Strona 19 z 48

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

: 18 gru 2023, o 17:06
autor: zalezi
artho pisze:Ja z Kodiakami nie mam dużego doświadczenia, Ty masz chyba Sportline albo RS, więc masz na pewno nieco lepsze zawieszenie. Ostatnio jeździłem tylko opcją z wypożyczalni z jakimś słabym silnikiem (chyba 1.5), samochód przy 120km/h na autostradzie zachowywał się niepewnie i niestabilnie. Bardzo niechętnie zmieniał pas jakby musiał przecinać słup powietrza. Zresztą wielka buda była absurdalnie podatna na porywy wiatru a gdy zaczęło padać to deszcz uderzał w taki sposób, że przypomniały mi się samochody z lat 90. - rozmawiać się przy deszczu nie dało. Byłem absurdalnie zaskoczony, że tak źle się prowadzi w porównaniu do Superba. Jedyne co było zabawne to zbliżanie się do innych pojazdów, bo 90% innych samochodów na autostradzie wydawała się sporo mniejsza, więc gdy tylko podjeżdżałem do kogoś bliżej to wszyscy natychmiast uciekali przed zabójczym... 1.5 TSI Obrazek.

Może to kwestia konfiguracji. A może kwestia auta z wypożyczalni, więc kto wie co miało już wybite i jak spaczoną geometrię Obrazek
L&K, mam DCC, ale serio w Sporcie nie jest tak, że rzuca na boki i strach szybciej jechać. Wręcz przeciwnie- lubię nim zasuwać i to sporo ponad przepisy. Ale żeby nie było to pewne rzeczy są tandetne w Skodzie. Cantona mogli porządniej zestroić, nadkola ładniej poprowadzić a nie jakoś kwadratowo gdzie nawet 20” wygląda na średnio duże koło. Przed pasażerem to wielkie połacie błyszczącego plastiku to szczyt braku inwencji i ostatnio nieco dobija mnie…Lag kamery cofania. Tak, wbijasz R i czekasz jakąś długą sekundę, półtora zanim pojawi się widok z kamery. Irytujące jak obok ktoś chce przejechać a ty czekasz zamiast cofać :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

: 18 gru 2023, o 17:09
autor: artho
Maliniak pisze: 18 gru 2023, o 16:51
rowerek pisze: 18 gru 2023, o 16:04 Nie chodzi mi o emocje, że masz rekordy prędkości bić, tylko właśnie o brak podskakiwania, stukania, nerwowości na poprzecznych nierównościach (zwłaszcza w łukach). Auto nie robi nic, co by Ci przeszkadzało. Lepsze tłumienienie równości, lepsze "czucie" kierownicy. To jest bardzo duża różnica.
Nie wiem jakim Ty Superbem jeździsz, że czujesz aż taką różnicę, bo opisujesz to tak jakbyś się z Poloneza do BMW/Audi przesiadł ;)
Kurcze bo to nie jest coś, co każdy czuje 😀 To trzeba sobie wprost powiedzieć - Superb to dobre auto, które dobrze jeździ. Tylko nic ponad to. Więc jeżeli ktoś chce tzw. "dupowozu" do przemieszczania się z A do Z i ma głęboko wywalone na to jak samochód jeździ to Superb będzie zdecydowanie ponad takie oczekiwania. Jeżeli natomiast ktoś lubi motoryzację, jeździł w życiu dziesiątkami samochodów, tak mającymi 100 jak i 500 koni to zaczyna czuć te różnice. I wtedy zaczynają irytować, bo chcąc niechcąc Skoda na zawieszeniu jak i układzie prowadzenia oszczędza, co wychodzi np. w testach łosia, zwłaszcza tych cięższych odmian jak 2.0 TSI 4x4 280 czy Superb iV:



A takie VW, Audi i inni po prostu planują z większym wyprzedzeniem, że auto może ważyć 1300 a może 1900kg.
zalezi pisze: 18 gru 2023, o 17:06L&K, mam DCC, ale serio w Sporcie nie jest tak, że rzuca na boki i strach szybciej jechać. Wręcz przeciwnie- lubię nim zasuwać i to sporo ponad przepisy. Ale żeby nie było to pewne rzeczy są tandetne w Skodzie. Cantona mogli porządniej zestroić, nadkola ładniej poprowadzić a nie jakoś kwadratowo gdzie nawet 20” wygląda na średnio duże koło. Przed pasażerem to wielkie połacie błyszczącego plastiku to szczyt braku inwencji i ostatnio nieco dobija mnie…Lag kamery cofania. Tak, wbijasz R i czekasz jakąś długą sekundę, półtora zanim pojawi się widok z kamery. Irytujące jak obok ktoś chce przejechać a ty czekasz zamiast cofać :)
DCC w Sport tak samo jak zawieszenie Sportline połączone z większymi felgami poprawia temat. Prawdopodobnie rozwiązaliśmy zagadkę 👍

Co do Cantona - w Superbie nie narzekam, ale musiałem kilka godzin z EQ spędzić. To nie jest wybitne audio, ale da się do ogarnąć. Co ciekawe bazowo, na wypłaszczonym EQ po odebraniu auta też miałem wrażenie: TRAGEDIA. Ale podłubiesz w EQ oraz włączysz nieco mocniej (ale nie na maxa) Dolby-ego i będzie git.

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

: 18 gru 2023, o 17:15
autor: komoornik
zalezi pisze: 18 gru 2023, o 17:06
artho pisze:Ja z Kodiakami nie mam dużego doświadczenia, Ty masz chyba Sportline albo RS, więc masz na pewno nieco lepsze zawieszenie. Ostatnio jeździłem tylko opcją z wypożyczalni z jakimś słabym silnikiem (chyba 1.5), samochód przy 120km/h na autostradzie zachowywał się niepewnie i niestabilnie. Bardzo niechętnie zmieniał pas jakby musiał przecinać słup powietrza. Zresztą wielka buda była absurdalnie podatna na porywy wiatru a gdy zaczęło padać to deszcz uderzał w taki sposób, że przypomniały mi się samochody z lat 90. - rozmawiać się przy deszczu nie dało. Byłem absurdalnie zaskoczony, że tak źle się prowadzi w porównaniu do Superba. Jedyne co było zabawne to zbliżanie się do innych pojazdów, bo 90% innych samochodów na autostradzie wydawała się sporo mniejsza, więc gdy tylko podjeżdżałem do kogoś bliżej to wszyscy natychmiast uciekali przed zabójczym... 1.5 TSI Obrazek.

Może to kwestia konfiguracji. A może kwestia auta z wypożyczalni, więc kto wie co miało już wybite i jak spaczoną geometrię Obrazek
L&K, mam DCC, ale serio w Sporcie nie jest tak, że rzuca na boki i strach szybciej jechać. Wręcz przeciwnie- lubię nim zasuwać i to sporo ponad przepisy. Ale żeby nie było to pewne rzeczy są tandetne w Skodzie. Cantona mogli porządniej zestroić, nadkola ładniej poprowadzić a nie jakoś kwadratowo gdzie nawet 20” wygląda na średnio duże koło. Przed pasażerem to wielkie połacie błyszczącego plastiku to szczyt braku inwencji i ostatnio nieco dobija mnie…Lag kamery cofania. Tak, wbijasz R i czekasz jakąś długą sekundę, półtora zanim pojawi się widok z kamery. Irytujące jak obok ktoś chce przejechać a ty czekasz zamiast cofać :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zrób sobie aktualizacje softu MIB to kamera będzie zauważalnie szybciej "wstawać".

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

: 18 gru 2023, o 17:17
autor: rowerek
Maliniak pisze:
rowerek pisze: 18 gru 2023, o 16:04 Nie chodzi mi o emocje, że masz rekordy prędkości bić, tylko właśnie o brak podskakiwania, stukania, nerwowości na poprzecznych nierównościach (zwłaszcza w łukach). Auto nie robi nic, co by Ci przeszkadzało. Lepsze tłumienienie równości, lepsze "czucie" kierownicy. To jest bardzo duża różnica.
Nie wiem jakim Ty Superbem jeździsz, że czujesz aż taką różnicę, bo opisujesz to tak jakbyś się z Poloneza do BMW/Audi przesiadł ;)
Jeżdżę jednym i drugim, tak że coś tam mogę porównać - S3 L&K (ostatni wypust przedlifta, od nowości, poliftami też kilka razy jechałem), oczywiście z DCC vs. tegoroczne A4, też z adaptacyjnym zawieszeniem (tym -10mm, bo jest jeszcze drugie, bardziej sportowe -23mm). Oba na 18". Przepaść na korzyść A4, przez duże P. Zawieszenie, układ kierowniczy, czy hamulce (tu potężna różnica, bo w A4 powyżej 200KM dostajesz już zaciski 'monobloki'). Pojeździsz jednym, przesiądziesz się bezpośrednio do drugiego I już wiesz o co chodzi i za co dopłacasz. Ewentualnie w przypadku Superba za 240-250k pln, nie musisz wcale dopłacać, a po prostu zrezygnować z kilku gadżetów i tyle.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka


Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

: 18 gru 2023, o 19:39
autor: rowerek
Jeszcze napiszę takie wytłumaczenie mojego rozumowania w szerszym kontekście, bo niektórzy tu się chyba zdenerwowali, że Skodę obrażają

Tytułem wstępu. S3, to jest naprawdę dobry samochód. Kropka.

Tylko coś dziwnego się stało z cenami od momentu liftingu... Z tym mam problem. Nie z samym autem, ale jego relację z ceną. A skoro zaczynasz się cenić w pułapach premium, to i oczekiwania względem auta rosną. Chyba nic dziwnego?

Nie mamy już niestety na rynku Mondeo, czy Insigni, ale jak byśmy się cofnęli w czasie o dwa/trzy lata, to wymaxowane wersje obu tych aut były wyraźnie tańsze cennikowo (poziom startowy podobny, ale bogatszy standard, czy atrakcyjniejsze pakiety), a też miały panoramy, matrixy, webasta, wentylację foteli itd. itd. i oba te auta miały swoje bardzo mocne atuty. Światła InteliLux z Insigni nakrywają czapką matrixy z S3, klasyczne automaty 8b. w jednym i drugim (awd też), możesz mieć tapicerkę z prawdziwej skóry nappa, w Insigni z pakietem gsi są hamulce brembo. Ford prowadzi się najlepiej w klasie, ma system active noise control.
Każde z tych aut ma swoje mocne strony, tylko kurcze, jak się nie odwrócisz, to Superb wychodził najdrożej, a zwłaszcza Sportline, który wielu wybiera, a wyposażeniowo bazuje na Ambition i trzeba jeszcze worek pieniędzy wrzucić, żeby to miało ten 'wypas'. Gdyby S3 wyposażony po kokardę kończyłby się chociaż jakieś 15-20k pln wcześniej, to też trochę inna rozmowa by była. Zwłaszcza zważając na schodzący model (Ford w ostatnim roku sprzedawał Mondeo z odgórnymi rabatami w wysokości 24k pln...)

W kontekście S4, jeżeli potwierdzą się te przypuszczalne ceny, wrzucone tu na forum, czyli te 236 tysięcy za l&k z praktycznie pełniutkim wyposażeniem, to mając na uwadze, że to rynkowa nowość, dużo lepszego wyposażenia (na papierze lepszy zawias, światła, masaże, head-up), wychodzi, że kurde chyba ze swoim podejściem mam trochę racji i ktoś tam do góry w Skodzie pomyślał podobnie - drożej to już się nie sprzeda, pójdą gdzie indziej.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka


Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

: 18 gru 2023, o 19:48
autor: zalezi
Zgadzam się - 230-240 to absolutny max za Superba, za wyższą kasę wolałbym coś innego, choć tu niezbyt jest co kupić - nowe BMW 5 to trochę porażka, E klasa też taka ni to tatusiowa, ni to młodzieżowa, a cena od 300k wzwyż, a po A6 już nieco widać upływ lat + mam wrażenie, że tam jakość mocno w dół poszła. Z drugiej strony mocno doposażone A6 zrobi dużą robotę, ale to cyfra rzędu 300k za 40TDI, cholernie dużo :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

: 19 gru 2023, o 08:32
autor: thomas01000
Tak czytam sobie te wasze posty i te porównia co do cen jak i komfortu Supeba względem marek premium i tak sobie rozkminiam, że ktoś kto powiedzmy jeździ autem kompaktowym z głośnym dieslem pod maską, to przesiadka do takiego nowego S4 to będzie dla niego jak teleportacja do innego wymiaru..🤔😆

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

: 19 gru 2023, o 08:59
autor: rowerek
Jak ktoś jeździ starszym kompaktem z głośnym dieslem, to każde auto z segmentu D ~180+k pln, niezależnie od marki będzie teleportacją

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka


Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

: 19 gru 2023, o 09:26
autor: Kylo125
Chyba zależy jak kto do tego podchodzi. Ja mam ponad dwudziestoletniego kompakta z dieslem i nie mam problemu przesiąść się do niego po superbie. Dalej mi się nim dobrze jeździ na tyle, że więcej nim robię km niż nową skodą, a nie powiem już przy poprzednim aucie zastanawiałem się czy mi staruszek nie zbrzydnie.

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

: 19 gru 2023, o 10:12
autor: zalezi
Już nie przesadzaj. 20 letni kompakt w dieslu raczej wkurza, niż cieszy. Nie ma żadnej zalety takie auto, jedynie jest tanie i da się je tanio naprawiać. Ale taki nowy Superb to przy 20 letnim sztruclu z 90-120 konnym, głośnym klekotem to prom kosmiczny. Jeździłem przez tydzień Yarisem z 2016 r i daj spokój, nigdy więcej.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

: 19 gru 2023, o 10:49
autor: Kylo125
Jak mówię też się martwiłem że będzie kaszana i co? Nic wsiadam i jadę dalej i tym starociem i mnie jakoś po superbie nie drażni. Pewnie trochę się przyzwyczaiłem bo mam go piętnascie lat. Z zalet zabytka to jak dla mnie zawias lepiej zestrojony niż w superbie i trochę większy bagażnik. Lepiej też nim jechać np w śnieżycy bo zwykły tempomat działa, a w superbie starczy lekki śnieżek i dupa, albo trzeba co chwilę radar czyścić albo jechać na nodze.
Superb jest oczywiście większy, wygodniejszy, mocniejszy. Ma też przydatne wyposażenie, ale i ten stary dalej mi się sprawdza.

[S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

: 19 gru 2023, o 14:15
autor: zalezi
Wiem o czym piszesz, bo jak pojeździłem chwilę Citroenem C5 z 2008 r w dieslu to nie było aż tak źle i się człowiek przyzwyczaja. Jednak wystarczy wsiąść do takiego nowego Superba czy Kodiaqa z bajerami i szybko sobie człowiek zdaje sprawę, że ta jazda dużo przyjemniejsza jest. Jednak już taki 20 letni Golf 5 to szału nie ma :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

: 19 gru 2023, o 15:43
autor: komoornik
Kylo125 pisze: 19 gru 2023, o 10:49 Jak mówię też się martwiłem że będzie kaszana i co? Nic wsiadam i jadę dalej i tym starociem i mnie jakoś po superbie nie drażni. Pewnie trochę się przyzwyczaiłem bo mam go piętnascie lat. Z zalet zabytka to jak dla mnie zawias lepiej zestrojony niż w superbie i trochę większy bagażnik. Lepiej też nim jechać np w śnieżycy bo zwykły tempomat działa, a w superbie starczy lekki śnieżek i dupa, albo trzeba co chwilę radar czyścić albo jechać na nodze.
Superb jest oczywiście większy, wygodniejszy, mocniejszy. Ma też przydatne wyposażenie, ale i ten stary dalej mi się sprawdza.
Albo wystarczy sobie dokodować zwykły tempomat w Superbie 🤔

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

: 19 gru 2023, o 17:03
autor: Kylo125
Jak śnieg będzie częściej padał to może i trzeba będzie tak zrobić.

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

: 19 gru 2023, o 22:01
autor: Enriquez
było?