[S3] 1.5 TSI vs 2.0 TDI 6MT

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
PK87
Posty: 75
Rejestracja: 7 mar 2023, o 12:37
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: Inny

Re: [S3] 1.5 TSI vs 2.0 TDI 6MT

Post autor: PK87 »

Pietrek21 pisze: 26 sty 2024, o 13:32
PK87 pisze: 26 sty 2024, o 11:01 A propos AdBlue - miałem w 2.0 150KM z manualem z 2019 i mam w 2.0 200KM 4x4 z DSG z 2023. Wydaje mi się że pojemność zbiornika AdBlue jest taka sama w obu autach, ale mocniejszy diesel zużywa tego dodatku sporo mniej, mimo że pali zauważalnie więcej.
To ciekawe skąd ta róznica w konsumpcji AdBlue 🤔

A mniej więcej jakie ilości Ci spalało w 2.0 150 km? Miałeś jakieś problemy z nim? Bo czytałem że jak jest za zimno to zamarza a jak jest za ciepło to też źle bo nie spełnia swojej roli. Ehhh ... :D
Dokładnych danych nie mam. Na pewno dużą różnicę robiła prędkość w trasie. Przy 100-120 zasięg na AdBlue spadał podobnie jak wskazywał komputer - na pełnym zbiorniku AdBlue, chyba ok. 12L, pokazywał ~12000km zasięgu czyli powiedzmy 1L AdBlue na 1000km. Przy przelotowej 170-180 (średnia ~130) potrafiło ubyć 1500km zasięgu przy trasie 500km, co wskazywałoby na ok. 3L AdBlue na 1000km.
Kylo125 pisze: 26 sty 2024, o 14:13 Ciekawe czy więcej pali bo mocniejszy czy przez 4x4.
Mam wrażenie że mój 200KM tylko ośka też tego ad blue mało co łyka. Nie mam porównania do innego auta , ale gdzieś tam czytałem że to litr czy półtora na tysiąc km, a mój z tego co widzę bierze minimalnie ponad pół litra na tysiąc.
Właśnie 2.0TDI 150KM 6MT paliło więcej AdBlue. ALE wnoszę tylko po zasięgu pokazywanym przez komputer. Wątek poboczny to pojemność zbiornika AdBlue - wydaje mi się że w 2.0TDI 200KM DSG 4x4 ten zbiornik jest większy, ale nie umiem tego nigdzie potwierdzić. Pół litra na tysiąc to możliwe jeśli jeździsz spokojnie. Spalanie AdBlue powinno być proporcjonalne do spalania oleju (napędowego ;)) a tutaj brak 4x4 też pozytywnie działa.
rowerek pisze: 26 sty 2024, o 14:20 Resztę uzupełnia olejem Obrazek
Żart/nie żart - nie wiadomo :) Właśnie dolałem kolejne 0,5L, wcześniej wlałem już 1L. Przebieg 13500km. Nie sprawdziłem ile było z fabryki, raczej nie pusto, bo silnik "wytrzymał" prawie 7k bez dolewki.

Żeby pozostać w temacie i porównaniu do 1.5TSI - taki silnik miałem w Octavii III w 2019/2020, przejechałem niecałe 60k i mniej więcej co 15k też 0,5-0,8L było dolewane. W 2.0TDI 150KM 6MT dolewałem podobnie, jakieś 0,5L na 15k i butelka 1L starczała między przeglądami co 30k. AdBlue w benzynie nie ma oczywiście, ale tego w dieslu nie uznaję za wielki problem ani koszt - to jakieś 100PLN na 15000km, dużo poniżej kosztu płynu do spryskiwaczy, nie mówiąc o samej benzynie
Kylo125
Posty: 198
Rejestracja: 3 lut 2023, o 19:34
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 0.8 SOHC

Re: [S3] 1.5 TSI vs 2.0 TDI 6MT

Post autor: Kylo125 »

Ja mam teraz trochę ponad 31 tysięcy i ad blue dolałem raz 15 litrów za jakieś 50 złotych. Miałem jeszcze chyba ponad 2 tysiące zasięgu więc zbiornik te 16-17 litrów pewnie ma.
Wychodzi że ja jeżdżę powoli, bo po zalaniu miałem zasięg bodajże 24 tysiące. Zrobiłem gdzieś 18 i jeszcze chyba ponad 10k zasięgu mi pokazuje. Co ciekawe na przeglądzie zapytali czy dolać, ale zapomnieli i dali mi bańkę 10 litrów żebym się sam obsłużył. :lol: Także jak dalej będzie brał tyle co teraz to te 50 zeta na siki może wystarczy do przeglądu na 60 tysięcy. No i jak wtedy znów zapytają o dolewkę w ramach przeglądu to jakoś za dużo na tysiąc to ad blue może mnie nie wyniesie.
Z kolei z olejem to ja zmieniam częściej niż co 30 więc jak na razie dolałem niecałe pół litra które zostało mi po wymianie. Przy 30 tysiącach w ASO zalali pod samą górę. Pewnie znają temat ubytków oliwy. Zobaczymy na ile mi to wystarczy
Pietrek21
Posty: 5
Rejestracja: 15 sty 2024, o 09:00
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Lokalizacja: Częstochowa

Re: [S3] 1.5 TSI vs 2.0 TDI 6MT

Post autor: Pietrek21 »

Dzięki za opinie :)

Osobiście nie miałem okazji użytkować auta z adblue tak więc wszelkie doświadczenia/wskazówki są mile widziane :)

Nie mam póki co jakiegoś dużego ciśnienia więc, spokojnie przeglądam ogłoszenia i w sumie też trochę zastanawiam się czy nie rozszerzyć poszukiwań o silnik 190 KM.
Awatar użytkownika
eXiDe
Posty: 188
Rejestracja: 7 maja 2016, o 15:54
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2015
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Lokalizacja: Lublin

Re: [S3] 1.5 TSI vs 2.0 TDI 6MT

Post autor: eXiDe »

Może chcesz kupić mojego S3 Combi L&K 2015, 190 KM manual? Zamówiłem S4 dlatego sprzedaje obecne S3. Zapraszam na priv. 😎

Pzdr.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2024, o 21:10 przez eXiDe, łącznie zmieniany 1 raz.
apm16
Posty: 338
Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 175/310
Imię: Andrzej
Lokalizacja: WWL

Re: [S3] 1.5 TSI vs 2.0 TDI 6MT

Post autor: apm16 »

Witam odpowiadając na twoje pytanie powiem tak silnik Tdi CR super na trasę, miałem S2/4x4/170KM. sprzedałem przy stanie 224 kkm i trochę się działo ,EGR DPF pompa ciśnienia pod koniec nie była już stabilna ogólnie bez tragedii. Spalanie średnio około 6,4/prędkość max 225km
Teraz od 6 lat S3w kombi 1,4 Tsi obecnie 171KM/310Nm nalatane 124 kkm wyłączony StartStop i ACT średnie spalanie około 6,3 prędkość max 220 do dziś bez kłopotu , tył hamulce na minus + normala eksplatacja , rzadnym samochodem nie jeżdżę na oleju dłużej niż 15kkm.
Reasumuj po modzie auto jeździ jak Tdi od dołu idzie bardzo fajnie przyspiesz mam wrażenie dużo lepiej niż S2 a do tego ta cisza w porównaniu z Tdi
często po prostu nie słychać że silnik pracuje ,
S2 i S3 w manualu - taniej dziś pewnie wziął bym DSG dla wygody i dziaderskiej jazdy.
Zdecydowanie benzyna !!! :D Kurka za chwilę do SPRZEDANIA
.
ODPOWIEDZ