Cześć wszystkim, zastanawiam się nad zakupem Superba z rocznika ok 2020 i widzę dwie wersje silnikowe 2.0 TSI 200kw i 206kw. Czy jest ktoś w stanie wytłumaczyć zmiany i ich podstawę? Bo zmiana z 280KM na 272KM w roku 2018 można wytłumaczyć ekologią a kolejną zmianę z 2020 (o ile się nie mylę) nie za bardzo kumam.
Jak ktoś ma posobny rocznik to może coś podpowie na co zwrócić uwagę przy zakupie ? Jakieś popularne usterki czy mankamenty? Dużo aut jest na gwarancji to pewnie nikt w warsztatach się z takimi autami nie męczy - tylko ASO.
pozdrawiam
Re: [S3] 2020 różnice 272KM i 280KM
: 4 sty 2024, o 13:39
autor: Maliniak
Tak, to czysta ekologia - po prostu przyduszona wersja (DNU). Silnik ma inny kod, ale tam nie ma jakichś większych rewolucji. W 2021 wszedł nowy silnik evo4 (DNF) i on już się sporo różni, bo jest m.in. wydajniejsze turbo - seryjnie podniesiony moment z 350 na 400, moc 280.
Re: [S3] 2020 różnice 272KM i 280KM
: 4 sty 2024, o 14:03
autor: orl0s
Czyli warto rozejrzeć się za DNF ?? Czy zrobić modyfikację mapy silnika ? Bo powiem szczerze mam jednego na oku DNU
Re: [S3] 2020 różnice 272KM i 280KM
: 4 sty 2024, o 14:10
autor: komoornik
Może ten film Ci podpowie
DNF ma znacznie wydajniejsze turbo.
Re: [S3] 2020 różnice 272KM i 280KM
: 4 sty 2024, o 18:04
autor: artho
W Evo4 wszedł Continental. Co mogę dodać to u mnie nie bierze też na razie oleju wcale, a słyszałem na narzekania przy starszych.
Re: [S3] 2020 różnice 272KM i 280KM
: 4 sty 2024, o 18:17
autor: Maliniak
orl0s pisze: ↑4 sty 2024, o 14:03
Czyli warto rozejrzeć się za DNF ?? Czy zrobić modyfikację mapy silnika ? Bo powiem szczerze mam jednego na oku DNU
To na pewno. Jest to 4. generacja silnika i jak widać najbardziej udana. Także w pierwszej kolejności atakowałbym DNF jeżeli myślisz o modach.
Re: [S3] 2020 różnice 272KM i 280KM
: 4 sty 2024, o 20:39
autor: piramida
To czy evo 4 jest najbardziej udane to czas pokaże, z pewnością przyjmuje najwięcej na klatę spośród 2.0tsi, bo aż 550/570 koni.
Re: [S3] 2020 różnice 272KM i 280KM
: 4 sty 2024, o 20:44
autor: artho
piramida pisze: ↑4 sty 2024, o 20:39
To czy evo 4 jest najbardziej udane to czas pokaże, z pewnością przyjmuje najwięcej na klatę spośród 2.0tsi, bo aż 550/570 koni.
To ile mogę zrobić w pełni bezpiecznie (dla silnika, skrzyni i osprzętu) takim podstawowym czipem? 400?