Uciekające napięcie, masa czy co?

jarkubiak
Posty: 111
Rejestracja: 24 paź 2017, o 20:28
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)
Lokalizacja: Bytom

Uciekające napięcie, masa czy co?

Post autor: jarkubiak »

Witajcie ponownie, mam taki objaw, prośba o podpowiedź, może ktoś coś takiego przerabiał...
ostatnio ze 3 razy auto po postoju (nie ważne czy na zewnątrz czy w garażu) przy rozruchu zachowało się tak jakby aku był rozładowany. Oczywiście pierwszym lekarstwem było podpięcie do ładowania i tyle. Jednak dwa dni temu w czasie dłuższej już jazdy, podczas zatrzymania się na światłach (start/stop zadziałał wyłączając silnik, czyli aku naładowany), przy ponownym rozruchu zrobił ten sam numer, wszystko na chwilę przygasło, systemy padły na sekundę, komunikat o rozruchu ręcznym, chwilowe błędy i tyle. Auto ruszyło jakby nic się nie stało. Każdy kolejny rozruch bez problemu. Jakieś pomysły? Trochę jakby brak masy albo zasilania ale klemy czyste...
komoornik
Posty: 1022
Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uciekające napięcie, masa czy co?

Post autor: komoornik »

Zaczął bym od naładowania i podjechania do sklepu specjalizującego się w sprzedaży aku, robią testy za darmo - będzie od razu wiadomo czy aku sprawny.
yaro_1
Posty: 533
Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: wschodnie mazowsze

Re: Uciekające napięcie, masa czy co?

Post autor: yaro_1 »

może aku się kończy po prostu, u brata w octavi wymieniał po 4 latach, przy czym miał aku efb, przy czym ma 1,6 tdi więc przy temperaturze około 0 auto nie odpaliło, aku naładowaliśmy, sytuacja powtórzyła się ze trzy razy więc nie było na co czekać
jak było z działaniem start/stop nie powiem, bo unikamy aktywacji tego ustrojstwa (albo je wyłączamy)
Awatar użytkownika
polowiec
Posty: 201
Rejestracja: 8 lip 2023, o 22:54
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Uciekające napięcie, masa czy co?

Post autor: polowiec »

jarkubiak pisze: 4 sty 2024, o 19:33 Witajcie ponownie, mam taki objaw, prośba o podpowiedź, może ktoś coś takiego przerabiał...
ostatnio ze 3 razy auto po postoju (nie ważne czy na zewnątrz czy w garażu) przy rozruchu zachowało się tak jakby aku był rozładowany. Oczywiście pierwszym lekarstwem było podpięcie do ładowania i tyle. Jednak dwa dni temu w czasie dłuższej już jazdy, podczas zatrzymania się na światłach (start/stop zadziałał wyłączając silnik, czyli aku naładowany), przy ponownym rozruchu zrobił ten sam numer, wszystko na chwilę przygasło, systemy padły na sekundę, komunikat o rozruchu ręcznym, chwilowe błędy i tyle. Auto ruszyło jakby nic się nie stało. Każdy kolejny rozruch bez problemu. Jakieś pomysły? Trochę jakby brak masy albo zasilania ale klemy czyste...
2017 rok auta, to juz na pewno nie może byc ori. Jeżeli jest, to szybko wymieniaj. Elektronika w aucie nie lubi spadków napiec poniżej 10V.
Mam tez 2017r, aku wymieniane w poprzednim roku.
jarkubiak
Posty: 111
Rejestracja: 24 paź 2017, o 20:28
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)
Lokalizacja: Bytom

Re: Uciekające napięcie, masa czy co?

Post autor: jarkubiak »

Fakt, nie dodałem że aku roczne. Varta agm.
Awatar użytkownika
polowiec
Posty: 201
Rejestracja: 8 lip 2023, o 22:54
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Uciekające napięcie, masa czy co?

Post autor: polowiec »

jarkubiak pisze:Fakt, nie dodałem że aku roczne. Varta agm.
Dokladnie taki sam mam u siebie.
Adaptacja akumulatora po wymianie byla robiona?
Moze klemy sprawdz czy mocno dokrecone.


Wysłane za pomocą Tapatalk
ODPOWIEDZ