Wymiana sanek z stalowych na aluminiowe
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 paź 2023, o 12:24
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2011
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Wymiana sanek z stalowych na aluminiowe
Witam chcę wymienić sanki z stalowych na alu, sanki będą te same które później montowano w Superbie.
Czy ktoś już wymieniał sanki? Ponieważ nie wiem czy oprócz nich i wahaczy muszę dokupować śruby czy wszystkie są p&p o zgadzają się długością.
Ma ktoś może rysunek techniczny z numerami OEM części (śrub) bym porównał długość do tych które mam aktualnie.
Czy ktoś już wymieniał sanki? Ponieważ nie wiem czy oprócz nich i wahaczy muszę dokupować śruby czy wszystkie są p&p o zgadzają się długością.
Ma ktoś może rysunek techniczny z numerami OEM części (śrub) bym porównał długość do tych które mam aktualnie.
-
- Posty: 280
- Rejestracja: 6 lis 2011, o 11:32
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Krzysiek
Re: Wymiana sanek z stalowych na aluminiowe
Zajrzyj na kanał YT krzynola, wymieniał sanki w swoim superbie.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Wymiana sanek z stalowych na aluminiowe
Ale zgodzę się, że film nie zawiera detali.
To nie jest klasyczny manual, a tylko taka ogólna recenzja.
To nie jest klasyczny manual, a tylko taka ogólna recenzja.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 paź 2023, o 12:24
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2011
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Wymiana sanek z stalowych na aluminiowe
Oglądałem, tylko że on nakupił śrub które mu zostały, czy musiał je wymieniać? Nie wiem. U mnie wszystkie od sanek luzują się bez problemu, więc na 90% żadna nie ma problemu. Chce tylko wiedzieć czy są takie same, jak tak to jaki numer i bym sobie 2szt na wszelki wypadek kupił
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Wymiana sanek z stalowych na aluminiowe
nie są takie same, bo szanki ALU są inne grubości.
Te do auta muszą iść nowe.
Z tego co mi się wydaje, chociaż... jeszcze się na to nie zabrałem... leżą w garażu.
Te do auta muszą iść nowe.
Z tego co mi się wydaje, chociaż... jeszcze się na to nie zabrałem... leżą w garażu.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 paź 2023, o 12:24
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2011
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Wymiana sanek z stalowych na aluminiowe
A mierzyłeś? Nie sądzę. Ja swoje będę miał dopiero w weekend, więc na razie nie mam jak porównać a chciałem mieć pewność i już przed weekendem się zaopatrzyć. Sądziłem że ktoś da jasną odpowiedź bo to dość częsty temat.
Może ma ktoś wgląd do serwisówek i może sprawdzić czy są różnice w numerach śrub w obydwu wersjach.
Może ma ktoś wgląd do serwisówek i może sprawdzić czy są różnice w numerach śrub w obydwu wersjach.
- marioti
- Doradca
- Posty: 1826
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Wymiana sanek z stalowych na aluminiowe
Daje większą swobodę całemu układowi, a przez to jest bardziej odporne na małe nawet niedociągnięcia w spasowaniu zawieszenia, wyważaniu kół itp itd. Co objawia się tym
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?t=6370
Jeżeli nie doświadczyłeś, to temat nie dla ciebie
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?t=6370
Jeżeli nie doświadczyłeś, to temat nie dla ciebie
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Wymiana sanek z stalowych na aluminiowe
Ja uważam osobiście, że to ... nie sanki ALU.
To fakt,że zmienia się tuleje gumowe na inne i zmienia się wrażliwość na rezonans (albo inaczej nie wchodzi w rezonans).
W przypadku sanek stalowych nie ma możliwości tak swobodnie bawić się tulejami gumowymi.
To fakt,że zmienia się tuleje gumowe na inne i zmienia się wrażliwość na rezonans (albo inaczej nie wchodzi w rezonans).
W przypadku sanek stalowych nie ma możliwości tak swobodnie bawić się tulejami gumowymi.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- krzynol
- Ekspert
- Posty: 435
- Rejestracja: 4 gru 2019, o 07:56
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 170KM
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
Re: Wymiana sanek z stalowych na aluminiowe
większość śrub podejdzie ze stalowego do aluminiowego, dokupywałem chyba 4 śruby tylko
ale nie mam zapisane jakie to były
ale nie mam zapisane jakie to były
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 paź 2023, o 12:24
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2011
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Wymiana sanek z stalowych na aluminiowe
Te 4 to pewnie od wahacza, bo jest inaczej mocowany i są dodatkowe 2 śruby na stone M10 bodajże
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 paź 2023, o 12:24
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2011
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Wymiana sanek z stalowych na aluminiowe
Sanki już mam zamontowane jutro skręcenie reszty.
Co do różnic, dla przyszłych osób:
JEŚLI kupiłeś sanki kompletne z przykręconymi uszami (w stalowych są w jednej części) i zamontowanymi wahaczami
NIC NIE MUSISZ DOKUPOWAĆ, trzeba tylko pilnować która gdzie ma iść bo są różnej długości.
Jeśli sanki są kompletne z przykręconymi uszami a nie mają wahaczy MUSISZ dokupić śruby do wahacza, są sprzedawane komplety na jedną stronę bo są tam dodatkowe 2 mniejsze sruby.
Z mniej ważnych różnic. Uchwyt na którym jest przewód od czujnika z miski olejowej jest inny, można użyć tego z stalowego wózka trzeba uciąć wcisk I zostawić dwa klipsy, wywiercić mały otwór pod śrubkę M6 i przykręcić.
Jeszcze osłona silnika jest inaczej montowana. Rozstaw otworów się zgadza, ale jest przykręcane na śruby M6, można sobie dokupić 3szt śrub M6 na imbus np. Długość 16mm plus szerokie podkładki.
Jedną rzecz warto zrobić po druciarsku, przewody które idą do maglownicy są przykręcane od strony wewnętrznej, w wózku stalowym jest dojście od lewej i prawej strony, w alu jest ono ZABUDOWANE! i na przyszłość są dwie opcje albo delikatne opuszczenie wózka i próba odkręcenia MOŻE jakimś cudem się uda bądź demontaż góry akumulatora i kilku pierdół żeby dostać się od góry. Ja nie przykrecałem zamontowałem to na profesjonalny sprzęt jakim jest trytytka.
Co do różnic, dla przyszłych osób:
JEŚLI kupiłeś sanki kompletne z przykręconymi uszami (w stalowych są w jednej części) i zamontowanymi wahaczami
NIC NIE MUSISZ DOKUPOWAĆ, trzeba tylko pilnować która gdzie ma iść bo są różnej długości.
Jeśli sanki są kompletne z przykręconymi uszami a nie mają wahaczy MUSISZ dokupić śruby do wahacza, są sprzedawane komplety na jedną stronę bo są tam dodatkowe 2 mniejsze sruby.
Z mniej ważnych różnic. Uchwyt na którym jest przewód od czujnika z miski olejowej jest inny, można użyć tego z stalowego wózka trzeba uciąć wcisk I zostawić dwa klipsy, wywiercić mały otwór pod śrubkę M6 i przykręcić.
Jeszcze osłona silnika jest inaczej montowana. Rozstaw otworów się zgadza, ale jest przykręcane na śruby M6, można sobie dokupić 3szt śrub M6 na imbus np. Długość 16mm plus szerokie podkładki.
Jedną rzecz warto zrobić po druciarsku, przewody które idą do maglownicy są przykręcane od strony wewnętrznej, w wózku stalowym jest dojście od lewej i prawej strony, w alu jest ono ZABUDOWANE! i na przyszłość są dwie opcje albo delikatne opuszczenie wózka i próba odkręcenia MOŻE jakimś cudem się uda bądź demontaż góry akumulatora i kilku pierdół żeby dostać się od góry. Ja nie przykrecałem zamontowałem to na profesjonalny sprzęt jakim jest trytytka.
- vDanTe
- Sponsor
- Posty: 215
- Rejestracja: 20 sty 2022, o 20:38
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2014
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 201km/427Nm
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Wymiana sanek z stalowych na aluminiowe
Wymiana kompletna, I jak pomogło?RicardoCebula pisze: ↑25 paź 2023, o 12:28 Witam chcę wymienić sanki z stalowych na alu, sanki będą te same które później montowano w Superbie.
Czyżbyś wymieniał z powodu trzepania kierownicy, czy taka o fanaberia?
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Wymiana sanek z stalowych na aluminiowe
Panie super!RicardoCebula pisze:Sanki już mam zamontowane jutro skręcenie reszty.
Co do różnic, dla przyszłych osób:
.
Takie porady to jest to!
Konkret a nie pitu pitu i zero konkretów...
Trochę nie kumam tego o przewodach od maglownicy. Chyba muszę wejść pod auto i obczaić.
Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.