Dzień dobry mam pytanie odnośnie pracy DSG DQ381 2.0 tdi 190- Superb ma przejechane 213tys km byłem na wakacjach i zrobiłem łącznie prawie 4500km dodam tylko, że mam go od niedawna i dopiero się poznajemy
Zauważyłem, że gdy ruszam bardzo szybko zmienia bieg z 1/2 ale ten drugi bieg jakby nie zapinał się całkiem (takie lekkie półsprzęgło) jak dodam gazu więcej jest podobnie natomiast przy pełnym gazie mam wrażenie, że sprzęgło "klei" całkowicie. Ogólnie powyżej 2 biegu kolejne są praktycznie nieodczuwalne i nie ma tego zjawiska (uślizgu/przeciągania) Skrzynia była serwisowana częściej niż wymaga tego producent (była już 3 wymiana oleju) olej oryginalny (oczywiście filtr też był wymieniany) w trybie "S" odczuwalne zmiany biegów ale w dół (szarpnięcia) czasami potrafi lekko szarpnąć przy ruszaniu (nagłe wciśnięcia gazu)
Nie wiem czy powinienem pojechać na adaptację czy może już coś się kończy....
Skoda pochodzi z pewnego, rodzinnego źródła. Dwa razy do roku przeciągała niewielką łódkę na przystań.
Może znacie jakiegoś dobrego majstra od DSG w rejonie zachodniopomorskim
Z góry dziękuję za porady, sugestie
Superb DSG DQ381
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 28 paź 2019, o 06:34
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Superb DSG DQ381
Moze reset DSG zrob i zobacz jaka bedzie reakcja...
Tu sa instrukcje jak to zrobic:
Reset DSG
Instrukcja:
Włączyć zaplon, wcisnąć gaz do dechy (kick down), odczekać 20sek, wyłączyć zaplon, puścić gaz ( poruszać uszami, i zawyć)
---
Whity, wracam do pierwszego posta watku. Znalazlem, pewnie to samo co Ty, stryjek google helpnął.
http://www.mycarforum.com/topi...reset- ... out-vagcom
... tyle tylko, ze po trzymaniu 20s nie wylacza sie zaplonu. Zreszta tam sa dwa sposoby, rozniace sie czasem 20 i 10sek oraz tym co sie po tym robi. Ktory dziala?
źródło:
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app
Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka
Tu sa instrukcje jak to zrobic:
Reset DSG
Instrukcja:
Włączyć zaplon, wcisnąć gaz do dechy (kick down), odczekać 20sek, wyłączyć zaplon, puścić gaz ( poruszać uszami, i zawyć)
---
Whity, wracam do pierwszego posta watku. Znalazlem, pewnie to samo co Ty, stryjek google helpnął.
http://www.mycarforum.com/topi...reset- ... out-vagcom
... tyle tylko, ze po trzymaniu 20s nie wylacza sie zaplonu. Zreszta tam sa dwa sposoby, rozniace sie czasem 20 i 10sek oraz tym co sie po tym robi. Ktory dziala?
źródło:
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app
Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 146
- Rejestracja: 5 sie 2021, o 10:28
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Kontakt:
Re: Superb DSG DQ381
Ten typ tak chyba ma, że na D2 potrafi się czasami toczyć i wysprzęglać, czasami ciśnie na półsprzęgle na D2 a normalnie na manualu powinno się jechać na D1
Re: Superb DSG DQ381
Mam podobnie od nowości. Dwójka prawie od razu i mieli sprzęgiełko. Jak się praktycznie zatrzymasz i ruszasz też z 2km/h wali z dwójki na półsprzęgle. Na S redukcję czuć.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 12 sie 2018, o 20:48
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Superb DSG DQ381
U mnie to samo na 2, jakby uślizg. Podobno tttm.
Wysłane z mojego SM-G996B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G996B przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 1168
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Superb DSG DQ381
Jak dla mnie to jak zachowuje się DQ381 podczas wolnej jazdy (nierówna droga etc.) między jedynką a dwójką jest super - szybko wskakuje 2ka i jakośtam spokojnie na niej toczy bez zastanawiania się który bieg wrzucić. Tragedia to była w DQ200, gdzie skrzynia na tej samej drodze świruje kompletnie, zastanawia się czy jedynkę czy dwójkę zapiąć, szarpie i przeskakuje między nimi - tragedia.