DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Nie wyswietlaja sie. Musisz wpiac kabel diagnostyczny i odczytac
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Wygrzebałem jeszcze jeden parametr. Ochrona przed regeneracją :
Czyli wygląda na to, ze :
do 24.10 grama nie bedzie regenerować
powyżej 24.10 ale mniej jak 40 w przypadku sprzyjających warunków będzie próbował
powyżej 40 będzie juz wymuszał regeneracje na siłe
Powyżej 45 podejrzewam będzie już kontrolka i tryb serwisowy
Poobserwuje
Czyli wygląda na to, ze :
do 24.10 grama nie bedzie regenerować
powyżej 24.10 ale mniej jak 40 w przypadku sprzyjających warunków będzie próbował
powyżej 40 będzie juz wymuszał regeneracje na siłe
Powyżej 45 podejrzewam będzie już kontrolka i tryb serwisowy
Poobserwuje
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2012, o 21:00 przez neck99, łącznie zmieniany 1 raz.
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
neck99 pisze: Czyli wygląda na to, ze :
do 24.10 grama nie bedzie regenerować
Wygląda na to, że tak jest. Wczoraj zerknąłem i ostatnia regeneracja ok 300km temu i od tego czasu przybyło 13g. Tak, że czeka do tych 24.10g czyli niecałe 600km.
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
neck99 pisze:Filtr po vinie. CFGB ma zamkniety jak 2.0tdi BKD. Jak ktos chce podam numer dokładny.
Zaj007 co znaczy musialem wypalac? Wymuszales vagiem ? W jakich okolicznosciach ?
LINKZaj007 pisze:Opiszę w Twoim wątku o DPF
To była raczej przykra historia.
Zgodnie z obietnicą opisuję. I przepraszam, że tak długo kazałem czekać na respond, ale ostatnio od cholery obowiązków mam na głowie.
Ja zaliczyłem usterkę czujnika G450. Jest to czujnik, który odpowiada za pomiar zapełnienia filtra. Znając kolegę necka na pewno będzie chciał wiedzieć gdzie jest i jak działa, ale po kolei.
Historia wyglądała tak, że wybrałem się z rodzinką nad morze. Plaża, kawka, ciasteczko i pora wracać. Na parking, Skoda w ruch, mijamy znak przekreślonym napisem „Krynica Morska” a tu „ding”, Engine Fault. Workshop!, Check+spirala+DPF i tryb awaryjny. Tak dojechałem do Olsztyna. Następnego dnia do ASO na diagnostykę i sprawa jasna. Na początku nie chciałem go wymieniać tylko od razu wywalić DPFa. Po kilku telefonach do okazało się, że odczyt z czujników musi być prawidłowy, więc bez wymiany się nie obejdzie. Ze skruchą wróciłem do ASO i umówiłem się na operację.
Po wymianie i wypalaniu w dalszym ciągu pojawiały się błędy odczytu i duża różnica między ilością sadzy zmierzoną a obliczaną. Trzeba było założyć stary czujnik i ponownie nowy. Dopiero po takim zabiegu problemy ustały. Do tego filtr dość mocno się zapchał, ponieważ w trybie awaryjnym nie oczyszcza się. Trzeba było go kilka razy wypalać a akurat miałem świeżo olej wymieniany.
G450 to czujnik różnicy ciśnień. Umieszczony jest między zbiornikiem wyrównawczym z płynem chłodniczym a blokiem silnika, bezpośrednio pod maską.
Sposób działania jest banalnie prosty. Składa się on z dwóch wejść na przewody ciśnieniowe, które są podłączone do wydechu. Jeden przed DPFem, drógi za DPFem. Między tymi dwoma wejściami znajduje się membrana. Im bardziej zapchany filtr, tym większa różnica ciśnień. Im większa różnica ciśnień, tym membrana bardziej się odkształca.
Tak to wygląda:
Nie sugerujcie się, tym, że ten jest wyprodukowany w Stanach. Nasze są z Malezji albo Tajwanu.
Gdzieś mam fotkę mojego, ale nie chce mi się szukać
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Zaj007 super - dzięki za dokładne info oraz zdjęcie. Nie omieszkam dziś otworzyć maskę i sobie go poszukać. Z tego co widzę te czujniki sa wielkim problemem i one powodują często, gęsto takie sytuacje.
Jak mogę Cię prosić jeszcze o odpowiedzi na pytania, które po przeczytaniu zaraz cisną mi sie do głowy :
1. Ile kosztuje taki czujnik ? Myślę ze na dłuższe trasy np na wakacje warto go mieć ze sobą. Zawsze można samemu wymienić bo widać prosto
(Już sprawdziłem ok 150zł) - myślę ze warto kupić i trzymać w schowku przed wyprawą na dalsze wakacje
2. Jaki przebieg masz ?
3. Kilka wymuszeń wypalania - czy patrzyłeś jaki masz stan mas oraz oil ash ? wypaliło sie do zera ?
4. Czy Twój filtr po takich kilku wymuszonych wypalaniach ucierpiał jakoś ? (jak sie nie mylę ktoś pisał ze częste wymuszone wypalanie niszczy filtr i zapycha sie on coraz częściej po takich zabiegach bo sie cos w nim uszkadza)
5. Czujnik był w błędzie rozumiem ? (dał błąd po podłączeniu kabla diagnostycznego ?)
Jak mogę Cię prosić jeszcze o odpowiedzi na pytania, które po przeczytaniu zaraz cisną mi sie do głowy :
1. Ile kosztuje taki czujnik ? Myślę ze na dłuższe trasy np na wakacje warto go mieć ze sobą. Zawsze można samemu wymienić bo widać prosto
(Już sprawdziłem ok 150zł) - myślę ze warto kupić i trzymać w schowku przed wyprawą na dalsze wakacje
2. Jaki przebieg masz ?
3. Kilka wymuszeń wypalania - czy patrzyłeś jaki masz stan mas oraz oil ash ? wypaliło sie do zera ?
4. Czy Twój filtr po takich kilku wymuszonych wypalaniach ucierpiał jakoś ? (jak sie nie mylę ktoś pisał ze częste wymuszone wypalanie niszczy filtr i zapycha sie on coraz częściej po takich zabiegach bo sie cos w nim uszkadza)
5. Czujnik był w błędzie rozumiem ? (dał błąd po podłączeniu kabla diagnostycznego ?)
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
1. Całość wydarzyła się jakiś czas temu i nie pamiętam ile płaciłem ze czujnik. Coś w granicach 250pln. Chyba przewidzieli, że będzie się psuło, bo wystarczy otworzyć maskę i odkręcić jedną śrubkę. Jak będziesz miał czym błędy usunąć to na spokojnie sam wszystko naprawisz. Przed wymianą czytałem w necie, że konieczna jest adaptacja nowego sensora. Pytałem o to mechanika ze trzy razy, za każdym razem twierdził, że nie trzeba adaptacji przeprowadzić i faktycznie nie przeprowadził. Więc żeby ktoś głupot nie czytał:adaptacji G450 nie trzeba przeprowadzać.
2.Jakieś 55 000. Usterka miała miejsce przy 47 000.
3. Nie wiem ile mam popiołu. Filtr wypalił się praktycznie do zera.
4.
5. Po podłączeniu VAS wywalił błąd.
Ja widzę następujące zagrożenia:
-nie wiadomo kiedy się zepsuje, a nie jest to odosobniony przypadek.
-można kompletnie zniszczyć filtr, jak nie usunie się usterki w porę.
2.Jakieś 55 000. Usterka miała miejsce przy 47 000.
3. Nie wiem ile mam popiołu. Filtr wypalił się praktycznie do zera.
4.
To byłem ja To prawda. Bardziej jednak chodzi o sytuację, gdy ktoś regularnie tak filtr wypala. Przeprowadzenie 5-10 cykli nie robi różnicy. To "coś", co się w nim uszkadza to sam filtr. W skutek wysokiej temperatury materiał ulega deformacji i mikrokanaliki, przez które przechodzą spaliny tracą światło. Można powiedzieć, że zmniejszamy powierzchnię roboczą filtra.neck99 pisze:...jak sie nie mylę ktoś pisał ze częste wymuszone wypalanie niszczy filtr i zapycha sie on coraz częściej po takich zabiegach bo sie cos w nim uszkadza...
5. Po podłączeniu VAS wywalił błąd.
Ja widzę następujące zagrożenia:
-nie wiadomo kiedy się zepsuje, a nie jest to odosobniony przypadek.
-można kompletnie zniszczyć filtr, jak nie usunie się usterki w porę.
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Mam na stałe wpięty interface i łącze sie z nim poprzez komórkę (Android) Jest opcja sprawdzania i kasowania błędów (Torque)Zaj007 pisze:Jak będziesz miał czym błędy usunąć to na spokojnie sam wszystko naprawisz
Dokładnie - potwierdzamZaj007 pisze:adaptacji G450 nie trzeba przeprowadzać.
Kurde szybko :/ Ciiekawe czy jest jakaś aktualiazcja tych czujników.Zaj007 pisze:2.Jakieś 55 000. Usterka miała miejsce przy 47 000.
Czyli nic innego jak sprawdzić sobie raz na jakiś czas. Ja sprawdzam na bierząco - przynajmniej na razieZaj007 pisze:-nie wiadomo kiedy się zepsuje, a nie jest to odosobniony przypadek.
Dzięki za odpowiedz Zaj007
-
- Posty: 1002
- Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
- Kontakt:
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Można wiedzieć co dokładnie potrzebuję, żeby sprawdzić te wartości? (jaki konkretnie kabel, jaki sprzęt, jakie oprogramowanie, czy to droga zabawa). Czy do tego służy ten wszechmogący VCDS? Rozumiem, że ASO takie posiadają?
Z góry dzięki za odpowiedzi i sorry za takie pytania, ale nie znalazłem jednoznacznych odpowiedzi
Z góry dzięki za odpowiedzi i sorry za takie pytania, ale nie znalazłem jednoznacznych odpowiedzi
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Okazuje sie ze jak G450 uszkodzi sie od razu jest bład i kontrolka na szafie. Bład moze wskazywac ze sygnał z czujnika jest za niski/wysoki/niezrozumiały. Nie oznacza on jednak zapchanego od razu filtra. Samochod idzie w awaryjny tryb by jak najmniej sadzy szlo w DPF z wiadomych powodów. Tak nalezy sie udac jak najszybciej do ASO jak ktoś ma blisko a czujnik padł jak filtr nie był mocno zapchany moze spokojnie go wymienic i skasowac bład. Nie trzeba bedzie nawet dopalac serwisowo.
Zaj007 pewnie na tym awaryjnym zrobiłes co najmniej 200km stad u Ciebie taka sytuacja ze sie dosyc mocno zapchał.
Dzieki Ci za cenna informację.
Ja dzięki Tobie mimo, ze autko na gwarancji zakupie sobie taki czujnik 150zl mnie nie zbawi i bedzie lezał w kole zapasowym. Jak bedzie trasa gdzies daleka poza granice kraju w takim przypadku uratuje czas (jazda 60k/h) i dpf-a
Zaj007 pewnie na tym awaryjnym zrobiłes co najmniej 200km stad u Ciebie taka sytuacja ze sie dosyc mocno zapchał.
Dzieki Ci za cenna informację.
Ja dzięki Tobie mimo, ze autko na gwarancji zakupie sobie taki czujnik 150zl mnie nie zbawi i bedzie lezał w kole zapasowym. Jak bedzie trasa gdzies daleka poza granice kraju w takim przypadku uratuje czas (jazda 60k/h) i dpf-a
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Przecież napisałem jakie były objawy:neck99 pisze:Okazuje sie ze jak G450 uszkodzi sie od razu jest bład i kontrolka na szafie.
Nie zrozumieliśmy się.Zaj007 pisze:„ding”, Engine Fault. Workshop!, Check+spirala+DPF i tryb awaryjny.
Poza tym jest dokładnie tak jak piszesz. Ja musiałem dojechać do domu i potem kilka razy jeździłem po mieście w dość gęstym, utykającym ruchu. Gdyby nie to, wystarczyłoby wymienić czujnik i wykasować błąd.
Jestem nieoficjalnym mistrzem jazdy w trybie awaryjnym. Nawet autokar wyprzedziełem! Do 80 da rade jechać. Ja oceniam, że Skoda miała jakieś 20-30km.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
No nie wiem Zaj. W mojej rodzinie wykrzaczył się kiedyś bolid z dpf i poleciał w trybie awaryjnym równo 100km/h. Rozpędzał się chyba z minutę Przejechał tak z 300 km i z tego co opowiadał kierowca była to najgorsza podróż w jego życiu.Zaj007 pisze:
Jestem nieoficjalnym mistrzem jazdy w trybie awaryjnym. Nawet autokar wyprzedziełem! Do 80 da rade jechać. Ja oceniam, że Skoda miała jakieś 20-30km.
Mimo takiej podróży w trybie awaryjnym obecnie zero problemów (nowy dpf).
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Tja, nie przypominajcie mi mojej wyskakującej z turbo rury w oplu, bo jeszcze mnie trzęsie.
Neck: tu masz świetnego testera do dpf, zrzucimy się na taki interfejs do komórki dla Emila na stałe i będziesz się mógł dziwić zdalnie do upojenia
Neck: tu masz świetnego testera do dpf, zrzucimy się na taki interfejs do komórki dla Emila na stałe i będziesz się mógł dziwić zdalnie do upojenia
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Nie nie zrozumieliśmy Jest problem z czytaniem z zrozumieniem u większości Polaków ale chyba nie tylko Ja zrozumiałem, że sie zapchał potem dał błąd itd. Ale dobrze, że juz wyjaśnioneZaj007 pisze:Nie zrozumieliśmy się.
Przeglądałem wczoraj różne fora. I wychodzi mi na to, że w rocznikach 2007-2010 ten czujnik średnio ok 70 tyś "żyje". U ciebie Zaj007 niecałe 50. Jaki masz rok auta ?
Zastanawiam sie czy nowe 2011/2012 mają poprawione czujniki. Jeśli to to samo to chyba będzie trzeba ten czujnik zaliczyć do części eksploatacyjnych tak samo jak płyn hamulcowy i wymieniać co 2-3 lata (w zależności od przebiegu) przy serwisie olejowym.
Dzieki temu unikniemy niespodzianek. Bo o ile w słoneczny ciepły dzień jadać sobie gdzieś można w razie "w" go wymienić to o tyle nie wyobrażam sobie takiego zabiegu w nocy, w lesie, przy -35`C. Z drugiej strony można jechac tez i potem wypalić filtr serwisowo. Lub dojechac gdzieś do przyjemniejszego miejsca niz las
Na szczęście nie kosztuje dużo a przy dobrych zniżkach w ASO można pewnie go za stówkę z groszem wyszarpać.
Przy okazji tego myślę co by założyć dział : Co sie zepsuło w naszych S/SII przy jakim przebiegu. Moze da nam to obraz tego co nasz czeka. Na OCP sie ten dział sprawdził .
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Mówisz i masz: S2 - co się zepsuło i przy jakim przebiegu.neck99 pisze:[...]Przy okazji tego myślę co by założyć dział : Co sie zepsuło w naszych S/SII przy jakim przebiegu. Moze da nam to obraz tego co nasz czeka. Na OCP sie ten dział sprawdził .
Założyłem, bo chciałem się wpisać na 1 miejscu z przebiegiem 0km
-
- Posty: 1002
- Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
- Kontakt:
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Mogę prosić o jakąś odpowiedź? Też bym chętnie posprawdzał wartościchudy pisze:Można wiedzieć co dokładnie potrzebuję, żeby sprawdzić te wartości? (jaki konkretnie kabel, jaki sprzęt, jakie oprogramowanie, czy to droga zabawa). Czy do tego służy ten wszechmogący VCDS? Rozumiem, że ASO takie posiadają?
Z góry dzięki za odpowiedzi i sorry za takie pytania, ale nie znalazłem jednoznacznych odpowiedzi