DSG7 vs. 4x4
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
-
- Posty: 427
- Rejestracja: 21 lip 2012, o 05:01
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Gdańsk
DSG7 vs. 4x4
Mam cholernie duży zgryz, który spędza mi sen z powiek od kilku dni - dosłownie. Kasa do wydania jest niemała, stąd chcę dokonać najlepszego wyboru i uniknąć niespodzianek.
Jakie są wasze odczucia w stosunku do DSG7 ? VW pakuje ją do Tourana, Golfa itd, ale w opisie tej skrzyni jest napisane, że jest przeznaczona dla "małych samochodów"...no cóż, SuperB mały chyba nie jest, stąd głównie moje wątpliwości. Moment silnika 1.8 TSI - taki wybrałem (2.0 - tutaj bym na bank popłynął ze spalaniem) jest na granicy DQ200...czemu do cholery nie włożyli tam DQ250 ?
Co do 4x4 - czy to jest naprawdę warte prawie 9k ? Na suchym - pewnie dużej różnicy nie ma, na mokrym - przy ruszaniu na pewno czuć lepszą trakcję, ale jak w zakrętach ?
Jestem zdecydowany na 1.8 + ew. dodatek w postaci DSG lub 4x4 - tylko co w dłuższej perspektywie jest praktyczniejsze ? Moje przebiegi nie są duże, 10-15kkm rocznie (70 miasto/30 trasa), Trójmiasto - korki raczej średnie. Pomóżcie...
Jakie są wasze odczucia w stosunku do DSG7 ? VW pakuje ją do Tourana, Golfa itd, ale w opisie tej skrzyni jest napisane, że jest przeznaczona dla "małych samochodów"...no cóż, SuperB mały chyba nie jest, stąd głównie moje wątpliwości. Moment silnika 1.8 TSI - taki wybrałem (2.0 - tutaj bym na bank popłynął ze spalaniem) jest na granicy DQ200...czemu do cholery nie włożyli tam DQ250 ?
Co do 4x4 - czy to jest naprawdę warte prawie 9k ? Na suchym - pewnie dużej różnicy nie ma, na mokrym - przy ruszaniu na pewno czuć lepszą trakcję, ale jak w zakrętach ?
Jestem zdecydowany na 1.8 + ew. dodatek w postaci DSG lub 4x4 - tylko co w dłuższej perspektywie jest praktyczniejsze ? Moje przebiegi nie są duże, 10-15kkm rocznie (70 miasto/30 trasa), Trójmiasto - korki raczej średnie. Pomóżcie...
Re: DSG7 vs. 4x4
ja bralbym dsg .... z oska daje rade a w korkach mnie lewa noga napierdziela w szczegolnosci jak stoje na pieprzonej Grunwaldzkiej......w lato....
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: DSG7 vs. 4x4
Albo bierz 2.0 TSI DSG albo 1.8 TSI 4x4. 2.0 TSI spali niemal identycznie (pewnie mniej niż 1.8 TSI 4x4), a jest lepsze DSG. Te 7mnio biegowe sobie nie radzą i większa szansa, że się wykrzaczą.
Jeżeli jeździsz głównie po mieście, to automat może być lepszym wyborem. Jeżeli chcesz jeździć szybko niezależnie od warunków drogowych to 4x4.
Jeżeli jeździsz głównie po mieście, to automat może być lepszym wyborem. Jeżeli chcesz jeździć szybko niezależnie od warunków drogowych to 4x4.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
-
- Posty: 427
- Rejestracja: 21 lip 2012, o 05:01
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: DSG7 vs. 4x4
Też mam obawy co do tej 7mio biegowej skrzyni właśnie ze względu na jej wytrzymałość. Przy DSG6 już raczej wiadomo co się może dziać itd.. 2.0TSI też rozważam ze względu na automat, bolączką może okazać się spalanie. Mało ludzi dzieli się statystykami, ale pewnie średnie wyjdzie z 10-11, pewnie niewiele większe niż w 1.8, w końcu to raczej ta sama konstrukcja.
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: DSG7 vs. 4x4
DQ200 swoje wytrzyma. Moment może i jest na granicy, ale przecież DQ250 w wielu wielu samochodach współpracuje z silnikami o maksymalnym momencie dla niej przewidzianym.
Niestety w praktyce dwusetka często nie domaga. Jedna i druga ma prawo się zepsuć, ale jakoś w siódemkach dziwnie dużo sprzęgieł leci. Moim zdaniem są jakieś wady technologiczne. Jak świeżo co DQ200 się pojawiła to sądziłem , że będzie bardziej dopracowana. Tymczasem okazało się, że na dzień dobry dyfry klekoczą.
Niestety w praktyce dwusetka często nie domaga. Jedna i druga ma prawo się zepsuć, ale jakoś w siódemkach dziwnie dużo sprzęgieł leci. Moim zdaniem są jakieś wady technologiczne. Jak świeżo co DQ200 się pojawiła to sądziłem , że będzie bardziej dopracowana. Tymczasem okazało się, że na dzień dobry dyfry klekoczą.
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: DSG7 vs. 4x4
Bierz 4x4 i nie p&&dol się z automatami. Jeśli nie musisz jadąc autem grzebać w nosie, w doopie albo na forumie pisać to DSG jest dla tetryków
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: DSG7 vs. 4x4
A udałoby Ci się jednocześnie siedzieć i dłubać? No chyba, że masz fotel z wyżłobieniem
@up przyzwyczajaj się Akurat ja i dato często o dziwnych godzinach na forum wchodzimy
@up przyzwyczajaj się Akurat ja i dato często o dziwnych godzinach na forum wchodzimy
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: DSG7 vs. 4x4
Skoro ja daję radę się podrapać to czemu Ty byś nie dał podłubać ?
Zubrzyk, stetryczej, staruchy mało śpią i mają więcej czasu na wszystko
EDIT: A jak już to wtedy DSG zamiast czterołapa
Zubrzyk, stetryczej, staruchy mało śpią i mają więcej czasu na wszystko
EDIT: A jak już to wtedy DSG zamiast czterołapa
Re: DSG7 vs. 4x4
oj tam zaraz dla tetryków
Przecież to "najszybsza" skrzynia.... hmmm. To skrzynia albo dla samobójców albo dla tetryków, ludzie, którzy jeżdżą płynno-szybciej to się na niej męczą
Przecież to "najszybsza" skrzynia.... hmmm. To skrzynia albo dla samobójców albo dla tetryków, ludzie, którzy jeżdżą płynno-szybciej to się na niej męczą
-
- Posty: 427
- Rejestracja: 21 lip 2012, o 05:01
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: DSG7 vs. 4x4
Księgowa mi zakomunikowała, że jestem głupi i mam wziąć automat - po pijaku mnie wozić w manualu nie będzie... Wydaje mi się, że DQ250 jest pomimo trochę wyższych kosztów obsługi lepsza i na nią się zdecyduję.
Pociągnijmy teraz dalej w tym wątku: 2.0TDI czy 2.0TSI... w życiu nie miałem tylu problemów przy wyborze fury. Jak dzisiaj tego nie dociągnę do końca to jadę zamówić Avensisa
Spalanie przy 140 ? TDI - 7.5 / TSI - 10
Miasto ? TDI - 8 / TSI - 11
Średnio ? TDI - 7.5 / TSI - 10.5
Dobrze liczę ?
Zwrot TDI mam po ok 40kkm, czyli gdzieś po 3 latach a potem każdy rok +1.5k na niekorzyść TSI, ale jak kształtują się koszty przeglądów i wizje ew. problemów z TDI? DPF, dwumas (mają chyba obydwa), co jeszcze?
Jak pisałem, dużo nie jeżdżę ale nie kupuje też fury na 2 lata i wybór musi być rozsądny.
Pociągnijmy teraz dalej w tym wątku: 2.0TDI czy 2.0TSI... w życiu nie miałem tylu problemów przy wyborze fury. Jak dzisiaj tego nie dociągnę do końca to jadę zamówić Avensisa
Spalanie przy 140 ? TDI - 7.5 / TSI - 10
Miasto ? TDI - 8 / TSI - 11
Średnio ? TDI - 7.5 / TSI - 10.5
Dobrze liczę ?
Zwrot TDI mam po ok 40kkm, czyli gdzieś po 3 latach a potem każdy rok +1.5k na niekorzyść TSI, ale jak kształtują się koszty przeglądów i wizje ew. problemów z TDI? DPF, dwumas (mają chyba obydwa), co jeszcze?
Jak pisałem, dużo nie jeżdżę ale nie kupuje też fury na 2 lata i wybór musi być rozsądny.
Re: DSG7 vs. 4x4
Nie wiem jak 2.0 TSI, ale mi tam TDI pali dużo mniej niż napisałeś, przy 140 to myślę, że siódemki nie przekroczysz, spokojniej jadąc w trasie wynik 5 l/100 km to żaden problem, w mieście oczywiście te 8 łyknie. Ja z DPFem nie miałem żadnych problemów. Serwisy ja bym liczył podobnie, pierwszy za mną - coś lekko poniżej 800 zł z ich olejem, więc jak przywieziesz swój to jeszcze taniej, co do następnych w przypadku SII się nie wypowiadam, bo jeszcze nie miałem.
Z DPFem to legenda chyba bardziej tych pierwszy wersji i aut z niemcowni od dziadziusia ss-mana. Jeszcze nie znam nikogo, kto by wymieniał DPFa, niektórzy po prostu "ze strachu" go wycinają i tyle.
Średnia od ostatniego kasowania kompa u mnie to 5.2 l/100 km, więc z błędem możesz dodać do 5.5, albo i nawet 6
P.S.
Ciekawostka, oglądałem porównanie akurat Zafiry ze starszym dieslem, oraz nowszym z DPFem. Po wycięciu DPFa tak czy siak ilość szkodliwych związków była mniejsza od starszego diesla, więc problemów z przejściem badania raczej nie powinno być. To było chyba porównanie 2005 r. - 2012 r.
Z DPFem to legenda chyba bardziej tych pierwszy wersji i aut z niemcowni od dziadziusia ss-mana. Jeszcze nie znam nikogo, kto by wymieniał DPFa, niektórzy po prostu "ze strachu" go wycinają i tyle.
Średnia od ostatniego kasowania kompa u mnie to 5.2 l/100 km, więc z błędem możesz dodać do 5.5, albo i nawet 6
P.S.
Ciekawostka, oglądałem porównanie akurat Zafiry ze starszym dieslem, oraz nowszym z DPFem. Po wycięciu DPFa tak czy siak ilość szkodliwych związków była mniejsza od starszego diesla, więc problemów z przejściem badania raczej nie powinno być. To było chyba porównanie 2005 r. - 2012 r.