Strona 2 z 4

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 12 maja 2012, o 15:51
autor: dato
Myślę, że jak dojadę do Ciebie w przyszłym tygodniu to już będę wiedział wszystko, albo przynajmniej dużo więcej...
Nie jestem zbyt chętny na zmianę amorków w nowym aucie...

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 6 wrz 2012, o 23:06
autor: + SUPERboska +
+ SUPERboska + pisze:Od jakiegoś czasu mam wielki problem i już się poddaje : od około 120km/h na równej drodze tył zaczyna chodzić lewo prawo , strach w ogole jechać więcej bo jest jeszcze gorzej, na nierównościach natomiast jak wjedzie w nierówność to zamiast tłumic to jeszcze bardziej go rozkręca ,auto mam od salonu nie było nigdy uderzone

-początkowo myślałem ze na zimowych buja bo miękka guma ale weszły letnie kapcie i to samo

-wyważanie wszystkich kół i zimowych i letni po raz drugi

-sprawdzanie geometrii

-szarpaki


Amortyzatory,stabilizatory,wachacze,tuleje,opony,koła wszystko Si

HELP ME !

NO właśnie czas wyjaśnić co było powodem bujania samochodem :

zostały wymienione amortyzatory tył oraz dwa wachacze : wynik : autem przestalo rzucac i w koncu mogę normalnie jezdzic . po wymianie zalowalem trochę ze nie wymienilem najpierw wachacza i jak by nie przeszło to amory ale raz sie zyje :) najwazneijsze ze jest porządku

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 7 wrz 2012, o 00:53
autor: skodaman
lec pisze:dato - tak czy inaczej zmien amory. Moja seria z RS to byla tragedia, seria z S2 kanapowa to juz wogole musi byc dramat.... auto kladlo sie na zakretach ,rowniez myszkowalo itp itd.... jako ciekawostke podam ze O2 (mocniejsze) maja takie same amory z przodu jak S2 a jednak masy samochodow nieporównywalne. Zaloz sobie KYB Ultra-SR i bedziesz mial spokoj a komfort na seryjnych springach pozostanie nadal sensowny (plomby nie wyskakują). Jako druga ciekawostke podam ze moje przednie amory (przypominam ze mam zawieszenie pseudo sport z RS) po 15kkm bylem w stanie bez specjalnego wysilku jedna reką zdusic do konca... KYB Ultra-SR dwoma udawalo mi sie na ok 3cm :P

seryjna zawiecha jest dobra na taxi - to w sumie 4-ta skoda u mnie , potwierdzilo sie to w Fabii, O1, O2, S2....
Mam pytanie do Lec, z tego co piszesz to założyłeś KYB ULTRA-SR do OII RS gdzie zawieszenie jest lekko obniżone bodajże -20mm, powiedz mi jak się auto sprawuje z tymi KYB Ultra-SR i skodowskimi sprężynami ze sportowego zawieszenia? No chyba że sprężynki też zmieniłeś?

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 22 lip 2013, o 21:08
autor: knacklek
Witam!!
Wątek dość stary, ale mam podobny problem, zauważyłem, że kołysanie nie zawsze jest takie same (i większe przy obciążonym aucie) i mam wrażenie, że kierownica jest wtedy bardziej wiotka. Na zimówkach zdecydowanie mniej wyraźne wrażenia. Dajcie znać jeśli komuś udało się rozwiązać problem. Dodam, że zawieszenie mam miesiąc temu wymienione.

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 22 lip 2013, o 21:18
autor: Misiek Fisiek
Skoro na zimówkach mniej wyraźne to znaczy, że masz pływające letnie opony. Pochwal się jakie. Przy jakich prędkościach pływa? W zakrętach? Na autostradach?

Na co wymieniałeś zawieszenie? Ori czy zamienniki?

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 22 lip 2013, o 21:46
autor: knacklek
Witam
Oponki to Brighstone RE 050 (kierunkowe), nówki. Problem był bardzo nasilony na starych Pirelkach PZero, ale były one mocno wytarte. Nie wiem czy w zimie mniejsze nasilenie problemu nie jest związane z wolniejszą jazdą. Objawy są nieprzyjemne przy prędkościach 160-180, ale głównie przy obciążeniu (2 osoby dorosłe z bagażem). Sam jeździłem nawet >210 i nie było tego czuć. To co napisałem wcześniej to bardzo trudno w tych przypadkach utrzymać kierownicę prosto, bo jest bardzo wiotka (praktycznie brak oporów). Nie wiem czy mam org. czy zamienniki. Autem zajmuje się zaufany mechanik (zorientuje się co mi powtykał ;-)
Dzięki za zainteresowanie

Ps. Bujanie jest na prostej autostradzie, tak że aby zmniejszyć kiwanie jeżdżę śladem węża :-D

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 22 lip 2013, o 21:49
autor: Misiek Fisiek
Jak znajomy mechanik to na 99% zamienniki. Czujesz to przy wietrze czy niezależnie od wiatru?

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 22 lip 2013, o 21:54
autor: knacklek
Niezależnie od wiatru

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 22 lip 2013, o 22:11
autor: Misiek Fisiek
Pewnie nic szczególnie mądrego się nie wymyśli. Ja miałem podobny problem (autostrady od 160 w górę) i rozwiązałem go zmieniając amortyzatory na sportowe. Superb jest dość miękki i pływający na drodze więc na zwykłym zawieszeniu problem będzie występował. Jeśli nie jeździsz jakoś szczególnie dużo autostradami to chyba najlepiej się przyzwyczaić. Zmiany na sportowy zawias to wydatki i utrata komfortu.

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 22 lip 2013, o 22:19
autor: knacklek
Dzięki za zainteresowanie!
Zastanawiałem się, czy może mieć to coś wspólnego z "aktywnym" układem kierowniczym (czy jakoś tak to się nazywa), bo tak jak wspominałem, nie zawsze jest to tak bardzo odczuwalne.
Ja się raczej przyzwyczajam ;-), ale żona mnie op...ala, że trupa kupiłem :-(

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 22 lip 2013, o 22:45
autor: Misiek Fisiek
A ten układ kierowniczy u Ciebie jest jakoś bardziej aktywny niż u innych? ;)

Wiele osób skarży się na podobny problem więc chyba niestety Ten Typ Tak Ma.

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 23 lip 2013, o 01:03
autor: chudy
Ale jak Kolega sam jedzie 2,10 i nic nie czuje? Może to jednak zależy od wiatru?

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 24 wrz 2013, o 20:47
autor: Kaszpir
Mam ten sam problem z bujaniem.
Sprawdzalem amortyzatory, bylem na szarpakach, opony continental z lipca zeszlego roku , luzów nie ma i nie wiem co jeszcze mam zrobić. Auto mam ok. 2 lat i było wszystko ok. Bujać zaczeło od 4 miesięcy na początku delikatnie a teraz to nie da się jechać powyżej 140.

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 24 wrz 2013, o 21:48
autor: Forest
Kolego ustaw właściwy samochód w profilu, bo nie wiadomo czy masz S1 czy S2. Jak S2 to wymień tylne drążki kierownicze - to jest najczęstsza przyczyna myszkowania auta. Nie widać ich zużycia na szarpakach. Po prostu wymień i będzie lepiej.

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 25 wrz 2013, o 00:43
autor: wilkuw
tylne drazki kierownicze ?