[S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
-
- Posty: 1186
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
A to ja się z kolei niezupełnie zgodzę z przedmówcami Cienkim i Zalezim. Od jeżdżenia BMW miałem kilka lat przerwy, natomiast ostatnio miałem na tydzień zastępczą serię 2, doposażoną i w M-pakiecie. Oczywiście to sporo mniejszy samochód niż Superb, natomiast nalotu miała 20 000km, nic nie trzeszczało - spasowanie było świetne. Tak na prostej jak i na nierównościach cisza. Materiałami było lepiej niż w Skodzie, nawet w takich drobnych detalach jak kierownica (mięsista, miękka, uginająca się pod dłońmi a nie jak w Skodach naciągnięta na plastik bez nawet milimetra pianki) czy panele przeciwsłoneczne, które również miały po prostu więcej materiału w sobie. Ale nie tylko materiały, zawieszenie mimo, że to M-pakietowa taczka świetnie wybierało drobne nierówności takie jak płytka studzienka - w ciszy i bez przenoszenia zbyt wiele do wnętrza. Podobnie zaskakująco dobrze zachowywał się autohold - da się go zrobić tak, aby ruszał po prostu płynnie zwalniając zaciski z tarcz - w Superbie tego nie doświadczyłem. Ba, zresztą to chyba też dwusprzęgłowa skrzynia a ruszała zdecydowanie płynniej i bardziej kulturalnie niż DSG. Miło, bo jeszcze kilka lat temu pamiętam, że podstawowa seria 3 miała gumową kierownicę a zawieszenie bujało jak we wspominanej w wątku obok Octavii 3 a tutaj bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła obecna 2-ka.
- rowerek
- Posty: 752
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
No dobra, tylko cały czas patrzysz ślepo na wyposażenie, a potem kupujesz wszystkomającego Kodiaqa i... z tego co pamiętam, spore rozczarowanie, czy nie?zalezi pisze:Aby poczuć premium to trzeba było w BMW/Audi po prostu dużo wydać kasy. Tam płacisz nawet za grzane fotele/kierownice, skóra kosztuje duże pieniądze, podobnie fotele komforty w bawarce, elektryka foteli kolejne $, lepszy zawias też 5-7k, felgi 20” w A6 lekko 7k, należy dokupić pakiet dźwiękoszczelnych szyb, matrixy, lepsze audio oraz cena 2.0 diesla wychodziła około 280k. To sporo za 190/204 konne BMW 5/Audi A6. Dochodził też dosyć drogi leasing, polisa i pakiety serwisowe czy przegląd.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Premium miałbyś skromniejsze, ale jeździłoby nieporównywalnie lepiej.
Wszyscy oceniają premium tylko przez pryzmat 'wypasu', bo przecież słabo zapłacić walizkę pieniędzy i mieć 'biedę', a tam sporo się dzieje tak naprawdę też pod spodem. Układ jezdny, hamulce, jakość amortyzatorów itd. Nie potrzebujesz kiniecznie zawieszenia s line, czy m, żeby i tak jeździło fajniej.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 1186
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
+1rowerek pisze: ↑17 gru 2023, o 21:43Wszyscy oceniają premium tylko przez pryzmat 'wypasu', bo przecież słabo zapłacić walizkę pieniędzy i mieć 'biedę', a tam sporo się dzieje tak naprawdę też pod spodem. Układ jezdny, hamulce, jakość amortyzatorów itd. Nie potrzebujesz kiniecznie zawieszenia s line, czy m, żeby i tak jeździło fajniej.
Dokładnie, tak naprawdę to Skoda ma napakowane bajerów po sufit, head-upy, VC, nawigacje, travel assisty, tylko właśnie pod spodem niestety nie ma aż tak dużej różnicy między CitiGo a Superbem. Wiem wiem, zaraz mi ktoś napisze, że przecież tam belka tu wielowahacz, ale prawdziwe premium jest sporo sporo dalej.
-
- Posty: 632
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
Chcecie mi powiedzieć, że podstawowe BMW prowadzi się tak samo jak to na wypasie za 400-500k? To samo Audi?
- rowerek
- Posty: 752
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
Nie, chcemy powiedzieć, że "biedne" BMW/Audi, nawet na standardowym zawieszeniu prowadzi się i tak o wiele lepiej od wymaksowanego Superba.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
- rowerek
- Posty: 752
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
Masz tu ostatni przykład na forum Zaleziego. Miotał się z zakupem, to Q5, to Superb, skończył z Kodiaqiem, bo ma wypas po sufit, a Q5 byłoby wyraźnie skromniejsze, i co? Chwilę po zakupie sam przyznał, że tu buja, to walnie w zawieszeniu itp. itd. i trzeba było wziąć Audi, a tak w ogóle to za rok zmienia na BMW 5 Tak to właśnie wygląda. Jak auto nie zadowala Cię w jego podstawowej funkcji - jeździe, to te bajery wszystkie przestają mieć znaczenie.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 1186
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
100% prawdy.
Wiecie co ale Kodiakiem jechałem tylko raz po powrocie z Azji około 2 miesiące temu, wypożyczyłem na powrót z lotniska (kilka osób) ale akurat Kodiaq o ile jest bardzo pakowny tak prowadzi się jeszcze zauważalnie gorzej od Superba. A bajery? Mam wymaksowanego L&K i połowy tych bajerów dzisiaj nie używam. Bajery cieszą miesiąc-dwa a dziś już o połowie zapomniałem.rowerek pisze: ↑18 gru 2023, o 09:13 Masz tu ostatni przykład na forum Zaleziego. Miotał się z zakupem, to Q5, to Superb, skończył z Kodiaqiem, bo ma wypas po sufit, a Q5 byłoby wyraźnie skromniejsze, i co? Chwilę po zakupie sam przyznał, że tu buja, to walnie w zawieszeniu itp. itd. i trzeba było wziąć Audi, a tak w ogóle to za rok zmienia na BMW 5 Tak to właśnie wygląda. Jak auto nie zadowala Cię w jego podstawowej funkcji - jeździe, to te bajery wszystkie przestają mieć znaczenie.
Więc tak, podstawowe BMW/Audi (dowolny segment) to po prostu samochody, które dopracowały lepiej podstawową funkcję - jazdę.
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
Źle do tego podchodzisz. Nie będzie emocji ani w 200 konnym Kodiaqu ani w 204 konnym A6, ona auta są mułowate, a S-Tronic to nie Tiptronic. W Audi płacisz grubą kasę za wszystko. W Kodiaqu przeszkadza ta brzydka dźwignia zmiany biegów, Canton nie urywa, kamera 360 ma słabą jakość, a zawieszenie podskakuje na wyższych policjantach, ale poza tym to świetne auto.rowerek pisze:No dobra, tylko cały czas patrzysz ślepo na wyposażenie, a potem kupujesz wszystkomającego Kodiaqa i... z tego co pamiętam, spore rozczarowanie, czy nie?zalezi pisze:Aby poczuć premium to trzeba było w BMW/Audi po prostu dużo wydać kasy. Tam płacisz nawet za grzane fotele/kierownice, skóra kosztuje duże pieniądze, podobnie fotele komforty w bawarce, elektryka foteli kolejne $, lepszy zawias też 5-7k, felgi 20” w A6 lekko 7k, należy dokupić pakiet dźwiękoszczelnych szyb, matrixy, lepsze audio oraz cena 2.0 diesla wychodziła około 280k. To sporo za 190/204 konne BMW 5/Audi A6. Dochodził też dosyć drogi leasing, polisa i pakiety serwisowe czy przegląd.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Premium miałbyś skromniejsze, ale jeździłoby nieporównywalnie lepiej.
Wszyscy oceniają premium tylko przez pryzmat 'wypasu', bo przecież słabo zapłacić walizkę pieniędzy i mieć 'biedę', a tam sporo się dzieje tak naprawdę też pod spodem. Układ jezdny, hamulce, jakość amortyzatorów itd. Nie potrzebujesz kiniecznie zawieszenia s line, czy m, żeby i tak jeździło fajniej.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Ale Q5 jest w pip mniejsze, dużo droższe, B&O tam nie powoduje opadu szczeny, a tam, gdzie na zdjęciu mam palca jest bezczelnie twardy plastik, ale o tym mało kto wie, bo trzeba się tym Q5 przejechać. Jakość kamer w Q5 nie jest jakaś wiele lepsza, a ten doklejony tablet to symbol ostatnio Audi - gigantyczny zjazd w dół pod względem jakości. Jak wyklikam sobie auto na wzór Kodiaqa to na miękko wjeżdża 270k po rabacie. Na deser jest gruba akcja z alternatorami tam, warto poczytać. Ja nie będę dokładać 60 tys + dużo droższy leasing + polisa + serwis, żeby mieć cztery kółka, bo te Q5 to okrutna lipa. A6 to też już leciwy model, czasu się nie oszuka.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- rowerek
- Posty: 752
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
Nie chodzi mi o emocje, że masz rekordy prędkości bić, tylko właśnie o brak podskakiwania, stukania, nerwowości na poprzecznych nierównościach (zwłaszcza w łukach). Auto nie robi nic, co by Ci przeszkadzało. Lepsze tłumienienie równości, lepsze "czucie" kierownicy. To jest bardzo duża różnica.
Piszesz o wieku konstrukcji, że (nawet) A6 to leciwe auto, ale Kodiaq już nie?
Wiadomo, że tak samo wyposażone premium będzie zdecydowanie drożdże, ale tu chodzi o o podejście "wolę zrezygnować z połowy bajerów, ale za to mniej się irytować/bardziej cieszyć się codzienną jazdą".
Kiedyś bardzo się dziwiłem, zwłaszcza za zachodzie, że tak dużo u nich jeździ premium, ale w biednych, albo średnich wersjach, kiedy można było za to mieć full wypas marki popularne. No to teraz, na bazie własnych doświadczeń, dziwię się mniej. Tyle.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Piszesz o wieku konstrukcji, że (nawet) A6 to leciwe auto, ale Kodiaq już nie?
Wiadomo, że tak samo wyposażone premium będzie zdecydowanie drożdże, ale tu chodzi o o podejście "wolę zrezygnować z połowy bajerów, ale za to mniej się irytować/bardziej cieszyć się codzienną jazdą".
Kiedyś bardzo się dziwiłem, zwłaszcza za zachodzie, że tak dużo u nich jeździ premium, ale w biednych, albo średnich wersjach, kiedy można było za to mieć full wypas marki popularne. No to teraz, na bazie własnych doświadczeń, dziwię się mniej. Tyle.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
Możecie pisać co chcecie, ale w życiu gorzej wyposażone Q5 nie byłoby lepsze od Kodiaqa, bo niby w czym? Ciaśniejsze, droższe, gorzej wyposażone, dynamika taka sama, skrzynia zmulona tu i tu, brzydko doklejony tablet, słabe wnętrze, doklejony tablet, stare UI, drogi leasing. No nie widzę przewagi.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- rowerek
- Posty: 752
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
To się nazywa wyparcie po odbiorze Kodiaqa pisałeś coś innego
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
Wracałem z Poznania ostatnio, na S5 leciałem ciągle 160, a na A1 180km/h. I wiesz co? Świetnie się jechało, cicho - boczne szyby klejone, pewne prowadzenie w Sporcie, nie bujało, bo na drogach kasy S/A masz łagodny promień zakretu, spalanie świetne, rewelacyjny Travel Assist, dobre matrixy. No co tutaj gorzej wyposażone Audi zrobił lepiej, odpowiedz mi?rowerek pisze:Nie chodzi mi o emocje, że masz rekordy prędkości bić, tylko właśnie o brak podskakiwania, stukania, nerwowości na poprzecznych nierównościach (zwłaszcza w łukach). Auto nie robi nic, co by Ci przeszkadzało. Lepsze tłumienienie równości, lepsze "czucie" kierownicy. To jest bardzo duża różnica.
Piszesz o wieku konstrukcji, że (nawet) A6 to leciwe auto, ale Kodiaq już nie?
Wiadomo, że tak samo wyposażone premium będzie zdecydowanie drożdże, ale tu chodzi o o podejście "wolę zrezygnować z połowy bajerów, ale za to mniej się irytować/bardziej cieszyć się codzienną jazdą".
Kiedyś bardzo się dziwiłem, zwłaszcza za zachodzie, że tak dużo u nich jeździ premium, ale w biednych, albo średnich wersjach, kiedy można było za to mieć full wypas marki popularne. No to teraz, na bazie własnych doświadczeń, dziwię się mniej. Tyle.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
Pewne rzeczy irytowały, ale skumałem, że w tej cenie i wielkości auta nie dostanę pneumatyki, lepszej skrzyni, lepszych wyraźnie osiągów, lepszego wyciszenia, wyposażenia, kosztów leasingu ( mam taki, że Wasze % przy moim to autentycznie porażka - zaufajcie mi ). Nie zamierzam brać golasa A6 na 17”, bo to Audi. Ani dopłacać sumarycznie chorych pieniędzy, za tak samo wyposażone auto. A korzystam z wyposażenia cały czas - matrixy, Travel Assist, Canton, skóra z elektryką, grzana przednia szybą, szyby akustyczne, 3 strefa u żony z tyłu, grzane typem fotele.rowerek pisze:To się nazywa wyparcie po odbiorze Kodiaqa pisałeś coś innego
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 1186
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
Ja z Kodiakami nie mam dużego doświadczenia, Ty masz chyba Sportline albo RS, więc masz na pewno nieco lepsze zawieszenie. Ostatnio jeździłem tylko opcją z wypożyczalni z jakimś słabym silnikiem (chyba 1.5), samochód przy 120km/h na autostradzie zachowywał się niepewnie i niestabilnie. Bardzo niechętnie zmieniał pas jakby musiał przecinać słup powietrza. Zresztą wielka buda była absurdalnie podatna na porywy wiatru a gdy zaczęło padać to deszcz uderzał w taki sposób, że przypomniały mi się samochody z lat 90. - rozmawiać się przy deszczu nie dało. Byłem absurdalnie zaskoczony, że tak źle się prowadzi w porównaniu do Superba. Jedyne co było zabawne to zbliżanie się do innych pojazdów, bo 90% innych samochodów na autostradzie wydawała się sporo mniejsza, więc gdy tylko podjeżdżałem do kogoś bliżej to wszyscy natychmiast uciekali przed zabójczym... 1.5 TSI .
Może to kwestia konfiguracji. A może kwestia auta z wypożyczalni, więc kto wie co miało już wybite i jak spaczoną geometrię
Może to kwestia konfiguracji. A może kwestia auta z wypożyczalni, więc kto wie co miało już wybite i jak spaczoną geometrię
-
- Posty: 632
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
Nie wiem jakim Ty Superbem jeździsz, że czujesz aż taką różnicę, bo opisujesz to tak jakbyś się z Poloneza do BMW/Audi przesiadłrowerek pisze: ↑18 gru 2023, o 16:04 Nie chodzi mi o emocje, że masz rekordy prędkości bić, tylko właśnie o brak podskakiwania, stukania, nerwowości na poprzecznych nierównościach (zwłaszcza w łukach). Auto nie robi nic, co by Ci przeszkadzało. Lepsze tłumienienie równości, lepsze "czucie" kierownicy. To jest bardzo duża różnica.