Strona 1 z 4

bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 29 mar 2012, o 14:07
autor: + SUPERboska +
Od jakiegoś czasu mam wielki problem i już się poddaje : od około 120km/h na równej drodze tył zaczyna chodzić lewo prawo , strach w ogole jechać więcej bo jest jeszcze gorzej, na nierównościach natomiast jak wjedzie w nierówność to zamiast tłumic to jeszcze bardziej go rozkręca ,auto mam od salonu nie było nigdy uderzone

-początkowo myślałem ze na zimowych buja bo miękka guma ale weszły letnie kapcie i to samo

-wyważanie wszystkich kół i zimowych i letni po raz drugi

-sprawdzanie geometrii

-szarpaki


Amortyzatory,stabilizatory,wachacze,tuleje,opony,koła wszystko Si

HELP ME !

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 29 mar 2012, o 15:01
autor: kocur
na twoim miejscu jeszcze raz sprawdziłbym amorki bo twoje objawy wskazują właśnie na to. miałem już taki przypadek że sprawdzałem stan amorków i fachowiec powiedział że nadają się już tylko do wymiany. z braku pieniędzy nic nie robiłem. dokładnie po roku pojechałem na inną stacje diagnostyczną i gośc stwierdził że amortyzatory mam jeszcze w doskonałej kondycji!!!!!!!! :shock: :shock: ( same się naprawiły?????)

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 30 mar 2012, o 00:37
autor: dato
Też obstawiam amorki...

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 1 kwie 2012, o 10:49
autor: sjak
Po pierwsze - shocktester jest jednym z najbardziej niewiarygodnych urządzeń diagnostycznych. Nie bada on tylko amortyzatorów (siły tłumienia), ale również pośrednio stan całego zawieszenia, wyliczając stan amortyzatorów z jakiegoś swojego algorytmu. Może więc się zdarzyć, że pomimo padniętych amortyzatorów, gdy reszta jest w dobrej kondycji, wynik tych ostatnich wyjdzie OK.
Po drugie - w pewnym momencie "życia" amorków dochodzi do sytuacji, że na zimno jeszcze trzymają, a po rozgrzaniu - już nie koniecznie. Coś takiego również nie wyjdzie w std badaniu. Jeśli nie ma luzu w innych miejscach - raczej na pewno amorki do wymiany

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 4 maja 2012, o 01:39
autor: dato
ALE (podepnę się)...

Jedyną póki co istotną wadą jaką znajduję w nowym autku, z którego jestem szczerze zadowolony, jest "myszkowanie" na wietrze przy większych prędkościach - jeśli mielibyście na to radę np związaną z zawieszeniem to chętnie posłucham. Każde auto, a tym bardziej każde kombi i inne większe / wyższe są czułe na boczny wiatr - jednak superb kombi jest pierwszym, które "gubi się" na wietrze przy prędkościach =>190kmh...

Jeździłem różnymi, jeździłem szybko, tu jestem zaskoczony negatywnie. Nie wiem, czy obniżanie i kombinowanie coś może pomóc - ma ktoś doświadczenia w tym temacie ?

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 4 maja 2012, o 05:51
autor: Misiek Fisiek
Obniżenie na sprężynach progresywnych i twardy amortyzator. Wszystkie problemy znikną. Pojawią się inne :)

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 4 maja 2012, o 18:37
autor: Lukaszos
Ja też stawiam na amortyzatory, objawy idealnie pasują

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 4 maja 2012, o 19:39
autor: chudy
Czytałem gdzieś kiedyś, że nowy Superb miał już walnięte amortyzatory. Ale nie wiem jak jest w Twoim przypadku.

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 5 maja 2012, o 01:26
autor: dato
Zuber pisze:Obniżenie na sprężynach progresywnych i twardy amortyzator. Wszystkie problemy znikną. Pojawią się inne :)
Bałem się tego typu odpowiedzi. Mało jest tras gdzie standard to >180kmh, więc pewnie się nie zdecyduję. Ale opowiedz o tych innych problemach.

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 5 maja 2012, o 07:47
autor: Misiek Fisiek
Przede wszystkim będzie twardziej. Nie wiem na ile zależy Ci na komforcie. Do tego auto będzie mniej praktyczne - nie na każdy krawężnik da się wjechać, trzeba bardziej uważać na dziury, łatwiej pogiąć felgi itd.

Ale wszystko da się stopniować. Od Ciebie zależy na ile chcesz utwardzić i obniżyć. Zawsze możesz dać np. sprężyny eibacha - 30 i amortyzatory z opcji "sportowe zawieszenie" (twardsze od serii ale nie tak twarde jak np. bilstein). Będzie się prowadził dużo lepiej, będzie lepiej wyglądał a trochę mnie problemów niż np na H&R (-40 mm).

Możesz spróbować zapytać w ASO czy nie założyliby Ci fabrycznego "sportowego zawieszenia". To dobry kompromis między prowadzeniem a wygodą. I może zachowałbyś gwarancję bo przecież masz prawie nowe auto.

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 6 maja 2012, o 19:41
autor: kocur
jak będziesz obniżał to nie baw się w jakieś dziwne zestawy z allegro za bardzo przystępne pieniądze bo tylko sobie pogorszysz. wszystko musi być ładnie dopasowane i przemyślane

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 7 maja 2012, o 06:01
autor: dato
Nie, odpuszczam.
Przejechałem nim w tej chwili trochę poniżej 4tys km, trochę po mieście, większość w mocnej trasie. Myszkowanie jestem w stanie ogarnąć, a komfort jazdy i zachowanie w zakrętach na 18" przy fabrycznym zawieszeniu jest jak dla mnie w sam raz. Auto traktuję użytkowo i często jeżdżę po zadupiach więc nie chcę przekombinować - gra jak dla mnie nie warta świeczki. Wirus i komplet 17" na zimę to wszystko co zamierzam do niego dołożyć, zadowolony jestem z zakupu i konfiguracji.

Dzięki za info, pozdrawiam.

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 10 maja 2012, o 22:49
autor: dato
Ha. Zamiast obniżać podjechałem na ustawienie zbieżności. Zdziwicie się: http://superbclub.pl/viewtopic.php?p=18124#p18124

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 11 maja 2012, o 22:36
autor: kocur
jak dla mnie to duzy zonk!!! kupujesz nowe auto więc chcesz mieć wszystko ok a tu takie coś??? ciekawe co jeszcze trzeba będzie poprawić? widzę że to już nie to samo co kiedyś że samochód był robiony ze "smakiem". teraz to już masowa produkcja i na kogo wypadnie na tego bęc!! czy masz Skodę,Audi czy jakieś Isuzu możesz mieć zagadkę i problem

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

: 12 maja 2012, o 13:57
autor: lec
dato - tak czy inaczej zmien amory. Moja seria z RS to byla tragedia, seria z S2 kanapowa to juz wogole musi byc dramat.... auto kladlo sie na zakretach ,rowniez myszkowalo itp itd.... jako ciekawostke podam ze O2 (mocniejsze) maja takie same amory z przodu jak S2 a jednak masy samochodow nieporównywalne. Zaloz sobie KYB Ultra-SR i bedziesz mial spokoj a komfort na seryjnych springach pozostanie nadal sensowny (plomby nie wyskakują). Jako druga ciekawostke podam ze moje przednie amory (przypominam ze mam zawieszenie pseudo sport z RS) po 15kkm bylem w stanie bez specjalnego wysilku jedna reką zdusic do konca... KYB Ultra-SR dwoma udawalo mi sie na ok 3cm :P

seryjna zawiecha jest dobra na taxi - to w sumie 4-ta skoda u mnie , potwierdzilo sie to w Fabii, O1, O2, S2....