DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 24 sie 2018, o 09:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
- Imię: Magda
Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...
Witajcie!
Moi Drodzy liczę na Waszą pomoc. Mam problem. Podczas jazdy dziwnie nagle wzrastają mi obroty i zaczyna silnik zaczyna poddymiać. Byłam u mechanika, powiedział, że mam do wymiany filtr dpf, ponieważ nie da się go już wypalić. Czy faktycznie pozostaje mi tylko wymiana a może da sie go regenerować? są różne tego typu firemki np. https://www.filtry-dpf-fap.pl czy jednak lepie może używkę albo mechanik mówi o jakiś zamiennikach
Moi Drodzy liczę na Waszą pomoc. Mam problem. Podczas jazdy dziwnie nagle wzrastają mi obroty i zaczyna silnik zaczyna poddymiać. Byłam u mechanika, powiedział, że mam do wymiany filtr dpf, ponieważ nie da się go już wypalić. Czy faktycznie pozostaje mi tylko wymiana a może da sie go regenerować? są różne tego typu firemki np. https://www.filtry-dpf-fap.pl czy jednak lepie może używkę albo mechanik mówi o jakiś zamiennikach
Ostatnio zmieniony 6 wrz 2018, o 08:31 przez magda621, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...
edit
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2019, o 16:33 przez JanB, łącznie zmieniany 1 raz.
- JanuszSz
- Posty: 1025
- Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 150
- Lokalizacja: Lublin
Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...
To spamer.Na Skodaclub podał(a),że ma O1 z 1984r(!),z silnikiem AHF. Może któryś z modów wysłał by go(ją) w kosmos.
-
- Posty: 432
- Rejestracja: 17 wrz 2015, o 21:17
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...
I Kodiaqa… https://www.kodiaq-klub.pl/forum/member ... file&u=884
Też mi to wygląda podejrzanie.
Też mi to wygląda podejrzanie.
Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...
A to przepraszam, myślałem, że kobieta się nie zna, a mechanior próbuje ją naciągnąć. Rzeczywiście widzę, że chyba jest zmasowany atak spammerów na forum - zresztą nie tylko na to.
Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...
Możę i spam, ale temat jest dość często poruszany - wymieniać filtr, czyścić, usuwać?
Co do czyszczenia to faktycznie sporo jest różnych firm. Tutaj na przykład chwalą się, że ogarniają nawet bardzo zużyte filtry: https://dpf-fap.waw.pl
Wymiana jest bardzo droga, a za usuwanie co prawda są kary, ale nikt nie ma jak tego sprawdzić tylko nie wiadomo jak długo utrzyma się taki stan rzeczy. Warto pokombinować z regeneracją i zasięgnąć opinii w kilku miejscach. Jak ktoś mówi, że filtr jest do wymiany to niekoniecznie mówi prawdę, bo może chcieć naciągnąć klienta na duże koszty.
Co do czyszczenia to faktycznie sporo jest różnych firm. Tutaj na przykład chwalą się, że ogarniają nawet bardzo zużyte filtry: https://dpf-fap.waw.pl
Wymiana jest bardzo droga, a za usuwanie co prawda są kary, ale nikt nie ma jak tego sprawdzić tylko nie wiadomo jak długo utrzyma się taki stan rzeczy. Warto pokombinować z regeneracją i zasięgnąć opinii w kilku miejscach. Jak ktoś mówi, że filtr jest do wymiany to niekoniecznie mówi prawdę, bo może chcieć naciągnąć klienta na duże koszty.
- rydzio2001
- Posty: 205
- Rejestracja: 3 cze 2018, o 06:27
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: 3city
Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...
Śmierdzi reklamą ...
nothing is perfect ... besides whiskey
- siemi1
- Posty: 2360
- Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
- Lokalizacja: Wawa_Bemowo
Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...
Nie no co ty @picek1987 żegnamy reklamy?
Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 7 paź 2018, o 09:56
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Imię: Bartek
Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...
Spoko - jak będą tak nadzorować, jak ubojnie, to nie ma się czym martwić. Tzn. jest czym - zanieczyszczeniem środowiska, ale to i tak wszyscy kładą lachę na to.
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Lokalizacja: wschodnie mazowsze
Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...
obawiam się że tu raczej będą dokładniejsi, bo to się na konkretną kasę przekłada, nie trzeba wysyłać kontrolerów bo zrobią to pracownicy stacji, a mandacik za wycięty dpf ma być wysoki
zapewne też za brak kata w benzyniakach też będą ścigać
zapewne też za brak kata w benzyniakach też będą ścigać
- Ralph3x
- Posty: 195
- Rejestracja: 28 cze 2017, o 21:51
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Imię: Ralph
- Lokalizacja: Roscommon,IE
Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...
Dzisiaj na onecie opisali silniki diesla jako jedną z najważniejszych przyczyn powstawania smogu w polsce.A właścicieli aut z usuniętym dpf to chyba bedzie czekać publiczne kamieniowanie.O podpaskach pampersach i starych filcakach palonych w piecach w domkach jednorodzinnych ani słowa.Ludzka mentalność nigdy sie nie zmieni.Diesle to syf a ja to przecież nic złego nie robię bo tylko jednego gumaka na dzień palę.Kara urzędowa w irlandii 3000 euromonet za palenie śmieci w kominku.Nie potrzeba strzaży miejskiej.Świadomość ludzi jest tu chyba trochę większa.I nie ma tego chorego podejścia że jak sąsiad robi źle a ja to zgłosze to jestem podpierdalacz.
Tu jest fragment artykułu:
Pełnomocnik premiera ds. programu „Czyste powietrze” wskazuje konkretne pomysły. Głównym z nich jest walka z wycinaniem filtrów cząstek stałych oraz uszczelnienie kontroli na stacjach kontroli pojazdów. W ten sposób - zdaniem ministra - uda się wyłapać samochody z usuniętymi nielegalnie filtrami.
Piotr Woźny wyjaśnia, że stacje kontroli pojazdów będą zmuszone przeprowadzić określony zestaw badań, które będą zmierzać do wykrycia faktu wycięcia filtra cząstek stałych. Stacje te będą też mieć obowiązek posiadania przez nie urządzeń służących do wykrywania poziomu emisyjności tych samochodów. Konieczne będzie też rejestrowanie całego badania technicznego - zarówno dźwięku, jak i obrazu. Zdaniem ministra te działania doprowadzą do tego, że uporamy się z problemem wycinania filtrów cząstek stałych.
Tu jest fragment artykułu:
Pełnomocnik premiera ds. programu „Czyste powietrze” wskazuje konkretne pomysły. Głównym z nich jest walka z wycinaniem filtrów cząstek stałych oraz uszczelnienie kontroli na stacjach kontroli pojazdów. W ten sposób - zdaniem ministra - uda się wyłapać samochody z usuniętymi nielegalnie filtrami.
Piotr Woźny wyjaśnia, że stacje kontroli pojazdów będą zmuszone przeprowadzić określony zestaw badań, które będą zmierzać do wykrycia faktu wycięcia filtra cząstek stałych. Stacje te będą też mieć obowiązek posiadania przez nie urządzeń służących do wykrywania poziomu emisyjności tych samochodów. Konieczne będzie też rejestrowanie całego badania technicznego - zarówno dźwięku, jak i obrazu. Zdaniem ministra te działania doprowadzą do tego, że uporamy się z problemem wycinania filtrów cząstek stałych.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...
Jestem po lekturze ... tych 29 stron w temacie wynalazku XI wieku jakim jest DPF niewątpliwie
Dzięki lekturze nauczyłem się żyć z dziadem w przyjaźni , aby mi oleju nie przybywało, a on tam swoje robił dla ludzkości.
U mnie wypala się gdzieś co 400km. Używam ELM 327 bluetooth + DPF VAG do bieżącej analizy sytuacji.
Dodatkowo zakupiłem "rezerwowy" czujnik różnicowy z godnie z poradami jakieś...20 wątków wcześenij.
I tutaj mam pytanie.
Podmieniłem go na chwilę - i wszystko oK, pokazał dokładnie tyle co stary.
Wróciłem do starego/oryginalnego i naszła mnie ciekawość co będzie jak... go wypnę.
Ku mojemu zdziwieniu... nic się nie stało. Za to cwany komputer skopiował wartość liczoną również w miejsce mierzonej!- 10.52 (zamiast 5.54)
Po ponownym podłączeniu czujnika wartość zmierzona się nie zmieniła.
Podłączyłem VCDSA i błąd był / uszkodzony czujnik.
Wykonałem zerowanie czujnika + adaptacja - wartość nadal 10.54
Po przejechaniu się widzę, że wartość obliczona rośnie, a co ciekawe... wartość mierzona spada. Ale póki co nie wróciła do poziomu 5.54
I tak się zastanawiam:
- po co właściwie jest wartość mierzona, skoro i tak wypala według wartości zmierzonej?
- dlaczego czujnik po zerowaniu i adaptacji nie pokazał wartości sprzed błędu? dziwne.
Dajcie znać co sądzicie.
Dzięki lekturze nauczyłem się żyć z dziadem w przyjaźni , aby mi oleju nie przybywało, a on tam swoje robił dla ludzkości.
U mnie wypala się gdzieś co 400km. Używam ELM 327 bluetooth + DPF VAG do bieżącej analizy sytuacji.
Dodatkowo zakupiłem "rezerwowy" czujnik różnicowy z godnie z poradami jakieś...20 wątków wcześenij.
I tutaj mam pytanie.
Podmieniłem go na chwilę - i wszystko oK, pokazał dokładnie tyle co stary.
Wróciłem do starego/oryginalnego i naszła mnie ciekawość co będzie jak... go wypnę.
Ku mojemu zdziwieniu... nic się nie stało. Za to cwany komputer skopiował wartość liczoną również w miejsce mierzonej!- 10.52 (zamiast 5.54)
Po ponownym podłączeniu czujnika wartość zmierzona się nie zmieniła.
Podłączyłem VCDSA i błąd był / uszkodzony czujnik.
Wykonałem zerowanie czujnika + adaptacja - wartość nadal 10.54
Po przejechaniu się widzę, że wartość obliczona rośnie, a co ciekawe... wartość mierzona spada. Ale póki co nie wróciła do poziomu 5.54
I tak się zastanawiam:
- po co właściwie jest wartość mierzona, skoro i tak wypala według wartości zmierzonej?
- dlaczego czujnik po zerowaniu i adaptacji nie pokazał wartości sprzed błędu? dziwne.
Dajcie znać co sądzicie.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...
- wartosc wyliczona - wartosc wyliczona na podstawie modelu matematycznego
- wartosc zmierzona - wartosc wyliczona na podstawie m.in. roznicy cisnien
sterownik inicjuje wypalanie jesli dowolna z tych wartosci osiagnie odpowiedni poziom.
- wartosc zmierzona - wartosc wyliczona na podstawie m.in. roznicy cisnien
sterownik inicjuje wypalanie jesli dowolna z tych wartosci osiagnie odpowiedni poziom.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...
Wiem co to zmierzona/ co to wyliczona.
Tylko pytanie po co jest ta zmierzona? Skoro i tak wyliczona jest dużo większa i według niej wypala...
Czy w ogóle jest możliwa sytuacja odwrotna?
Dodatkowo:
Dzisiaj przejechałem 30km po odpięciu czujnika (opisane dwa posty wyżej).
Cały czas wartość zmierzona... malała!!! aż osiągnął sytuacje sprzed wypięcia wtyczki: wartość zmierzona 2x mniejsza od wyliczonej.
Można powiedzieć, że się sam... skalibrował.
Wnioski, które się nasuwają:
1. W moim przypadku awaria czujnika różnicy ciśnień nie powoduje problemów (ja mam czujnik połączony nie we/wy, a porównuje z atmosferycznym - jedna rurka wisi wolna).
2. Adaptacja czujnika nie jest konieczna. On sam w nie znany sposób ... kalibruje się po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów.
Tylko pytanie po co jest ta zmierzona? Skoro i tak wyliczona jest dużo większa i według niej wypala...
Czy w ogóle jest możliwa sytuacja odwrotna?
Dodatkowo:
Dzisiaj przejechałem 30km po odpięciu czujnika (opisane dwa posty wyżej).
Cały czas wartość zmierzona... malała!!! aż osiągnął sytuacje sprzed wypięcia wtyczki: wartość zmierzona 2x mniejsza od wyliczonej.
Można powiedzieć, że się sam... skalibrował.
Wnioski, które się nasuwają:
1. W moim przypadku awaria czujnika różnicy ciśnień nie powoduje problemów (ja mam czujnik połączony nie we/wy, a porównuje z atmosferycznym - jedna rurka wisi wolna).
2. Adaptacja czujnika nie jest konieczna. On sam w nie znany sposób ... kalibruje się po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.