DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Misiek Fisiek »

Dla mnie wycinanie to raczej nasze lokalme „cfaniactwo”połączone z ignorancją. Minuta z google i już wiadomo do czego jest dpf.

Ludzie wycinają bo tak jest taniej i mają w d..ie czy dpf służy ochronie zdrowia czy srodowiska.

Zresztą na pewno dostępne są już zamienniki filtrow wiec koszt nie jest taki powalający.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: neck99 »

Ale dalej bardzo drogi. nawet regeneracja to wydatek ponad tysiak. Zuber masz racje. Ale ja bym zaczął od właśnie autobusów. Stare Ikarusy które jeżdżą do dziś walą takim dymem ze szok - a jeżdżą 20 godzin na dobę. Co z tego, że wszystkie osobówki będą miały DPF. Skoro jedziesz i na odcinku 10 kilometrów jedziesz za ikarusem, kamazem, tatra i innymi. A tam dym aż bucha. Jak już chcieli takie coś zrobić powinni zacząć od tych największych trucicieli. Podejrzewam ze jeden dzien takiego autobusu wywali do atmosfery więcej związków niż kowalski przez pół roku. raz jechałem za takim autobusem ze jak dodawał gazu musiałem sie zatrzymać bo nic widac nie było.
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Odp: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: dato »

To sprawdź to ''na pewno'' bo jeśli tak to warto popularyzować. Ja dopiero po wycięciu dowiedziałem się o tym, że można regenerować, a decyzję podjąłem z przyczyn finansowych.
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Zaj007 »

Misiektt pisze:Jak ja patrze na te wasze DPFy to mi się na odruchy zbiera. Przecież ten co to wymyślił miał popieprzone w głowie.
Samochód ma służyć do jazdy, wsiadam odpalam i jadę a tu widzę, że konieczność znajomości aspektów technicznych jest nieoceniona.

Tak źle nie jest. My chcemy aby nasze filtry żyły długo i szczęśliwie. Stąd to całe zamieszanie, choć jak patrzę na to ile Wam pali 3,6 to... czasami żałuję że nie mam 3,6 :D
Jak do tej pory DPF raz się zesrał na szczęście tylko 160km od Olsztyna (o czym pisałem wyżej). Problemy pojawią się później i wtedy koszta+problemy>benzyna na 3,6+święty spokój.
W tej chwili da się dostać 3,6 po niższych koszach. Mowa o wersji ZG. Jak dla mnie kwintesencja samochodu: nie ma zbędnych bajerów, jest absolutne minimum (klima i takie tam) no i napęd na cztery dwusprzęgłowa skrzynia oraz 260km pod butem. Ewentualnie dołożyć 30koła na wersję Elegance, żeby to jakoś wyglądało jak na limuzynę..


Panowie, Ikarusy i Tatry to dość krótkowzroczne spojrzenie. Kopci każdy statek (silnik główny gasi się praktycznie tylko do remontu), gdzie silnik nie ma marnych 13 litrów pojemności tylko kilkadziesiąt razy tyle i moc z rzędu 500 000km (słownie: pięćset tysięcy koni mechanicznych), kopcą promy, których codziennie wszędzie pływa cała masa (w te wakacje, kiedy płynąłem na Elbę miałem okazje podziwiać dwie rury o średnicy 500cm, z których non stop leciała sadza), kopcą amerykańskie ciężarówki, których większość kierowców w ogóle nie gasi na noc kopcą pociągi itd itp o fabrykach nie wspominając.

Widząc to wszytko mam wrażenie, że nakładanie na nas norm emisji spalin i wymuszanie ponoszenia sporych wydatków jest nie fair.
Obrazek
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: dato »

To, żeby być w temacie Necku poproszę Cię o rzut oka w wynik mojego filtra, a za chwilę we wtryski i błąd HHC (rozrzucam po odpowiednich wątkach, żeby mi Misiek gwoździ nie podrzucił na drogę w czwartek;)

Przebieg 17907 ostatnie ~150km po mieście, ostatnia godzina postój na parkingu z włączonym silnikiem.

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: neck99 »

No Dato brawo :) jakieś ~6L na 100km :) musiałeś te ostatnie 200km sie ograniczać hehe ...

DPF wygląda jak najbardziej okej.

Teraz jestem ciekaw 2 rzeczy :

Grzesiek po ok 250km miał zmierzoną wartość jakieś 3g a Ty przy podobnym przebiegu masz już 14g. Czyżby to efekt tuningu i większego kopcenia ? Czy może to że ty dajesz buta w podłogę i latasz jak szalony a żona Grześka nie ma takiej możliwości.
Sprawdzę jeszcze u siebie jak to wygląda.

Sprawa jest o tyle ciekawa, ze Grzesiek ma zmierzoną 3g ale wyliczoną przez komputer z stylu jazdy (częste hamowanie ziemna biegów, sprzęgło etc) 12g czyli podobnie. Ty masz zarówno zmierzoną jak i wyliczoną prawie taką samą, co może świadczyć o długich przebiegach. Jeżeli jest tak, że komputer wypala tylko posiłkując sie wartością mierzoną oznaczać to może że auto z chipem szybciej wykończy DPF. A jeśli jest tak, że brana jest jedna z tych wartości która jest wyższa oznaczać to będzie ze nie ma znaczenia czy jest chip czy go nie ma. Przy wypalaniu serwisowym pisze wyraźnie ze jeżeli któraż z wartości czyli albo zmierzona albo wyliczona będzie miała powyżej 45g nie wolno wypalać. Więc może właśnie jest tak, że są 2 niezależne obliczania DPF-a. I w zależności który osiągnie granice 21g pierwszy następuje wypalanie. Musze to poobserwować.

Druga sprawa pooglądaj czy ci oil ash spadnie.
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
grzesiu26
Posty: 2705
Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:15
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: grzesiu26 »

Neck - dla wyjaśnienia sprawy...
Moje ostatnie 250 km było praktycznie na powrocie z urlopu i wyglądało to tak:
a/ ok. 170 km po autostradzie w DE,
b/ ok. 80 km po PL ale "no limit"
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: neck99 »

hmm..
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Misiek Fisiek »

Neck a co się stanie jesli będziemy wypalac po przekroczeniu 45g?

Tak na marginesie - ciekawi mnie jak oficjalni tunerzy audi, bmw czy merca chipują silnik, że auta trzymają normę euro 5. Albo raczej jak to się dzieje, że nikt się nie czepia tego, że nie trzymają ;)
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: neck99 »

Nie wolno wypalać bo auto może sie zapalić. Filtr jest zbyt zapchany na wypalanie. Jedynie czyszczenie go mechaniczne wchodzi w gre lub wymiana na nowy. Kiedyś w alfie wypalaliśmy jeszcze tego nie wiedząc. Myślałem za zaraz wybuchnie. Siwy dym. Krąg gorąca wokół auta. Włoski na nogach paliło. Musieliśmy przerwać.

Wytrzymują euro 5 ale filtry cierpią. Częściej sie zapychają. Ale właścicieli stac na wymianę :)
Ostatnio zmieniony 15 sie 2012, o 10:02 przez neck99, łącznie zmieniany 1 raz.
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: neck99 »

Nie wolno wypalać bo auto może sie zapalić. Filtr jest zbyt zapchany na wypalanie. Jedynie czyszczenie go mechaniczne wchodzi w gre lub wymiana na nowy. Kiedyś w alfie wypalaliśmy jeszcze tego nie wiedząc. Myślałem za zaraz wybuchnie. Siwy dym. Krąg gorąca wokół auta. Włoski na nogach paliło. Musieliśmy przerwać.

Wytrzymują euro 5 ale filtry cierpią. Częściej sie zapychają. Ale właścicieli stac na wymianę :)

Sorry coś sie zdublowało - a nie można skasować. To tez powinno byc dodane. Możliwość skasowania posta swojego.
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Misiek Fisiek »

Czyli jestes zdania, że chiptuning ma negatywny wpływ na filtr?
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: neck99 »

Nie ma możliwości aby po tuningu samochód kopcił mniej. Tuningując zwiększamy dawkę paliwowo powietrzną - więcej paliwa więcej powietrza, a więc zwiększa się ilość spalin. Tak, że na pewno do filtra leci więcej. Tak, że filtr się musi wypalać częściej. Więc owszem.
Oczywiście sa "programy" i "programy". Jeżeli program jest napisany z głową i moc jest z głową różnica będzie nie wielka ale na pewno większa. Jak program jest napisany z dupy a klient chce jak najwięcej to kopci jak lokomotywa a tym samym filtr umrze szybko. Nie sądzę by dało się zwiększyć moc bez zwiększania zanieczyszczenia. Aby tak sie stało zwiększona musiała by byc dawka samego powietrza. Ale wtedy znacznie rośnie temperatura i mieszanka była by zbyt uboga a tym samym moc by nie wzrosła.
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Misiek Fisiek »

Szkoda. Trochę źle to wróży eksploatacji chipowanych diesli z dpf w mieście.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: neck99 »

Wiesz będą wycinać. Generalnie jak sie zarzuca program to tuner zaleca jego wycięcie.
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
ODPOWIEDZ