[S4] Audi vs Skoda
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
[S4] Audi vs Skoda
Witam serdecznie.
Mam pytanie a bardziej chodzi mi o poradę. Zamówiłem A4 B9 z silnikiem 45 TFSI (2.0 benzyna 265 KM) praktycznie full opcja nawet jest wentylacja foteli prócz (dachu panoramicznego, webasto i HUD) reszta jest poza tymi trzema opcjami, których nie potrzebuję. Dostałem, aż 20% rabatu więc cena finalna wychodzi coś koło 245 tys zł. I teraz bije się z myślami czy zostawić to zamówienie czy poczekać i zamówić nowego Superba z silnikiem 4x4, którego póki co nie ma i nie ma info dokładnie kiedy będzie. Ja wiem, ze są to dwa różne auta, ale jednak nowy Superb będzie bardziej zaawansowany technologiczne. Zaznaczę, że nie chodzi o miejsce w aucie. Mam nadzieje, że ktoś pomoże w tym temacie z góry dziękuje.
Mam pytanie a bardziej chodzi mi o poradę. Zamówiłem A4 B9 z silnikiem 45 TFSI (2.0 benzyna 265 KM) praktycznie full opcja nawet jest wentylacja foteli prócz (dachu panoramicznego, webasto i HUD) reszta jest poza tymi trzema opcjami, których nie potrzebuję. Dostałem, aż 20% rabatu więc cena finalna wychodzi coś koło 245 tys zł. I teraz bije się z myślami czy zostawić to zamówienie czy poczekać i zamówić nowego Superba z silnikiem 4x4, którego póki co nie ma i nie ma info dokładnie kiedy będzie. Ja wiem, ze są to dwa różne auta, ale jednak nowy Superb będzie bardziej zaawansowany technologiczne. Zaznaczę, że nie chodzi o miejsce w aucie. Mam nadzieje, że ktoś pomoże w tym temacie z góry dziękuje.
-
- Posty: 215
- Rejestracja: 19 wrz 2013, o 11:33
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
- Lokalizacja: Małopolska
Re: [S4] Audi vs Skoda
Jeśli nie zależy ci na miejscu to brałbym audi. Wczoraj siedziałem w A4 i nie ma co się zastanawiać.
Re: [S4] Audi vs Skoda
Nie ma znaczenia miejsce dla mnie. Ale bardziej chodziło mi że nowy Superb będzie bardziej zaawansowany technologicznie niż A4 B9 po liftingu.
-
- Posty: 1052
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S4] Audi vs Skoda
Superb 4 nie jest jakąś rewolucją technologiczną.
To A4 to FWD? Chyba Quattro bo innej wersji nie widzę.
Wypas faktycznie taki że Matrixy, adaptacyjny zawias itd itp?
To A4 to FWD? Chyba Quattro bo innej wersji nie widzę.
Wypas faktycznie taki że Matrixy, adaptacyjny zawias itd itp?
Ostatnio zmieniony 3 sty 2024, o 10:35 przez komoornik, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 361
- Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: [S4] Audi vs Skoda
Całkiem możliwe,ale trzeba pamiętać o problemach związanych z "problebami wieku dziecięcego".W a4 masz już to wyeliminowane.
Już nie kurak....
Re: [S4] Audi vs Skoda
Tak full wypas matrixy, klejone szyby adaptacyjny zawias itp, B&O, jeszcze ewentualnie dorzucę Head up. Oczywiście że quattro 2.0 benzyna 265 KM wersja S-Line avant
-
- Posty: 1052
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S4] Audi vs Skoda
Osobiście niespecjalnie w takim razie widzę jakąś przewagę Superba pod kątem technologicznym.
Wiadomo że zawsze będą jakieś drobne różnice. Superb ma niby mieć radary w przednim zderzaku (do wykrywania pojazdów w ruchu poprzecznym).
A4 B9 ma za to miękka hybrydę chociaż trochę biedniejszą bo 12V a nie 48V.
Nie wiem jak w A4 z zawiasem adaptacyjnym - czy jest na 2 zaworach jak to niby w autach premium bywa i jak ma być w nowym DCC.
Faktem jest że ja osobiście:
a) nie zamówił bym Superba 4 bez żadnych testów itd, a tak w ogóle to pewnie najlepiej jak upłyną co najmniej 2 MY
b) nie zamówił bym A4 B9 bo dla mnie to auto 2 lub max 3 osobowe
Wiadomo że zawsze będą jakieś drobne różnice. Superb ma niby mieć radary w przednim zderzaku (do wykrywania pojazdów w ruchu poprzecznym).
A4 B9 ma za to miękka hybrydę chociaż trochę biedniejszą bo 12V a nie 48V.
Nie wiem jak w A4 z zawiasem adaptacyjnym - czy jest na 2 zaworach jak to niby w autach premium bywa i jak ma być w nowym DCC.
Faktem jest że ja osobiście:
a) nie zamówił bym Superba 4 bez żadnych testów itd, a tak w ogóle to pewnie najlepiej jak upłyną co najmniej 2 MY
b) nie zamówił bym A4 B9 bo dla mnie to auto 2 lub max 3 osobowe
Re: [S4] Audi vs Skoda
No A4 B9 ma to wykrywanie poprzeczne ale z tyłu z przodu póki co chyba żadne Audi nie ma jak dobrze kojarzę. Co do zawieszenia adaptacyjnego to audi opisuje to tak :komoornik pisze: ↑3 sty 2024, o 11:31 Osobiście niespecjalnie w takim razie widzę jakąś przewagę Superba pod kątem technologicznym.
Wiadomo że zawsze będą jakieś drobne różnice. Superb ma niby mieć radary w przednim zderzaku (do wykrywania pojazdów w ruchu poprzecznym).
A4 B9 ma za to miękka hybrydę chociaż trochę biedniejszą bo 12V a nie 48V.
Nie wiem jak w A4 z zawiasem adaptacyjnym - czy jest na 2 zaworach jak to niby w autach premium bywa i jak ma być w nowym DCC.
Faktem jest że ja osobiście:
a) nie zamówił bym Superba 4 bez żadnych testów itd, a tak w ogóle to pewnie najlepiej jak upłyną co najmniej 2 MY
b) nie zamówił bym A4 B9 bo dla mnie to auto 2 lub max 3 osobowe
bardzo wysoki komfort jazdy przy jednocześnie dobrej dynamice; elektroniczne dostosowanie amortyzatorów do sytuacji; dynamiczne lub zorientowane na komfort dostrojenie amortyzatorów wybierane przez Audi drive select; obniżenie zawieszenia o 10 mm; adaptacyjne amortyzatory i sprężyny śrubowe w przedniej i tylnej osi
5-wahaczowa oś przednia o lekkiej konstrukcji, stabilizator; wspornik przedniej osi na stałe połączony z nadwoziem
5-wahaczowa oś tylna o lekkiej konstrukcji z niezależnym zawieszeniem kół, stabilizator; wspornik tylnej osi osadzony elastycznie
-
- Posty: 622
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S4] Audi vs Skoda
Nie liczyłbym na to, bo Skoda zawsze będzie w tyle za Audi. Nowy model tego nie zmieni - na pewno nie będzie dużej różnicy, jeżeli w ogóle. Jak miejsce nie ma znaczenia i cena atrakcyjna to bym wybrał A4.
Re: [S4] Audi vs Skoda
Na pewno ekran Skoda będzie mieć większy bo aż 13 cali w A4 B9 jest 10,1 cala. Dodatkowo w A4 za wszystko trzeba dopłacać, ale ja mam praktycznie full prócz Webasto i panoramy reszta jest nawet wentylacja. Kolor zamówiony taki zielony butelkowy + wszystkie dodatki czarne grill , emblematy, relingi i listwy tzn pakiet czerń rozszerzona audi exclusive. Koła 19 cali z pakietem stylistycznym competition plus. Cena finalna wyszła 315 tys zł a po rabacie 245 tys zł do zapłaty więc chyba nie ma źle.Maliniak pisze: ↑3 sty 2024, o 14:36Nie liczyłbym na to, bo Skoda zawsze będzie w tyle za Audi. Nowy model tego nie zmieni - na pewno nie będzie dużej różnicy, jeżeli w ogóle. Jak miejsce nie ma znaczenia i cena atrakcyjna to bym wybrał A4.
-
- Posty: 622
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S4] Audi vs Skoda
Moim zdaniem nie ma co się zastanawiać. A4 w takiej wersji to jednak lepsze auto niż Superb - szczególnie, że na miejscu Ci nie zależy, bo to w sumie jedyna przewaga Superba. Gdybyś miał płacić 300k vs powiedzmy 250k to już co innego
- rowerek
- Posty: 748
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: [S4] Audi vs Skoda
Łe rety, dopiero zobaczyłem ten temat.
Mam od niespełna roku takie nowe A4, tylko ze słabszym silnikiem (204KM) i napiszę tak, bierz to Audi i nawet się nie zastanawiaj, tym bardziej, że masz kompletną konfigurację i super cenę - można strzelać, że Superb 4 z 2.0 265KM będzie kosztował identycznie.
Ja wiem, że może w takim Superbie 4 będzie więcej świecidełek, albo więcej portów usb, ale trzeba sobie zadać jedno pytanie - kupujesz samochód, czy smartfona?
Do tego niektóre rzeczy ZAWSZE będą zarezerwowane dla Audi, choćby sanki, czy inne elementy zawieszenia są aluminiowe, a nie stalowe jak w Skodzie. Nie wspominając, że w Audi masz wielowahaczowe zawieszenie przedniej osi, czego w Skodzie i VW nie uświadczysz.
A nawet jak coś w Skodzie wygląda podobnie, to się okazuje, że w Audi jest jakoś 'bardziej'. Lepsze hamulce, lepsze zawieszenie, lepsze podzespoły.
W takim Superbie 3 z DCC masz amortyzatory produkowane przez Monroe. Może się zatrzymałem w średniowieczu i coś przegapiłem, ale Monroe, to raczej nie jest zbyt wysoka półka.
W A4 masz amortyzatory ZF Sachs. Jak tak pozbierasz te wszystkie 'detale' do kupy, to się robi różnica.
Do tego kupujesz sprawdzony model, który choroby wieku dziecięcego ma dawno za sobą, a Skoda niestety pokazała, że nowe modele potrafią być kapryśne (Octavia 4).
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Mam od niespełna roku takie nowe A4, tylko ze słabszym silnikiem (204KM) i napiszę tak, bierz to Audi i nawet się nie zastanawiaj, tym bardziej, że masz kompletną konfigurację i super cenę - można strzelać, że Superb 4 z 2.0 265KM będzie kosztował identycznie.
Ja wiem, że może w takim Superbie 4 będzie więcej świecidełek, albo więcej portów usb, ale trzeba sobie zadać jedno pytanie - kupujesz samochód, czy smartfona?
Do tego niektóre rzeczy ZAWSZE będą zarezerwowane dla Audi, choćby sanki, czy inne elementy zawieszenia są aluminiowe, a nie stalowe jak w Skodzie. Nie wspominając, że w Audi masz wielowahaczowe zawieszenie przedniej osi, czego w Skodzie i VW nie uświadczysz.
A nawet jak coś w Skodzie wygląda podobnie, to się okazuje, że w Audi jest jakoś 'bardziej'. Lepsze hamulce, lepsze zawieszenie, lepsze podzespoły.
W takim Superbie 3 z DCC masz amortyzatory produkowane przez Monroe. Może się zatrzymałem w średniowieczu i coś przegapiłem, ale Monroe, to raczej nie jest zbyt wysoka półka.
W A4 masz amortyzatory ZF Sachs. Jak tak pozbierasz te wszystkie 'detale' do kupy, to się robi różnica.
Do tego kupujesz sprawdzony model, który choroby wieku dziecięcego ma dawno za sobą, a Skoda niestety pokazała, że nowe modele potrafią być kapryśne (Octavia 4).
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 7 mar 2023, o 12:37
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: Inny
Re: [S4] Audi vs Skoda
Ja tylko dorzucę: Wybierz Audi.
Jeździłem A4, teraz SIII. Wybrałem przede wszystkim ze względu na miejsce. W Audi przyjemniej się siedziało (nisko, nie jak na krześle) i prowadziło się lepiej (zawias S-Line, bez DCC) mimo że w SIII mam DCC.
Jeździłem A4, teraz SIII. Wybrałem przede wszystkim ze względu na miejsce. W Audi przyjemniej się siedziało (nisko, nie jak na krześle) i prowadziło się lepiej (zawias S-Line, bez DCC) mimo że w SIII mam DCC.
Re: [S4] Audi vs Skoda
To w moim akurat będzie DCC. Jest wszystko prócz Webasto i panoramy. Audi trochę za drogo chce za Webasto prawie 8k lekka przesada.