[S3] Hybryda
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 22 paź 2023, o 18:11
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
[S3] Hybryda
Cześć.
Zastanawiam się nad zakupem S3 w hybrydzie (zostało jeszcze kilka fajnych sztuk na rynku).
Co sądzicie o tym wyborze ? Jak to auto będzie trzymało wartość ?
A może ktoś ma i może podzielić się swoimi wrażeniami ?
Michał
Zastanawiam się nad zakupem S3 w hybrydzie (zostało jeszcze kilka fajnych sztuk na rynku).
Co sądzicie o tym wyborze ? Jak to auto będzie trzymało wartość ?
A może ktoś ma i może podzielić się swoimi wrażeniami ?
Michał
-
- Posty: 1065
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] Hybryda
Patrząc na to co zapowiadają w S4 osobiście chyba całkowicie przestał bym rozważać S3 iV.
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 20 cze 2023, o 13:24
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Łódź
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: [S3] Hybryda
Miałem na tydzień hybrydę, trochę pojeździłem. Jak nie będziesz tego ładował codziennie i to najlepiej z fotowoltaniki, to całkowicie nieopłacalne.
Baterie szybko się wyładują, ok. 30 km można zrobić realnie. Gdy bateria wyładowana, spalanie dużo wyższe niż w zwykłym 1,4 czy 1,5, można rzecz, że porównywalne do 2.0 w benzynie.
Natomiast sama jazda bardzo przyjemna, nie ma żadnej turbo dziury, do około 2 tysięcy obrotów wspomaga silnik elektryczny, a już od tych około 2 tysięcy dmucha turbina, więc jedzie się bardzo przyjemnie, nawet skrzynia dsg o dziwo pracuje jak by była po sofcie, widocznie jej ,,nie popsuli" softowo, aby auto przeszło normy ekologiczne.
Z minusów dodatkowo mniejszy bagażnik.
Fajna przygoda, zdecydowanie fajniej i przyjemniej to jeździ niż hybrydy z Toyoty, jak dla mnie przez skrzynię, która ma 6 biegów, a nie jak w toyocie gdzie jest jeden bieg i wycie. Do tego możliwość włączenia klimy, jak i grzania bez uruchomienia auta.
Biorąc pod uwagę cenę, osobiście bym nie kupił, za te pieniądze masz 2.0 280km z 4x4 albo 2.0 190 i zostaje jeszcze w kieszeni zapas na zakup paliwa na kilka lat. Także ja jestem na nie.
Baterie szybko się wyładują, ok. 30 km można zrobić realnie. Gdy bateria wyładowana, spalanie dużo wyższe niż w zwykłym 1,4 czy 1,5, można rzecz, że porównywalne do 2.0 w benzynie.
Natomiast sama jazda bardzo przyjemna, nie ma żadnej turbo dziury, do około 2 tysięcy obrotów wspomaga silnik elektryczny, a już od tych około 2 tysięcy dmucha turbina, więc jedzie się bardzo przyjemnie, nawet skrzynia dsg o dziwo pracuje jak by była po sofcie, widocznie jej ,,nie popsuli" softowo, aby auto przeszło normy ekologiczne.
Z minusów dodatkowo mniejszy bagażnik.
Fajna przygoda, zdecydowanie fajniej i przyjemniej to jeździ niż hybrydy z Toyoty, jak dla mnie przez skrzynię, która ma 6 biegów, a nie jak w toyocie gdzie jest jeden bieg i wycie. Do tego możliwość włączenia klimy, jak i grzania bez uruchomienia auta.
Biorąc pod uwagę cenę, osobiście bym nie kupił, za te pieniądze masz 2.0 280km z 4x4 albo 2.0 190 i zostaje jeszcze w kieszeni zapas na zakup paliwa na kilka lat. Także ja jestem na nie.
-
- Posty: 1065
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] Hybryda
Pojemność baterii z 12.7 kWh do 25.7 kWh.
Ładowarka pokładowa 11 kW zamiast 3.6 kW.
Ładowanie DC 50 kW.
Hybryda będzie oparta o 1.5 TSI który niedawno przeszedł kolejne zmiany, myślę że będzie trochę lepsza ekonomia niż z 1.4 TSI.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 17 paź 2020, o 17:36
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 1.4TSI IV Hybrid
Re: [S3] Hybryda
Mam S3 iV od trzech lat, przejechałem nią 105 tyś km z czego ponad 40% na czystym prądzie. Dla mnie rewelacja, zbiornik paliwa potrafi mi wystarczyć na 2500 3000 km, oczywiście jeżdżąc na prądzie. Moja specyfika jazdy jest w 70% taka, ze jade 30 km do pracy na prądzie, tam mogę sobie naładować samochód i wracam do domu na prądzie "z pracy" . W domu fotowoltaika, rocznie zużywam prądu w domu na sam samochód ca 3,5 MWh
W trybie sport jest przyjemość z jazdy. Poprzednio miałem O3 2.0 TSI. Superb nie ustępuje jej osiągami, a komfortem bije na głowę. Początkowo wydawała mi się pontonowata, ale chyba się przyzwyczaiłem... Wygodna tania jazda. Autostrada, nie problem, na niemieckich można poszaleć z prędkością . Minus to jak pisali Koledzy mniejszy bagażnik, podłoga jest równo z linią klapy, prze co bagażnik jest płytszy. Spalanie, ja bym powiedział ze na trasie bez prądu jest porównywalne z O3 2.0, jak mialem prze 4 lata i przejechałem nią 160 tyś km... Autostrada to wg komputera 6,2 6,8 bez prądu. Bo jazda z akumulatorem wystarcza na około 100 km (oczywiście benzyna + prąd) potem akumulator wskazuje 0% i tylko żyje własnym życiem i zachowuje się jak zwykła hybryda, czyli ruszanie, hamowanie, pomoc silnikowi. Czarna sportline iV, to moja
Jeśli Twoja specyfika jazdy pozwala na jeżdżenie na prądzie, to polecam. Nie ukrywam, że zbieram fundusze na S4 oczywiście iV...
W trybie sport jest przyjemość z jazdy. Poprzednio miałem O3 2.0 TSI. Superb nie ustępuje jej osiągami, a komfortem bije na głowę. Początkowo wydawała mi się pontonowata, ale chyba się przyzwyczaiłem... Wygodna tania jazda. Autostrada, nie problem, na niemieckich można poszaleć z prędkością . Minus to jak pisali Koledzy mniejszy bagażnik, podłoga jest równo z linią klapy, prze co bagażnik jest płytszy. Spalanie, ja bym powiedział ze na trasie bez prądu jest porównywalne z O3 2.0, jak mialem prze 4 lata i przejechałem nią 160 tyś km... Autostrada to wg komputera 6,2 6,8 bez prądu. Bo jazda z akumulatorem wystarcza na około 100 km (oczywiście benzyna + prąd) potem akumulator wskazuje 0% i tylko żyje własnym życiem i zachowuje się jak zwykła hybryda, czyli ruszanie, hamowanie, pomoc silnikowi. Czarna sportline iV, to moja
Jeśli Twoja specyfika jazdy pozwala na jeżdżenie na prądzie, to polecam. Nie ukrywam, że zbieram fundusze na S4 oczywiście iV...