Dokładnych danych nie mam. Na pewno dużą różnicę robiła prędkość w trasie. Przy 100-120 zasięg na AdBlue spadał podobnie jak wskazywał komputer - na pełnym zbiorniku AdBlue, chyba ok. 12L, pokazywał ~12000km zasięgu czyli powiedzmy 1L AdBlue na 1000km. Przy przelotowej 170-180 (średnia ~130) potrafiło ubyć 1500km zasięgu przy trasie 500km, co wskazywałoby na ok. 3L AdBlue na 1000km.
Właśnie 2.0TDI 150KM 6MT paliło więcej AdBlue. ALE wnoszę tylko po zasięgu pokazywanym przez komputer. Wątek poboczny to pojemność zbiornika AdBlue - wydaje mi się że w 2.0TDI 200KM DSG 4x4 ten zbiornik jest większy, ale nie umiem tego nigdzie potwierdzić. Pół litra na tysiąc to możliwe jeśli jeździsz spokojnie. Spalanie AdBlue powinno być proporcjonalne do spalania oleju (napędowego ) a tutaj brak 4x4 też pozytywnie działa.Kylo125 pisze: ↑26 sty 2024, o 14:13 Ciekawe czy więcej pali bo mocniejszy czy przez 4x4.
Mam wrażenie że mój 200KM tylko ośka też tego ad blue mało co łyka. Nie mam porównania do innego auta , ale gdzieś tam czytałem że to litr czy półtora na tysiąc km, a mój z tego co widzę bierze minimalnie ponad pół litra na tysiąc.
Żart/nie żart - nie wiadomo Właśnie dolałem kolejne 0,5L, wcześniej wlałem już 1L. Przebieg 13500km. Nie sprawdziłem ile było z fabryki, raczej nie pusto, bo silnik "wytrzymał" prawie 7k bez dolewki.
Żeby pozostać w temacie i porównaniu do 1.5TSI - taki silnik miałem w Octavii III w 2019/2020, przejechałem niecałe 60k i mniej więcej co 15k też 0,5-0,8L było dolewane. W 2.0TDI 150KM 6MT dolewałem podobnie, jakieś 0,5L na 15k i butelka 1L starczała między przeglądami co 30k. AdBlue w benzynie nie ma oczywiście, ale tego w dieslu nie uznaję za wielki problem ani koszt - to jakieś 100PLN na 15000km, dużo poniżej kosztu płynu do spryskiwaczy, nie mówiąc o samej benzynie