[S4] Termin oczekiwania
: 23 sty 2024, o 20:22
Nowy wątek dla nowego modelu:) ten od SIII już dosyć długi:)
Portal miłośników i użytkowników Skody Superb
http://www.superbclub.pl/
To już chyba tylko admin chyba teraz może.Dez71 pisze:W tytule masz literówkę. Popraw.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ja to nie pasuje do tego forum . Jeżdżę jeszcze superbem II FL od 2013r z silnikiem 1,4 tsi 125 KM. czyli ponad 10 lat. Objechałem nią większe pół Europy ,Turcję 16 tyś km w ekstremalnych warunkach temp. i nigdy nie miałem problemów. Jedynie gdzie wymiękam to autostrady niemieckie.rowerek pisze: ↑27 sty 2024, o 08:53 S4 jeszcze nie dojechały do salonów. Zamawiać auto w ciemno, bez możliwości choćby pomacania? Trochę ryzykowne. Dodatkowo obecnie i tak nie ma normalnych silników, to po co zamawiać? Z diesla większość ludzi i tak rezygnuje (udział sprzedaży diesli w 2023 w Polsce, to mniej niż 10%), a 1.5tsi to jest dobre w Scali, czy powiedzmy Octavii, a nie 5m limuzynie/kombi.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
https://motofocus.pl/informacje/119105/ ... e-w-2023-r
Ale czemu się dziwisz? Nie twierdzę, że tylko 280KM i żaden inny. Twierdzę, że 150KM w 5m aucie, które z założenia ma wozić rodziny, to nie jest optymalny wybór dla sporej części kupujących. Jeździłem kiedyś S3 1.5tsi z wypożyczalni i dla mnie to auto było troszkę ociężałe, nie mówiąc już jak do niego wsiądą 3-4 osoby.ik26 pisze:Ja to nie pasuje do tego forum . Jeżdżę jeszcze superbem II FL od 2013r z silnikiem 1,4 tsi 125 KM. czyli ponad 10 lat. Objechałem nią większe pół Europy ,Turcję 16 tyś km w ekstremalnych warunkach temp. i nigdy nie miałem problemów. Jedynie gdzie wymiękam to autostrady niemieckie.rowerek pisze: ↑27 sty 2024, o 08:53 S4 jeszcze nie dojechały do salonów. Zamawiać auto w ciemno, bez możliwości choćby pomacania? Trochę ryzykowne. Dodatkowo obecnie i tak nie ma normalnych silników, to po co zamawiać? Z diesla większość ludzi i tak rezygnuje (udział sprzedaży diesli w 2023 w Polsce, to mniej niż 10%), a 1.5tsi to jest dobre w Scali, czy powiedzmy Octavii, a nie 5m limuzynie/kombi.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Tak więc każdy kupuje co mu pasuje nie dyskwalifikując posiadaczy silników o mocy poniżej 280KM i jednonapędowców. A że nie jestem do końca grzeczny to jeżdżę motocyklami gdzie zastrzyk emocji mam po 3 sekundach. A jeszcze ,może dział dla vipów i dział zwykłego kowalskiego. Nie raz miałem o coś zapytać ale wstyd mi było zadać pytanie mówiąc że mam silnik od kosiarki. Pozdrawiam.
ik26 pisze: ↑27 sty 2024, o 10:45Ja to nie pasuje do tego forum . Jeżdżę jeszcze superbem II FL od 2013r z silnikiem 1,4 tsi 125 KM. czyli ponad 10 lat. Objechałem nią większe pół Europy ,Turcję 16 tyś km w ekstremalnych warunkach temp. i nigdy nie miałem problemów. Jedynie gdzie wymiękam to autostrady niemieckie.
Problemy ik26? Skoda faktycznie potrafiła instalować silniki, które były zdecydowanie poniżej pewnego minimum, już nie mówię o optimum. Czy Twój silnik 1.4 TSI 125KM w SS2 jest poniżej minimum? Pewnie nie, chociaż jest blisko, podobnie jak 1.6 TDI 105KM w SS2. Poniżej minimum w mojej opinii są raczej silniki, które w sztuczny sposób zaniżały cenę Octavii - ot np. 1.4 60KM w O1, czy 1.9 SDI 68KM. Tym pierwszym nawet w wypożyczonej Skodzie CitiGo ledwo 5 lat temu w Grecji miałem problemy z wyjechaniem pod stromą górkę. Żona musiała wysiąść, nie wiem czy nie wyjeżdżałem finalnie tyłem. Trochę poczułem się jakby epoka małego Fiata do nas wróciła. Zresztą nie tylko ta pojedyncza stroma górka, samochód krztusił się i dławił na bardziej stromych podjazdach gdzie nieraz trzeba było mocno zastanawiać się czy na drugim biegu nie zgaśnie.rowerek pisze: ↑27 sty 2024, o 11:56Ale czemu się dziwisz? Nie twierdzę, że tylko 280KM i żaden inny. Twierdzę, że 150KM w 5m aucie, które z założenia ma wozić rodziny, to nie jest optymalny wybór dla sporej części kupujących. Jeździłem kiedyś S3 1.5tsi z wypożyczalni i dla mnie to auto było troszkę ociężałe, nie mówiąc już jak do niego wsiądą 3-4 osoby.
A co wg Ciebie jest przeciętną w starych autach? Niektórzy mają nowe "przewymiarowane" auta i też nie potrafią jeździć zgodnie ze sztuką i przepisamiartho pisze: ↑27 sty 2024, o 13:06 Technologia idzie do przodu, zwiększają się też wymagania jak i oczekiwania użytkowników. Na początku lat 90. standardem w dużych europejskich limuzynach segmentu E była moc 100-150KM wyciągane z 2-3 litrowych silników. Ani momentem ani przyspieszeniem te jednostki nie grzeszyły, ale w tamtych czasach większości osób to nie przeszkadzało, bo przeciętna do której celowali była zawieszona na kompletnie innej poprzeczce. A to do właśnie tej przeciętnej drogi celujemy i nie po to aby się porównywać z innymi tylko po to, aby zachowywać się na drodze jak przeciętna osoba. To nic więcej i nic mniej ponad spotkanie na drodze raz na jakiś czas typowego niedzielnego kierowcy, jadącego 40-letnim klasykiem, zamulającego że aż strach i wykonującego wszelkie manewry w sposób oraz w dynamice... która po prostu odstaje od współczesnej przeciętnej.
Tu nie chodzi o jazdę bez uszanowania przepisów ruchu drogowego. Pisząc o wartości przeciętnej piszę o wielu parametrach - o przyspieszeniu 0-100, o maksymalnym momencie obrotowym, o wadze pojazdu ale i jego wymiarach. Ciężko nie uwzględniać wszystkich tych parametrów podczas normalnych manewrów, które wykonujemy prowadząc samochody każdego dnia.
I na kiedy odbiór masz ? Dostałeś jakieś info ?eXiDe pisze: ↑31 sty 2024, o 06:24 Hej,
To ja jestem w takim razie pierwszy Wczoraj zamówiłem S4 2.0 TDI w L&K:
https://cc.skoda-auto.com/pol/pl-PL/sum ... %7Csummary
Pierwotnie miał być Combi Sportline 4x4 200km ale spóźniłem się i już nie mogłem zamówić.
Pzdr.