Dziwne buczenie powyżej 1000obr

Mobyskoda
Posty: 4
Rejestracja: 9 sie 2023, o 07:04
Samochód: Superb III
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Dziwne buczenie powyżej 1000obr

Post autor: Mobyskoda »

Witam.
Z cyklu dziwne dźwięki w aucie. Mało tym autem jeżdżę (głównie żona) i czy macie też takie buczenie uruchamiające się tuż po przekroczeniu 1000 obr/min? To ma tak być? Na filmie słuchać tylko głos trzeba na maxa.
Dodam, że dzieje się tak tylko jeśli jest kolo zera /+5 stopni. Jak auto chwilę postoi np w ciepłym garażu buczenie znika. Co uniemożliwia mechanikowi znalezienie.
Poniżej link do filmu.

Mobyskoda
Posty: 4
Rejestracja: 9 sie 2023, o 07:04
Samochód: Superb III
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Dziwne buczenie powyżej 1000obr

Post autor: Mobyskoda »

Przepraszam omyłkowo telefon to wysłał 2x
wuszy
Posty: 1
Rejestracja: 27 lis 2023, o 13:44
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2020
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Dziwne buczenie powyżej 1000obr

Post autor: wuszy »

Podpinam się pod pytanie.
Mam tak samo w TDI 2.0 190 KM. 160 tyś przebeiegu, 2020r Buczenie słychać głównie w kabinie, również na ciepłym silniku, niezależnie od pogody. Więc może u Ciebie się dopiero zaczyna ;) Opiszę więc moje dolegliwości, bo może będą przydatne w diagnozie.

Buczy ze zmienną intensywnością. Czasem jak nie słychać i dodam lekko gazu to sie pojawia, ale później potrafi zmieniać się jego nasilenie mimo że auto jest na wolnych obrotach. Irytujące zwłaszcza przy wolnej jeździe w korkach.
Buczy niezależnie czy klimatyzacja jest włączona czy nie, nie reaguje na jej włączanie i wyłączanie.
Co ciekawe zauważyłem, że reaguje u mnie jak się włączy podgrzewanie tylnej szyby. W taki sposób, że jak buczało na wolnych obrotach i włączyłem grzanie szyby, to buczenie ustało. Wyłączyłem to znów buczało...

Oglądałem ostatnio inny egzemplarz Superba z tym samym silnikiem i przebiegiem 180tyś km i również tak buczy, z tym że nie reagowało na podgrzewanie szyby.

Na chłopski rozum podejrzewam coś z alternatorem, lub jakiś rezonans wywoływany zasysanym powietrzem.

Ale może ktoś to zdiagnozował i wyleczył?
kamikazzepl
Posty: 71
Rejestracja: 28 lip 2017, o 06:18
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Lokalizacja: Swiss

Re: Dziwne buczenie powyżej 1000obr

Post autor: kamikazzepl »

Jeśli buczenie pochodzi z okolic środka deski rozdzielczej i najlepiej słyszalne jest na postoju to całkiem możliwe, że winowajcą jest zawór turbiny. U mnie serwis przeniósł go z miejsca mocowania na tymczasowy uchwyt i już tak zostało. Podobno wystarczą gumowe podkładki przy montażu i buczenie ustaje.
Foto jak to u mnie wygląda: https://easyupload.io/d0qbb1
Awatar użytkownika
polowiec
Posty: 201
Rejestracja: 8 lip 2023, o 22:54
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Dziwne buczenie powyżej 1000obr

Post autor: polowiec »

wuszy pisze: 27 lis 2023, o 13:58 Podpinam się pod pytanie.
Mam tak samo w TDI 2.0 190 KM. 160 tyś przebeiegu, 2020r Buczenie słychać głównie w kabinie, również na ciepłym silniku, niezależnie od pogody. Więc może u Ciebie się dopiero zaczyna ;) Opiszę więc moje dolegliwości, bo może będą przydatne w diagnozie.

Buczy ze zmienną intensywnością. Czasem jak nie słychać i dodam lekko gazu to sie pojawia, ale później potrafi zmieniać się jego nasilenie mimo że auto jest na wolnych obrotach. Irytujące zwłaszcza przy wolnej jeździe w korkach.
Buczy niezależnie czy klimatyzacja jest włączona czy nie, nie reaguje na jej włączanie i wyłączanie.
Co ciekawe zauważyłem, że reaguje u mnie jak się włączy podgrzewanie tylnej szyby. W taki sposób, że jak buczało na wolnych obrotach i włączyłem grzanie szyby, to buczenie ustało. Wyłączyłem to znów buczało...

Oglądałem ostatnio inny egzemplarz Superba z tym samym silnikiem i przebiegiem 180tyś km i również tak buczy, z tym że nie reagowało na podgrzewanie szyby.

Na chłopski rozum podejrzewam coś z alternatorem, lub jakiś rezonans wywoływany zasysanym powietrzem.

Ale może ktoś to zdiagnozował i wyleczył?
Ja przy 200tys wymieniałem łącznik elastyczny wydechu (plecionka). Nie bylo po niej widac nieszczelnosci. Po wymianie buczenia brak i jest o wiele ciszej.
Kupilem ori z kawalkiem rury i przepustnica spalin.

Moze byc tez elektrozawór na grodzi od turbo - jak juz wspomniano powyżej :). Ja ten zawor jakis czas temu kupilem nowy - kosztuje grosze ORI a membrana wewnątrz ma określona żywotność. Ale nigdy mi nie buczal. Jak buczy lub po wylaczeniu slinka slychac takie "pierdzenie" to jest raczej do wymiany.
ODPOWIEDZ