Strona 1 z 1

[S3] Używany 2.0 TDi - Błędy i inne wątpliwości - prośba o analizę

: 11 lut 2023, o 21:01
autor: abascus
Witam wszystkich,

Już od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem kupna SIII i dzisiaj miałem okazję oglądać model który przypadł mi do gustu. Ma on jednak kilka potencjalnych problemów, za pomoc w analizie których był bym wszystkim bardziej obeznanym wdzięczny. Auto to model z 2018 roku, 2.0 TDi DSG7 z napędem 4x4 i nalotem 220k km. Aspekty co do których mam wątpliwości to:
  • Błędy z modułu silnika - zrobiłem skan błędów VCDSem przed odpaleniem silnika, po czym je skasowałem i po 20-minutowej jeździe próbnej skan powtórzyłem. Zapis załączam do posta, jeżeli komuś chciało by się zerknąć to super :D natomiast najbardziej martwią mnie:
    - P190D - pompa płynu chłodzącego, był na początku i nie wrócił po kasowaniu i jeździe
    - P20EE - za mała sprawność katalizatora, podobnie nie wrócił po kasowaniu i jeździe
    - P0030 - przerwa w obwodzie grzejnym sondy, pojawił się jako jedyny w module silnika po kasowaniu i jeździe (wcześniej go nie było)
    Czy któreś z powyższych (i ew. z załączonych logów) mogą wskazywać na coś poważnego?
    Dodam że auto miało słaby akumulator i na początek musiało być palone z boostera, co chyba mogło powodować część błędów z logów.
  • Nagar wokół wtrysków - po zajrzeniu pod przykrywkę silnika, w okolicach 1. i 2. wtrysku widoczny był nagar, nie było go między 3. i 4. Czy to może wskazywać na poważniejszy problem z wtryskami? Dodam że korekty były ok (max. +/-0.1 na każdym cylindrze)
  • Zapełnienie DPFa - odczyt za pomocą VAG-DPF wskazał zapełnienie popiołem na poziomie 61.44g / 77%, co jest jak rozumiem dużą wartością, nie jestem jednak pewien czy odpowiednią dla tego przebiegu, oraz ile jeszcze będzie można przejechać zanim konieczne będzie czyszczenie/wymiana?
    DPF.jpeg
Z góry dziękuję za wszystkie pomocne opinie/wskazówki i pozdrawiam 8-)

Re: [S3] Używany 2.0 TDi - Błędy i inne wątpliwości - prośba o analizę

: 12 lut 2023, o 21:17
autor: JankesikTrn
Dpf masz zdrowy - moj mial podobne parametry przy tym przebiegu - teraz mam prawie 300 tysiecy i nadal bez problemow.

- P20EE - za mała sprawność katalizatora, podobnie nie wrócił po kasowaniu i jeździe - mam teraz 2.0 tsi i miale podobny blad - skonczylo sie wymiana kata na gwarancji

- P0030 - przerwa w obwodzie grzejnym sondy, pojawił się jako jedyny w module silnika po kasowaniu i jeździe (wcześniej go nie było) - blad sondy lambda - obwod grzewczy. Lambda moze padac a blad ktory opisalem powyzej moze wynikac z niesprawnej sondy ( kat moze byc ok).

Re: [S3] Używany 2.0 TDi - Błędy i inne wątpliwości - prośba o analizę

: 13 lut 2023, o 08:17
autor: abascus
Dzięki, trochę mnie to uspokaja, bo o ile ciężko mi znaleźć ceną katalizatora do tego modelu, to z tego co widzę nowa lambda to koszt ok 200 zł, więc nie majątek.