Strona 3 z 4

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 25 wrz 2013, o 06:19
autor: Forest
Tak. Błędnie nazywane wahaczem przez niektórych.

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 25 wrz 2013, o 21:28
autor: Vedius
Zwał jak zwał, ważne żeby mechanik wiedział co robic :lol: :mrgreen:

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 28 wrz 2013, o 13:14
autor: Zaj007
Kierownicze? A może prowadzące :mrgreen:
Serio, od tego trzeba zacząć (po wymiennie koniecznie zbieżność). Dwa to mimo wszystko wymieniłbym amory. W mojej ocenie fabryczne są do bani. ;)

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 5 paź 2013, o 17:03
autor: leszekmw
dopiero natrafiłem na wątek..
jeżeli mogę się wtrącić - w O2 miałem to samo , tylko że nie rzucało jak cholera ale dopiero było to w pierwszej fazie - jedzie się po równej szosie , gładkiej , a tył chodzi na boki... - diagnoza błyskawiczna kolegi z serwisu aso na telefon - tylne "krótkie" wahacze. i taka tez była prawda - jeden był lekko luźny , drugi ok' . na szarpakach u kolegi nie daliśmy rady wychwycić tego.
ale to w octavii , choć podejrzewam że w superbie jest to samo.
przebieg miałem wtedy około 85tyś. kolega z serwisu powiedział że bywa z tym różnie jeżeli chodzi o przebieg.

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 5 paź 2013, o 17:07
autor: Misiek Fisiek
Nie jest to samo. U siebie zmieniłem amory i problem się rozwiązał. A wahacze zostały te same.

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 1 maja 2019, o 11:08
autor: jedrek1980
O którą ta część dokładnie chodzi?Bo widzę kilka nazw a to wachacz a to drążek kierowniczy tylni.Moze ktoś podać numer części do Skoda Superb 2 FL 125 kw kombi.Ja u siebie amory wykluczam na 100 % bo w tamtym roku wpadł zestaw B120i zrobił może z 12tys
I szukam po necie tych tylnych drążków kierowniczych i nie mogę znaleźć.Moze głupie pytanie ale to chodzi o tylnia os czy o przednią

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 2 maja 2019, o 09:16
autor: maureliusz
Według mnie drążek kierowniczy z tyłu nie istnieje ... To nie kombajn:-) Może chodzi o drążek/łącznik stabilizatora??

Jak to wielowachacz masz na koło:
- wachacz wzdłużny
- wachacz poziomy dolny
- wachacz poziomy górny
- łącznik stabilizatora

Amorki: nie wylał żaden? Jak naciśniesz tył nie tańczy Ci któraś strona? = brak sił tłumienia.

Łącznik: gdy robisz kierownicą szybko lewo-prawo powinien pukać

Wachacze: stuki puki, zużycie wizualne silent blockow lub szarpaki

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 2 maja 2019, o 09:41
autor: jedrek1980
maureliusz pisze:Według mnie drążek kierowniczy z tyłu nie istnieje ... To nie kombajn:-) Może chodzi o drążek/łącznik stabilizatora??

Jak to wielowachacz masz na koło:
- wachacz wzdłużny
- wachacz poziomy dolny
- wachacz poziomy górny
- łącznik stabilizatora

Amorki: nie wylał żaden? Jak naciśniesz tył nie tańczy Ci któraś strona? = brak sił tłumienia.

Łącznik: gdy robisz kierownicą szybko lewo-prawo powinien pukać

Wachacze: stuki puki, zużycie wizualne silent blockow lub szarpaki
Amorki nie wylane mają raptem może z 12 tys(sprawdzone)dziś szarpali cuda wianki nic nie wykazało.Prawdopodobnie miękkie boki opony Uniroyal Rainsport 3.Przedwczoraj akurat wialo na S8 może to tylko złudzenie

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Amorki mają raptem może z 12 tys dziś szarpali cuda wianki wszędzie sztywno Być może miękki bok opony Uniroyal Rainsport 3.

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 2 maja 2019, o 09:51
autor: maureliusz
Co dokładnie Ci się dzieje? W sumie nie napisałeś.
Czy przed wymianą amorków też tak było?

Opony... nie sądzę - nigdy o takim przypadku nie słyszałem i brzmi trochę szalenie.

PS. Co to jest "B120i" ??

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 2 maja 2019, o 11:32
autor: jedrek1980
Literówka chodzi o zestaw pro kit B12 z Eibacha.Nie działo się tak .Teraz założyłem koła 18 i tak jakby auto lekko myszkowalo ale nie zawsze.Wczoraj wracałem do domu fakt nie było aż takiego wiatru i było ok

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 3 maja 2019, o 16:56
autor: maureliusz
Ciężko aż mi w to uwierzyć... Żeby S tak myszkował... to naprawdę musiałby mieć coś zdrowo wyj... tylko nie rozumiem, że tego nie widać na szarpakach. To auto jest tak ciężkie, że ani wiatr, ani kałuże nie robią w moim przypadku żadnego wrażenia.
Ty masz jeszcze ten KIT... monotuby... twardo...nisko powinno być zaje..fajnie.

A stabilizator? Jest cały?
Oglądnij czy gdzieś nie zerwało gum w silentblockach w wahaczach. Pytanie czy jak Ci wkładali ten KIT to wszystko poskręcali... jak stało na kołach :-D żeby nie napinać

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 3 maja 2019, o 19:14
autor: SebeKK
maureliusz pisze:Według mnie drążek kierowniczy z tyłu nie istnieje ... To nie kombajn:-) Może chodzi o drążek/łącznik stabilizatora??
akurat w octavii_2; passat_b6; superb ten element w zawieszeniu tylnym wg katalogów nazywa się drążek kierowniczy (taką nazwę nadali)

Obrazek

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 3 maja 2019, o 19:18
autor: marioti
1K0501529F i 1K0501530C i faktycznie w ETKA to drążek kierowniczy, choć to zwykły wahacz

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 3 maja 2019, o 20:11
autor: maureliusz
No to jaja... Ktoś miał fantazję :-)

Ale jak wrzucam w Google to mi wahacz wyskakuje :-)

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 3 maja 2019, o 20:13
autor: SebeKK
maureliusz pisze:No to jaja... Ktoś miał fantazję :-)

Ale jak wrzucam w Google to mi wahacz wyskakuje :-)

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Też miałem kiedyś z tego dobrą polewkę,ponieważ do drążka to jest nie podobne :P