Strona 3 z 30

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

: 20 cze 2012, o 07:01
autor: neck99
ASO posiada VAS-a komputer diagnostycznym za kilkadziesiąt tysiaków. Ty Możesz sam sprawdzić kupując interface diagnostyczny np taki .. http://www.vag-com.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Jak dobrze poszukasz znajdziesz chinskie klony tego co wyżej za 10x mniejszą :)

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

: 21 cze 2012, o 19:09
autor: chudy
Dzięki wielkie za odpowiedź ;)

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

: 22 cze 2012, o 17:11
autor: Zaj007
neck99 pisze: ...
Jaki masz rok auta ?
...
Jeśli to to samo to chyba będzie trzeba ten czujnik zaliczyć do części eksploatacyjnych tak samo jak płyn hamulcowy i wymieniać co 2-3 lata (w zależności od przebiegu) przy serwisie olejowym
...
...w nocy, w lesie, przy -35`C...
2009/2009

Bardzo przydatna uwaga :!:

Tak mi się skojarzyło ja z niewiadomych przyczyn przy w lesie, przy -18 przeszła w tryb awaryjny. Tym razem ponad 200km od domu. Wilgoć w jakimś przewodzie podciśnieniowym przy EGR zamarzła. Wystarczyło błąd usunąć.

neck, masz DSG?
//
ok już wiem, że nie masz.
Pytam, bo IMO DSG przyśpiesza zapychanie filtra.

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

: 22 cze 2012, o 19:34
autor: neck99
Zaj007 pisze:
neck, masz DSG?
//
ok już wiem, że nie masz.
Pytam, bo IMO DSG przyśpiesza zapychanie filtra.
Wiesz ze masz z tym rację ? Pilnie śledzę stan mojego zapychania DPF i zauwazyłem, ze jadac bardzo spokojnie na niskich obrotach (auto na dotarciu wiec delikatnie) szybciej sie zapycha. Teraz mam juz 1600 km wiec zaczynam bardziej rozkrecac silnik i ku mojemu zdziwieniu zapychanie jest wolniejsze.
DSG jak wiadomo stara sie trzymac niskie obroty. Swoja droga nie wiem czy DSG zmienia biegi tak jak wskaznik podpowiedzi kaze bo jeśli tak to biedne oj biedne koło dwumasowe.

Czesto mam 3 a on krzyczy dawaj 6 stkę a tu obroty ok 2000 i wlekoncy sie autobus i pierdolna góra przede mna :-)

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

: 22 cze 2012, o 23:24
autor: Zaj007
I panewki.
Z resztą fakt, że w DSG dwumasa szybciej siada jest powszechnie znany. W prawdzie jakość kół się podniosła i nie trzeba wymieniać po 60kkm, ale choćby dzisiaj otworzyłem "Motor" na używanym Tiguanie i znowu mowa, że z DSG szybciej siada.

Nie ma opcji. DSG wymusza wolne obroty (za wolne moim zdaniem). Nic bardziej na filtr nie szkodzi jak wolne obroty i obciążenie. Ja już wahałem się nad przeprogramowaniem skrzyni.

Coś mi się wydaje, że skrzynia zmienia wg podpowiedzi.

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

: 23 cze 2012, o 11:18
autor: bogge
Z tego co pamiętam, to Masters po wirusie wgrywał mi również nowe oprogramowanie skrzyni, więc mam nadzieję, że faktycznie tak jest, gdyż do tej pory (aktualny przebieg 113400) tylko raz komputer wskazał wypalanie filtra, ale było to jeszcze przed wirusem i w pierwszym roku użytkowania. Filtr przepaliłem na Łódzkim odcinku autostrady i od tej pory (tfu, tfu) nie mam żadnych problemów z ustrojstwem ekologów i producentów samochodów, które mają zdzierać dodatkową kasę z kierowców..

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

: 23 cze 2012, o 16:27
autor: Zaj007
Czy inaczej zmienia begi - tego Ci nie powiem, ale skrzynie musiał przeprogramować, bo jest tam limiter momentu obrotowego.

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

: 25 cze 2012, o 13:15
autor: neck99
Zaj007 pisze:
Coś mi się wydaje, że skrzynia zmienia wg podpowiedzi.
No to bardzo kiepsko ....

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

: 20 lip 2012, o 14:33
autor: neck99
wracając do DPF-a.

Wczoraj miałem serwis "zero" 3500km i wymiana oliwki na LiqyMoly TT4200 + LiqyMolyCeratec. Zauważyłem przy okazji ze czujnik ciśnienia spalin o którym mowa wcześniej ma jedynie jedną rurke podłączoną. Druga rurka ma ok 10cm i nie jest podłączona do niczego. Widać, że to fabryczny zabieg bo rurka jest fabrycznie zakończona tak jak by nie miała być do niczego podłączana. Zresztą nie ma tam gdzie podłączyć jej.
Dam sobie jaja ciachnąć że w starszych modelach oby dwie rurki sa podłączone. Co to za zmiana ? Zaj007 u Ciebie w CBBB pewnie są oby dwie podłączone prawda ?
Pytanie więc nasuwa sie takie z jakim ciśnieniem on porównuje z atmosferycznym ? :/ hmm.. czy może czujnik ciśnienia nieco zmienił zastosowanie.

obecnie mam zajob i brak czasu pogmerania w temacie więc rzucam wam temat.

Odp: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

: 21 lip 2012, o 14:13
autor: przem00
Ja od wczoraj miałem dziwny objaw. non stop jak podjechałem pod dom po krótkiej jedzie na miasto wykraczały się termo wentylatory. Dziś znowu to samo i w końcu zapalił się Dpf. Przegnalem wieliczka balice szarow wieliczka. W sumie nie wiem czy potrzebie bo ikona zgasła po drugim odpaleniu. Ale strzeżonego .... Zrobiłem pełne 460 km tylko po miescie, większość trasy po 3km. Stąd pewnie zapchanie.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

: 21 lip 2012, o 19:43
autor: neck99
Jak masz kabel zobacz czy sie cos nie odlozylo. Moze zaczac wariowac jakis czujnik.

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

: 21 lip 2012, o 22:20
autor: rezon
neck99 pisze:..... to moje pierwsze auto z tym ustrojstwem a do tego użytkowane 99% miasto.....
Jak to określił jeden z moich znajomych - szef serwisu ASO innej marki - "idealny klient". Nowoczesny diesel w mieście - zimą dpf nie ma szans na wypalenie. min. raz w miesiącu zaleca jazdę po za miasto i najlepiej "na trójce".

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

: 22 lip 2012, o 00:12
autor: Zaj007
neck99 pisze:...
Zaj007 u Ciebie w CBBB pewnie są oby dwie podłączone prawda ?
...

Tak. Dwa przewody podłączone. Szkoda, że tak późno napisałeś, Tydzień temu miałem możliwość dogodnej konsultacji tego zjawiska.
przem00 pisze:...po krótkiej jedzie na miasto wykraczały się termo wentylatory....
... zgasła po drugim odpaleniu...
1. Przemuś, trochę przegapiłeś sprawę. Jak się "dziwnie" wentylatory włączają (zapewne podnoszą się też wolne obroty i spalanie rośnie do 1.6l/h na postoju) to znaczy, że czas najwyższy włożyć płytę Roda Stewarta, kupić kawę w McDrivie i pojechać na przepalanie DPF. I tak jak kiedyś pisałem. Nie ma potrzeby pałowania. Obroty w granicach 2000, prędkość powyżej 60km/h i spokojna równomierna jazda.

2. Jeżeli dobrze zrozumiałem to zgasiłeś silnik jak się DPF świecił. Jeśli tak, to coś znowu pozmieniali w oprogramowaniu, bo u mnie takie coś = tryb awaryjny.

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

: 22 lip 2012, o 06:29
autor: przem00
No wiec tak :
Przegapiłem przyznaje się.
Dioda zapaliła się na żółto i napisało na maxidocie zobacz od instrukcji czyszczenia filtra cząstek stałych ( in english of course ).
Akuratnie musiałem się zatrzymać. Wyłączyłem silnik. Po zapaleniu dioda znowu się zapaliła i napis pojawił, ale po przejechaniu jakichś 1600-2000m zgasła.
Na A4 jechałem najpierw około 25 km na 4 biegu 3,5k obroty około 140km/h, a później około 40 km na 5 biegu 3,5k obroty prędkość 165-185.
Przyjechałem pod dom, turbina się wychłodziła i słyszałem już tylko piękną prace silnika bez wentylatorów i innych cudów :)


Ja zazwyczaj dużo jeżdżę w trasy, ale przez 2 tygodnie nigdzie nie bylem i tylko te bardzo krótkie odcinki.

No i na koniec, kabla nie mam wiec nic nie zobaczę.
poproszę żeby panowie w serwisie zerknęli, bo od poniedziałku zaczyna się naprawa ( po tym jak Pan mi wjechał w tył )

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

: 22 lip 2012, o 11:05
autor: jjumbo
neck99 jak sobie sprawdzić DPF w VCDS
napisz krok po kroku