Nowy Superb ściąga w prawo - ASO odmawia ustawienia zbieżności
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 3 paź 2021, o 13:21
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Nowy Superb ściąga w prawo - ASO odmawia ustawienia zbieżności
Ciekawy temat. Mój Superb3 LK, 2.0 280.
Od samej nowości auto żeby jechało prosto musiało mieć kierownicę lekko w lewo. Myślałem że to moje odczucie, ale po 1000km nic nie minęło. Zgłosiłem to na reklamację do ASO (w końcu auto odebrałem w listopadzie 2023), 3 tygodnie oczekiwania na termin na ustawienie geometrii. Jadę, zostawiam auto, mija 3h, telefon pani z serwisu "auto gotowe". Jadę i... NIC NIE ZROBILI ASO mi zarzuciło że przyjechałem na nieoryginalnych kołach (oczywiście, bo do k....y nędzy - był grudzień, a auto z salonu wyjeżdża na gumach letnich, to normalne że mam opony zimowe i "swoje" felgi) i na nieoryginalnych nie robią geometrii Pani w serwisie poradziła mi po prostu założyć oryginalne koła i przyjechać jeszcze raz, odmówiłem oczywiście (akurat w Wawie był wtedy srogi mróz i leżał śnieg), więc w takim wypadku poradziła mi poczekać z tym do wiosny (XD) i wtedy przyjechać na letnich.
Żeby nie było - próbowałem w drugim ASO, sytuacja podobna. Sprawdziłem geometrię na własny koszt, oczywiście srogo skopane wszystko (w "normie"producenta, ale jedna strona na max na plus, druga na max na minus jeśli chodzi o zbieżność), ale jedna rzecz - nieprawidłowy kąt pochylenia jednego przedniego koła, wg mechanika - nieustawialny. Po ustawieniu zbieżności (z nieprawidłowym pochyleniem) auto ściąga wyraźnie mniej, ale nadal ściąga. Druga wizyta u mechanika od geometrii nie dała żadnego rezultatu.
Zgłosiłem to z opisem jako reklamację do Skody Polska, jutro mija 2 tygodnie a ja wciąż nie mam odpowiedzi.
Miał ktoś podobny przypadek? Może Superb się po prostu chu....wo prowadzi sam z siebie?
Od samej nowości auto żeby jechało prosto musiało mieć kierownicę lekko w lewo. Myślałem że to moje odczucie, ale po 1000km nic nie minęło. Zgłosiłem to na reklamację do ASO (w końcu auto odebrałem w listopadzie 2023), 3 tygodnie oczekiwania na termin na ustawienie geometrii. Jadę, zostawiam auto, mija 3h, telefon pani z serwisu "auto gotowe". Jadę i... NIC NIE ZROBILI ASO mi zarzuciło że przyjechałem na nieoryginalnych kołach (oczywiście, bo do k....y nędzy - był grudzień, a auto z salonu wyjeżdża na gumach letnich, to normalne że mam opony zimowe i "swoje" felgi) i na nieoryginalnych nie robią geometrii Pani w serwisie poradziła mi po prostu założyć oryginalne koła i przyjechać jeszcze raz, odmówiłem oczywiście (akurat w Wawie był wtedy srogi mróz i leżał śnieg), więc w takim wypadku poradziła mi poczekać z tym do wiosny (XD) i wtedy przyjechać na letnich.
Żeby nie było - próbowałem w drugim ASO, sytuacja podobna. Sprawdziłem geometrię na własny koszt, oczywiście srogo skopane wszystko (w "normie"producenta, ale jedna strona na max na plus, druga na max na minus jeśli chodzi o zbieżność), ale jedna rzecz - nieprawidłowy kąt pochylenia jednego przedniego koła, wg mechanika - nieustawialny. Po ustawieniu zbieżności (z nieprawidłowym pochyleniem) auto ściąga wyraźnie mniej, ale nadal ściąga. Druga wizyta u mechanika od geometrii nie dała żadnego rezultatu.
Zgłosiłem to z opisem jako reklamację do Skody Polska, jutro mija 2 tygodnie a ja wciąż nie mam odpowiedzi.
Miał ktoś podobny przypadek? Może Superb się po prostu chu....wo prowadzi sam z siebie?
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Nowy Superb ściąga w prawo - ASO odmawia ustawienia zbieżności
U mnie prowadzi się dobrze...
Może Twoje auto spadło z lory....
Ciekawe jak teraz do tego podejdą z gwarancją skoro było grzebanie przez warsztat nie autoryzowany.
Może Twoje auto spadło z lory....
Ciekawe jak teraz do tego podejdą z gwarancją skoro było grzebanie przez warsztat nie autoryzowany.
Już nie kurak....
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 10 lut 2020, o 19:09
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Nowy Superb ściąga w prawo - ASO odmawia ustawienia zbieżności
A gdzie przy geometrii można grzebać? Chyba na drążkach i ciekawe co można uszkodzić. Gwarancja nie ma nic do tego.
Jak nie masz pojęcia to nie pisz takich głupot.
-
- Posty: 539
- Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Rafał
Re: Nowy Superb ściąga w prawo - ASO odmawia ustawienia zbieżności
Pewnie przekoszony zawias , jak kolega wyżej napisał. To tylko skoda.
-
- Posty: 627
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Nowy Superb ściąga w prawo - ASO odmawia ustawienia zbieżności
Tak, tylko Skoda. W S-klasie też się cuda zdarzają Po prostu jakiś felerny przypadek. Może nie zaszkodzi napisać do Skody w Czechach / fabryki żeby trochę smrodu narobić. Peszek i tyle. Współczuję.
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Nowy Superb ściąga w prawo - ASO odmawia ustawienia zbieżności
A po czym sądzisz że nie mam pojęcia? Myślisz że wszystkie rozumy pojadłeś kolego?SE7 pisze:A gdzie przy geometrii można grzebać? Chyba na drążkach i ciekawe co można uszkodzić. Gwarancja nie ma nic do tego.
Jak nie masz pojęcia to nie pisz takich głupot.
Już nie kurak....
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 10 lut 2020, o 19:09
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 3 paź 2021, o 13:21
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Nowy Superb ściąga w prawo - ASO odmawia ustawienia zbieżności
Panowie, spokojnie, to nie miejsce na kłótnie.
Rozumiem że utrata gwarancji bo ktoś pojechał sprawdzić geometrię jest absurdem, ale z drugiej strony - po tym jak dwa ASO odmówiły mi sprawdzenia i ustawienia geometrii (chociaż trzeba oddać że drugie ASO zaproponowało że zrobi to odpłatnie - jedynie 3 roboczogodziny serwisu po stawce 480zł/h ) jestem skłonny uwierzyć w każdą głupotę.
To moja pierwsza Skoda i na 99% ostatnia, auto odebrałem w listopadzie przy padającym śniegu na letnich oponach (pani z salonu sprzedaży nie była zainteresowana założeniem mi zimówek chociaż miałem już kupione felgi i opony, pytałem o taką możliwość czterokrotnie i do dziś nie uzyskałem odpowiedzi ), a teraz serwis odmawia mi naprawy auta bo nie mam oryginalnych kół. Kabaret
Rozumiem że utrata gwarancji bo ktoś pojechał sprawdzić geometrię jest absurdem, ale z drugiej strony - po tym jak dwa ASO odmówiły mi sprawdzenia i ustawienia geometrii (chociaż trzeba oddać że drugie ASO zaproponowało że zrobi to odpłatnie - jedynie 3 roboczogodziny serwisu po stawce 480zł/h ) jestem skłonny uwierzyć w każdą głupotę.
To moja pierwsza Skoda i na 99% ostatnia, auto odebrałem w listopadzie przy padającym śniegu na letnich oponach (pani z salonu sprzedaży nie była zainteresowana założeniem mi zimówek chociaż miałem już kupione felgi i opony, pytałem o taką możliwość czterokrotnie i do dziś nie uzyskałem odpowiedzi ), a teraz serwis odmawia mi naprawy auta bo nie mam oryginalnych kół. Kabaret
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 3 paź 2021, o 13:21
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Nowy Superb ściąga w prawo - ASO odmawia ustawienia zbieżności
Update sprawy.
Po równo 2 tygodniach oczekiwania na decyzję, Skoda Polska również odrzuca moje roszczenia (przypomnę - auto ściąga w bok, na pomiarach geometrii wyszło że pochylenie jest poza zakresem, ASO odmówiło nawet pomiaru geometrii z uwagi na "nieoryginalne koła"). Oczywiście żadnego kontaktu, możliwości dyskusji itd, mail który można streścić w 3 słowach - nie i chuj.
Wychodzi na to, że auto krzywe od nowości będę musiał naprawiać na gwarancji na swój koszt. Naprawdę warto było wydać 240k PLN na Skodę, takich doświadczeń nie miałem ani w Audi, ani w VW. Nigdy więcej czeskiej motoryzacji.
Po równo 2 tygodniach oczekiwania na decyzję, Skoda Polska również odrzuca moje roszczenia (przypomnę - auto ściąga w bok, na pomiarach geometrii wyszło że pochylenie jest poza zakresem, ASO odmówiło nawet pomiaru geometrii z uwagi na "nieoryginalne koła"). Oczywiście żadnego kontaktu, możliwości dyskusji itd, mail który można streścić w 3 słowach - nie i chuj.
Wychodzi na to, że auto krzywe od nowości będę musiał naprawiać na gwarancji na swój koszt. Naprawdę warto było wydać 240k PLN na Skodę, takich doświadczeń nie miałem ani w Audi, ani w VW. Nigdy więcej czeskiej motoryzacji.
Re: Nowy Superb ściąga w prawo - ASO odmawia ustawienia zbieżności
A dowiadywałeś się czy założenie innych felg niż Skoda lub może wpływać na gwarancję? Czytałeś jej warunki?
Gwarancja to dobrowolne świadczenie producenta więc mogą tam być wpisane generalnie cuda, łącznie z tym że nie powinno się jeździć podczas opadów deszczu
W pewnym sensie rozumiem argument bo trudno aby producent samochodu odpowiadał za jakość produktów firm trzecich, które mogą wpływać na właściwości jezdne.
Zamiast z gwarancji korzystać z rękojmi jeśli nie została wyłączona przy zakupie lub finansowaniu na firmę.
Gwarancja to dobrowolne świadczenie producenta więc mogą tam być wpisane generalnie cuda, łącznie z tym że nie powinno się jeździć podczas opadów deszczu
W pewnym sensie rozumiem argument bo trudno aby producent samochodu odpowiadał za jakość produktów firm trzecich, które mogą wpływać na właściwości jezdne.
Zamiast z gwarancji korzystać z rękojmi jeśli nie została wyłączona przy zakupie lub finansowaniu na firmę.
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 10 lut 2020, o 19:09
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Nowy Superb ściąga w prawo - ASO odmawia ustawienia zbieżności
Powołaj rzeczoznawcę ( koszt ok. 400zł ) i opinię wyślij do centrali. Jak nie uznają to pozew do sądu ( a tam można wnioskować o wymianę auta na wolny od wad czyli nowy )wac_law pisze: ↑14 lut 2024, o 13:34 Update sprawy.
Po równo 2 tygodniach oczekiwania na decyzję, Skoda Polska również odrzuca moje roszczenia (przypomnę - auto ściąga w bok, na pomiarach geometrii wyszło że pochylenie jest poza zakresem, ASO odmówiło nawet pomiaru geometrii z uwagi na "nieoryginalne koła"). Oczywiście żadnego kontaktu, możliwości dyskusji itd, mail który można streścić w 3 słowach - nie i chuj.
Wychodzi na to, że auto krzywe od nowości będę musiał naprawiać na gwarancji na swój koszt. Naprawdę warto było wydać 240k PLN na Skodę, takich doświadczeń nie miałem ani w Audi, ani w VW. Nigdy więcej czeskiej motoryzacji.
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Nowy Superb ściąga w prawo - ASO odmawia ustawienia zbieżności
Tak,tak... Walka z wiatrakami przez lata...SE7 pisze:Powołaj rzeczoznawcę ( koszt ok. 400zł ) i opinię wyślij do centrali. Jak nie uznają to pozew do sądu ( a tam można wnioskować o wymianę auta na wolny od wad czyli nowy )wac_law pisze: ↑14 lut 2024, o 13:34 Update sprawy.
Po równo 2 tygodniach oczekiwania na decyzję, Skoda Polska również odrzuca moje roszczenia (przypomnę - auto ściąga w bok, na pomiarach geometrii wyszło że pochylenie jest poza zakresem, ASO odmówiło nawet pomiaru geometrii z uwagi na "nieoryginalne koła"). Oczywiście żadnego kontaktu, możliwości dyskusji itd, mail który można streścić w 3 słowach - nie i chuj.
Wychodzi na to, że auto krzywe od nowości będę musiał naprawiać na gwarancji na swój koszt. Naprawdę warto było wydać 240k PLN na Skodę, takich doświadczeń nie miałem ani w Audi, ani w VW. Nigdy więcej czeskiej motoryzacji.
Był filmik na yt jak merca reklamowali...
Ale życzę powodzenia.
Już nie kurak....
- caballero
- Posty: 350
- Rejestracja: 16 wrz 2016, o 16:48
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Nowy Superb ściąga w prawo - ASO odmawia ustawienia zbieżności
Ja tam nawet trochę producenta rozumiem - stwierdzają, że jeśli jest jakaś nieautoryzowana przez nich część, która może mieć znaczący wpływ na zgłaszany problem, to stwierdzają, że nie biorą za to odpowiedzialności.
Pytanie, czy w takiej sytuacji możesz poprosić ASO o wymianę kół na oryginalne i wtedy dokonać pomiarów i weryfikacji problemu? Jeśli problem będzie występował na oryginalnych częściach niech koszt przekładania kół (w jedną i drugą stronę) doliczą do kosztów analizy i niech im to pokrywa producent.
Jeśli nie, to pewnie przynajmniej koszt wymiany kół byś musiał pokryć. Wiem, że to taki półśrodek i część kosztów ewentualnie bierzesz na siebie.
Alternatywnie, czekaj do wiosny i po zmianie kół uderzaj ponownie do ASO.
Pytanie, czy w takiej sytuacji możesz poprosić ASO o wymianę kół na oryginalne i wtedy dokonać pomiarów i weryfikacji problemu? Jeśli problem będzie występował na oryginalnych częściach niech koszt przekładania kół (w jedną i drugą stronę) doliczą do kosztów analizy i niech im to pokrywa producent.
Jeśli nie, to pewnie przynajmniej koszt wymiany kół byś musiał pokryć. Wiem, że to taki półśrodek i część kosztów ewentualnie bierzesz na siebie.
Alternatywnie, czekaj do wiosny i po zmianie kół uderzaj ponownie do ASO.
I nadal mógłbyś być "szczęściarzem", któremu wylosowało się auto z usterką. Jak kolega wyżej wspominał, w jakiejś S-klasie AMG była jeszcze gorsza wada i po wydaniu kilkuset tys. zł (bliżej miliona) mógłbyś mieć podobny problem, do którego ani ASO, ani producent się nie przyznają.
-
- Posty: 1065
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Nowy Superb ściąga w prawo - ASO odmawia ustawienia zbieżności
Poza tym porównywanie do Audi czy VW mija się trochę z celem - to jeden importer, praktyki serwisowe i rozpatrywanie reklamacji takie same