Koniec silników 1.8 TSI w Passacie

Nowości, fakty, ciekawostki. Dyskusje na temat artykułów i informacji prasowych publikowanych w sieci. Nie tylko o Superb'ie
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Koniec silników 1.8 TSI w Passacie

Post autor: Misiek Fisiek »

Nie wiem jak w pasku ale w s2 jedyna przewaga 1.8 tsi nad 2.0 tsi to możliwość wyboru manuala i 4x4. W wersji z dsg różnica ceny jest już niewielka i lepiej brać 2.0 tsi. Spalanie bardzo zbliżone a mocy więcej.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Koniec silników 1.8 TSI w Passacie

Post autor: rezon »

Super_Be pisze:...Słuszna uwaga. Zresztą na ile się orientuję, to ani w Golfie, ani w Passacie ten silnik nie miał specjalnego powodzenia. Jak Golf w benzynie, to albo 1.4, albo GTI. W Passacie z kolei powyżej 1.4TSI od dawna triumfy święciły dwulitrówki: FSI i TFSI, a teraz TSI. Z Superbem jest dokładnie odwrotnie, chociaż z drugiej strony decydenci VW mogą chcieć podnieść sprzedaż 2.0TSI, więc ostatecznie grom ich wie 8-) .
Gdyby było 2.0 z 4x4 z niewielką różnicą ceny, to nawet chwili nie zastanawiałbym się, który wybrać - ale nie było. 1.8 i 2.0 to przecież podobne jednostki, a 2 pojawiła się jako rozwinięcie 1.8. Podobnie było w dyszlach - 1.9 przerobiono na 2.0 (niestety) . Obydwie zmiany to oczywiście rozwój, a nie prosta powiększona kopia. Później w dyszlach pojawiło się 1,6 bo eko-logia/nomia, a w benzynie 1.4.
Co do dyskusji o wyższości jednego paliwa nad drugim - każdy napęd ma plusy dodatnie i ujemne jak powiedział klasyk Lech W. ;) proszę tylko nie uzasadniać wyższości diesla ekonomią przy przebiegach rzędu 20tys. km rocznie, bo dłuuuuugo trzeba na nią czekać. A z dużą ilością jazd miejskich to nigdy się nie pojawi. Pomijam oczywiście patologie typu kratki, tankowanie na "Żuka", czy kradzież paliwa szefowi - tankując prywatne auto służbową kartą.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
Zapp
Posty: 943
Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: więcej
Lokalizacja: ze wsi (OPO)

Re: Koniec silników 1.8 TSI w Passacie

Post autor: Zapp »

.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 18:59 przez Zapp, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Koniec silników 1.8 TSI w Passacie

Post autor: rezon »

Kratka to nie patologia kolegów tylko MF, dla którego trzeba wozić cement, żeby potrzebować samochodu do pracy. Tankowanie na "Żuka" to patologia 50/50 MF i użytkownika - pierwszego jak wyżej, drugiego - nie musi oszukiwać. Kradzież paliwa - cóż, kradzież to kradzież.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Odp: Koniec silników 1.8 TSI w Passacie

Post autor: dato »

Żaden z Was nie ma racji, a najbardziej myli się Zuber. Korzenie silnika to wungiel i para wodna, a nie jakaś tam benzyna... A tak poza tym, to o co chodziło?
:-)
Super_Be
Posty: 379
Rejestracja: 1 paź 2012, o 09:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 218KM@309NM
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Odp: Koniec silników 1.8 TSI w Passacie

Post autor: Super_Be »

dato pisze:Żaden z Was nie ma racji, a najbardziej myli się Zuber. Korzenie silnika to wungiel i para wodna, a nie jakaś tam benzyna... A tak poza tym, to o co chodziło?
:-)
Jak to o co? O to, który silnik w Superbie jest najlepszy i dlaczego właśnie 1.8TSI :mrgreen: . I że wycofują go z Passata, bo ten na wungiel i parę będzie lepszy ;) . Zresztą ty też się mylisz, bo zaczęło się od zaprzęgu konnego, a jeszcze wcześniej kierowcy odpychali się nogami o drogę. Widziałem taki dokument o tematyce archeologicznej - The Flintstones czy jakoś tak...
jjumbo
Posty: 538
Rejestracja: 26 mar 2011, o 03:15
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: KOL

Re: Koniec silników 1.8 TSI w Passacie

Post autor: jjumbo »

i tak najlepszy silnik to tdi
może ten wasz tsi kiedyś dopracują bo jak na razie to klapa :lol: :lol: :lol:
fiat cinquecento , polonez caro , citroen xsara ,skoda octavia I , fiat seicento , citroen c8 , skoda octavia II , yamaha fz6 s fazer , ford transit , skoda superb II
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13606
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Koniec silników 1.8 TSI w Passacie

Post autor: Enriquez »

kurrrr....
ugryzło Was coś w 4 litery?
Tu flame 1.8 TSI vs. TDI
na OCP polewka z 1.4 TSI...

Łot de fak?
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Koniec silników 1.8 TSI w Passacie

Post autor: rezon »

jjumbo pisze:i tak najlepszy silnik to tdi
może ten wasz tsi kiedyś dopracują bo jak na razie to klapa :lol: :lol: :lol:
zakleiłeś już głowicę gumą do żucia i zamontowałeś nożną pompkę oleju? Jak ktoś ma skrzynię DSG to pod lewą nogę. A jak nie ma to pod nogi pasażera, bo ori to czasami przestaje działać ;) Ja też już strugam kołek do naciągania łańcucha - może się przydać.
Najlepszy silnik VW to albo 1.6 AKL, BSE albo 1.9 z turbiną bez geometrii. Niestety tak TDI, jak i TSI cierpią wciąż na choroby wieku dziecięcego i jak jedną wyleczą, to się druga ujawnia.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Koniec silników 1.8 TSI w Passacie

Post autor: szms »

Najlepsze silniki są w tirach i autobusach, one walą po melon kilometrów, a potem przyjeżdzają do Polski i jeszcze w Polsce wożą towary i dzieci do szkoły. 8-) 8-) I co, wasze tsi padną do tego czasu osiem razy, tdi tylko 5 razy :lol: :lol: :lol: 8-) 8-)
Miłego dnia!
Awatar użytkownika
forrestas
Posty: 220
Rejestracja: 13 wrz 2011, o 14:34
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Adam
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Koniec silników 1.8 TSI w Passacie

Post autor: forrestas »

rezon pisze:zakleiłeś już głowicę gumą do żucia i zamontowałeś nożną pompkę oleju? Jak ktoś ma skrzynię DSG to pod lewą nogę. A jak nie ma to pod nogi pasażera, bo ori to czasami przestaje działać ;) Ja też już strugam kołek do naciągania łańcucha - może się przydać.
Najlepszy silnik VW to albo 1.6 AKL, BSE albo 1.9 z turbiną bez geometrii. Niestety tak TDI, jak i TSI cierpią wciąż na choroby wieku dziecięcego i jak jedną wyleczą, to się druga ujawnia.
Dawno się tak nie ubawiłem od rana :lol: - bardzo trafny komentarz.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Koniec silników 1.8 TSI w Passacie

Post autor: rezon »

Ty się nie ciesz - też strugaj kołek do napinania łańcucha ;) I pomyśleć, że łańcuch to kiedyś był niemal wieczny napęd. Chociaż w Ładzie też zmieniałem co 100kkm, ale tam bardziej leciały koła zębate niż sam łańcuch.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Super_Be
Posty: 379
Rejestracja: 1 paź 2012, o 09:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 218KM@309NM
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Koniec silników 1.8 TSI w Passacie

Post autor: Super_Be »

Enriquez pisze:kurrrr....
ugryzło Was coś w 4 litery?
To tylko jjumbo wziął jakiś lepszy towar i tak go nakręciło, że wszyscy chcą od niego wyciągnąć namiary na dealera i go podpuszczają dalej 8-) . Albo też już coś wzięli... :twisted: . No bo nie wiem, komuś by naprawdę tak przeszkadzało, że ktoś ma 1.8TSI i jak na złość nie ma z nim żadnych problemów...? :shock: Nieeee, po prostu niektórych za długo trzyma, spokojnie, zmęczą się w końcu :lol:
Awatar użytkownika
forrestas
Posty: 220
Rejestracja: 13 wrz 2011, o 14:34
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Adam
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Koniec silników 1.8 TSI w Passacie

Post autor: forrestas »

@Rezon - to taki śmiech przez łzy, niestety. Już od jakiegoś czasu, po odpaleniu, po dłuższym postoju, na początku dziwnie klekoce, wkręca się i faluje w okolicach 1500 obrotów, żeby po kliku sekundach się ustabilizować i ustawić się na 1000 (dopóki nie wyłączy ssania). Zgłaszałem, ale usłyszałem TTTM. Do końca gwarancji trochę zostało więc na razie jestem spokojny ale przyjdzie czas, że będzie trzeba zacząć eskalować :|

Co oczywiście nie zmienia faktu, że to najlepszy silnik z jakim miałem do czynienia :D a nie jakieś tam klekoty ;)
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Koniec silników 1.8 TSI w Passacie

Post autor: Misiek Fisiek »

Tsi tak mają. Ma to ponoć związek że smarowaniem. Tylko u nas obroty niższe - na początku ok. 1000 żeby spaść do 800 rpm.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
ODPOWIEDZ