Strona 1 z 1

[S3] Hybryda

: 22 paź 2023, o 18:14
autor: micholus
Cześć.
Zastanawiam się nad zakupem S3 w hybrydzie (zostało jeszcze kilka fajnych sztuk na rynku).
Co sądzicie o tym wyborze ? Jak to auto będzie trzymało wartość ?
A może ktoś ma i może podzielić się swoimi wrażeniami ?

Michał

Re: [S3] Hybryda

: 22 paź 2023, o 20:35
autor: komoornik
Patrząc na to co zapowiadają w S4 osobiście chyba całkowicie przestał bym rozważać S3 iV.

Re: [S3] Hybryda

: 22 paź 2023, o 20:54
autor: MS7
komoornik pisze: 22 paź 2023, o 20:35 Patrząc na to co zapowiadają w S4 osobiście chyba całkowicie przestał bym rozważać S3 iV.
A co takiego zapowiadają?

Re: [S3] Hybryda

: 22 paź 2023, o 21:48
autor: micholus
Pewnie chodzi o to że będzie dużo nowoczesniejszy i podobno, zasięg ma mieć x2

Re: [S3] Hybryda

: 23 paź 2023, o 07:31
autor: orlik
Miałem na tydzień hybrydę, trochę pojeździłem. Jak nie będziesz tego ładował codziennie i to najlepiej z fotowoltaniki, to całkowicie nieopłacalne.
Baterie szybko się wyładują, ok. 30 km można zrobić realnie. Gdy bateria wyładowana, spalanie dużo wyższe niż w zwykłym 1,4 czy 1,5, można rzecz, że porównywalne do 2.0 w benzynie.
Natomiast sama jazda bardzo przyjemna, nie ma żadnej turbo dziury, do około 2 tysięcy obrotów wspomaga silnik elektryczny, a już od tych około 2 tysięcy dmucha turbina, więc jedzie się bardzo przyjemnie, nawet skrzynia dsg o dziwo pracuje jak by była po sofcie, widocznie jej ,,nie popsuli" softowo, aby auto przeszło normy ekologiczne.
Z minusów dodatkowo mniejszy bagażnik.

Fajna przygoda, zdecydowanie fajniej i przyjemniej to jeździ niż hybrydy z Toyoty, jak dla mnie przez skrzynię, która ma 6 biegów, a nie jak w toyocie gdzie jest jeden bieg i wycie. Do tego możliwość włączenia klimy, jak i grzania bez uruchomienia auta.

Biorąc pod uwagę cenę, osobiście bym nie kupił, za te pieniądze masz 2.0 280km z 4x4 albo 2.0 190 i zostaje jeszcze w kieszeni zapas na zakup paliwa na kilka lat. Także ja jestem na nie.

Re: [S3] Hybryda

: 23 paź 2023, o 08:19
autor: komoornik
MS7 pisze: 22 paź 2023, o 20:54
komoornik pisze: 22 paź 2023, o 20:35 Patrząc na to co zapowiadają w S4 osobiście chyba całkowicie przestał bym rozważać S3 iV.
A co takiego zapowiadają?
Pojemność baterii z 12.7 kWh do 25.7 kWh.

Ładowarka pokładowa 11 kW zamiast 3.6 kW.

Ładowanie DC 50 kW.

Hybryda będzie oparta o 1.5 TSI który niedawno przeszedł kolejne zmiany, myślę że będzie trochę lepsza ekonomia niż z 1.4 TSI.

Re: [S3] Hybryda

: 4 lis 2023, o 09:16
autor: endress
Mam S3 iV od trzech lat, przejechałem nią 105 tyś km z czego ponad 40% na czystym prądzie. Dla mnie rewelacja, zbiornik paliwa potrafi mi wystarczyć na 2500 3000 km, oczywiście jeżdżąc na prądzie. Moja specyfika jazdy jest w 70% taka, ze jade 30 km do pracy na prądzie, tam mogę sobie naładować samochód i wracam do domu na prądzie "z pracy" ;). W domu fotowoltaika, rocznie zużywam prądu w domu na sam samochód ca 3,5 MWh
W trybie sport jest przyjemość z jazdy. Poprzednio miałem O3 2.0 TSI. Superb nie ustępuje jej osiągami, a komfortem bije na głowę. Początkowo wydawała mi się pontonowata, ale chyba się przyzwyczaiłem... Wygodna tania jazda. Autostrada, nie problem, na niemieckich można poszaleć z prędkością ;). Minus to jak pisali Koledzy mniejszy bagażnik, podłoga jest równo z linią klapy, prze co bagażnik jest płytszy. Spalanie, ja bym powiedział ze na trasie bez prądu jest porównywalne z O3 2.0, jak mialem prze 4 lata i przejechałem nią 160 tyś km... Autostrada to wg komputera 6,2 6,8 bez prądu. Bo jazda z akumulatorem wystarcza na około 100 km (oczywiście benzyna + prąd) potem akumulator wskazuje 0% i tylko żyje własnym życiem i zachowuje się jak zwykła hybryda, czyli ruszanie, hamowanie, pomoc silnikowi. Czarna sportline iV, to moja ;)
Jeśli Twoja specyfika jazdy pozwala na jeżdżenie na prądzie, to polecam. Nie ukrywam, że zbieram fundusze na S4 oczywiście iV...

Re: [S3] Hybryda

: 4 lis 2023, o 12:02
autor: komoornik
Autostrada i takie spalanie to na pewno daleko od prędkości 140 km/h ;)