Re: montaż haka s2 kombi
: 2 lis 2017, o 13:59
Dziękuję za pomoc
Mam nadzieję że się uda i niczego nie złamie
Mam nadzieję że się uda i niczego nie złamie
Portal miłośników i użytkowników Skody Superb
http://www.superbclub.pl/
Komplet, tylko zakładać. Zakładałem jakiś czas temu u siebie taki tylko z wiązka i modułem Westfalia.bruzdi29 pisze: ↑12 maja 2020, o 12:53 Panowie, pozwolę sobie odgrzać temat ....
Zamierzam założyć hak do S2 kombi, na oku mam coś takiego ...https://allegro.pl/oferta/hak-holownicz ... e=facebook
To jest już komplet czy coś jeszcze potrzebuję? Widzę że jest jakiś moduł w zestawie, muszę kable ciągnąć do przodu?
Dokładnie taką wiązkę chcę kupić, dedykowaną wiązkę podpina się na wtyczki do instalacji np do lamp tylnych czy jak to wygląda?tomekk1980 pisze: ↑30 maja 2020, o 13:37Komplet, tylko zakładać. Zakładałem jakiś czas temu u siebie taki tylko z wiązka i modułem Westfalia.bruzdi29 pisze: ↑12 maja 2020, o 12:53 Panowie, pozwolę sobie odgrzać temat ....
Zamierzam założyć hak do S2 kombi, na oku mam coś takiego ...https://allegro.pl/oferta/hak-holownicz ... e=facebook
To jest już komplet czy coś jeszcze potrzebuję? Widzę że jest jakiś moduł w zestawie, muszę kable ciągnąć do przodu?
Ciągniesz wiązke do samego przodu pod bezpieczniki.bruzdi29 pisze: ↑8 cze 2020, o 14:08Dokładnie taką wiązkę chcę kupić, dedykowaną wiązkę podpina się na wtyczki do instalacji np do lamp tylnych czy jak to wygląda?tomekk1980 pisze: ↑30 maja 2020, o 13:37Komplet, tylko zakładać. Zakładałem jakiś czas temu u siebie taki tylko z wiązka i modułem Westfalia.bruzdi29 pisze: ↑12 maja 2020, o 12:53 Panowie, pozwolę sobie odgrzać temat ....
Zamierzam założyć hak do S2 kombi, na oku mam coś takiego ...https://allegro.pl/oferta/hak-holownicz ... e=facebook
To jest już komplet czy coś jeszcze potrzebuję? Widzę że jest jakiś moduł w zestawie, muszę kable ciągnąć do przodu?
Mówisz że samemu spokojnie do ogarnięcia ...?
Ja wkręciłem śruby które zostały po belce. Raczej nie powinni zostawić pustych otworów.
Dzięki. Instalowałem w ASO i mechanik oczywiście zostawił puste otwory (to jeszcze drobiazg w porównaniu z tym, jak wykonał "usługę").
Dobrze rozumie że zainstalowałes hak w ASO i nie mieli fabrycznej wiązki?Gonzo pisze: ↑13 sie 2020, o 09:16Dzięki. Instalowałem w ASO i mechanik oczywiście zostawił puste otwory (to jeszcze drobiazg w porównaniu z tym, jak wykonał "usługę").
Mam jeszcze kilka pytań:
Jakie to są śruby? Z 1 podkładką czy 2 (pytam się tu bo mechanik był "myślący" i przy montażu wywalił wszystko ze starą belką)? Czy potem to wszystko jeszcze jakoś zabezpieczać antykorozyjnie?
A co do wiązki - nie mieli fabrycznej, więc musiałem kupić inną niby dedykowaną (tak jak haka Westfalii nie szło dostać, ani Brinka itp., jedyne co mogłem skołować to Auto-Hak Słupsk), która niestety prowadzi do migania świateł stopu przy włączonych mijania (na bagażniku rowerowym lub czymkolwiek co podłączę), więc będę musiał ten szajs wywalić i dać Westfalię albo fabryczną jak w końcu będą - czy otwory uchwytu gniazda przyczepy są uniwersalne (chodzi o to, czy śruby będą pasować)?
Ba, żeby problemem był tylko brak wiązki... nie mieli wiązki ani haka, a ja musiałem mieć hak na urlop (bagażnik rowerowy) - Westfalii też nigdzie nie szło dostać (terminy po 12 tygodni dawali w sklepach, w ASO 1,5 miesiąca na zestaw fabryczny).tomekk1980 pisze: ↑21 sie 2020, o 12:31Dobrze rozumie że zainstalowałes hak w ASO i nie mieli fabrycznej wiązki?Gonzo pisze: ↑13 sie 2020, o 09:16Dzięki. Instalowałem w ASO i mechanik oczywiście zostawił puste otwory (to jeszcze drobiazg w porównaniu z tym, jak wykonał "usługę").
Mam jeszcze kilka pytań:
Jakie to są śruby? Z 1 podkładką czy 2 (pytam się tu bo mechanik był "myślący" i przy montażu wywalił wszystko ze starą belką)? Czy potem to wszystko jeszcze jakoś zabezpieczać antykorozyjnie?
A co do wiązki - nie mieli fabrycznej, więc musiałem kupić inną niby dedykowaną (tak jak haka Westfalii nie szło dostać, ani Brinka itp., jedyne co mogłem skołować to Auto-Hak Słupsk), która niestety prowadzi do migania świateł stopu przy włączonych mijania (na bagażniku rowerowym lub czymkolwiek co podłączę), więc będę musiał ten szajs wywalić i dać Westfalię albo fabryczną jak w końcu będą - czy otwory uchwytu gniazda przyczepy są uniwersalne (chodzi o to, czy śruby będą pasować)?
Tyko montaż w ASO a części ty dawales?
Od razu trzeba było kupić zestaw westfaia. Ja taki kupiłem, sam zakładałem pierwszy raz i wszystko pięknie działa, jak w Oryginale. Sama wiązka westfalia dużo tańsza od oryginału a jest identyczna, moduł identyczny.
Śruby z belki wkrecilem z powrotem w otwory.
może rozwiązaniem byłyby takie sprężyny, jakie miałem kiedyś do Outlandera. Były to dodatkowe sprężyny for,my MAD wstawiane w środek ori. Przy pustym samochodzie praktycznie nie odczuwało się ich obecności. Natomiast przy obciążeniu zaczynały pracować i wtedy nie siadał tak tył. Samochód znacznie lepiej się prowadził pod obciążeniem.
Kiedy to zakladales że był taki problem kupić hak?Gonzo pisze: ↑24 sie 2020, o 10:54Ba, żeby problemem był tylko brak wiązki... nie mieli wiązki ani haka, a ja musiałem mieć hak na urlop (bagażnik rowerowy) - Westfalii też nigdzie nie szło dostać (terminy po 12 tygodni dawali w sklepach, w ASO 1,5 miesiąca na zestaw fabryczny).tomekk1980 pisze: ↑21 sie 2020, o 12:31Dobrze rozumie że zainstalowałes hak w ASO i nie mieli fabrycznej wiązki?Gonzo pisze: ↑13 sie 2020, o 09:16
Dzięki. Instalowałem w ASO i mechanik oczywiście zostawił puste otwory (to jeszcze drobiazg w porównaniu z tym, jak wykonał "usługę").
Mam jeszcze kilka pytań:
Jakie to są śruby? Z 1 podkładką czy 2 (pytam się tu bo mechanik był "myślący" i przy montażu wywalił wszystko ze starą belką)? Czy potem to wszystko jeszcze jakoś zabezpieczać antykorozyjnie?
A co do wiązki - nie mieli fabrycznej, więc musiałem kupić inną niby dedykowaną (tak jak haka Westfalii nie szło dostać, ani Brinka itp., jedyne co mogłem skołować to Auto-Hak Słupsk), która niestety prowadzi do migania świateł stopu przy włączonych mijania (na bagażniku rowerowym lub czymkolwiek co podłączę), więc będę musiał ten szajs wywalić i dać Westfalię albo fabryczną jak w końcu będą - czy otwory uchwytu gniazda przyczepy są uniwersalne (chodzi o to, czy śruby będą pasować)?
Tyko montaż w ASO a części ty dawales?
Od razu trzeba było kupić zestaw westfaia. Ja taki kupiłem, sam zakładałem pierwszy raz i wszystko pięknie działa, jak w Oryginale. Sama wiązka westfalia dużo tańsza od oryginału a jest identyczna, moduł identyczny.
Śruby z belki wkrecilem z powrotem w otwory.
Tak czy inaczej mechanik albo był nieogarnięty albo mu się nie chciało albo jedno i drugie, bo już byłem na dwóch poprawkach i nie wiem, czy odważę się na trzecią pojechać. śruby na szczęście zamówiłem i sam mogę wkręcić, ale jeszcze zostaje mi poprawienie wiązki.
Ogólnie to i tak hakiem jestem rozczarowany, bo skoda już sama z siebie jest nisko zawieszona, a jak jeszcze dodać rowery na haku i ludzi w środku to każdy próg zwalniający to thriller :/. Zawieszenie mam ok, bo auto jest świeżo po przeglądzie (w innym ASO i jeszcze przed tym całym syfem z hakiem), wiec zastanawiam się, czy nie wstawić takich specjalnych sprężyn Westfalii, żeby dupa nie siadała... tylko z drugiej strony prawie w ogóle nie jeżdżę załadowany ani nie ciągam przyczepy.
Zakładałem w lipcu - wszyscy zwalali winę na koronawirusa, nie wiem, czy to była prawda czy wygodna wymówka...tomekk1980 pisze: ↑25 sie 2020, o 14:51Kiedy to zakladales że był taki problem kupić hak?Gonzo pisze: ↑24 sie 2020, o 10:54Ba, żeby problemem był tylko brak wiązki... nie mieli wiązki ani haka, a ja musiałem mieć hak na urlop (bagażnik rowerowy) - Westfalii też nigdzie nie szło dostać (terminy po 12 tygodni dawali w sklepach, w ASO 1,5 miesiąca na zestaw fabryczny).tomekk1980 pisze: ↑21 sie 2020, o 12:31
Dobrze rozumie że zainstalowałes hak w ASO i nie mieli fabrycznej wiązki?
Tyko montaż w ASO a części ty dawales?
Od razu trzeba było kupić zestaw westfaia. Ja taki kupiłem, sam zakładałem pierwszy raz i wszystko pięknie działa, jak w Oryginale. Sama wiązka westfalia dużo tańsza od oryginału a jest identyczna, moduł identyczny.
Śruby z belki wkrecilem z powrotem w otwory.
Tak czy inaczej mechanik albo był nieogarnięty albo mu się nie chciało albo jedno i drugie, bo już byłem na dwóch poprawkach i nie wiem, czy odważę się na trzecią pojechać. śruby na szczęście zamówiłem i sam mogę wkręcić, ale jeszcze zostaje mi poprawienie wiązki.
Ogólnie to i tak hakiem jestem rozczarowany, bo skoda już sama z siebie jest nisko zawieszona, a jak jeszcze dodać rowery na haku i ludzi w środku to każdy próg zwalniający to thriller :/. Zawieszenie mam ok, bo auto jest świeżo po przeglądzie (w innym ASO i jeszcze przed tym całym syfem z hakiem), wiec zastanawiam się, czy nie wstawić takich specjalnych sprężyn Westfalii, żeby dupa nie siadała... tylko z drugiej strony prawie w ogóle nie jeżdżę załadowany ani nie ciągam przyczepy.
Ja w zeszłym roku w listopadzie i kupiłem wszystko bez problemu.
W ASO tez wszystko było dostępne ale cena z montażem była odstraszajaca;)
Dla tego po obejrzeniu filmików i informacjach z forum dotyczących montażu haka zdecydowałem się na montaż samemu, i nie żałuję. Zrobiłem to pewnie lepiej niż nie jeden serwis, wszystko działa I jaka satysfakcja.
Tylko u elektryka byłem zakodowac, koszt 50zł .
Ja teraz byłem na wczasach, samochód mocno zaladowany, Box na dachu + 4 osoby, bez rowerów na haku. Było widać że siedzi ale nic nie obcierało, jazda bez problemu.
To myślę że bez większego załadowania z rowerami powinno być ok.
Czytałem trochę o tych Westfalii i podobno one tylko zwiększają działanie "odbijające", natomiast nie poziomują tyłu auta, przynajmniej piszą, że nie do tego służą.może rozwiązaniem byłyby takie sprężyny, jakie miałem kiedyś do Outlandera. Były to dodatkowe sprężyny for,my MAD wstawiane w środek ori. Przy pustym samochodzie praktycznie nie odczuwało się ich obecności. Natomiast przy obciążeniu zaczynały pracować i wtedy nie siadał tak tył. Samochód znacznie lepiej się prowadził pod obciążeniem.
https://mad-suspensionsystems.com/en/pr ... ngselector
Nie wiem, jakie rozwiązanie ma Westfalia. Dodatkowe sprężyny MAD wkładane w środek na pewno nie poziomują - takie coś, to tylko aktywne zawieszenie albo bodajże Nivomat w Volvo. Dodatkowe sprężyny zmniejszają ugięcie głównych pod obciążeniem i do tego służą. Przejeździłem z takimi ok. 100kkm. Nie zauważyłem jakiegoś zwiększonego "działania odbijającego" - po to chyba są amortyzatory, aby tłumić Dodatkowe sprężyny na pustym prawie nie pracują, a przynajmniej nie dawało się to jakoś odczuć, chociaż o ile dobrze pamiętam prześwit tylnego nadkola zwiększył się o ok. 2 cm. Dopiero pod obciążeniem zaczynają mocniej działać - było to wyraźnie zauważalne. Bez nich wystarczyło wrzucić trochę gratów do bagażnika, aby siedział i ciągnął chlapaczami. Po montażu - 7 osób z bagażami bez problemów dawał radę. Poduszki powietrzne chyba mają mieć takie samo działanie - na dodatek z regulacją charakterystyki ciśnieniem, ale nie było ich ok. 10 lat temu, a mniej więcej wtedy montowałem sprężyny. BTW jakoś mam większe zaufanie do stali niż tworzywa dzisiaj też pewnie wstawiłbym stalowe, gdybym miał potrzebę.Gonzo pisze: ↑30 sie 2020, o 19:43Czytałem trochę o tych Westfalii i podobno one tylko zwiększają działanie "odbijające", natomiast nie poziomują tyłu auta, przynajmniej piszą, że nie do tego służą.może rozwiązaniem byłyby takie sprężyny, jakie miałem kiedyś do Outlandera. Były to dodatkowe sprężyny for,my MAD wstawiane w środek ori. Przy pustym samochodzie praktycznie nie odczuwało się ich obecności. Natomiast przy obciążeniu zaczynały pracować i wtedy nie siadał tak tył. Samochód znacznie lepiej się prowadził pod obciążeniem.
https://mad-suspensionsystems.com/en/pr ... ngselector
To by chyba musiało być coś takiego:
https://www.mad-tooling.com/en/suspensi ... ed-airbag/