[S3] Dylematy przed-zakupowe

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
JackP
Posty: 45
Rejestracja: 1 sie 2023, o 06:14
Samochód: Inny
Rocznik: 2021
Silnik: Inny

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: JackP »

Każdy ma inne preferencje.
Alternatywy są tylko moim zdaniem należy porównywać budżet a nie segment bo w tym ostatnim to nie ma co w ogóle wspominać o A6/B5/MercE.

Przykładowo po rabacie można mieć za 225k bogato wyposażone A4 w 40 TFSI i każdy może się zastanowić czy taki samochód spełniłby jego oczekiwania w podobnych pieniądzach.
Rata w Perfect lease wychodziła 250-300 PLN więcej niż za Superba o wartości ~200k.
zalezi
Posty: 392
Rejestracja: 20 sie 2020, o 16:06
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: zalezi »

MS7 pisze:Wszystko fajnie, tylko zapomnieliście chyba o tym, że nie rozchodzi się tylko o cenę zakupu. To nie jest tak, że wystarczy mieć 50 czy 100 tys. więcej na koncie żeby sobie wybierać Betę zamiast Skody. Trzeba zarabiać wyraźnie więcej, bo w serwisie oraz u ubezpieczyciela zostawia się dwa razy więcej kasy. Mocno odlatujecie z tymi porównaniami.

To nie jest tak, że "zamiast doposażać Superba pod korek pójdę sobie do BMW i kupię piątkę za ciut więcej". Większej bzdury dawno nie słyszałem. Superb przedstawia najlepszy stosunek ceny do tego co oferuje w zamian. Wyżej mamy te wszystkie dopasione Peżoty, Talismany, Arteony i Camry, za które już trzeba płacić sporo więcej i również sporo więcej wywala się na serwis. Dopiero potem mamy premium, czyli Volvo, Jaguary i niemcownię. Odjazd niezły wam się włączył w tym wątku.

Tak jak pisałem wcześniej - jeśli w kilku wątkach trwa tak zażarta dyskusja o porównaniu Superba do aut premium to tylko pokazuje jak dobry jest Superb w tych pieniądzach.

EDIT: Pomijam już fakt, że znam kilku świeżych właścicieli dobrych BMW (X7 M50d, 8er, 7er itd.) i tam jest jeden wielki check engine. Beta X7 od odbioru rok temu stoi już piąty miesiąc w serwisie. Panuje ostatnio taki zjazd jakościowy BMW, że aż mi się wesoło robi gdy czytam te porównania tutaj.

EDIT2: Jeszcze jeden śmiech jest taki jak ktoś tutaj pisze o trzeszczącym Superbie. Odpalcie sobie Jutuba z filmami jak trzeszczą nowe Mercedesy i Audi. Mój znajomy śmiga nowym S8 i tam cała konsola trzeszczy na dziurach.
Chyba zatrzymałeś się w 2019 r. Camry to jakościowa porażka, jest też tańsze niż Superb. Talisman od kilku lat nie produkowany, 508 to nie jest rodzinne auto, silnik tam to albo 1.2 lub 1.6, serwis tam ceny jak w Skodzie. Arteon serwis podobne ceny, cena samego auta trochę popłynęła. Zreszta, nowy Superb na miękko wystrzeli pod 260-280k, zobaczysz.

I druga bzdura - pełna polisa na Superba to kwestia 5-6k, a na BMW 520d/530i to 7-8k, więc żadne dwa razy więcej. Przegląd przy 30 tyś km w BMW to 2.5k, a możesz wziąć pakiet Service Inclusive nawet na 5 lat i masz w trąbie serwis.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
zalezi
Posty: 392
Rejestracja: 20 sie 2020, o 16:06
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)

[S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: zalezi »

orlik pisze:Zgadza się. Jak ktoś nie ma zamiaru modzić superba, to lepiej odpuścić i kupić bmw 5.
Jeździłem teraz tydzień prawie nowym superbem, i za uja bym się nie zamienił, pomijam kwestie mocy, tylko właśnie prowadzenia, zawieszenia, wyciszenia, hamowania. Do tego trzeszczał bardziej niż moje auto, które ma 3 razy większy przebieg. Ogólnie kupa. Może przeskok dla kogoś kto się przesiada z jakiegoś starszego auta klasy niższej, będzie zdecydowanie na plus, ale mając porównanie i wiedząc, że nie mam ochoty auta poprawiać nie kupiłbym superba. Natomiast w bmw 5 wszystko grało, jedynie mocy mi brakowało, ale jeździłem 530i, dlatego jak będę zmieniał to tylko na 540i.
Dokładnie, zapomniałem o hamulcach. Te w Skodzie to gównolit rodem z wozu drabiniastego, kolejna mega słabizna w wykonaniu Skodyz
W Giulii Veloce czterotłok stawał dęba, a auto za 180k.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Maliniak
Posty: 603
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: Maliniak »

orlik pisze: 28 wrz 2023, o 03:55 Zgadza się. Jak ktoś nie ma zamiaru modzić superba, to lepiej odpuścić i kupić bmw 5. [...] w bmw 5 wszystko grało, jedynie mocy mi brakowało, ale jeździłem 530i, dlatego jak będę zmieniał to tylko na 540i.
Wszystko fajnie tylko takie BMW kosztuje 2 razy tyle :D Wczoraj mieliśmy okazję złapać się z 540i Darka. Zajebista fura, byłem w szoku jak to dobrze jeździ w serii, tam faktycznie nic nie trzeba poprawiać, ale to jest zupełnie inny pułap cenowy. Na tym można zakończyć ;)
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 714
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: rowerek »

siemi1 pisze:Ale to wlasnie kwestia gustu:))

Mam w firmw goscia co Wziol A6 Avant z lakoerm felgami 18 i audiowym smart linkkem i tyle w ropniaku a ja jednak wybralem S3 scouta 4x4 na wypasie z hakiem asystentami, dcc, webasto itd. No na tym mi bardziej zależało aby miec te gadżety z których korzystam. Mysle ze TAH i DSG to moje minimum.
Nie ukrywam nie jeździłem A6 ale jest ona dod mniejsza od S3 a przy 2jcie dzieciakow wyjazdach na działkę czy narty z kotem:) to dla mnie S3 jest super wyborem biorac pod uwage ograniczenie w budżecie raty miesiecznej. Bo umówmy się większość ma te auta w leasingach/najmach dlugoterminowych (gdzie ma znaczenie koszt serwisu, typu opon assistnace, auto zastepcze itd), mysle ze na naszym forum na palcach 1 reki sa ludzie którzy kupili za gotówkę na wlasność aby mieć to auto wiecej niż 3-5lat, bo i po co:).

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka
Z jednej strony przyjmuję argumenty, z drugiej nie bardzo rozumiem przy fakcie "nigdy A6 nie jeździłem" Obrazek bo właśnie o to chodzi, żeby się przejechać i poczuć na własnej skórze, że fabryczne hamulce (w Audi monobloki) jednak mogą hamować, zawieszenie może być dobrym kompromisem komfortu i pewności prowadzenia bez konieczności brania aviomarinu w trybie innym niż sport (a przy sporcie i tak nieprzyjemnie tłucze i podskakuje) itd. Obrazek Inna jazda.
JackP pisze:Przykładowo po rabacie można mieć za 225k bogato wyposażone A4 w 40 TFSI i każdy może się zastanowić czy taki samochód spełniłby jego oczekiwania w podobnych pieniądzach.
Rata w Perfect lease wychodziła 250-300 PLN więcej niż za Superba o wartości ~200k.
+1
Z własnego doświadczenia polecam taką przesiadkę, jeżeli ktoś nie ma parcia na przestrzeń.


Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka

zalezi
Posty: 392
Rejestracja: 20 sie 2020, o 16:06
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: zalezi »

Maliniak pisze:
orlik pisze: 28 wrz 2023, o 03:55 Zgadza się. Jak ktoś nie ma zamiaru modzić superba, to lepiej odpuścić i kupić bmw 5. [...] w bmw 5 wszystko grało, jedynie mocy mi brakowało, ale jeździłem 530i, dlatego jak będę zmieniał to tylko na 540i.
Wszystko fajnie tylko takie BMW kosztuje 2 razy tyle :D Wczoraj mieliśmy okazję złapać się z 540i Darka. Zajebista fura, byłem w szoku jak to dobrze jeździ w serii, tam faktycznie nic nie trzeba poprawiać, ale to jest zupełnie inny pułap cenowy. Na tym można zakończyć ;)
Nie do końca, dobrze wyposażone 540i xDrive szło kupić za 320-330 tys, serio ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
JackP
Posty: 45
Rejestracja: 1 sie 2023, o 06:14
Samochód: Inny
Rocznik: 2021
Silnik: Inny

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: JackP »

zalezi pisze: 28 wrz 2023, o 10:20
orlik pisze:Zgadza się. Jak ktoś nie ma zamiaru modzić superba, to lepiej odpuścić i kupić bmw 5.
Jeździłem teraz tydzień prawie nowym superbem, i za uja bym się nie zamienił, pomijam kwestie mocy, tylko właśnie prowadzenia, zawieszenia, wyciszenia, hamowania. Do tego trzeszczał bardziej niż moje auto, które ma 3 razy większy przebieg. Ogólnie kupa. Może przeskok dla kogoś kto się przesiada z jakiegoś starszego auta klasy niższej, będzie zdecydowanie na plus, ale mając porównanie i wiedząc, że nie mam ochoty auta poprawiać nie kupiłbym superba. Natomiast w bmw 5 wszystko grało, jedynie mocy mi brakowało, ale jeździłem 530i, dlatego jak będę zmieniał to tylko na 540i.
Dokładnie, zapomniałem o hamulcach. Te w Skodzie to gównolit rodem z wozu drabiniastego, kolejna mega słabizna w wykonaniu Skodyz
W Giulii Veloce czterotłok stawał dęba, a auto za 180k.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W całym VAG standardowe hamulce są tak samo słabe. U nas powtarzalny temat, każde auto z floty ma zwichrowane tarcze.
zalezi
Posty: 392
Rejestracja: 20 sie 2020, o 16:06
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: zalezi »

JackP pisze:
zalezi pisze: 28 wrz 2023, o 10:20
orlik pisze:Zgadza się. Jak ktoś nie ma zamiaru modzić superba, to lepiej odpuścić i kupić bmw 5.
Jeździłem teraz tydzień prawie nowym superbem, i za uja bym się nie zamienił, pomijam kwestie mocy, tylko właśnie prowadzenia, zawieszenia, wyciszenia, hamowania. Do tego trzeszczał bardziej niż moje auto, które ma 3 razy większy przebieg. Ogólnie kupa. Może przeskok dla kogoś kto się przesiada z jakiegoś starszego auta klasy niższej, będzie zdecydowanie na plus, ale mając porównanie i wiedząc, że nie mam ochoty auta poprawiać nie kupiłbym superba. Natomiast w bmw 5 wszystko grało, jedynie mocy mi brakowało, ale jeździłem 530i, dlatego jak będę zmieniał to tylko na 540i.
Dokładnie, zapomniałem o hamulcach. Te w Skodzie to gównolit rodem z wozu drabiniastego, kolejna mega słabizna w wykonaniu Skodyz
W Giulii Veloce czterotłok stawał dęba, a auto za 180k.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W całym VAG standardowe hamulce są tak samo słabe. U nas powtarzalny temat, każde auto z floty ma zwichrowane tarcze.
W Arteonie co 15-20 tys wymieniają :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kylo125
Posty: 198
Rejestracja: 3 lut 2023, o 19:34
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 0.8 SOHC

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: Kylo125 »

zalezi pisze: 28 wrz 2023, o 10:31
Maliniak pisze:
orlik pisze: 28 wrz 2023, o 03:55 Zgadza się. Jak ktoś nie ma zamiaru modzić superba, to lepiej odpuścić i kupić bmw 5. [...] w bmw 5 wszystko grało, jedynie mocy mi brakowało, ale jeździłem 530i, dlatego jak będę zmieniał to tylko na 540i.
Wszystko fajnie tylko takie BMW kosztuje 2 razy tyle :D Wczoraj mieliśmy okazję złapać się z 540i Darka. Zajebista fura, byłem w szoku jak to dobrze jeździ w serii, tam faktycznie nic nie trzeba poprawiać, ale to jest zupełnie inny pułap cenowy. Na tym można zakończyć ;)
Nie do końca, dobrze wyposażone 540i xDrive szło kupić za 320-330 tys, serio ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
No to 2x tyle co w zeszłym roku 2.0 TSI style.
Maliniak
Posty: 603
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: Maliniak »

zalezi pisze: 28 wrz 2023, o 10:20 Dokładnie, zapomniałem o hamulcach. Te w Skodzie to gównolit rodem z wozu drabiniastego, kolejna mega słabizna w wykonaniu Skodyz
W Giulii Veloce czterotłok stawał dęba, a auto za 180k.
No trudno żebyś w Skodzie miał wszystko premium w tej cenie. Myślę, że wiele osób ma zbyt duże oczekiwania co do Skody. To jest nadal Skoda, a nie premium. Mają po prostu dobre samochody w dobrej cenie - tyle ;) Jeździ mi się dobrze, mam frajdę, nie szukam dziury w całym. Ty wyraźnie nie możesz przeżyć swojego wyboru. Nie mogłeś zostać przy Alfie i wziąć Stelvio?
Maliniak
Posty: 603
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: Maliniak »

zalezi pisze: 28 wrz 2023, o 10:31 Nie do końca, dobrze wyposażone 540i xDrive szło kupić za 320-330 tys, serio ;)
Chciałbym zobaczyć specyfikację takiego modelu, bo aż ciężko w to uwierzyć ;)
MS7
Posty: 60
Rejestracja: 20 cze 2023, o 13:24
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: MS7 »

zalezi pisze: 28 wrz 2023, o 10:31Nie do końca, dobrze wyposażone 540i xDrive szło kupić za 320-330 tys, serio ;)
Jeśli szło kupić, to idź kupić, a nie proponujesz na forum o Superbie przesiadkę do auta za 100 tys. więcej. Co za typ.
MS7
Posty: 60
Rejestracja: 20 cze 2023, o 13:24
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: MS7 »

rowerek pisze: 28 wrz 2023, o 09:41Wolałbym nawet gołe A6 na szmacie, z ABC (absolutnym brakiem czegokolwiek) niż SIII na fullu, bo to auto w seryjnej formie jeździ, skręca, hamuje tak jak SIII nigdy nie będzie. Kiedyś mnie bardzo dziwił widok bieda premiumów na ulicach i też myślałem, kurde po co takie auto kupować, jak można mieć wymaxowanego paska/mondeo/cokolwiek i mieć wypasu po sufit. Teraz się już nie dziwię.
No jeżeli wychodzisz z takiego założenia, że wolisz A6 na szmacie od wymaksowanego Superba, to się chyba nigdy nie zrozumiemy. Ja na A6 bez skóry i kilku bajerów bym nawet nie spojrzał, a wtedy wjeżdżasz w poziom 300 tys. zł.

Wszedłem chwilę temu w konfigurator, trzy kliknięcia na Audi A4 i mam 210 tys. zł (silnik 265 KM, wersja wyposażenia Advanced). Za kolejne 3 kliknięcia mam 240 tys., czyli już więcej niż dopakowany prawie pod sufit Superb, a rozmawiamy o mniejszym aucie, bez liftbacka, gdzie do kufra nie wejdzie prawie nic. No sorry, ale nie. Jeżeli chcemy się bawić w przestronne Audi, to tylko A6, więc patrz akapit wyżej.
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 714
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: rowerek »

Widzisz, widocznie kwestia jazdy nie jest dla Ciebie tak istotna, ALBO po prostu nie jeździłeś troszkę dużej premium i ciężko o punkt odniesienia. Ja miałem kiedyś podobnie, bo sobie wmawiałem, że nie ma różnicy, albo są niewielkie.
Teraz mam SIII l&k z DCC i nowe A4, też z adaptacyjnym zawieszeniem i całym pakietem korzyści z tego, że jest Audi - hamulce monobloki, wzdłużna architektura skrzyni i silnika, wielowahaczowe zawieszenie na obu osiach itd. Teraz mając możliwość bezpośredniej przesiadki z jednego do drugiego - z perspektywy SIII oddałbym zdecydowaną większość wyposażenia l&k w zamian za właściwości i wrażenia z jazdy które daje A4. I żeby była jasność, nie trzeba zapieprzać na złamanie karku, by te wszystkie różnice wychwycić. Praca zawieszenia i układu kierowniczego to jest kosmiczna różnica na korzyść Audi.
Zgadzam się natomiast, że przesiadka do A4 nie jest dla wszystkich z racji na ograniczenia przestrzenne - dlatego właśnie A6 w szmacie, które nadal byłoby dla mnie lepszą opcją, mając na uwadze, to co oferuje pod kątem układu jezdnego.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka

zalezi
Posty: 392
Rejestracja: 20 sie 2020, o 16:06
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: zalezi »

Maliniak pisze:
zalezi pisze: 28 wrz 2023, o 10:20 Dokładnie, zapomniałem o hamulcach. Te w Skodzie to gównolit rodem z wozu drabiniastego, kolejna mega słabizna w wykonaniu Skodyz
W Giulii Veloce czterotłok stawał dęba, a auto za 180k.
No trudno żebyś w Skodzie miał wszystko premium w tej cenie. Myślę, że wiele osób ma zbyt duże oczekiwania co do Skody. To jest nadal Skoda, a nie premium. Mają po prostu dobre samochody w dobrej cenie - tyle ;) Jeździ mi się dobrze, mam frajdę, nie szukam dziury w całym. Ty wyraźnie nie możesz przeżyć swojego wyboru. Nie mogłeś zostać przy Alfie i wziąć Stelvio?
Bo Stelvio 23’ w moim konfigu było o 60k droższe, leasing był na poziomie 121% vs 106%, auto spala w mieście 15l i brakuje mi autoholda.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ODPOWIEDZ