Strona 1 z 1

Grzeje się płyn chłodniczy

: 24 gru 2023, o 10:15
autor: Kuikjlb
Witam, po przejechaniu 15/30 km gotuje się płyn chłodniczy, jak by pompa wody nie kręciła, podobno na pompie wody jest zasłona którą uniemożliwia pchnięciu płynu w obieg do półki silnik nie będzie gorący. Pierwszy raz temperatura podniosła się do 110% w zbiorniczku płyn zimny po daniu ogrzewania i nawiewu temp spadła do 90. Jest tak co jakiś czas. Ktoś miał podobny przypadek?

Re: Grzeje się płyn chłodniczy

: 24 gru 2023, o 11:20
autor: Cienki221
Nie napisałeś jaki silnik, ale w tdi 2.0 były problemy z zacinającymi się przesłonami na pompie płynu, w Arteonie ojca wymieniali pompę na gwarancji przy 80kkm

Re: Grzeje się płyn chłodniczy

: 24 gru 2023, o 13:09
autor: Kuikjlb
2.0 TDI 190 km

Re: Grzeje się płyn chłodniczy

: 25 gru 2023, o 07:58
autor: mackowski30
Pompa do wymiany, miałem to samo przy ~80k km.

Re: Grzeje się płyn chłodniczy

: 28 gru 2023, o 09:05
autor: Kuikjlb
Czytałem że jak wyciągnie się wtyczkę od pompy pozostaje otwarta czy to prawda żeby odłączyć ja dopóki nie wymieni się jej ?

Re: Grzeje się płyn chłodniczy

: 28 gru 2023, o 11:52
autor: yaro_1
Mam podobne objawy, pierwszym razem temperatura doszła do czerwonego pola ale zanim zdążyłem się zatrzymać po komunikacie to już zaczęła spadać, wczoraj zauważyłem od razu jak zaczęła rosnąć, to wzrosła tylko o kreskę, wystarczyło nogę z gazu zdjąć. Ktoś zna cenę wymiany w ASO?

Re: Grzeje się płyn chłodniczy

: 28 gru 2023, o 13:37
autor: Adam_SS3
Kuikjlb pisze: 28 gru 2023, o 09:05 Czytałem że jak wyciągnie się wtyczkę od pompy pozostaje otwarta czy to prawda żeby odłączyć ja dopóki nie wymieni się jej ?
Nie. Przesłona po prostu się w pewnym momencie zacina mechanicznie. Pół biedy jak zrobi to w pozycji otwartej. U ciebie zacięła się na zamknięciu i odpięcie wtyczki nic ci nie da.

Re: Grzeje się płyn chłodniczy

: 28 gru 2023, o 21:29
autor: ktryk
Tak odpięcie wtyczki rozwiąże problem ,ale tylko jak pompa jest sprawna, lub akurat odepnie sie w momencie jej poprawnej pracy i na rozgrzanym silniku.
Wtedy przysłona jest otwarta cały czas i działa jak zwykła stara pompa. Mankament tego rozwiązania to błąd w systemie i dłuższe nagrzewanie silnika.
Ale nie aż takie długie jak przy uszkodzonym termostacie. :D
Normalnie można z tym jeżdzić .