[S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
artho
Posty: 1175
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

Post autor: artho »

zaczo pisze: 30 kwie 2024, o 09:30Ale jak zobaczyłem ile jeździ Skody w tym szarym kolorze, stwierdziliśmy, że trzeba nieco ożywić ten świat i zmieniliśmy zamówienie na czerwony. Przynajmniej na filmach i zdjęciach ten kolor z nowymi "chromami" jakie są w L&K wygląda bardzo fajnie. A jak będzie w rzeczywistości to pożyjemy zobaczymy.
Ja zasadniczo bardzo popieram. Bierzcie kolory, zwłaszcza w naszym szaroburym przez pół roku kraju trzeba trochę ożywiać rzeczywistość :D
Awatar użytkownika
siemi1
Posty: 2360
Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
Lokalizacja: Wawa_Bemowo

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

Post autor: siemi1 »

komoornik pisze:Ale ten temat był już wałkowany - z tego co wiem nikt nie dopatrzył się zmian w hardware.

Więc to kwestia tego jak MIB3 steruje tym audio.
Ktos weryfikowal ze głośniki te same dają w S3 i SFL tak samo jak Sub?

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka

Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13611
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

Post autor: Enriquez »

zalezi pisze: 30 kwie 2024, o 10:37
Nie zawsze i nie wszędzie. I co, później sprzedasz rozbebeszonego Superba? Ja akurat robiłem audio w Giulii, więc wiem, że to nie jest takie, jak ci się wydaje.
Robiłem to ostatnio i doskonale wiem o czym mówię. Obejrzyj sobie kanał ProAudio Tychy i system Match Up/Helix. Wszystko jest plug & play. Sprzedajesz auto - wracasz do serii i koniec zabawy.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
artho
Posty: 1175
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

Post autor: artho »

Skoda Superb 4 u Zachara, popularnego recenzenta motoryzacyjnego dawniej znanego z portalu autocentrum:



Redaktor konkretnie punktuje Skodę Superb 4:

- kiepskie spasowanie elementów, sporo w środku trzeszczy
- wady w designie (niedopasowany daszek z zegarami, niepasujące do siebie elementy)
- dziwne materiały w wersji bez skór, zawiewa starą kanapą u babci
- brak płaskiej podłogi bagażnika
- absurdalny pomysł przeniesienia manetki spryskiwaczy na lewą stronę
- kiepski pomysł na manetkę zmiany biegów, Mercedes zrobił to lepiej a w Skodzie musimy użyć całej ręki aby zmienić między D a R
- Skoda Superb 4 po raz pierwszy nie przechodzi testu dwumetrowca, brakuje kilku centymetrów, elementy dekoracyjne-listwa przeszkadzają aby zająć poprawną pozycję za kierownicą, zagłówek także jest niekompatybilny z osobą o wzroście 2 metrów
- A jak samochód jeździ? Jeździ tak jak wygląda - mówi recenzent - trochę bez wyrazu, niczym nie zaskoczy ani też nie zdenerwuje

Czy to de facto już oznacza nieudaną generację? Redaktor podsumowuje: trochę szkoda, że Superb 4 stracił charakteru z 3-ki i teraz może być mylony z Octavią czy Insignią.
zaczo
Posty: 106
Rejestracja: 15 lip 2015, o 14:42
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Aktualnie: 2.0 TSI 190KM DSG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

Post autor: zaczo »

artho pisze: 5 maja 2024, o 22:02 Skoda Superb 4 u Zachara, popularnego recenzenta motoryzacyjnego dawniej znanego z portalu autocentrum:



Redaktor konkretnie punktuje Skodę Superb 4:

- kiepskie spasowanie elementów, sporo w środku trzeszczy
- wady w designie (niedopasowany daszek z zegarami, niepasujące do siebie elementy)
- dziwne materiały w wersji bez skór, zawiewa starą kanapą u babci
- brak płaskiej podłogi bagażnika
- absurdalny pomysł przeniesienia manetki spryskiwaczy na lewą stronę
- kiepski pomysł na manetkę zmiany biegów, Mercedes zrobił to lepiej a w Skodzie musimy użyć całej ręki aby zmienić między D a R
- Skoda Superb 4 po raz pierwszy nie przechodzi testu dwumetrowca, brakuje kilku centymetrów, elementy dekoracyjne-listwa przeszkadzają aby zająć poprawną pozycję za kierownicą, zagłówek także jest niekompatybilny z osobą o wzroście 2 metrów
- A jak samochód jeździ? Jeździ tak jak wygląda - mówi recenzent - trochę bez wyrazu, niczym nie zaskoczy ani też nie zdenerwuje

Czy to de facto już oznacza nieudaną generację? Redaktor podsumowuje: trochę szkoda, że Superb 4 stracił charakteru z 3-ki i teraz może być mylony z Octavią czy Insignią.
Oglądałem wiele recenzji ZACHARA od lat i mogę z całą stanowczością powiedzieć, że jest to jego najgorsza recenzja. Jakby podszedł do niej zupełnie nieprzygotowany, bez wiedzy o innych opcjach (lub o nich nie mówiąc), a do tego wku...y na Skodę. "Mam focha na Skodę i powytykam jej ewentualne wady nie wspominając, że jest możliwość ich neutralizacji jak np dokupienie wielofunkcyjnej podłogi, która eliminuje uskoki w bagażniku". Poza tym narzekanie na to, że trzeba użyć "całej ręki" do zmiany biegów? No to już faktycznie przegięcie. Bo nie wiem jak inni, ale ja do tej pory robiłem to nogą, bo przecież nie mogłem oderwać "całej ręki" od kierownicy a palce mam za krótkie. No i ta manetka do zmiany biegów teraz jest na odległość AŻ 5 cm a wcześniej było przecież TYLKO kilkadziesiąt co było bezpieczniejsze. Oblany test dwumetrowca bo się dotyka dekoru kolanem? Dobrze, że ja mam tylko 178, bo musiałbym sprzedać auto komuś niższemu.
A tak na serio. ZACHAR to chyba pierwszy dziennikarz, który tak narzeka na ten model. Może był zły, że dostał do testów najuboższą wersję z najsłabszym silnikiem? Ja osobiście oglądałem kilka różnych superbów w różnych salonach, jeździłem też wersja L&K 193km i takich wad jak ZACHAR nie doświadczyłem. No ale cóż...ja się mogę na tym nie znać. Nie jestem dziennikarzem motoryzacyjnym. Mam tylko nadzieje, że ze swojego egzemplarza Superba 4 będę tak samo zadowolony jak z obecnego S3. :D
Maliniak
Posty: 626
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

Post autor: Maliniak »

Zgoda. Do tego materiał jakoś słabo zmontowany. Ale też zwróciłem uwagę na psioczenie na manetkę do zmiany biegów, że trzeba użyć całej ręki, bo jak trzymamy np. kluczyk(!?) to już ciężko zmienić bieg :D
Tomaszek1770
Posty: 24
Rejestracja: 13 sie 2023, o 22:55
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

Post autor: Tomaszek1770 »

Też jeździłem i też tak uważam , mam 188cm i dla mnie było bardzo wygodnie . Może nie dali do testów wersji L&K , bo ona ma DCC i na to niektórzy narzekają ?
zaczo pisze: 6 maja 2024, o 00:31
artho pisze: 5 maja 2024, o 22:02
dostał do testów najuboższą wersję z najsłabszym silnikiem? Ja osobiście oglądałem kilka różnych superbów w różnych salonach, jeździłem też wersja L&K 193km i takich wad jak ZACHAR nie doświadczyłem. No ale cóż...ja się mogę na tym nie znać. Nie jestem dziennikarzem motoryzacyjnym.
artho
Posty: 1175
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

Post autor: artho »

Panowie, zdaję sobie sprawę, że nie jesteście dziennikarzami motoryzacyjymi tylko napalonymi potencjalnymi kupującymi, ale manetka to nie tylko konieczność użycia całej ręki. To kolejny przykład (jeden z wielu w tym modelu) głupkowatego projektu, gdyby manetka była jak w Mercach to druga do spryskiwaczy miałaby swoje miejsce w … naturalnej pozycji.

Czy któryś z Was jechał innym autem z manetką od kierunkowskazów po lewej stronie? Przecież to jest core problemu - słaby design. Przesiadając się między samochodami każdy posiadacz S4 będzie się mylił.

Nie sądzę aby Zachar był zły na Skodę, po prostu grupa VAG-a tworzyła nudne ale niemal idealnie zaprojektowane samochody 10 lat temu. Przyciski były i były tam gdzie powinny być. Wszystko działało. A dzisiaj VAG nie potrafi się odnaleźć we współczesnym świecie i robi dziecinne błędy.
Bigbluee
Posty: 6
Rejestracja: 3 maja 2024, o 12:48
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

Post autor: Bigbluee »

Maliniak pisze: 13 kwie 2024, o 12:58 Będzie to samo tylko zduszone do 265 ;)
Szukałem informacji i w sumie nie ma dokładnie nigdzie wyjaśnione
S3 miało 280 kucy.
S4 w cenniku ma 265.

Biorąc pod uwagę cytat powyżej, oznacza to że programowo przycinają moc w S4 a silnik jest ten sam ?
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 749
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

Post autor: rowerek »

Raczej nie. W ETCE, podobnie jak dla Passata, dla Superba pojawił się silnik 2.0
Podają nr artykułu 06Q 100 031F oraz FX. Jak się to rozkoduje, to jest to silnik DNPA, z Golfa GTI/Octavii RS i z tego co patrzę na 'kreski' u tunerów, to chyba graty muszą być inne, bo sam soft w starym 280KM DNFE robił okolice 400KM, a w tych silnikach DNPA robi ok. 350KM.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka

Maliniak
Posty: 626
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

Post autor: Maliniak »

To byłaby naprawdę słaba wiadomość gdyby zrobili aż taki regres. Co do silnika to oczywiście, że graty inne, bo to inne jednostki. Ten nie ma podjazdu do DNFa.
Sdss
Posty: 538
Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Rafał

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

Post autor: Sdss »

artho pisze: 5 maja 2024, o 22:02 Skoda Superb 4 u Zachara, popularnego recenzenta motoryzacyjnego dawniej znanego z portalu autocentrum:



Redaktor konkretnie punktuje Skodę Superb 4:

- kiepskie spasowanie elementów, sporo w środku trzeszczy
- wady w designie (niedopasowany daszek z zegarami, niepasujące do siebie elementy)
- dziwne materiały w wersji bez skór, zawiewa starą kanapą u babci
- brak płaskiej podłogi bagażnika
- absurdalny pomysł przeniesienia manetki spryskiwaczy na lewą stronę
- kiepski pomysł na manetkę zmiany biegów, Mercedes zrobił to lepiej a w Skodzie musimy użyć całej ręki aby zmienić między D a R
- Skoda Superb 4 po raz pierwszy nie przechodzi testu dwumetrowca, brakuje kilku centymetrów, elementy dekoracyjne-listwa przeszkadzają aby zająć poprawną pozycję za kierownicą, zagłówek także jest niekompatybilny z osobą o wzroście 2 metrów
- A jak samochód jeździ? Jeździ tak jak wygląda - mówi recenzent - trochę bez wyrazu, niczym nie zaskoczy ani też nie zdenerwuje

Czy to de facto już oznacza nieudaną generację? Redaktor podsumowuje: trochę szkoda, że Superb 4 stracił charakteru z 3-ki i teraz może być mylony z Octavią czy Insignią.
Coś mu nie wyszło z tym testem :mrgreen:
1. W S3 B9podłoga też nie jest płaska chyba że kupisz opcję :mrgreen:
2. B9 tańszy :mrgreen: S4 doklkkany opcjami vs baza B9 manipulacja.
3. Manetka w elektrykach działa tak samo, kto trzyma kluczyk w ręku auta z keyless ? Fakt mogli zrobić jak w mercu.


Skoda jak to skoda nudna była zawsze , jakość zawsze była słaba. B9 też skrzypi .
Maliniak
Posty: 626
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

Post autor: Maliniak »

artho pisze: 6 maja 2024, o 07:40 Panowie, zdaję sobie sprawę, że nie jesteście dziennikarzami motoryzacyjymi tylko napalonymi potencjalnymi kupującymi, ale manetka to nie tylko konieczność użycia całej ręki. To kolejny przykład (jeden z wielu w tym modelu) głupkowatego projektu, gdyby manetka była jak w Mercach to druga do spryskiwaczy miałaby swoje miejsce w … naturalnej pozycji.
Tak, jesteśmy fanbojami Skody i nie przyjmujemy żadnej krytyki ;) Dziennikarz motoryzacyjny nie może się mylić? Po prostu argument odnośnie manetki jest absurdalny. Nie zmieniasz biegów trzymając w ręku kubek z kawą. Poza tym ile razy użyjesz tej manetki podczas jazdy? ;) Krytyka jak najbardziej, ale z głową.
Awatar użytkownika
lordxan
Posty: 127
Rejestracja: 18 paź 2015, o 20:23
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2024
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: S4
Imię: Rafał
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

Post autor: lordxan »

Odnośnie dyskusji dot. zmiany biegów:
wg mnie celowo zrobili zmianę trybu przód/tył wymagająco oderwania ręki aby nie zrobić tego przypadkiem podczas jazdy (wiem, wiem , sprawdzałem i są elektroniczne zabezpieczenia aby nie wrzucić wstecznego podczas jazdy ale poprzednio były mechaniczne zabezpieczenie drążka przed przypadkową zmianą a tutaj nie ma takich zabezpieczeń a elektronika może zawieść). Dźwignia ma 2 skoki - pierwszy lekki który pozwala np. zmienić z D na S lub z D na N podczas jazdy możne uruchomić palcem/kciukiem bez odrywania ręki z kierownicy naciskając lekko w górną/dolną część wajchy, a zmiana trybu wymaga większego wysiłku i oderwania ręki o kierownicy. Również funkcją włączenia trybu P na chwilę podczas postoju nie wymaga oderwania rąk tylko 1 palca - stąd wg mnie wniosek że zrobili to celowo i jest to logiczne.

Przy okazji jak oprócz profesjonalnych testerów chcecie poznać moją subiektywną opinię o ergonomii nowych rozwiązań (po blisko 2 tygodniach codziennego użytkowania auta przez kilkaset kilometrów i przesiadce z poprzedniego Superba a nie krótkiej jeździe testowej) to zapraszam do lektury długiego wpisu o tym w wątku mojego auta - poza pierwszymi wpisami ;) staram się już tonować emocje dot. oczywistego zachwytu nowym autem i też pokazywać wady/problemy:

https://www.superbclub.pl/viewtopic.php ... 36#p449536
"Kocham robić to co robię, nic innego nie umiem. Polityki nie kumam, filozofii nie rozumiem" KAZIK
Bigbluee
Posty: 6
Rejestracja: 3 maja 2024, o 12:48
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

Post autor: Bigbluee »

rowerek pisze: 6 maja 2024, o 07:57 Raczej nie. W ETCE, podobnie jak dla Passata, dla Superba pojawił się silnik 2.0
Podają nr artykułu 06Q 100 031F oraz FX. Jak się to rozkoduje, to jest to silnik DNPA, z Golfa GTI/Octavii RS i z tego co patrzę na 'kreski' u tunerów, to chyba graty muszą być inne, bo sam soft w starym 280KM DNFE robił okolice 400KM, a w tych silnikach DNPA robi ok. 350KM.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Niemcy podają na forum że to robi 370 njuta i rzeczywiscie to bedzie inny kod silnika i sam silnik niz w S3 i bardziej to ten co w Octavii RS.
Z ciekawosci zajrzałem czy mozna to w ogole jakos lekko podciągnąć do góry dla chcących i wg "tjunerów", spokojnie i bezpiecznie mozna to do 300 koni i 450 njuta podwyższyć jakby seria nie była wystarczająca dla kogoś.
ja jestem nowy w temacie wiec tylko "głośno mysle" :)
Nie chodzi o to zeby z fabryki jechac od razu na tjuning ale o to że taka Cupra potrafi miec na start 2.0TSi w wersji 300 konnej i nie stanowi to eko przeszkody.
ODPOWIEDZ