Strona 2 z 4
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
: 12 maja 2012, o 15:51
autor: dato
Myślę, że jak dojadę do Ciebie w przyszłym tygodniu to już będę wiedział wszystko, albo przynajmniej dużo więcej...
Nie jestem zbyt chętny na zmianę amorków w nowym aucie...
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
: 6 wrz 2012, o 23:06
autor: + SUPERboska +
+ SUPERboska + pisze:Od jakiegoś czasu mam wielki problem i już się poddaje : od około 120km/h na równej drodze tył zaczyna chodzić lewo prawo , strach w ogole jechać więcej bo jest jeszcze gorzej, na nierównościach natomiast jak wjedzie w nierówność to zamiast tłumic to jeszcze bardziej go rozkręca ,auto mam od salonu nie było nigdy uderzone
-początkowo myślałem ze na zimowych buja bo miękka guma ale weszły letnie kapcie i to samo
-wyważanie wszystkich kół i zimowych i letni po raz drugi
-sprawdzanie geometrii
-szarpaki
Amortyzatory,stabilizatory,wachacze,tuleje,opony,koła wszystko Si
HELP ME !
NO właśnie czas wyjaśnić co było powodem bujania samochodem :
zostały wymienione amortyzatory tył oraz dwa wachacze : wynik : autem przestalo rzucac i w koncu mogę normalnie jezdzic . po wymianie zalowalem trochę ze nie wymienilem najpierw wachacza i jak by nie przeszło to amory ale raz sie zyje
najwazneijsze ze jest porządku
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
: 7 wrz 2012, o 00:53
autor: skodaman
lec pisze:dato - tak czy inaczej zmien amory. Moja seria z RS to byla tragedia, seria z S2 kanapowa to juz wogole musi byc dramat.... auto kladlo sie na zakretach ,rowniez myszkowalo itp itd.... jako ciekawostke podam ze O2 (mocniejsze) maja takie same amory z przodu jak S2 a jednak masy samochodow nieporównywalne. Zaloz sobie KYB Ultra-SR i bedziesz mial spokoj a komfort na seryjnych springach pozostanie nadal sensowny (plomby nie wyskakują). Jako druga ciekawostke podam ze moje przednie amory (przypominam ze mam zawieszenie pseudo sport z RS) po 15kkm bylem w stanie bez specjalnego wysilku jedna reką zdusic do konca... KYB Ultra-SR dwoma udawalo mi sie na ok 3cm
seryjna zawiecha jest dobra na taxi - to w sumie 4-ta skoda u mnie , potwierdzilo sie to w Fabii, O1, O2, S2....
Mam pytanie do Lec, z tego co piszesz to założyłeś KYB ULTRA-SR do OII RS gdzie zawieszenie jest lekko obniżone bodajże -20mm, powiedz mi jak się auto sprawuje z tymi KYB Ultra-SR i skodowskimi sprężynami ze sportowego zawieszenia? No chyba że sprężynki też zmieniłeś?
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
: 22 lip 2013, o 21:08
autor: knacklek
Witam!!
Wątek dość stary, ale mam podobny problem, zauważyłem, że kołysanie nie zawsze jest takie same (i większe przy obciążonym aucie) i mam wrażenie, że kierownica jest wtedy bardziej wiotka. Na zimówkach zdecydowanie mniej wyraźne wrażenia. Dajcie znać jeśli komuś udało się rozwiązać problem. Dodam, że zawieszenie mam miesiąc temu wymienione.
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
: 22 lip 2013, o 21:18
autor: Misiek Fisiek
Skoro na zimówkach mniej wyraźne to znaczy, że masz pływające letnie opony. Pochwal się jakie. Przy jakich prędkościach pływa? W zakrętach? Na autostradach?
Na co wymieniałeś zawieszenie? Ori czy zamienniki?
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
: 22 lip 2013, o 21:46
autor: knacklek
Witam
Oponki to Brighstone RE 050 (kierunkowe), nówki. Problem był bardzo nasilony na starych Pirelkach PZero, ale były one mocno wytarte. Nie wiem czy w zimie mniejsze nasilenie problemu nie jest związane z wolniejszą jazdą. Objawy są nieprzyjemne przy prędkościach 160-180, ale głównie przy obciążeniu (2 osoby dorosłe z bagażem). Sam jeździłem nawet >210 i nie było tego czuć. To co napisałem wcześniej to bardzo trudno w tych przypadkach utrzymać kierownicę prosto, bo jest bardzo wiotka (praktycznie brak oporów). Nie wiem czy mam org. czy zamienniki. Autem zajmuje się zaufany mechanik (zorientuje się co mi powtykał
Dzięki za zainteresowanie
Ps. Bujanie jest na prostej autostradzie, tak że aby zmniejszyć kiwanie jeżdżę śladem węża
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
: 22 lip 2013, o 21:49
autor: Misiek Fisiek
Jak znajomy mechanik to na 99% zamienniki. Czujesz to przy wietrze czy niezależnie od wiatru?
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
: 22 lip 2013, o 21:54
autor: knacklek
Niezależnie od wiatru
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
: 22 lip 2013, o 22:11
autor: Misiek Fisiek
Pewnie nic szczególnie mądrego się nie wymyśli. Ja miałem podobny problem (autostrady od 160 w górę) i rozwiązałem go zmieniając amortyzatory na sportowe. Superb jest dość miękki i pływający na drodze więc na zwykłym zawieszeniu problem będzie występował. Jeśli nie jeździsz jakoś szczególnie dużo autostradami to chyba najlepiej się przyzwyczaić. Zmiany na sportowy zawias to wydatki i utrata komfortu.
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
: 22 lip 2013, o 22:19
autor: knacklek
Dzięki za zainteresowanie!
Zastanawiałem się, czy może mieć to coś wspólnego z "aktywnym" układem kierowniczym (czy jakoś tak to się nazywa), bo tak jak wspominałem, nie zawsze jest to tak bardzo odczuwalne.
Ja się raczej przyzwyczajam
, ale żona mnie op...ala, że trupa kupiłem
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
: 22 lip 2013, o 22:45
autor: Misiek Fisiek
A ten układ kierowniczy u Ciebie jest jakoś bardziej aktywny niż u innych?
Wiele osób skarży się na podobny problem więc chyba niestety Ten Typ Tak Ma.
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
: 23 lip 2013, o 01:03
autor: chudy
Ale jak Kolega sam jedzie 2,10 i nic nie czuje? Może to jednak zależy od wiatru?
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
: 24 wrz 2013, o 20:47
autor: Kaszpir
Mam ten sam problem z bujaniem.
Sprawdzalem amortyzatory, bylem na szarpakach, opony continental z lipca zeszlego roku , luzów nie ma i nie wiem co jeszcze mam zrobić. Auto mam ok. 2 lat i było wszystko ok. Bujać zaczeło od 4 miesięcy na początku delikatnie a teraz to nie da się jechać powyżej 140.
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
: 24 wrz 2013, o 21:48
autor: Forest
Kolego ustaw właściwy samochód w profilu, bo nie wiadomo czy masz S1 czy S2. Jak S2 to wymień tylne drążki kierownicze - to jest najczęstsza przyczyna myszkowania auta. Nie widać ich zużycia na szarpakach. Po prostu wymień i będzie lepiej.
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
: 25 wrz 2013, o 00:43
autor: wilkuw
tylne drazki kierownicze ?