używany 1.5 DSG vs 2.0 DSG pytanie przed zakupem
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
- coolmobil
- Posty: 440
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 06:44
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
używany 1.5 DSG vs 2.0 DSG pytanie przed zakupem
Masz dość ciężka nogę chyba. Mam co prawda 272KM ale 16 to w zakorkowanym mieście jak Warszawa dość dużo. Ja raczej oscyluje w okolicy 13-14 i to tak już max. Przy braku korków, w zależności od trasy po mieście, spokojnie poniżej 10 rabialne nawet bliżej 8-9, chyba że non stop stoję na światłach to faktycznie 10 będzie.
A ja serio robię bardzooo krótkie odcinki, 8km to u mnie by był luksus trasa na codzień.
A co do tego ile palą auta to taka fotka z poprzedniej soboty
Autostrada z przełęczy Brennero, jazda grzeczna tak w przedziale 100-120
Ps. Cały czas lekko z górki żeby nie było
A co do wyboru 1.5 czy 2.0 190KM ja bym brał 2.0. Według mnie idealny silnik do S3. Ekonomiczny a jak trzeba to jest czym depnąć
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
A ja serio robię bardzooo krótkie odcinki, 8km to u mnie by był luksus trasa na codzień.
A co do tego ile palą auta to taka fotka z poprzedniej soboty
Autostrada z przełęczy Brennero, jazda grzeczna tak w przedziale 100-120
Ps. Cały czas lekko z górki żeby nie było
A co do wyboru 1.5 czy 2.0 190KM ja bym brał 2.0. Według mnie idealny silnik do S3. Ekonomiczny a jak trzeba to jest czym depnąć
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ostatnio zmieniony 18 sty 2024, o 19:43 przez coolmobil, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1171
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: używany 1.5 DSG vs 2.0 DSG pytanie przed zakupem
Nawet nie, zwykle słucham audiobooków i jazda full chill. Natomiast regularnie zdarza mi się w korkach stać godzinę lub dłużej, niestety często muszę w godzinach szczytu poruszać się samochodem a bardzo często wymienione wyżej miasta muszę przemierzać praktycznie całe w poprzek...
Dlatego też z drugiej strony jeżeli kogoś interesuje "maksymalne" spalanie w mieście to właśnie ode mnie może śmiało usłyszeć maksymalne...
- coolmobil
- Posty: 440
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 06:44
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Re: używany 1.5 DSG vs 2.0 DSG pytanie przed zakupem
Ma to sens
Co do jazdy po mieście to mega oszczędne są zwykle hybrydy jak te w toyocie. Jak jeździłem ponad rok RAV4 to 5-6 w korkach nie było rzadkością, ale w S3 nie ma takiego silnika, a plug-in może faktycznie wymagać doładowania
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Co do jazdy po mieście to mega oszczędne są zwykle hybrydy jak te w toyocie. Jak jeździłem ponad rok RAV4 to 5-6 w korkach nie było rzadkością, ale w S3 nie ma takiego silnika, a plug-in może faktycznie wymagać doładowania
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: używany 1.5 DSG vs 2.0 DSG pytanie przed zakupem
Miękkie hybrydy też potrafią mało spalić w mieście. 1.5 z miękką hybrydą wg testów tego pana z poprzedniej strony pali przy eko jeździe w mieście niewiele więcej od diesla o tej samej mocy. Jak samo miasto to może właśnie octavia z miękką hybrydą zamiast superba by się sprawdziła?
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 31 mar 2023, o 17:18
- Samochód: Superb III combi Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
Re: używany 1.5 DSG vs 2.0 DSG pytanie przed zakupem
Tak, tylko jest warunek, bateria musi być naładowana. Chętnie bym obejrzał test rozładowanej hybrydy i przejechanie ok 10-20km w mieście.
w superbie bateria ma tylko 13KW - czyli ładowanie kosztuje (zakładam 1zł=1KW) 13zł i to doliczmy do kosztu przejazdu.
Re: używany 1.5 DSG vs 2.0 DSG pytanie przed zakupem
Miękka hybryda to nie plug-in. Tu nic nie naładujesz. Natomiast na zeszłej stronie masz test plug-ina z rozładowaną baterią gdzie spalanie w mieście wyszło 4.7 przy oszczędnej jeździe. Natomiast golf 1,5 TSI miękką hybrydą spalał około piątki.
-
- Posty: 1058
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: używany 1.5 DSG vs 2.0 DSG pytanie przed zakupem
To obejrzyj, na poprzedniej stronie
-
- Posty: 1171
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: używany 1.5 DSG vs 2.0 DSG pytanie przed zakupem
Panowie wszystko zależy od hybrydy. Niektórzy producenci faktycznie doprowadzają do sytuacji, gdzie bateria rozładowana jazdą EV do zera fizycznie... też jest na tyle rozładowana że nie przechodzi w tryb klasyczny hybrydowy tylko pracuje sam silnik spalinowy a do tego podładowuje akumulator trakcyjny. Dla mnie to absurd. W Skodach iV nie mamy do czynienia z taką sytuacją, przy 0% po prostu samochód działa w trybie hybrydowym i w mieście pali 5-6l/100km, czyli plus minus tyle samo co np. Toyota Camry czy Lexus ES w mieście (hybrydy).
Re: używany 1.5 DSG vs 2.0 DSG pytanie przed zakupem
Ja camry za wiele nie jeździłem, ale na mieście jechało się lepiej niż superbem. Cvt płynne i reakcja na gaz dużo lepsza niż DSG. Za to na trasie role się odwróciły i tu superb dla mnie wygrywa. Także na miasto jak komuś nie trzeba praktycznego bagażnika czy haka to jak najbardziej można spróbować camry czy lexa.
-
- Posty: 1171
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: używany 1.5 DSG vs 2.0 DSG pytanie przed zakupem
W mieście Camry to sporo przyjemniejszy samochód niż Superb, CVT sprawdza się w mieście świetnie, wcale nie narzekam na DSG, po prostu CVT rusza bezszelestnie i stuprocentowo niemal jednostajnie a w Superbie najpierw następuje mocno wyczuwalne zwolnienie AutoHold-a a następnie jednak skrzynia we wszystkich trybach, tak E, D jak i S potrafi czasem zrzucić biegi zbyt nisko, przez co brakuje momentu aż do zrzucenia biegu, odruchowo wciskamy mocniej i nagle po redukcji momentu jest aż za wiele .Kylo125 pisze: ↑20 sty 2024, o 10:09 Ja camry za wiele nie jeździłem, ale na mieście jechało się lepiej niż superbem. Cvt płynne i reakcja na gaz dużo lepsza niż DSG. Za to na trasie role się odwróciły i tu superb dla mnie wygrywa. Także na miasto jak komuś nie trzeba praktycznego bagażnika czy haka to jak najbardziej można spróbować camry czy lexa.
W trasie natomiast z zawieszenia też byłem także zadowolony bardziej w Camry niż w Superbie ale miałem okazję jeździć jedynie przez kilka dni i z prędkościami jedynie do 130km/h. No nie oszukujmy się, zawieszenie w Superbie jest po prostu słabe. Natomiast osiągi, zapas mocy i zapas njuta to już miejsce, gdzie Superb 3 z 2.0 TSI 280KM bije na łeb na szyję Camry po prostu dostarczając pewność, że spokojnie wyprzedzimy tak jadąc samemu jak i w 5 osób z załadowanym do pełna bagażnikiem. Tak przy 130km/h jak i przy 230km/h .
- rowerek
- Posty: 748
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: używany 1.5 DSG vs 2.0 DSG pytanie przed zakupem
Porównywanie Camry do S 280KM jest trochę nie fair. Bardziej odpowiednie są 190KM, czy nawet iV. Zarówno mocowo, jak i kwotowo - wspomnę tylko, że cennik Camry (executive + pakiet vip) zamyka się na 220k pln.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 1171
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: używany 1.5 DSG vs 2.0 DSG pytanie przed zakupem
100% zgody, to jedynie mała dygresja.
Tak czy tak wracając do wątku - jeżeli OP planuje sporo miasta to warto rozważyć wersję iV. Oczywiście już zapowiedziany S4 iV będzie miał lepszy zasięg, ale pewnie też cenę zauważalnie wyższą. Jeżeli natomiast OP miałby gdzie się podładować - tym bardziej warto rozważyć wersję iV. Wujek znajomego niedawno odebrał i ten 1.4 TSI iV 218KM podobno bardzo przyjemnie jeździ. Realnie podobno 50km na prądzie. 7.4s do setki to też przyjemna zwinność, a warto zauważyć że cenowo iV przestał już tak odstawać od pozostałych wersji, które też poszły sporo w górę...
-
- Posty: 1171
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: używany 1.5 DSG vs 2.0 DSG pytanie przed zakupem
Wszelkie hybrydy a zwłaszcza pluginy trzeba rozważać indywidualnie. Test z poprzedniej strony jest dość szczegółowy, ale warto się zapoznać z wynikami także jazdy po mieście na dłuższym dystansie. Jeżeli mamy jak ładować samochód, to przejechanie nawet 100km w mieście startując z pełnym akumulatorem da wynik 2 litrów, czyli 12zł po obecnej cenie benzyny. Oczywiście trzeba doliczyć cenę prądu, ale to już każdy musi przeliczyć indywidualnie, dla jednego to będzie 0zł, dla innego kilka-kilkanaście zł, jeżeli korzystamy z płatnego prądu w domu w nocy (plus zależy jaka taryfa) lub na trasie. Szybkie ładowanie w trasie to około 2zł za 1kWh, aku ma 13kWh natomiast nie wiem jak szybko ładuje się na trasie.
U mnie przejechanie w mieście 100km to średnio 80zł .
U mnie przejechanie w mieście 100km to średnio 80zł .
Re: używany 1.5 DSG vs 2.0 DSG pytanie przed zakupem
W trasie to szkoda kabel rozwijać. Chyba że akurat robisz kilka godzin przerwy. Najlepiej takie auto się sprawdza gdy mamy gdzie się podpiąć na noc i robimy te kilkadziesiąt km dziennie.
Znajomy ma plug ina kia i zadowolony bo głównie jeździ po małym mieście i ładuje się co dzień w domu.
Znajomy ma plug ina kia i zadowolony bo głównie jeździ po małym mieście i ładuje się co dzień w domu.
-
- Posty: 1171
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: używany 1.5 DSG vs 2.0 DSG pytanie przed zakupem
aha no właśnie widzę, że ładowarka trochę słaba w S3 iV, może w S4 iV będzie szybsza