prędkość obrotowa silnika: 750.50 /min
Unormowana wartość obciążenia: 22.7 %
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 77 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 67 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar
Napięcie zacisku 30: 12.160 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 18
Średnia dawka wtrysku: 4.97 mg/stroke
Przepływ.powietrza 1 rząd 1 masa powietrza: wart.nieprzetw.: 298.7 mg/stroke
Czujnik temperatury paliwa 1 rząd 1: wartość nieprzetworzona: 32.7 °C
Sonda lambda 1 rząd 1 przed kat.utleniającym: wart.nieprzetw.: 3.9307
Współczynnik adaptacji zaworu regulacji ciśnienia: 1.1511
Status zezwolenia na wtrysk-Bits 0-7: 56
8737 - Cylinder 3
P0303 00 [032] - rozpoznane wypadanie zapłonów
Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 2
Przebieg: 72993 km
Prędkość obrotowa silnika: 1047.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 54.5 %
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 45 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 43 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
Napięcie zacisku 30: 14.500 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 4
Średnia dawka wtrysku: 11.91 mg/stroke
Przepływ.powietrza 1 rząd 1 masa powietrza: wart.nieprzetw.: 363.6 mg/stroke
Czujnik temperatury paliwa 1 rząd 1: wartość nieprzetworzona: 23.0 °C
Sonda lambda 1 rząd 1 przed kat.utleniającym: wart.nieprzetw.: 2.0276
Współczynnik adaptacji zaworu regulacji ciśnienia: 1.1416
Status zezwolenia na wtrysk-Bits 0-7: 60
Wypadanie zapłonu SS3 2.0 TDI
- Kuster
- Posty: 1039
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Wypadanie zapłonu SS3 2.0 TDI
Wymień świece żarowe
Może nie dogrzewają i nie potrafi zapalić mieszanki
Dopiero jak się rozgrzeje to nie będzie miał z tym problemu
A jak i to nie pomoże to wtryskiwacze (sprawdź ich logi podczas rozruchu/pracy)
Cylindry 1-3 i 2-4 są ze sobą synchronizowane (GMP) więc może i nawet przyczyna leżeć w pompie paliwa?
Nie ma co gdybać ja sprawdzilbym świece żarowe
Może nie dogrzewają i nie potrafi zapalić mieszanki
Dopiero jak się rozgrzeje to nie będzie miał z tym problemu
A jak i to nie pomoże to wtryskiwacze (sprawdź ich logi podczas rozruchu/pracy)
Cylindry 1-3 i 2-4 są ze sobą synchronizowane (GMP) więc może i nawet przyczyna leżeć w pompie paliwa?
Nie ma co gdybać ja sprawdzilbym świece żarowe
Jak dbasz tak masz