2.0 TDI mokro koło wtrysków, pocenie
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
2.0 TDI mokro koło wtrysków, pocenie
nie znalazłem to w S2 takiego tematu jeszcze.
Jak w temacie od początku jak go kupiłem lekko poci mi się koło dwóch wtrysków jak na zdjęciu niżej.
Wytrę, odtłuszczę i po roku jest tak samo jak zaglądnę.
Może w końcu bym to ogarną.
Zanazłem na forum VW listę części, ale mam pytanie... czy to rozwiąże problem?
Pytam bo widziałem wpis kogoś na VW forum kto to wymienił... i nic nie dało.
Czy coś ktoś wie w temacie 2.0TDCI / S2 / u mnie CFGB?
Np. w mojej foce 1.6TDCI... robiłem to regularnie co roku... i wracało, aż ktoś napisał, że to wyciek po szpilkach od wtrysków... co były wkręcone przez głowice i olej pchało gwintem. Po uszczelnieniu...spoko.
15) o-ring 16,2X1,54 WHT000884
16) pierścień uszczelniajacy 059130519
18) Śruba z gniazdem wielozębnym M6X88X32 WHT004739
opcjonalnie:
20) o-ring 3,5X1,254 WHT005302
Jak w temacie od początku jak go kupiłem lekko poci mi się koło dwóch wtrysków jak na zdjęciu niżej.
Wytrę, odtłuszczę i po roku jest tak samo jak zaglądnę.
Może w końcu bym to ogarną.
Zanazłem na forum VW listę części, ale mam pytanie... czy to rozwiąże problem?
Pytam bo widziałem wpis kogoś na VW forum kto to wymienił... i nic nie dało.
Czy coś ktoś wie w temacie 2.0TDCI / S2 / u mnie CFGB?
Np. w mojej foce 1.6TDCI... robiłem to regularnie co roku... i wracało, aż ktoś napisał, że to wyciek po szpilkach od wtrysków... co były wkręcone przez głowice i olej pchało gwintem. Po uszczelnieniu...spoko.
15) o-ring 16,2X1,54 WHT000884
16) pierścień uszczelniajacy 059130519
18) Śruba z gniazdem wielozębnym M6X88X32 WHT004739
opcjonalnie:
20) o-ring 3,5X1,254 WHT005302
Ostatnio zmieniony 16 lut 2023, o 09:06 przez maureliusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Administrator
- Posty: 1237
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: 2.0 TDI mokro koło wtrysków, pocenie
Możesz też dodatkowo uszczelki samych gniazd wymienić w pokrywie zaworów nr 03L103070.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: 2.0 TDI mokro koło wtrysków, pocenie
No tak... przecież to system BOSCHa....
Taka też była w foce ... ehh ale to było irytujące, aż mi się dejavi włączyło.
Dzięki też zmienię zatem jak już się do tego dobiorę.
Tylko ...zastanawiam się czy to rozwiąże problem...skoro to taki sam system.
Bo na logikę... ta gumowa to jest bardziej kurzowa.
Miedziana na dole uszczelnia. W teorii zatem jakby ta nadole przepuszczała to powinno walić spalinami.
Dlatego się zastanawiam czy ... to nie jest jeszcze coś co powoduje ten problem / wyciek - zanim zacznę grzebać i rozbierać.
Taka też była w foce ... ehh ale to było irytujące, aż mi się dejavi włączyło.
Dzięki też zmienię zatem jak już się do tego dobiorę.
Tylko ...zastanawiam się czy to rozwiąże problem...skoro to taki sam system.
Bo na logikę... ta gumowa to jest bardziej kurzowa.
Miedziana na dole uszczelnia. W teorii zatem jakby ta nadole przepuszczała to powinno walić spalinami.
Dlatego się zastanawiam czy ... to nie jest jeszcze coś co powoduje ten problem / wyciek - zanim zacznę grzebać i rozbierać.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Administrator
- Posty: 1237
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: 2.0 TDI mokro koło wtrysków, pocenie
Tak czy siak musisz wyjać wtryski, a wtedy i tak jesteś zmuszony wymienić podkładki, oringi. Wypalone podkładki pod wtryskami powodują koksowanie się oleju i problem z wyjęciem wtrysków. Także lepiej zapobiegać niż później hydraulicznie wtryski wyciągać.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: 2.0 TDI mokro koło wtrysków, pocenie
Tak jak pisze fabek. Podkładki + oringi tylko Ori. Dodatkowo śruby od mocowania wtrysków też są jednorazowe więc do wymiany i też tylko ori. Ja odrazu wymieniłem oringi na przelewach. O ile dobrze pamiętam to w skodzie za nie chcieli coś ponad 100zl a kupiłem w VW bo to są te same i zapłaciłem chyba 50zl. Ogólnie jak jakaś część w skodzie w ASO jest droga to warto znaleźć numer OEM np VW i zadzwonić do nich zapytać o cenę bo może się okazać że mają tańsze. Dobrze gniazda wyczyścić przed ich ponownym montażem. A ja bym się jeszcze po wyjęciu pokusił żeby oddać je do sprawdzenia na stół jeśli nigdy nie były wymieniane. Po co 2x kupować podkładki , oringi, śruby i 2x robić tą samą robotę. Takie moje zdanie.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: 2.0 TDI mokro koło wtrysków, pocenie
Nie no jasne jak wymiana to wszystkich klamotów.
Jak wyciągnięte to warto sprawdzić - zwłaszcza, że mam blisko.
Co do koksowania oleju... to znam temat. W foce... to mi rzygało górą i śmierdziało w aucie spalenizną... Zawsze udawało się wyciągnąć, ale zawsze na ciepłym silniku, żeby miękkie było
No te małe oringi...to cenowo abstrakcja w skodzie nawet na alledrogo. Ale jak to BOSCH to pewnie podejdzie od byle auta - system.
Bardziej mi chodziło, czy tam nie ma też jakiś dziwnych akcji i innego źrodła problemu jak to miałem w Fordzie ze szpilkami.
Pytam bo jedyna opcja przepuszczania powinny być podkładki miedziane, a wówczas powinno być czuć spaliny.
A widziałem na forum VW komentarz, że po wymianie...pociło się nadal.
Ale OK rozumiem innych pomysłów nie ma.
Jak wyciągnięte to warto sprawdzić - zwłaszcza, że mam blisko.
Co do koksowania oleju... to znam temat. W foce... to mi rzygało górą i śmierdziało w aucie spalenizną... Zawsze udawało się wyciągnąć, ale zawsze na ciepłym silniku, żeby miękkie było
No te małe oringi...to cenowo abstrakcja w skodzie nawet na alledrogo. Ale jak to BOSCH to pewnie podejdzie od byle auta - system.
Bardziej mi chodziło, czy tam nie ma też jakiś dziwnych akcji i innego źrodła problemu jak to miałem w Fordzie ze szpilkami.
Pytam bo jedyna opcja przepuszczania powinny być podkładki miedziane, a wówczas powinno być czuć spaliny.
A widziałem na forum VW komentarz, że po wymianie...pociło się nadal.
Ale OK rozumiem innych pomysłów nie ma.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: 2.0 TDI mokro koło wtrysków, pocenie
Ja wymieniałem wtryskiwacze u siebie i dawałem wszystkie klamoty Ori nowe i nic mi się nie poci a zrobiłem już jakieś 7tys km po wymianie. Druga sprawa nie pamiętam jak jest podany moment dokręcania śrub od wtrysków w etce ale jak dokręcalismy to wg tego co było podane to byśmy chyba śruby ukręcili. Dokręcalismy ciut lżej po jakimś czasie jak pojeździłem to sprawdziliśmy dokręcenie.na grupie audi na fb był chyba kiedyś post jak ktoś zamontował wtryski na starych śrubach i mu urwało śruby:)maureliusz pisze: ↑16 lut 2023, o 16:48 Nie no jasne jak wymiana to wszystkich klamotów.
Jak wyciągnięte to warto sprawdzić - zwłaszcza, że mam blisko.
Co do koksowania oleju... to znam temat. W foce... to mi rzygało górą i śmierdziało w aucie spalenizną... Zawsze udawało się wyciągnąć, ale zawsze na ciepłym silniku, żeby miękkie było
No te małe oringi...to cenowo abstrakcja w skodzie nawet na alledrogo. Ale jak to BOSCH to pewnie podejdzie od byle auta - system.
Bardziej mi chodziło, czy tam nie ma też jakiś dziwnych akcji i innego źrodła problemu jak to miałem w Fordzie ze szpilkami.
Pytam bo jedyna opcja przepuszczania powinny być podkładki miedziane, a wówczas powinno być czuć spaliny.
A widziałem na forum VW komentarz, że po wymianie...pociło się nadal.
Ale OK rozumiem innych pomysłów nie ma.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: 2.0 TDI mokro koło wtrysków, pocenie
A to dziwne... raczej te momenty to mają mniejsze. Czasem jeszcze chcą potem o jakiś kąt dokręcić.
Możę jakiś błąd jest w etce.
Śruby to grosze / w dodatku dwie tylko - wiadomo nowe.
Kupię klamoty i jak ogarnę reszte ostatnich pierdołek... to wymienię.
Możę jakiś błąd jest w etce.
Śruby to grosze / w dodatku dwie tylko - wiadomo nowe.
Kupię klamoty i jak ogarnę reszte ostatnich pierdołek... to wymienię.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: 2.0 TDI mokro koło wtrysków, pocenie
Nie pamiętam już tego momentu ale tez byliśmy zdziwieni. Śruby chyba kosztowały 16zl szt. Jak wyjmiesz wtryski to oddaj do sprawdzenia. Przynajmniej je wyczyszczą ultradźwiękowo co im nie zaszkodzi.maureliusz pisze: ↑16 lut 2023, o 17:14 A to dziwne... raczej te momenty to mają mniejsze. Czasem jeszcze chcą potem o jakiś kąt dokręcić.
Możę jakiś błąd jest w etce.
Śruby to grosze / w dodatku dwie tylko - wiadomo nowe.
Kupię klamoty i jak ogarnę reszte ostatnich pierdołek... to wymienię.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: 2.0 TDI mokro koło wtrysków, pocenie
Głupie pytanie mam...
Ta uszczelka do przelewów występuje w dwóch generalnie wersjach (ten sam wymiar 3,5x1,25):
- zielona: WHT 005302
- czarna: WHT 005299
Jak wejdę do etki na CFGB to w... wskazuje mi na zieloną, ale rysunek pokazuej coś innego - przelewy wchodzą z boku do wtrysków
https://www.lllparts.co.uk/product/WHT0 ... -wht005299
Natomiast znalazłem takie w Etce jak moje (od góry przelewy) ale wówczas to zielona i silniki: CFHA,CFHF, CFHC,CFJA, CLCB,CLCA
https://www.lllparts.co.uk/product/o-ring/mpn/WHT005302
Coś ktoś w temacie?
Czemu etka dla CFGB pokazuje coś innego... i mam brać czarny czy zielone?
Ta uszczelka do przelewów występuje w dwóch generalnie wersjach (ten sam wymiar 3,5x1,25):
- zielona: WHT 005302
- czarna: WHT 005299
Jak wejdę do etki na CFGB to w... wskazuje mi na zieloną, ale rysunek pokazuej coś innego - przelewy wchodzą z boku do wtrysków
https://www.lllparts.co.uk/product/WHT0 ... -wht005299
Natomiast znalazłem takie w Etce jak moje (od góry przelewy) ale wówczas to zielona i silniki: CFHA,CFHF, CFHC,CFJA, CLCB,CLCA
https://www.lllparts.co.uk/product/o-ring/mpn/WHT005302
Coś ktoś w temacie?
Czemu etka dla CFGB pokazuje coś innego... i mam brać czarny czy zielone?
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Administrator
- Posty: 1237
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: 2.0 TDI mokro koło wtrysków, pocenie
Załóż takie jak masz oryginalnie.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: 2.0 TDI mokro koło wtrysków, pocenie
Właśnie miałem pisać, że się dobrałem do jednego - nie chciałem ruszać, aby nie zepsuć uszczelki, ale fajne to rozwiazanie VW z zatrzaskiem jest.
No oryginalnie...to są jakieś dziwne takie jakby czerwone wyblakłe- widać też takie na fotach używek w necie.
Finalnie to chyba zostawię to co są jak nie będą ciekły i już.
Oryginał jak niżej...ani czarny ani zielony:-)
03L130235N
Najlepsze kosztuje 170zl taki przewod kompletny, z czterema złączkami... a jeden oring oryginal ... chcą nawet 45zl za czarny
No oryginalnie...to są jakieś dziwne takie jakby czerwone wyblakłe- widać też takie na fotach używek w necie.
Finalnie to chyba zostawię to co są jak nie będą ciekły i już.
Oryginał jak niżej...ani czarny ani zielony:-)
03L130235N
Najlepsze kosztuje 170zl taki przewod kompletny, z czterema złączkami... a jeden oring oryginal ... chcą nawet 45zl za czarny
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: 2.0 TDI mokro koło wtrysków, pocenie
Pisałem Ci o tym. Zadzwoń do VW i powiedz że potrzebujesz oring przelewu. U nich kosztują grosze a to są te same. Dzwoniąc powiedziałem że potrzebuje oringi przelewów do 2.0tdi cffb 2012r. Nie wiem skąd skoda ma cenę 45zl za jeden. Ja to przerabiałem przy okazji wymiany wtryskiwaczy. U mnie te oringi były twarde. Co do wycieków. To wyjmij wtryski bo być może już ktoś tam zaglądał i oringi na wtryskach są zamiennikami a nie Ori. Dodatkowo może ktoś że złym momentem dokręcał śruby jarzma. Ja bym wyjął je i profilaktycznie wymienił wszystkie podkładki , oringi i śruby. Oddał w międzyczasie wtryski do sprawdzenia. Po co 2x tam zaglądać.maureliusz pisze: ↑17 mar 2023, o 09:32 Właśnie miałem pisać, że się dobrałem do jednego - nie chciałem ruszać, aby nie zepsuć uszczelki, ale fajne to rozwiazanie VW z zatrzaskiem jest.
No oryginalnie...to są jakieś dziwne takie jakby czerwone wyblakłe- widać też takie na fotach używek w necie.
Finalnie to chyba zostawię to co są jak nie będą ciekły i już.
Oryginał jak niżej...ani czarny ani zielony:-)
03L130235N
Najlepsze kosztuje 170zl taki przewod kompletny, z czterema złączkami... a jeden oring oryginal ... chcą nawet 45zl za czarny
Edit: w skodzie oringi 41zl a w VW 13zl za te same
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: 2.0 TDI mokro koło wtrysków, pocenie
No przecież...wiadomix
Chcący pocenie zlikwidowaćmuszę to wszystko i tak wyrzucić i dać nowe.
Oringi na przelewach to to byle kiedy można zmienić i to małe piwo jest.
Chcący pocenie zlikwidowaćmuszę to wszystko i tak wyrzucić i dać nowe.
Oringi na przelewach to to byle kiedy można zmienić i to małe piwo jest.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: 2.0 TDI mokro koło wtrysków, pocenie
Powoli się do tematu... przygotowuje, ale pogoda nie zachęca.
Póki co zapodałem TEC2000... z ciekawości
Ale w międzyczasie okazało się, że jest kilka wersji tych uszczelnień w górnej pokrywie:
OE 03L 103 070, OE 03L 103 070 A , OE 03L 103 070 B
W moim przypadku mam B.
Poniżej porównanie A po lewej i B po prawej
Obie oryginały VW
Póki co zapodałem TEC2000... z ciekawości
Ale w międzyczasie okazało się, że jest kilka wersji tych uszczelnień w górnej pokrywie:
OE 03L 103 070, OE 03L 103 070 A , OE 03L 103 070 B
W moim przypadku mam B.
Poniżej porównanie A po lewej i B po prawej
Obie oryginały VW
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.