Awarie DSG
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- przemqo
- Posty: 78
- Rejestracja: 5 lip 2011, o 23:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Olsztyn
Awarie DSG
Niech każdy, kto posiada skrzynie DSG, nieważne w jakim silniku zaznaczy czy MIAŁ, albo MA obecnie awarie tejże skrzyni. Chodzi o problemy o których mowa na forum. Nie chodzi o awarie które unieruchomiły auto, o wszystkie. Bardzo ogólna ankieta, ale może pozwoli zorientować się w sytuacji o jakości tego wynalazku.
- + SUPERboska +
- Posty: 173
- Rejestracja: 24 sie 2011, o 14:16
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: wielkopolska
- Kontakt:
Re: Awarie DSG
72 000 km i zero problemow . auto używane w trybie trasa 2 km i gaszenie , gaszenie , odpalanie i tak non stop.
Re: Awarie DSG
Ja jeździłem co prawda passatem 2.0 tdi 170km DSG z 2007 roku, ale skrzynie chyba jakoś specjalnie się nie różnią. Przy przebiegu ok 100tys skrzynia zaczęła szarpać przy ruszaniu, potem także zmiany biegów przestały być tak płynne. W aso wymienili mi sterowanie skrzynią i było ok. Potem robili coś jeszcze przy ok 150tys i 200 tys, bo znów szarpała, ale nie wiem co, bo auto zmieniło właściciela. Wszystkie naprawy były robione na gwarancji.
- przemqo
- Posty: 78
- Rejestracja: 5 lip 2011, o 23:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Awarie DSG
Dziękuję Panowie za odpowiedzi. Chodzi mi głównie o to, że kupując auto za ponad 100 tyś. oczekiwałbym pewnej bezawaryjności przez długi okres użytkowania. Nie jestem superbogaczem, więc sami rozumiecie. Jeśli samochód z salonu zacznie sie psuć po 50tyś. km. to szczerze wolę dalej jeździć swoją 14 - letnią hondą i od czasu do czasu pospawać tłumik i jakoś się dalej bujać. Tyle ode mnie.
- Johny7205
- Posty: 18
- Rejestracja: 28 lis 2010, o 19:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Awarie DSG
Ja miałem awarię, którą usunięto na gwarancji (pisałem o tym w innym wątku). Teraz jest ok chociaż czasami szarpnie, czasami stuknie co powoduje od razu niepotrzebny niepokój.
Pytanie czy w samochodzie za ponad 120 tysi potrzebuję się stresować????
U mnie pozostała niepewność co do trwałości tej skrzyni. W razie jakiejkolwiek usterki trzeba liczyć się z dużo większym wydatkiem niż przy awarii manualnej skrzyni o ile taka awaria statystycznie wogóle wystąpi. Mechanizm DSG jest na tyle precyzyjny i skomplikowany że awarie są możliwe. Moi znajomi przrejechali z tą skrzynią ponad 200 tys km i było ok.
Ja nabrałem dystansu do tego wynalazku. Następny samochód kupię z manualem.
Pytanie czy w samochodzie za ponad 120 tysi potrzebuję się stresować????
U mnie pozostała niepewność co do trwałości tej skrzyni. W razie jakiejkolwiek usterki trzeba liczyć się z dużo większym wydatkiem niż przy awarii manualnej skrzyni o ile taka awaria statystycznie wogóle wystąpi. Mechanizm DSG jest na tyle precyzyjny i skomplikowany że awarie są możliwe. Moi znajomi przrejechali z tą skrzynią ponad 200 tys km i było ok.
Ja nabrałem dystansu do tego wynalazku. Następny samochód kupię z manualem.
Platinium 2.0 TDI 170 KM DSG, brąz mocca, alcantara
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Awarie DSG
Skrzynie dwusprzęgłowe są fajniejsze w użytkowaniu ale mniej trwałe. Wg mnie zdecydowanej większości wypadków się sprawdzają ale przy bardzo dużych przebiegach albo dużych mocach mogą zawodzić. Np. audi do a6 3.0 tdi 313 km nie daje s-tronika (tak jak do pozostałych modeli) tylko poczciwego tiptronika.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- rafał
- Posty: 224
- Rejestracja: 4 mar 2010, o 19:01
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Lokalizacja: Kraków
Re: Awarie DSG
przy 58 tyś wymienili "mokre sprzęgła" cokolwiek to oznacza + olej filtry itd GWARANCJA
2.0 TDI BMP, DSG, Elegance
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Awarie DSG
Rafał, a co się złego działo, że Ci te sprzęgła wymienili?
@Zuber Zgadzam się, ale nie do końca. Zobacz, że choćby nawet 722.6 kojarzona z 220 CDI nie jest specjalnie trwała. Niby żaden potwór a ledwo co 250-300 tys wytrzymuje. Wszelakie Greartronicki nie są lepsze. Dla porównania w S/ML 420 CDI jak ktoś ostro jeździ to skrzynie można co 80 tys naprawiać. Z drugiej strony do samochodów sportowych coraz częściej trafiają konstrukcję dwusprzęgłowe.
@Zuber Zgadzam się, ale nie do końca. Zobacz, że choćby nawet 722.6 kojarzona z 220 CDI nie jest specjalnie trwała. Niby żaden potwór a ledwo co 250-300 tys wytrzymuje. Wszelakie Greartronicki nie są lepsze. Dla porównania w S/ML 420 CDI jak ktoś ostro jeździ to skrzynie można co 80 tys naprawiać. Z drugiej strony do samochodów sportowych coraz częściej trafiają konstrukcję dwusprzęgłowe.
- rafał
- Posty: 224
- Rejestracja: 4 mar 2010, o 19:01
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Lokalizacja: Kraków
Re: Awarie DSG
Objawy były takie :Zaj007 pisze:Rafał, a co się złego działo, że Ci te sprzęgła wymienili?
delikatne drgania i szarpania na "P" jak by skrzynia nie była do końca wyspszęglona skrzynia następnie pojawiały się stuki /dość głośne) przy przełączaniu z N na D lub S a na samy końcu po wrzuceniu na "R" auto nie zawsze chciało cofać tak jak by bieg nie wszedł
wymieniono na gwarancji sprzęgła , olej i filtry w DSG
2.0 TDI BMP, DSG, Elegance