Strona 1 z 2

DSG 4x4 zmiana biegów

: 27 mar 2023, o 12:27
autor: david_n
Cześć,

nie chcę się tu rozpisywać za bardzo i żalić, ale czuję potrzebę wyrzucenia z siebie tego co mnie boli.

Superb 2.0 TDI 200KM 4x4 DSG 2022r. Praca tej skrzyni jest lekko mówiąc kiepska, dlatego praktycznie od początku posiadania samochodu jeżdżę w trybie S. I to powiedzmy załatwia sprawę podczas normalnej jazdy (mam na myśli reakcję na pedał gazu). Ale jest jedna rzecz, która działa tak samo zarówno w trybie D i S. Mam pod domem podjazd pod górkę, ale żeby na niego wjechać muszę znacznie zwolnić (powiedzmy do ok 5-7km/h) i co? On zostawia 2 bieg i heja na sprzęgle :? i ta sytuacja dzieje się nie tylko pod domem na podjeździe, ale na każdym skrzyżowaniu itd. Ok - nauczyłem się wrzucać manualnie 1 bieg, ale kurde, nie po to kupowałem automat, żeby podczas normalnego przejazdu przez miasto musieć kilka razy wymuszać wrzucanie 1 biegu przez skrzynię lub ewentualnie zaciskać zęby kiedy nie wrzuciłem jedynki i nagle chcę sprawnie wjechać na rondo a sprzęgło i dwumas jęczą. Pewnie nie jeden z Was zna ten niesmak..

Prosi się korekta shiftpointów, ale auto listopad 2022, do końca gwarancji daleko. Podzielcie się swoimi odczuciami, ewentualnie podjętymi działaniami :arrow: ;)

Re: DSG 4x4 zmiana biegów

: 27 mar 2023, o 13:00
autor: orlik
Ale co tu więcej można napisać. Tylko i wyłącznie zmiana softu w skrzyni np w CS w Bielsku.
Rożnica jest wtedy taka jak byś miał inną skrzynie wsadzoną.
Nic innego nie wymyślisz i musisz się męczyć jak obecnie.

Re: DSG 4x4 zmiana biegów

: 27 mar 2023, o 13:11
autor: Maliniak
Jak wyżej. Mam wrażenie, że obecnie jest jeszcze gorzej niż kilka lat temu, bo dodali tryb żeglowania do trybu normal - wcześniej był tylko w eco. Tylko zmiana softu ratuje sprawę, więc albo gwarancja albo przyjemność z jazdy ;)

Re: DSG 4x4 zmiana biegów

: 28 mar 2023, o 02:31
autor: kacluk
Ja na szczęście wybrałem gwarancje bo dsg padło przy 79km. Nie wytrzymało nawet do 2wymiany oleju😂

Re: DSG 4x4 zmiana biegów

: 28 mar 2023, o 09:00
autor: Maliniak
Może po programie by nie padło, bo zabiła ekologia ;) Ale tego się nigdy nie dowiemy :D

Re: DSG 4x4 zmiana biegów

: 28 mar 2023, o 10:36
autor: LMB
david_n pisze: 27 mar 2023, o 12:27 Cześć,

nie chcę się tu rozpisywać za bardzo i żalić, ale czuję potrzebę wyrzucenia z siebie tego co mnie boli...
Ja od razu wlaczam tryb Sport, i po prostu uzywam manetek do zmiany biegow, kiedy trzeba. Co ciekawe auto ma lepsze spalanie w trybie S (uzywanym z glowa oczywiscie), niz w Eco :lol: - chociaz z drugiej strony auto ciagle na dotarciu, wiec moze sie cos jeszcze zmieni.

Przez kilka lat jezdzilem Hyundaiem Ioniqiem PHEV i tam to byla loteria z ruszaniem z np. zatloczonego podporzadkowanego skrzyzowania. Nie dosc, ze skrzynia myslala, ktory bieg zapiac, to najpierw auto ruszalo na silniku elektrycznym, a dopiero po chwili wlaczalo silnik spalinowy. Takze juz od kilku lat jestem nauczony/przyzwyczajony, ze wiem lepiej czego chce od auta i gdzie sie da uzywam manetek w kierownicy.

Z drugiej strony, mialem dostep do wielu automatow w 2017-2019 z wypozyczalni (wyjazdy sluzbowe) i we wszystkich automaty kulaly w taki czy inny sposob, fakt ze auta z segmentu B/C, wiec moze malo miarodajne. Jedynie mile wspomina Toyote C-HR, aczkolwiek wycie CVT czasem wkurzalo :mrgreen:

Re: DSG 4x4 zmiana biegów

: 28 mar 2023, o 19:30
autor: artho
LMB bardzo ciężka noga jak w [S] Ci mniej pali niż w [E]... 😆

PS: dzięki za dobre słowo o Toyocie C-HR, myślę kupić go żonie - jakoś przypadł jej do gustu.. 😃 a przy okazji o jej manewrowanie tak na chodnikach w mieście jak i na posiadłościach nie będzie obawy, że oponę przetnie o kamień czy co..

Re: DSG 4x4 zmiana biegów

: 30 mar 2023, o 12:10
autor: LMB
artho pisze: 28 mar 2023, o 19:30 LMB bardzo ciężka noga jak w [S] Ci mniej pali niż w [E]... 😆

PS: dzięki za dobre słowo o Toyocie C-HR, myślę kupić go żonie - jakoś przypadł jej do gustu.. 😃 a przy okazji o jej manewrowanie tak na chodnikach w mieście jak i na posiadłościach nie będzie obawy, że oponę przetnie o kamień czy co..
Pedal gazu to ja dotykam tak lekko jak sie da poki co :). Mysle, ze to kwestia tego, ze auto szybciej sie rozgrzewa w S, i jesli jade tak samo do autostrady (jakies 30minut) a an autostradzie i tak 7 bieg zapiety... inna inszosc, ze auto sie ciagle dociera (dopiero ma zrobione 800km) wiec roznie moze byc. Aczkolwiek poki co, taki wniosek odnosnie spalania mam ;).

Co do Toyki - to byla pierwsz hybryda (jakos w 2018 roku) jaka jechalem, i bardzo pozytywnie mnie zaskoczyla odnosnie spalania. Juz wtedy czekalem an Ioniq'a PHEV i dalo mi to jakis poglad na to, czego oczekiwac. Ioniq zaskakiwal jeszcze bardziej, bo wiekszy i ciezszy. Aczkolwiek teraz pewnie wybieralbym albo pelny elektryk albo zwykla hybryda. PHEV maja coraz mniej sensu, chociaz ja bylem zadowolony.

Re: DSG 4x4 zmiana biegów

: 30 mar 2023, o 19:15
autor: kefirek
Pisałem wielokrotnie tutaj - kupcie sobie PedalBoxa i problemy znikną a gwarancji nie stracicie. Z boxem jeżdżę już prawie dwa lata i gdy go wypinam jadąc do ASO to strach jechać z takim lagiem. Kogoś tu namówiłem do zakupu i z tego co pisał nie żałuję.

Re: DSG 4x4 zmiana biegów

: 31 mar 2023, o 09:09
autor: 3pm_krk
david_n pisze: 27 mar 2023, o 12:27 Mam pod domem podjazd pod górkę, ale żeby na niego wjechać muszę znacznie zwolnić (powiedzmy do ok 5-7km/h) i co? On zostawia 2 bieg i heja na sprzęgle :? i ta sytuacja dzieje się nie tylko pod domem na podjeździe, ale na każdym skrzyżowaniu itd. Ok - nauczyłem się wrzucać manualnie 1 bieg, ale kurde, nie po to kupowałem automat, żeby podczas normalnego przejazdu przez miasto musieć kilka razy wymuszać wrzucanie 1 biegu przez skrzynię lub ewentualnie zaciskać zęby kiedy nie wrzuciłem jedynki i nagle chcę sprawnie wjechać na rondo a sprzęgło i dwumas jęczą. Pewnie nie jeden z Was zna ten niesmak..
Skoro tak tą skrzynię zaprogramowali, aby jak najwięcej szła na sprzęgle (przynajmniej jest płynnie) to chyba tak ma być i bym się tym nie przejmował :-)

Re: DSG 4x4 zmiana biegów

: 31 mar 2023, o 20:19
autor: burak
Skrzynie zaprogramowali chu@%wo i tyle. Z pedalboxem nie jezdzilem, ale jak odebralem moja kure od CSów po zmianie oprogramowania to tak jakbys mial inna skrzynie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: DSG 4x4 zmiana biegów

: 4 kwie 2023, o 21:16
autor: Kuster
Potwierdzam
PedalBox daje radę i to cholernie
Do tego zmiana softu skrzyni i już w ogóle jest mega przyjemniej

Wcześniej też miałem coś takiego przy zjeździe z górki gdzie na końcu był zakręt w prawo (droga na osiedlu)
Wyjazd, dodanie gazu a on myśli... Dodajesz więcej gazu a on szarpie bo dopiero zajarzył....

Teraz niema już czegoś takiego ale ja mam Stage2+DSG+PedalBox

Co do ciągłej jazdy na sprzęgle...
Skrzynia DSG ma dwa sprzęgła – jedno dla biegów parzystych, drugie dla nieparzystych. Jej praca polega na wykorzystaniu dwóch przekładni.
Ruszasz z 1 a 2 jest już w zasadzie zapięta itd
A 1 służy tylko do ruszania ^^

Re: DSG 4x4 zmiana biegów

: 10 kwie 2023, o 12:27
autor: Monterrobi
Czy ktoś jest w stanie podać jakiś sensowny powód, dla którego DSG przy zdjęciu nogi gazu przełącza się w "żeglowanie". Przecież przez takie rozwiązanie samochód pali więcej. Przez 7 lat jeździłem Talismanem i tam zawsze komputer pokazywał mi jaki dystans przebyłem bez zużycia paliwa (na hamowaniu biegiem). W Superbie praktycznie nie mam szans, żeby w ten sposób zaoszczędzić paliwo. Na trasie używam tryby manual. Wtedy skrzynia nie przełącza się w tryb neutralny w czasie jazdy. Dzięki temu mam wrażenie, że udaje mi się zaoszczędzić 0,5 do 1 L/100km.

Re: DSG 4x4 zmiana biegów

: 10 kwie 2023, o 13:29
autor: Kylo125
Jak umiesz korzystać to na luzie może mniej spalić. A jak chcesz hamować silnikiem to dotknij hamulca i już będziesz na biegu.

Re: DSG 4x4 zmiana biegów

: 10 kwie 2023, o 13:29
autor: Maliniak
Jeszcze parę lat temu żeglowanie było tylko w trybie eko. Hamowanie silnikiem jest nadal, ale żeglowanie również nie rozumiem. Trzeba pytać księgowych, którzy o wszystkim decydują