[S3] Kupno auta, wybór oferty. Prośba o doradzenie.

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Maliniak
Posty: 604
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S3] Kupno auta, wybór oferty. Prośba o doradzenie.

Post autor: Maliniak »

PK87 pisze: - Bluetooth plus (żeby telefon się ładował w trasie bez kabla, skoro Carplay już go też nie będzie wymagał)
Słusznie. Sprawdza się.
PK87 pisze: - gniazdo 230V - czasem muszę w trasie na laptopie coś zrobić i go podładować
Też wziąłem. Głównie z myślą o dziecku jak podrośnie, ale lepiej mieć niż nie ;)
PK87 pisze: - podgrzewana przednia szyba - bo auto stoi na zewnątrz na codzień i przez 3miesiące w roku wymaga skrobania szyby
Mam w pakiecie, a za bardzo nie potrzebowałem, bo na codzień stoi w garażu. Przydała się jednak. Bałem się widocznych drutów, ale nic z tych rzeczy na szczęście ;)
PK87 pisze: - elektryczne fotele - czy w SL mają pamięć? Jeśli nie to chyba jest to bardziej bajer niż pozyteczna opcja, zwłaszcza przy 1 kierowcy?
Dla kierowcy jest standard. Dokupić można dla pasażera co jest bzdurą raczej.
PK87 pisze: - canton - bo myślałem że w ambition jest ok audio, dopóki nie wsiadłem w BMW x3 na parę dni (jako zastępcze) i okazało się że może być dużo lepiej
Dupy nie urywa, ale za te pieniądze żal nie brać. Gra całkiem przyzwoicie.
PK87 pisze: - kamera cofania - bo taki mam parking że czujniki nie zawsze wystarczą
Must have. Ja poszedłem dalej i wziąłem 360. Nie żałuję.
PK87 pisze: - travel assist high - zalezy mi na acc i ostrzeganiu o martwym polu
Policz ile wyjdzie bez pakietu, bo pewnie wyjdzie taniej jeżeli nie chcesz nawigacji ani lane assist jak ja.
PK87 pisze: - silnik 2.0tdi 200 4x4 - bo mieszkam w górach i jak przysypie to ostatnie 3km do domu kontrolka ASR miga non stop w ośce
Ja już nigdy nie kupię auta bez 4x4. Co do silnika... Jak robisz 30-40k rocznie to pewnie diesel będzie ok. Jednak 280 to inna bajka. Szczególnie z potencjałem na 400 przy Stage 1 ;) przemyślałbym na czym Ci bardziej zależy.

DCC to moim zdaniem podstawa jeżeli nie zamierzasz robić zawieszenia. Seria jest za miękka nawet w Sportline.

Awatar użytkownika
siemi1
Posty: 2355
Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
Lokalizacja: Wawa_Bemowo

Re: [S3] Kupno auta, wybór oferty. Prośba o doradzenie.

Post autor: siemi1 »

Aktualny cennik jesy z 17.02.2023 i tam canton. Jest jako opcja do każdej wersji za 2650 :))Obrazek

Wysłane z mojego OP8PRO przy użyciu Tapatalka

Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: [S3] Kupno auta, wybór oferty. Prośba o doradzenie.

Post autor: orlik »

PK87 pisze: 8 mar 2023, o 15:34 Alcantara w SL dużo bardziej mi pasuje do gustu.
Alcantara jest ok, u mnie dalej jak nowa po ponad 4 latach. W przypadku sportlinowych foteli, sprawdzi się mata zakładana całościowo na zintegrowane zagłówki, ponieważ te mocowane paseczkami do zagłówka nie sprawdzają się, bo wyginają skórę na bokach tych zagłówków.
Obrazek
PK87
Posty: 75
Rejestracja: 7 mar 2023, o 12:37
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: Inny

Re: [S3] Kupno auta, wybór oferty. Prośba o doradzenie.

Post autor: PK87 »

Dzięki za komentarze, na tym mi zależało.
Maliniak pisze: 8 mar 2023, o 21:29
PK87 pisze: - elektryczne fotele - czy w SL mają pamięć? Jeśli nie to chyba jest to bardziej bajer niż pozyteczna opcja, zwłaszcza przy 1 kierowcy?
Dla kierowcy jest standard. Dokupić można dla pasażera co jest bzdurą raczej.
Dobra uwaga, tylko czy od tej opcji coś nie zależy? Np. pamięć fotela/lusterka? Opuszczane lusterko po prawej? Czy do tego wystarczy tylko krzesło kierownika w prądzie?
Maliniak pisze:
PK87 pisze: - silnik 2.0tdi 200 4x4 - bo mieszkam w górach i jak przysypie to ostatnie 3km do domu kontrolka ASR miga non stop w ośce
Ja już nigdy nie kupię auta bez 4x4. Co do silnika... Jak robisz 30-40k rocznie to pewnie diesel będzie ok. Jednak 280 to inna bajka. Szczególnie z potencjałem na 400 przy Stage 1 ;) przemyślałbym na czym Ci bardziej zależy.

DCC to moim zdaniem podstawa jeżeli nie zamierzasz robić zawieszenia. Seria jest za miękka nawet w Sportline.
2.0TSI 280 raczej nie przejdzie ze względu na politykę firmy. Tak samo modyfikacje. Nawet montaż urządzenia przeciw gryzoniom muszę potwierdzić..

Czy mam rozumieć że DCC w trybie sport uważasz za bardziej sportowe (twardsze) od tego co jest w sportline?
Arystander
Posty: 72
Rejestracja: 5 lis 2021, o 08:16
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: [S3] Kupno auta, wybór oferty. Prośba o doradzenie.

Post autor: Arystander »

siemi1 pisze: 8 mar 2023, o 21:43 Aktualny cennik jesy z 17.02.2023 i tam canton. Jest jako opcja do każdej wersji za 2650 :))

Wysłane z mojego OP8PRO przy użyciu Tapatalka
A to przepraszam, sprawdziłem na komputerze i faktycznie jest. Musiałem na telefonie mieć w cache poprzedni cennik. Mój błąd.

Ciekawostka - nadal nie da się zamówić Scouta z Side Assist - ale da się Trailer Assist, który niby wymaga Side Assist. :)
PK87
Posty: 75
Rejestracja: 7 mar 2023, o 12:37
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: Inny

Re: [S3] Kupno auta, wybór oferty. Prośba o doradzenie.

Post autor: PK87 »

Może to działa na takiej zasadzie jak kiedyś na telefonach były fabrycznie folie ochronne z nadrukiem udającym że coś się wyświetla na ekranie :)

Pozostając w temacie: Czy ktoś ma porównanie Superba L&K do Audi A4? Wielkościowo (na ile A4 mniejsze)? jakościowo? Waham się ciągle, obawiam się że w cenie ok 220k A4 może być nieco biedne (zwłaszcza quattro 40TFSI/40TDI) wyposażeniowo, chociaż sama jakość materiałów daje odczucie bardziej premium
Maliniak
Posty: 604
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S3] Kupno auta, wybór oferty. Prośba o doradzenie.

Post autor: Maliniak »

PK87 pisze: 9 mar 2023, o 09:58 Dzięki za komentarze, na tym mi zależało.
Maliniak pisze: 8 mar 2023, o 21:29
PK87 pisze: - elektryczne fotele - czy w SL mają pamięć? Jeśli nie to chyba jest to bardziej bajer niż pozyteczna opcja, zwłaszcza przy 1 kierowcy?
Dla kierowcy jest standard. Dokupić można dla pasażera co jest bzdurą raczej.
Dobra uwaga, tylko czy od tej opcji coś nie zależy? Np. pamięć fotela/lusterka? Opuszczane lusterko po prawej? Czy do tego wystarczy tylko krzesło kierownika w prądzie?
Nie, to tylko dotyczy pasażera. Wszystko masz w standardzie - mam pamięć fotela, lusterek, prawe się opuszcza na wstecznym jak trzeba itp.
PK87 pisze: Czy mam rozumieć że DCC w trybie sport uważasz za bardziej sportowe (twardsze) od tego co jest w sportline?
Tak. Robiłem wywiad przed kupnem i standardowe zawieszenie w Sportline bez DCC jest miękkie jak tryb normalny DCC - na początku było spoko, bo niby większy komfort po przesiadce z O3 RS, ale po tygodniu zbierało się na wymioty ;) Teraz cały czas jeżdżę na Sport i jest dość sztywno - mi odpowiada. Szczególnie, że nie mam w planach wymiany zawieszenia.
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 714
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: [S3] Kupno auta, wybór oferty. Prośba o doradzenie.

Post autor: rowerek »

PK87 pisze: 9 mar 2023, o 11:20Pozostając w temacie: Czy ktoś ma porównanie Superba L&K do Audi A4? Wielkościowo (na ile A4 mniejsze)? jakościowo? Waham się ciągle, obawiam się że w cenie ok 220k A4 może być nieco biedne (zwłaszcza quattro 40TFSI/40TDI) wyposażeniowo, chociaż sama jakość materiałów daje odczucie bardziej premium
Tak, ja mam ;) SIII L&K i jakieś 1,5 miesiąca temu odebrane nowe A4. Takie luźne początkowe wnioski:

1. Wielkościowo nie ma co porównywać, tu jest bardzo duża różnica (na długość, nie na szerokość) zwłaszcza z tyłu (co oczywiste). Do tego jak się zastanawiasz nad sedanem, to tu przewaga Superba także oczywista, bo jednak liftback jest znacznie praktyczniejszym rozwiązaniem. Ja świadomie zrezygnowałem z tej przestrzeni w kabinie, czy pojemności bagażnika, bo wożenie powietrza w SIII jest bez sensu. Polecam jednak pójść do Audi i się przymierzyć, bo to bardzo indywidualna sprawa. Ja jestem nieduży, do tego nie mam problemu (a nawet lubię) jak mnie auto 'opatula', więc w A4 czuję się bardzo dobrze. Myślę że osoby do 180cm bez problemu usiądą za samym sobą i miejsca na nogi nie zabraknie. Jak chcesz tym autem wozić całą rodzinę, to może być różnie. U mnie jak ktoś usiądzie na tylnej kanapie, to święto lasu.

2. Jakościowo jest różnica także zauważalna. W A4 więcej miękkich plastików, solidniej poskładane (nic nawet nie piśnie, nawet ten wystający tablet), wszystkie włączniki/przyciski chodzą z bardzo przyjemnymi kliknięciami. "To są te detale". Jedyne zaskoczenie in minus to brak poflokowanych kieszeni w drzwiach w A4 (ale doły drzwi są jakieś miększe od SIII więc nie obija się nic chamsko) i płytki schowek pod podłokietnikiem (a jak masz ładowarkę indukcyjną, to zmieścisz paczkę dropsów co najwyżej).

3. Największą różnicą jest jednak prowadzenie i kwestie zawieszenia. Tu jest przepaść na korzyść A4. W Audi mam adaptacyjne zawieszenie (w SIII także DCC) i wszystko jest zdecydowanie lepsze. Responsywność, wybieranie nierówności, bezgłośna praca, wrażenie przyklejenia do jezdni (w każdym trybie), w odróżnieniu od SIII, które jest rozbujane jak statek na morzu i da się nim jeździć tylko w 'sporcie' (w obu autach felgi 18"). Widać inna architektura podwozia, wielowahacz na przedniej osi, to robi różnicę.

4. S tronic w Audi (czyli skrzynia w ułożeniu wzdłużnym, o zupełnie innej budowie) także wydaje się pracować przyjemniej/gładziej od skrzyń 'poprzecznych'.

5. Wyciszenie na korzyść A4. W obu autach boczne szyby akustyczne, w Audi dodatkowo też przednia.

6. Fotele sportowe w Audi z regulowanym podparciem ud są wygodniejsze od SIII L&K.

Zostaje kwestia ceny. 220k za A4 w quattro szału porównywalnego do L&K nie zrobi. Różnica będzie spora, kwestia ile z tych bajerów jest dla Ciebie niezbędna, a ile możesz poświęcić za o wiele lepszy feeling auta i właściwości jezdne, czy wykończenie wnętrza. Mi było trochę łatwiej porównać i przesiąść się na A4, bo budżet trochę większy, więc aż tak wiele nie poświęciłem. Co nie zmienia faktu, że A4 z 'raptem' 204KM benzyną wyszedł mi cennikowo drożej niż full wymaxowany SIII L&K 280KM i nadal mam mniej wyposażenia :lol: . O rabatach nie piszę, bo raz są, ale częściej ich nie ma, jakieś pojedyncze sztuki z wyprzedaży rocznika też się czasami znajdą (choć tu głównie niechciane przez nikogo 150KM).

Czy nadal wybrałbym A4? OCZYWIŚCIE, jestem bardzo zadowolony ze zmiany ;)
maureliusz
Posty: 1883
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: [S3] Kupno auta, wybór oferty. Prośba o doradzenie.

Post autor: maureliusz »

Zupełnie nie dziwię się.
Pisałem już dawno...Skoda to Skoda ... dostałem za to po uszach :-)))
Może dobrze w końcu to forum...miłośników Skody ;-)))

Wysłane z mojego SM-A525F przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
kefirek
Posty: 393
Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: [S3] Kupno auta, wybór oferty. Prośba o doradzenie.

Post autor: kefirek »

rowerek pisze: 9 mar 2023, o 14:07 4. S tronic w Audi (czyli skrzynia w ułożeniu wzdłużnym, o zupełnie innej budowie) także wydaje się pracować przyjemniej/gładziej od skrzyń 'poprzecznych'.
przecież S-tronic to jest to samo co DSG (i to pewnie tu i tu DQ381) nie bardzo rozumiem co masz na myśli skrzynie wzdłużne i poprzeczne? Chyba masz na myśli ułożenie silnika a co za tym idzie i skrzyni MQB czyli Superb ma silnik umieszczony poprzecznie, MLB czyli A4 i w górę wzdłużnie (a przynajmniej dla silników 3,0)
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 714
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: [S3] Kupno auta, wybór oferty. Prośba o doradzenie.

Post autor: rowerek »

kefirek pisze: 9 mar 2023, o 14:37
rowerek pisze: 9 mar 2023, o 14:07 4. S tronic w Audi (czyli skrzynia w ułożeniu wzdłużnym, o zupełnie innej budowie) także wydaje się pracować przyjemniej/gładziej od skrzyń 'poprzecznych'.
przecież S-tronic to jest to samo co DSG (i to pewnie tu i tu DQ381) nie bardzo rozumiem co masz na myśli skrzynie wzdłużne i poprzeczne? Chyba masz na myśli ułożenie silnika a co za tym idzie i skrzyni MQB czyli Superb ma silnik umieszczony poprzecznie, MLB czyli A4 i w górę wzdłużnie (a przynajmniej dla silników 3,0)
Oczywiście, że nie. Przy silnikach ułożonych poprzecznie skrzynia biegów mocowana jest z boku silnika. Przy mocowanych wzdłużnie, za silnikiem. Oczywiście patrząc i operując pojęciami bok/tył w odniesieniu do osi samochodu.
To MUSI oznaczać całkowicie inną konstrukcję skrzyń biegów.

Tak wygląda DSG/Stronic przy silnikach poprzecznych:
Obrazek

A tak przy silnikach wzdłużnych:
Obrazek

Przy 'ośkach' wzdłużnych skrzynia wygląda tak samo, tylko nie masz wyjścia na tylny wał.


Widać różnicę? Widać.
artho
Posty: 1108
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: [S3] Kupno auta, wybór oferty. Prośba o doradzenie.

Post autor: artho »

Co nie zmienia faktu, że o ile niektóre skrzynie DSG nie mają swojego odpowiednika w skrzyniach S-tronic, tak są takie, które swoje odpowiedniki mają - mniej lub bardziej przerobione, i to też celem ścisłości warto zaznaczyć😁
Maliniak
Posty: 604
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S3] Kupno auta, wybór oferty. Prośba o doradzenie.

Post autor: Maliniak »

maureliusz pisze:Zupełnie nie dziwię się.
Pisałem już dawno...Skoda to Skoda ... dostałem za to po uszach :-)))
Może dobrze w końcu to forum...miłośników Skody ;-)))

Wysłane z mojego SM-A525F przy użyciu Tapatalka
Tu bardziej chodzi o kwestię zdrowego rozsądku i na czym nam głównie zależy. Raczej głupio by było gdyby klasa premium ustępowała w jakości Skodzie - szczególnie w ramach tej samej grupy ;)
Awatar użytkownika
siemi1
Posty: 2355
Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
Lokalizacja: Wawa_Bemowo

Re: [S3] Kupno auta, wybór oferty. Prośba o doradzenie.

Post autor: siemi1 »

@Arystander To moze to jest sposób na oszukanie systemu:p z drugiej strony kojarze ze w konfiguratorze da sie wybrać TAH za 7700 z side assistem...

Wysłane z mojego OP8PRO przy użyciu Tapatalka


Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
PK87
Posty: 75
Rejestracja: 7 mar 2023, o 12:37
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: Inny

Re: [S3] Kupno auta, wybór oferty. Prośba o doradzenie.

Post autor: PK87 »

Przejechałem się dziś Octavią sportline 2.0tsi 190 4x4, bo taka akurat była. Bez DCC. Dużo lepiej się prowadzi niż Superb. Wiadomo - lżejsza też, ale generalnie coś to "sportowe" zawieszenie jednak daje i skoro opinie są takie że DCC "sport" jeszcze poprawi sytuację to skłaniam się do DCC w superbie sportline.
Przy okazji obejrzałem L&K w białych skórach i wiem że nie dam rady takim jeździć.. Poczułem się jak ksiądz (i w tej sytuacji zaniepokoiły mnie Isofixy :D)
Porównałem cenowo i TAH wychodzi najkorzystniej - pytanie czy asystentów wszystkich można wyłączać? Np. nie chcę mieć lane assist non-stop włączonego, ale side assist już tak. Nie ma tam jakichś zależności?
I jeszcze pytanie do nawiacji: Amundsen mi wskakuje bo cośtam go wymaga. Czy on ma sterowanie gestami? Czy to tylko Columbus? Jak to działa w superb? W BMW miałem przez chwilę i nawet fajne było, zwłaszcza że pasażerowi łatwo z tego skorzystać.
ODPOWIEDZ