No właśnie najgorsze jest to, że zapisy w żaden sposób nie gwarantują zmiany w dół. Jak wyglądają takie zapisy w praktyce mogli się przekonać chociażby nabici w mBank, gdzie wprawdzie sytuacja zaistniała przy kredycie hipotecznym, to oprocentowanie rosło wraz z LIBOR, ale spadać już nie chciało. Decyzję podejmował zarząd wg. własnego "widzi mi się", a sprawa wylądowała w sądzie.kamracik pisze: Tak, rata leasingu powinna maleć i rosnąć wraz z WIBOR, przede wszystkim w związku ze zmianą stóp procentowych, o ile taka nastąpi. Jest to rzecz raczej normalna i chyba wszystkie pożyczki obecnie mają taki zapis.
Generalnie zaakceptowałbym podwyższone koszty około leasingowe, bo nawet z GAPem RTI wychodzi całkiem ciekawie, ale te zapisy sa mocno niepokojące i dające duże pole to nadużyć.pjetko pisze:
Nie można też przed czasem spłacić wszystkiego, tylko trzeba orać do końca, nawet jakbym chciał szybko auto spłacić i kupić inne, muszę czekać do końca UL. Koszty cesji też dość wysokie. Sama rejestracja - 500 zł to jedna z wyższych opłat na rynku. Poza tym obowiązkowo dorzucają ubezpieczenie GAP RTI, które jest dość drogie (~100 zł), gdzie można dostać na rynku podobne a nawet na lepszych warunkach dwa razy taniej.
Ja ostatecznie biorę pod uwagę Raiffaisen i BZ WBK. Jak będzie auto gotowe, to zobaczymy kto da lepsze warunki.
Zobacz sobie jeszcze na kary w VW Leasing. Niektóre są po 15 - 20 % wartości przedmiotu leasingu!
Też mam jeszcze BZWBK i Raifaissen na tapecie. Na coś powinienem uważać?